فهرست مطالب :

تزریق چربی با نانوفت
مزایای تزریق چربی با نانوفت
چگونگی استفاده از روش تزریق چربی نانوفت
مراحل تهیه چربی نانوفت
افرادی که می ‌توانند از روش چربی نانوفت استفاده کنند
زمان اثربخشی تزریق چربی با نانوفت
تزریق چربی به روش نانوفت به صورت
مزایای تزریق چربی به صورت
وظیفه سلول ‌های بنیادی در نانوفت
نحوه افزایش حجم اندام با کمک سلول‌ های بنیادی
عوامل مؤثر در تزریق چربی به صورت
چربی مورد نیاز برای تزریق از کدام قسمت‌ های بدن استخراج خواهد شد؟
عوارض احتمالی پس از تزریق چربی
چرا به تمامی افراد تزریق چربی توصیه نمی ‌شود؟
انتظارات معقول پس از تزریق چربی به روش نانوفت
هزینه تزریق چربی به روش نانوفت
بهترین مراکز در تهران برای تزریق چربی به روش نانوفت
کلام پایانی


 

نانوفت در واقع به بافت‌های چربی فیلتر شده‌ای اطلاق می‌گردد که به صورت مایع از سلول‌های بنیادی برخوردار بوده‌ و دارای غلظت بالایی است. به علت دارا بودن سلول‌های بنیادی، قابلیت تغییر شکل و ترمیم در بافت آسیب دیده را دارد. در حال حاضر تزریق چربی به روش نانوفت یکی از بهترین و نتیجه بخش‌ترین روش‌ها برای کانتورینگ بدن به شمار می‌آید. در این روش متخصصین اقدام به برداشتن چربی از ناحیه اهدا‌کننده بدن به واسطه روش‌های گوناگونی مانند لیپوساکشن می‌کنند؛ سپس چربی‌های مورد نظر را به مناطق دیگر بدن تزریق می‌نمایند. به طور کلی موارد استفاده از این روش در مناطقی مانند باسن، سینه و صورت هستند. در این مقاله از سایت برترین ها قصد داریم در مورد تزریق چربی به روش نانوفیت صحبت کنیم، پس تا پایان همراه ما باشید.

تزریق چربی با نانوفت

در حال حاضر یکی از روش‌هایی که برای جوانسازی صورت و بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد، تزریق چربی به روش نانوفت نام دارد. بنابر مطالعاتی که در این زمینه انجام گرفته پس از گذشت حدود شش ماه از تزریق چربی به این روش، لایه‌های پوستی در محل تزریق به وجود می‌آیند. به طور کلی پس از استفاده از این روش کیفیت پوست افزایش زیادی خواهد یافت.

تزریق چربی با نانوفت

مزایای تزریق چربی با نانوفت

سؤالات بسیار زیادی در رابطه با این روش وجود دارند؛ اما مهم‌ترین سؤالی که بسیاری از افراد مطرح می‌شود این است که تزریق چربی به روش نانوفت چیست و استفاده از این روش چه مزایایی خواهد داشت؟. دلیل تأثیرگذاری بسیار مناسب روش نانوفت را، وجود سلول‌های بنیادی می‌دانند. از مهم‌ترین مزایای تزریق چربی با نانوفت ماندگاری این روش در مقایسه با سایر روش‌های تزریق چربی است. در این روش متخصصین اقدام به استخراج چربی از بدن فرد می‌کنند و به میزان مورد نیاز آن را به بخش‌های دیگر بدن تزریق می‌نمایند. 
این روش یکی از کم عوارض‌ترین روش‌های موجود به شمار می‌رود، به طوری که روش نانوفت یک روش جراحی سرپایی محسوب می‌شود که دارای کمترین عوارض بوده و به استراحت کمی نیاز دارد. برای خارج کردن چربی از بدن برش‌های بسیار کوچکی به وجود می‌آیند. در این روش شاهد کمترین تورم و کبودی خواهید بود. علاوه بر این افرادی که از این روش استفاده می‌کنند دچار کیست و آبسه و بسیاری از عوارض دیگر نمی‌شوند.


