فهرست:

پنج دلیل که نشانگر زمان شستشوی فرش است
کلام پایانی

در برخی از مواقع امکان دارد نیاز به شست‌وشوی فرش پیدا کنید که به همین منظور باید از یک متخصص برای نظافت کمک بگیرید. اینکه چه زمانی به دستگاه شست‌وشوی فرش نیاز دارید می‌تواند به عوامل زیادی مرتبط باشد. برخی از این عوامل می‌تواند شامل محل قرارگیری فرش و میزان استفاده از آن باشد. یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث می‌شود تا فرش‌ها کمتر نیاز به شست‌وشو پیدا کنند، استفاده مکرر و منظم از جارو برقی است. به طور کلی در زمان کثیفی فرش می‌توانید از قالیشویی‌های حرفه‌ای و دستگاه‌های شست‌وشوی فرش استفاده کنید. در این مقاله از سایت برترین ها با ما همراه باشید.

زمان شستشوی فرش


بیشتر بخوانید: شست و شوی فرش در قالیشویی یا منزل، کدام بهتر است؟!


پنج دلیل که نشانگر زمان شستشوی فرش است

در قسمت زیر فهرستی از نشانه‌ها را جمع‌آوری کرده‌ایم، این نشانه‌ها به شما کمک خواهند کرد تا بتوانید زمان شست‌وشوی فرش را تشخیص دهید. استفاده از تکنسین‌های حرفه‌ای می‌تواند بسیار در روند شست‌وشو تأثیر‌گذار باشد. با توجه به این نشانه‌ها می‌توانید زمان شست‌وشوی فرش را به واسطه دستگاه مخصوص این کار تشخیص دهید.

نگهداری از حیوانات خانگی

در صورتی که در خانه حیوان خانگی دارید، احتمال به وجود آمدن برخی از کثیفی‌ها و آلودگی‌ها بر روی فرش وجود خواهد داشت؛ بنابراین تمیز کردن امری بسیار ضروری و مهم به شمار می‌آید. همچنین باعث برطرف شدن بوی بد ادرار حیوانات خانگی خواهد شد. معمولاً تکنسین‌هایی که اقدام به شست‌وشوی فرش با دستگاه می‌کنند، از یک نور برای تشخیص محل ادرار حیوانات بهره می‌برند. با این دستگاه می‌توانند محل دقیق ادرار حیوانات خانگی را تشخیص دهند و برای رفع آن اقدام نمایند. برای آشنایی با تعدادی از قالیشویی های تهران میتوانید به صفحه بهترین قالیشویی در نارمک مراجعه نمایید.

نگهداری از حیوانات خانگی

وجود یک لکه سرسخت روی فرش

وجود یک لکه بر روی فرش حس ناخوشایندی را به شما انتقال خواهد داد و زیبایی فرش را تحت تأثیر قرار می‌دهد. معمولاً از خدمات تخصصی مناسبی برای از بین بردن لکه وجود دارد. شایان ذکر است معمولاً لکه‌های غذا بسیار بیشتر از سایر لکه‌ها بر روی فرش مشاهده می‌شوند. در این گونه از مواقع بهترین کار استفاده از دستگاه شست‌وشوی فرش به واسطه کارشناسان قالیشویی است. متخصصانی که در حیطه شست‌وشوی انواع فرش و قالیچه فعالیت می‌کنند با در نظرگرفتن نوع آلودگی اقدام به رفع آن خواهند کرد.

