فهرست:

روش‌ های مؤثر برای تمیز کردن بیوتی بلندر
چند وقت یک ‌بار باید بیوتی بلندر خود را تعویض کنید؟
کلام پایانی

روش‌های مؤثر و کارآمدی برای تمیز کردن بیوتی بلندر وجود دارد، اما سؤال مهمی که مطرح می‌شود این است که چند وقت یک‌بار باید اقدام به تعویض آن‌ها کرد. در صورتی که از کرم پودر به صورت یکنواخت استفاده می‌کنید، بیوتی بلندر بهترین ابزار آرایشی در این گونه از مواقع محسوب می‌شود. کرم به دلیل بافت اسفنجی که دارد، نمی‌تواند تمامی سطح پوست را پوشش دهد و برای پوشاندن بهتر سطح پوست نیازمند استفاده از بیوتی بلندر هستید. از آنجایی که این ابزار آرایشی محل مناسبی برای تجمع کثیفی‌ها و چربی‌های روی پوست است، بهتر است به طور مرتب تمیز گردد. استفاده از بهترین راه برای شست‌وشوی بیوتی بلندر که تکنیک‌ها و ترفند‌های مختلفی را شامل می‌شود، می‌تواند بدون آسیب رسیدن به بافت و الیاف این ابزار آرایشی، آن را به بهترین شیوه ممکن پاک کند.  در این مقاله از سایت برترین ها با ما همراه باشید.

شست‌وشوی بیوتی بلندر


بیشتر بخوانید: معروف ترین برندهای لوازم آرایشی


روش‌ های مؤثر برای تمیز کردن بیوتی بلندر

تمیز کردن و شست‌وشوی بیوتی بلندر‌ها باعث سلامتی پوست خواهد شد. لوازم آرایشی و همچنین برس‌ها یکی از مهمترین لوازم بانوان محسوب می‌شوند. تمیز کردن بیوتی بلندر با استفاده از یکی از روش‌های زیر امکان‌پذیر است.

تمیز کردن در مایکروفر

یکی از روش‌های تمیز کردن بیوتی بلندر استفاده از مایکروفر است. در واقع با این روش به راحتی می‌توانید اقدام به تمیز کردن بیوتی بلندر خود کنید. برای این کار در ابتدا یک فنجان را تا نیمه از آب پر کنید و چندین قطره صابون ظرفشویی یا شامپو بچه در آن بریزید. توجه داشته باشید پیش از اینکه بیوتی بلندر را در مایکروفر بگذارید، آن را در درون لیوان قرار داده و پس از ۳۰ دقیقه از درون دستگاه خارج کنید. در این حالت اسفنج کثیف به وسیله آب و صابون یا شامپو، بسیار تمیز خواهد شد. پس از آبکشی بیوتی بلندر را فشار دهید تا آب اضافی آن تخلیه شود.

تمیز کردن بیوتی بلندر

بیوتی بلندر را در آب گرم خیس کنید

یکی از مهمترین کار‌هایی که برای تمیز کردن بیوتی بلندر می‌توانید انجام دهید، استفاده از آب گرم است. با قرار دادن اسفنج در آب گرم می‌توانید تمام آلودگی‌ها و کثیفی‌هایی که در روی آن وجود دارد را از بین ببرید. این کار را در سه مرحله می‌توانید انجام دهید. با ریختن آب گرم بر روی بیوتی بلندر، به دلیل جریان آب، لایه‌های داخلی اسفنج تمیز خواهد شد. پس از آن اقدام به آبکشی نمایید.

استفاده از شامپو برای تمیز کردن بیوتی بلندر

همانطور که اقدام به شست‌وشوی مو‌های خود می‌کنید، نیاز است تا اهمیت زیادی نیز برای تمیز کردن لوازم آرایشی قائل شوید. استفاده از شامپو می‌تواند باعث تمیزشدن بیوتی بلندر شود، اما برای این کار لازم است تا اسفنج آرایشی خود را به مدت چند دقیقه در شامپو و آب خیس کنید، سپس با آب فراوان اقدام به آبکشی آن نمایید. برای این کار می‌توانید از هر شامپویی استفاده کنید.

استفاده از شامپو برای تمیز کردن بیوتی بلندر


بیشتر بخوانید: بهترین برندهای لوازم آرایش در سال 2022


از برس آرایشی استفاده کنید

برس‌های آرایشی علاوه بر اینکه برای آرایش از آن استفاده می‌شود، برای تمیز کردن بیوتی بلندر نیز می‌توان از آن بهره گرفت. نحوه تمیز کردن بدین گونه است که در ابتدا باید؛ اسفنج را به آرامی با برس ماساژداده و این کار را باید تا زمانی انجام دهید که آثاری از آلودگی بر روی آن مشاهده نشود. تمیز کردن اسفنج را از چپ به راست و در جهت مخالف شروع کنید.

