فهرست:

خدمات قالیشویی برای فرش ‌های دستباف باعث جلوگیری از پخش شدن رنگ می ‌شود
قالیشویی ‌ها اقدام به حذف لکه ‌های موجود بر روی فرش دستباف می ‌کنند
قالیشویی ‌ها به افزایش عمر فرش دستباف کمک خواهند کرد
استفاده از خدمات قالیشویی باعث آرامش خاطر شما خواهد شد
کلام پایانی

فرش دستباف یکی از فرش‌های بسیار با ارزش به شمار می‌آید که گرما و نشاط بسیار زیادی را به هر خانه‌ای می‌بخشد. برای داشتن یک فرش دستباف زیبا باید راه‌های شست‌وشوی مناسب آن را بدانید. در واقع فرش‌های دستباف به دلیل بافت منحصربه‌فرد و ظریفی که دارند باید با دقت بیشتری شسته شوند. دانستن ۴ دلیل که تمیز کردن فرش دستباف به قالیشویی باید واگذار شود بسیار مهم و حائز اهمیت است و باعث می‌شود تا به درستی بتوان از آن‌ها نگهداری کرد. با گذشت زمان، گرد و غبار بر روی فرش می‌تواند در تاروپود آن نفوذ کند. این موضوع در طولانی مدت موجب ظاهری کدر در فرش خواهد شد. علاوه‌بر تمامی این موارد، آلودگی‌ها و کثیفی‌های موجود در فرش دستباف می‌توانند در به وجود آمدن بو‌های نامطبوع تأثیر‌گذار باشند. در این مقاله از سایت برترین ها با ما همراه باشید.

تمیز کردن فرش دستباف با قالیشویی


بیشتر بخوانید: نحوه لکه برداری از فرش دستبافت


خدمات قالیشویی برای فرش ‌های دستباف باعث جلوگیری از پخش شدن رنگ می ‌شود

یکی از نکات بسیار مهم و حائز اهمیت در رابطه با شست‌وشوی فرش‌های دستباف این است که باید به طور منظم اقدام به شست‌وشوی اصولی آن‌ها کنید. همچنین باید از مراکز حرفه‌ای برای این کار کمک بگیرید. محافظت از فرش‌های دستباف بسیار مهم به شمار می‌آید. یکی از ۴ دلیل که تمیز کردن فرش دستباف باید به قالیشویی واگذار شود این است که معمولاً خدماتی که به واسطه قالیشویی‌های معتبر انجام می‌شوند، مانع جلوگیری از پخش شدن رنگ‌های فرش در یکدیگر خواهد شد. در صورتی که قصد تمیز کردن فرش را در منزل داشته باشید امکان دارد از هر تمیز‌کننده‌ای برای این کار استفاده کنید. این تمیز‌کننده‌ها حاوی موادی هستند که باعث واکنش رنگ‌های فرش دستباف خواهند شد. 
توصیه می‌شود تا به منظور جلوگیری از پخش شدن رنگ به هیچ عنوان از مواد شوینده شیمیایی و غیرمجاز در منزل استفاده نکنید. پخش شدن رنگ یکی از مشکلات عدیده به شمار می‌آید که ممکن است برای فرش دستباف به وجود بیاید. این اتفاق باعث از بین رفتن نقش‌و‌نگار و زیبایی فرش دستباف خواهد شد. قالیشویی‌های معتبر که به واسطه تکنسین‌های مجرب اقدام به شست‌وشو می‌کنند در وهله اول اقدام به شناسایی انواع مواد مختلف فرش مانند ابریشم و پشم می‌نمایند، سپس با در نظر گرفتن تار و پود تشکیل دهنده فرش فرآیند تمیز کردن را آغاز خواهند کرد. این فرآیند در حفظ نقش فرش ضروری به شمار می‌آید.