بیشتر بخوانید : میکرونیدلینگ چیست؟


چگونگی استفاده از روش تزریق چربی نانوفت

روش نانو چربی برای درمان بسیاری از عوارض پیری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش برای درمان بسیاری از مشکلات نیز کاربرد دارد؛ اما بیشترین کاربرد تزریق چربی صورت به روش نانوفت، جوانسازی آن است. در واقع نانوفت موجب از بین رفتن خطوط و چین و چروک‌های ظریف روی پوست می‌شود. آسیب دیدگی‌ها می‌توانند به دلایل مختلفی مانند آفتاب و برخی از آسیب‌های پوستی که در طول زمان رخ می‌دهن به وجود آیند. برای رسیدن به فرم دلخواه بدنی می‌توانید از نتایج بسیار مناسب تزریق ژل به روش نانوفت استفاده کنید.

چگونگی استفاده از روش تزریق چربی نانوفت


مراحل تهیه چربی نانوفت

در روش نانوفت معمولاً چربی که برای تزریق مورد نیاز است از بدن خود فرد استخراج می‌شود. این بافت‌های چربی از قسمت‌هایی مانند ران، شکم و پهلو‌ها برداشته خواهند شد. نکته حائز اهمیت این است که این چربی‌ها پس از استخراج، با دستگاه‌های مخصوصی مورد شست‌وشو قرار می‌گیرند و سپس بافت‌های چربی زنده با دقت از آن‌ها جدا خواهند شد. بافت‌های چربی زنده در سرنگ‌های مخصوص قرار گرفته و تزریق آغاز می‌گردد.

افرادی که می ‌توانند از روش چربی نانوفت استفاده کنند

برخی از افراد به دلیل افزایش سن در نواحی صورت و دست خود احساس پیری می‌کنند. این احساس بسیار ناخوشایند است؛ بنابراین این افراد برای تزریق چربی مناسب خواهند بود. علاوه بر این افرادی که در معرض آفتاب سوختگی قرار گرفته‌اند یا جای زخم یا آکنه، آن‌ها را آزار می‌دهد می‌توانند افراد مناسبی برای استفاده از روش تزریق چربی نانوفت باشند.

مقدار چربی مورد نیاز برای تزریق

به منظور جوانسازی نواحی مختلف صورت در حدود ۳۰ الی ۴۰ سی سی چربی مورد نیاز خواهد بود. از این تکنیک برای تزریق چربی در نواحی مختلفی از بدن و دست نیز استفاده می‌شود. در حال حاضر بسیاری از افراد برای تزریق چربی در نواحی بالای سینه از این روش استفاده می‌کنند. علاوه بر این استفاده از تزریق چربی در کنار روش‌های دیگر جراحی زیبایی امکان‌پذیر است؛ چرا که این روش معمولاً به صورت بی‌حسی موضعی صورت می‌پذیرد.

چربی مورد نیاز برای تزریق

زمان اثربخشی تزریق چربی با نانوفت

ذکر این نکته مهم است که اثرات استفاده از روش تزریق چربی با نانوفت در مقایسه با بسیاری از روش‌های جوانسازی دیگر، با تأخیر انجام می‌شود. دریافت اثرات و نتیجه این روش با در نظر گرفتن شرایط فرد و قسمتی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، حدوداً چهار هفته تا سه ماه خواهد بود.

تزریق چربی به روش نانوفت به صورت

در سال‌های اخیر یکی از بهترین روش‌هایی که برای جوانسازی صورت استفاده می‌شود، تزریق چربی بوده است. روش تزریق چربی به منظور تقویت عضله‌ها و کاهش خطوط اخم و عمق آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این از این روش برای اصلاح ناهنجاری‌های صورت بهره گرفته می‌شود.  با توجه به این‌که چربی‌ها سرشار از سلول‌های بنیادی هستند، بنابراین فاکتوری بسیار مناسب برای رشد محسوب می‌شود و همین موضوع باعث شده تا فاکتور‌های رشد افزایش یابند؛ که در نتیجه آن کیفیت پوست تا حد بسیار زیادی بهبود پیدا می‌کند. در حال حاضر تزریق چربی زیر چشم به روش نانوفت یکی از روش‌های بسیار مؤثر برای برطرف کردن بسیاری از چین و چروک‌های این ناحیه به حساب می‌آید.