استفاده از روغن زیتون

روغن زیتون یکی از موادی است که برای پوست و مو فواید زیادی دارد. از این روغن می‌توان برای پاک کردن بیوتی بلندر نیزاستفاده کرد. برای تمیز کردن اسفنج‌های آرایشی به وسیله روغن زیتون باید؛ در یک ظرف مقداری روغن و صابون مایع را مخلوط کرده، سپس بیوتی بلندر را در این ظرف قرار داده و به وسیله انگشتان خود اقدام به فشار دادن اسفنج آرایشی در این مخلوط نمایید. با یک فشار ملایم مشاهده می‌کنید که آلودگی‌ها و کثیفی‌های داخل بیوتی بلندر خارج می‌شود. 
این مخلوط می‌تواند در بافت اسفنج آرایشی نفوذ کند و کثیفی‌های موجود در آن را خارج نماید. پس از تمیز شدن بیوتی بلندر اقدام به شستن آن با آب ولرم کنید. پیشنهاد می‌شود هر دو هفته یک‌بار اقدام به شستن بیوتی بلندر با این ترکیب کنید. با استفاده از این روش می‌توانید اطمینان حاصل نمایید که اسفنج شما همیشه تمیز است. همچنین در این صورت می‌توانید طول عمر بیوتی بلندر خود را افزایش دهید.

طول عمر بیوتی بلندر

چند وقت یک ‌بار باید بیوتی بلندر خود را تعویض کنید؟

یکی از پرمصرف‌ترین ابزار‌های آرایشی که بسیاری از بانوان از آن استفاده می‌کنند بیوتی بلندر‌ها هستند. اما سؤالی که مطرح می‌شود این است که چند وقت یک‌بار باید اقدام به تعویض آن کرد. به طور کلی می‌توان گفت اسفنج‌های آرایشی؛ دوام زیادی ندارند. بر همین اساس سازندگان پیشنهاد می‌کنند تا سه ماه یک‌بار اقدام به تعویض آن‌ها کنید. اگر به صورت مداوم و هر روزه از این اسفنج‌های آرایشی استفاده کنید، این محدوده زمانی می‌تواند کمتر باشد. 
اگر از بیوتی بلندر‌ها کمتر استفاده می‌کنید می‌توانید، عمر آن‌ها را افزایش داده و برای مدت طولانی‌تری از آن‌ها استفاده نمایید. به طور کلی می‌توان گفت در صورتی که هر روز از بیوتی بلندر استفاده می‌کنید باید هر دو ماه یک‌بار اقدام به تعویض آن کنید. استفاده از اسفنج‌های کثیف باعث به وجود آمدن آسیب‌ها و جوش‌های پوستی خواهد شد که در آن صورت لازم است به متخصص مراجعه کنید، برای انتخاب یک پزشک خوب میتوانید از صفحه کلینیک پوست و مو در ونک دیدن نمایید. پس از شستن بیوتی بلندر‌ها نیاز است تا آن‌ها را در مکانی قرار دهید که دارای تهویه مناسب است. برای این کار پیشنهاد می‌شود تا از نور خورشید برای خشک کردن اسفنج‌های آرایشی بهره ببرید.

بهترین راه برای شست‌وشوی بیوتی بلندر


بیشتر بخوانید: ترتیب استفاده از لوازم آرایش، مثل میکاپ آرتیست ها باشید!


کلام پایانی

بیوتی بلندر‌ها یکی از لوازم آرایشی هستند که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند، به همین دلیل بیشتر در معرض فرسایش و آلودگی هستند. روش‌های بسیار زیادی برای شست‌وشو و تمیز کردن آن‌ها وجود دارد که با دانستن بهترین راه برای شست‌وشوی بیوتی بلندر و بهترین تکنیک و ترفند‌ها می‌توانید از آلودگی‌های این اسفنج‌های آرایشی جلوگیری کنید، چرا که آلودگی و کثیفی موجود در آن‌ها باعث به وجود آمدن جوش‌های پوستی خواهد شد. شایان ذکر است سازندگان اسفنج‌های آرایشی پیشنهاد می‌کنند، هر سه ماه یک‌بار اقدام به تعویض آن‌ها کنید، اما اگر به صورت مکرر و روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنید نیاز است، تا نهایتاً ظرف مدت دو ماه اقدام به تعویض نمایید.
اگر به یادگیری خودآرایی و میکاپ علاقه مند هستید میتوانید برای آموزش به آموزشگاه آرایشگری در تهران مراجعه کنید.