خدمات قالیشویی

قالیشویی ‌ها اقدام به حذف لکه ‌های موجود بر روی فرش دستباف می ‌کنند

یکی از مهم‌ترین خصوصیات استفاده از قالیشویی برای شست‌وشوی فرش دستباف این است که اکثر قالیشویی‌های معتبر اقدامات مؤثری را برای از بین بردن لکه‌ها انجام می‌دهند. این کار باعث می‌شود تا فقط لکه‌های موجود بر روی فرش دستباف از بین بروند و زیبایی فرش به خطر نیفتد. با استفاده از مواد مخصوص امکان برطرف کردن لکه‌ها از روی الیاف فرش وجود دارد. در واقع لکه‌های سرسختی مانند لکه‌های ناشی از لاک ناخن یا رژلب و همچنین بسیاری از عوامل دیگر مانند ادرار حیوانات خانگی به وسیله خدمات تخصصی قالیشویی از بین خواهد رفت. شایان ذکر است علاوه‌بر تمیزی لکه‌ها امکان از بین رفتن بو‌های نامطبوع فرش نیز وجود خواهد داشت.

حذف لکه ‌از روی فرش


بیشتر بخوانید: مزایای چرم دوزی فرش دستباف و ماشینی


قالیشویی ‌ها به افزایش عمر فرش دستباف کمک خواهند کرد

محافظت از بافت فرش‌های دستباف بسیار حائز اهمیت است. در واقع به دلیل ارزش بالایی که فرش‌های دستباف دارند یکی از مهم‌ترین اقدامات، محافظت کردن از بافت و الیاف فرش است. فرآیند شست‌وشوی قالیشویی باعث از بین رفتن کثیفی و گرد و غبار بر روی الیاف ظریف فرش دستباف می‌شود و در طول زمان از به وجود آمدن بسیاری از آسیب‌های جبران ناپذیر جلوگیری به عمل خواهد آورد. استفاده از خدمات قالیشویی می‌تواند باعث افزایش طول عمر فرش دستباف شود. ذکر این نکته ضروری است که مهم‌ترین بخش نظافت فرش، نگهداری صحیح از آن است. پیشنهاد می‌شود تا به صورت سالانه حداقل یکبار اقدام به شست‌وشوی فرش دستباف به واسطه قالیشویی کنید تا یکپارچگی و ظاهر آن حفظ گردد.

افزایش عمر فرش دستباف

استفاده از خدمات قالیشویی باعث آرامش خاطر شما خواهد شد

به دلیل روش‌های شست‌وشوی اصولی در قالیشویی‌ها و استفاده از مواد مناسب برای شستن فرش‌های دستباف می‌توانید از اتلاف هزینه‌های گزاف و آسیب رسیدن به بافت و الیاف فرش جلوگیری کنید. تمامی این موارد باعث آسودگی خاطر شما از خدمات قالیشویی خواهد شد. پیشنهاد می‌شود تا به هیچ عنوان از پاک‌کننده‌های لکه و شوینده‌های شیمیایی برای تمیز کردن فرش دستباف استفاده نکنید چرا که ممکن است برای فرش مضر باشند. به همین دلیل نیاز است از متخصصین با تجربه برای این کار استفاده کنید. با بهره‌گیری از خدمات قالیشویی می‌توانید ظاهری نو و طول عمر بیشتری را برای فرش دستباف خود به وجود ‌آورید.

شست‌وشوی اصولی در قالیشویی‌


بیشتر بخوانید: چرا باید شستن فرش دستباف را به قالیشویی سپرد؟


کلام پایانی

دلایل مختلفی وجود دارد که باید برای شست‌وشوی فرش دستباف از قالیشویی‌های معتبر استفاده کنید. بررسی چهار دلیل که تمیز کردن فرش دستباف باید به قالیشویی واگذار شود بسیار مهم است چرا که با دانستن و آگاهی داشتن از آن‌ها می‌توانید باعث افزایش طول عمر فرش و حفظ ظاهر زیبای آن شوید. استفاده از مواد شوینده شیمیایی برای شست‌وشوی فرش دستباف توصیه نمی‌شود چرا که باعث پخش شدن رنگ‌های فرش خواهد شد.