مزایای تزریق چربی به صورت

یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی که باعث شده تا استفاده از این روش دارای عوارض بسیار کمی باشد، این است که پیوند چربی به صورت از بافت چربی بدن خود فرد گرفته می‌شود. همین موضوع سبب گردیده تا عوارضی را در روش تزریق چربی نانوفت مشاهده نکنید؛ چرا که مواد خارجی در این روش مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. معمولاً استفاده از مواد خارجی باعث به وجود آمدن برخی از واکنش‌ها در بدن خواهد شد. 
افرادی که از این روش استفاده می‌کنند می‌توانند از اثرات و نتیجه آن تا ۱۰ سال بهره‌مند باشند. این در حالی است که در بسیاری از روش‌های جوانسازی نیاز به تزریق مجدد وجود دارد، که این موضوع علاوه بر داشتن برخی از عوارض، هزینه بر نیز خواهد بود.

وظیفه سلول ‌های بنیادی در نانوفت

سلول‌های بنیادی که از تزریق چربی آزاد می‌گردند، کمک شایانی به ساخت چربی، عضله و سلول‌های استخوانی می‌نمایند. در واقع باعث تحلیل رفتن بافت‌هایی می‌شوند که به دلیل افزایش سن یا کاهش حجم به وجود آمده‌اند. با تزریق چربی به روش نانوفت می‌توان صورت و بسیاری از نواحی مختلف بدن را بازسازی کرد.

سلول ‌های بنیادی

نحوه افزایش حجم اندام با کمک سلول‌ های بنیادی

پیشرفت‌هایی که در درمان سلول‌های بنیادی انجام شده در رابطه با استفاده از بافت چربی بوده‌اند؛ چرا که چربی مقدار زیادی غشای سلول‌های بنیادی را در خود جای داده است. سلول‌های بنیادی می‌توانند در تقویت عملکرد‌های بازسازی بدن بسیار مؤثر باشند. از عوامل رشد می‌توان به تنظیم عملکرد سلول‌های بنیادی اشاره کرد. 
در واقع تنظیم عملکرد این سلول‌ها باعث افزایش گردش و جوانسازی سلول‌ها خواهد شد. بافت چربی را می‌توان با تکنیک‌ها و روش‌های کم تهاجمی به بدن انتقال داد. این کار باعث می‌شود تا نتایج بسیار بهتری را کسب کنید. در حال حاضر تزریق چربی به روش نانوفت از بهترین روش‌های موجود برای تزریق به شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید : بوتاکس که از بین میره، چروک ها بیشتر میشن؟


عوامل مؤثر در تزریق چربی به صورت

پیش از انجام تزریق چربی به صورت، به داشتن اطلاعات مناسبی نیازمند خواهید بود. در واقع برخی از عوامل تزریق چربی به ناحیه صورت تأثیر‌گذار هستند و پیشنهاد می‌شود تا به این عوامل دقت کافی داشته باشید. یکی از مهم‌ترین عوامل این است که افرادی که به بیماری‌های خاص مبتلا بوده‌اند یا از دارو‌های رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنند، نمی‌توانند گزینه مناسبی برای تزریق چربی باشند. علاوه بر این، افراد سیگاری نیز باید در زمان تزریق چربی با متخصص مربوطه مشورت نمایند. جهت آشنایی بیشتر با لیزر جوانسازی صورت در ظفر بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

