فهرست:

مزایای سلامتی انار

دانه های قرمز ،خوشمزه و غنی از مواد مغذی بدن شما را قدرتمند می سازند.انار حاوی آنتی اکسیدان  منحصر به فرد و قوی به نام پانیالالژین است که مسئول بیش از نیمی از فعالیت آنتیاکسیدانی آب انار است.
تحقیقات نشان داده که آب انار حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که حتی از آب انگور، آب زغال اخته، چای سبز بیشتر می باشد.
نوشیدن 2 لیوان آب انار در روز برای انسان های سالم که دچار افت فشار نمی شوند می تواند تا مقادیر زیادی اثرات رادیکال های آزاد را کاهش دهد. آنتی اکسیدان بالای انار از بدن انسان در برابر بیماری های قلبی،سرطان و .... محافظت می کند.
انار یکی از اولین میوه های کشت شده در تمدن تاریخ بشر می باشد که در داستان های اساطیری نیز مشهور بوده است.
انار در طبخ غذا های خاورمیانه و ایران بسیار استفاده می شود و عطر و طعم خوبی را به غذا می دهد و اکنون در بسیاری از کشور های غربی مورد استفاده قرار می گیرد. تا انتهای این مقاله از سایت برترین ها همراه ما باشید.


خواص انار برای پوست صورت


بیشتر بخوانید : چند صبحانه رژیمی برای کاهش وزن


مزایای سلامتی انار

خواص ضد سرطانی

انار دارای خواص ضد التهابی است که می تواند بدن را در برابر سرطان و سایر بیماری های مزمن محافظت می کند.
از دیگر خواص انار می توان به جلوگیری از رشد تومورها از دستیابی به خون، جلوگیری از این تومورها از دریافت مواد مغذی که به آنها اجازه رشد بیشتر را نمی دهند، اشاره کرد.
انار یکی از معدود غذاها است که حاوی مهار کننده های طبیعی آروماتاز ​​می باشد. این به این معنی است که تولید استروژن را مهار می کنند، که می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد.
مطالعات نشان داده که پس از درمان سرطان پروستات، آب انار یا مکمل ها باعث کاهش PSA می شود.

خواص انار برای کبد چرب


بیشتر بخوانید : تاثیر میوه‌های خشک و دانه‌های روغنی بر روی سلامتی


انار و محافظت در برابر بیماری های قلبی

فیتوکمیکالهای انار باعث کاهش LDL (که موجب توسعه پلاک آترواسکلروز می شود)
انار دارای خواص کاهش فشار خون است.در مطالعه ی بیماران مبتلا به انسداد شریانهای کاروتید شدید، پس از 30گرم استفاده انار روزانه به مدت یکسال، پلاک آترواسکلروزیس 30 درصد کاهش پیدا کرد. در مقابل، در شرکت کنندگان که آب انار استفاده نکردند، پلاک آترواسکلروتیک 9 درصد افزایش یافت.

حافظه و عملکرد مغز

استفاده از مکمل انار قبل و بعد از جراحی مانع اختلال عملکرد حافظه پس از عمل جراحی بای پس یا قلب وعروق می شود.
در افرادی که شکایت های کم شنوایی دارند، افرادی که آب انار می نوشند روزانه در مقایسه با پلاسبو بهتر عمل می کنند و باعث افزایش فعالیت مغز می شوند که توسط MRI عملکرد بهتری را نشان می دهد.
استفاده از انار آسان است اگر بدانید چگونه آن را برش دهید. ساده ترین راه این است که آن را ازاطراف برش دهید، آن را به دو قسمت تقسیم کنید و سپس با پشت قاشق به رویه انار ضربه بزنید.
لذت بردن از انار تازه، به خصوص زمانی که فصل انار هست، ذخیره سازی دانه های انار در فریزر برای به دست آوردن مزایای سلامتی انار در تمام طول سال میتواند بسیار مفید باشد.