وجود لکه روی فرش


بیشتر بخوانید: روش های پاک کردن و لکه گیری فرش


بوی کپک از فرش

به طور کلی می‌توان گفت فرش‌ها مانند یک فیلتر بسیار بزرگ در خانه عمل می‌کنند. در حقیقت فرش‌ها می‌توانند انواع ذرات گرد و غبار و همچنین شوره را جذب نمایند. این ذرات به بافت داخلی فرش می‌چسبند و در آن تجمع پیدا می‌کنند. بنابراین تمامی فرش‌ها با هر تار و پودی و با هر کیفیتی، محلی بسیار مناسب برای تجمع گرد و غبار به شمار می‌آیند. 
در صورتی که متوجه شدید در خانه بوی گرد و غبار یا کپک زدگی یا بوی بد وجود دارد، یکی از نشانه‌های فرا رسیدن زمان شست‌وشوی فرش محسوب می‌شود. بسیاری از افراد توجه کافی در رابطه با اینکه چه زمانی به دستگاه شست‌وشوی فرش نیاز داریم، ندارند. اگر در زمان مشخص اقدام به شست‌وشو کنید، می‌توانید علاوه‌بر نظافت منزل، باعث افزایش طول عمر فرش خود شوید.

بوی کپک از فرش

رفت و آمد با کفش بر روی فرش

برخی از افراد ممنوعیتی برای عبور و مرور با کفش به منزل ندارند. همچنین برخی از اعضای خانواده یا مهمانان بدون درآوردن کفش وارد خانه خواهند شد و این کار باعث می‌شود تا کثیفی زیادی جذب فرش شود. این کثیفی‌ها به مرور زمان در الیاف ظریف فرش فشرده خواهند شد و همین فشردگی و آلودگی‌ها باعث تیرگی و تغییر رنگ فرش می‌شوند که این موضوع یکی از دلایل بسیار مهم برای شست‌وشوی فرش است. علاوه‌بر این، استهلاک گرد و غبار و آلودگی بر روی الیاف فرش موجب خرابی و آسیب رسیدن به بافت آن خواهد شد. به همین منظور پیشنهاد می‌شود تا برای برطرف کردن این کثیفی‌ها و افزایش طول عمر مفید فرش، از مراکز معتبر برای شست‌وشو استفاده کنید.

رفت و آمد با کفش بر روی فرش


بیشتر بخوانید: مراحل مختلف شستشو فرش در قالیشویی


تأخیر در شستشوی فرش

معمولاً فرش‌ها بر اثر گذشت زمان به مرور دچار کثیفی می‌شوند. پیشنهاد می‌شود تا حداقل سالی یک بار به صورت حرفه‌ای اقدام به شستن فرش کنید اما این زمان با در نظر گرفتن برخی از موارد مانند نگهداری از حیوانات خانگی یا داشتن کودک خردسال می‌تواند کمتر شود. در این گونه از مواقع پیشنهاد می‌شود تا هر شش ماه یک بار اقدام به شست‌وشو و تمیز کردن فرش کنید. تمیز کردن و شستن مرتب فرش‌ها باعث می‌شود تا طول عمر آن‌ها افزایش یابد و نگرانی‌هایی در رابطه با هزینه تعویض آن‌ها نداشته باشید.

تأخیر در شستشوی فرش

کلام پایانی

برخی از علائم و نشانه‌ها می‌توانند راهنمای شما برای شست‌وشوی به موقع فرش باشند. در صورتی که از حیوانات خانگی در منزل نگهداری می‌کنید، احتمال کثیفی فرش‌های شما در کوتاه مدت بیشتر است. همچنین فرش‌ها معمولاً گرد و غبار زیادی را به خود می‌گیرند که در این گونه از مواقع می‌توانید بوی کپک یا گرد و غبار را استشمام کنید، در این حالت نیاز است تا اقدام به شست‌وشوی فرش نمایید. در واقع بسیاری از افراد در رابطه با اینکه چه زمانی به دستگاه شست‌وشوی فرش نیاز داریم سؤالات زیادی دارند به همین دلیل با توجه به برخی از نکات می‌توانید در اسرع وقت اقدام به شست‌وشوی فرش کنید، با این کار طول عمر فرش خود را افزایش خواهید داد. در ضمن برای پیدا کردن یک قالیشویی معتبر جهت گرفتن مشاوره و یا سپردن فرش برای شستشو میتوانید از صفحه بهترین قالیشویی در اختیاریه دیدن نمایید و قالیشویی مورد نظر خود را انتخاب کنید.