چربی مورد نیاز برای تزریق از کدام قسمت‌ های بدن استخراج خواهد شد؟

با در نظر گرفتن این‌ موضوع که تزریق چربی با نانوفت بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، سؤال بسیار مهمی که در این خصوص مطرح می‌گردد این است که چربی‌های مورد نیاز برای تزریق از کدام قسمت‌های بدن خارج می‌شوند. به طور کلی می‌توان گفت بسیاری از متخصصین سعی می‌کنند تا از شکم و پهلو‌ها چربی‌های مورد نظر را استخراج نمایند. 
به این‌ دلیل که بافت چربی زنده امکان دارد به میزان کافی در دسترس نباشد، بنابراین مقدار بیشتری چربی را استخراج می‌کنند. برای تزریق از روش‌های بی‌حسی و ساکشن چربی استفاده می‌شود. نیاز است تا در زمان استخراج دقت زیادی انجام گیرد تا چربی‌های سالم از بدن خارج گردند. 
پس از خارج کردن چربی‌ها اقدام به تصفیه کردن و شست‌وشوی آن‌ها می‌کنند و پس از آن چربی‌های مورد نظر را در صورت یا قسمت‌های مختلفی که مورد نیاز است به وسیله استفاده از تکنیک نانوفت تزریق می‌نمایند. تزریق چربی زیر چشم به روش نانوفت یکی از رایج‌ترین و مرسوم‌ترین تزریق‌های چربی به شمار می‌رود. معمولاً در قسمت‌هایی که چربی خارج می‌شود، به دلیل تغییراتی که در آن به وجود می‌آیند عوارضی مانند درد و کبودی و همچنین تورم مشاهده خواهند شد. 
پس از گذشت چند روز تمامی این عوارض برطرف خواهند شد. میزان این عوارض و بهبودی آن‌ها به شرایط فیزیکی بدن فرد وابسته است؛ به طوری که امکان دارد پس از گذشت سه روز پس از تزریق فرد بتواند به تمامی فعالیت‌های اجتماعی خود بازگردد؛ اما در برخی از افراد نیز بهبودی و کاهش عوارض به زمان بیشتری احتیاج خواهد داشت. به طور کلی می‌توان گفت این عوارض در حد بسیار کمی هستند و معمولاً باعث جلوگیری از انجام فعالیت‌های روزانه نمی‌شود. ذکر این نکته ضروری است که چربی نانوفت تأثیر بسیار مناسبی بر جوانسازی و ترمیم پوست خواهد گذاشت. 
در تمامی دنیا از این روش به عنوان یک روش نتیجه بخش و کارآمد نام برده می‌شود و به این‌ علت که پس از تزریق هیچ عارضه‌ای در بدن فرد به وجود نمی‌آید، از محبوبیت زیادی برخوردار است. در رابطه با هزینه تزریق چربی به روش نانوفت باید در نظر بگیرید که میزان تزریق و محل تزریق در هزینه تأثیر‌گذار هستند.

عوارض احتمالی پس از تزریق چربی

به طور کلی می‌توان گفت تزریق چربی در هر بیماری می‌تواند واکنش‌های مختلفی را به همراه داشته باشد؛ اما عوارض انتقال چربی در مقایسه با بسیاری از پرکننده‌های پوستی کمتر بوده و معمولاً قابل پیش‌بینی است. برای رسیدن به نتیجه مطلوب و مشاهده اثرات تزریق به سه ماه صبوری پس از تزریق نیازمند خواهید بود. به بیان دیگر میزان بهبودی و اثربخشی تزریق چربی پس از سه ماه خود را نشان خواهد داد. 
نکته بسیار مهمی که در رابطه با استفاده از روش فوق وجود دارد این بوده که معمولاً ماندگاری نتیجه تا ۱۰ سال است. در برخی از افراد این زمان کمتر خواهد بود. تمامی افراد و متقاضیانی که قصد انجام روش نانوفت را دارند باید بپذیرند که در برخی از مواقع برای رسیدن به نتیجه مناسب، تکرار درمان و تزریق وجود خواهد داشت. مانند بسیاری از روش‌های پرکننده استفاده از این روش نیز می‌تواند عوارض خفیفی را به دنبال داشته باشد. 
این عوارض شامل کبودی و خونریزی در محل تزریق یا در محل برداشت چربی می‌شوند. باید توجه داشته باشید که تمیز نبودن محل تزریق می‌تواند باعث به وجود آمدن عفونت گردد؛ به همین دلیل در صورتی که قصد انجام این کار را دارید نیاز است که به افراد متخصص و ماهر مراجعه کنید. البته این اتفاق در مواقع بسیار نادری رخ می‌دهد؛ اما لازم بوده تا از کلینیک‌های مجاز برای تزریق چربی به روش نانوفت استفاده نمایید. در همین راستا میتوانید برای اطلاعات بیشتر  به صفحه ی دکتر پوست در ظفر مراجعه کنید.

چرا به تمامی افراد تزریق چربی توصیه نمی ‌شود؟

برخلاف تصور عموم مردم در برخی از افراد تزریق چربی نمی‌تواند کمک‌کننده باشد. معمولاً افرادی که دارای بانک چربی کمی هستند نمی‌توانند از این روش استفاده نمایند. علاوه بر این افرادی که به دنبال نتیجه بسیار سریع بوده‌اند، بهتر است از پرکننده‌های دیگر بهره ببرند. 
بعضی از افراد در کنار تزریق چربی از تزریق فیلر یا ژل نیز می‌توانند استفاده کنند. معمولاً تزریق چربی به روش نانوفت بیشتر جنبه درمانی داشته و به مدت زمان بیشتری نیاز بوده تا نتیجه و اثربخشی درمان مشخص گردد؛ اما در مقایسه با سایر روش‌ها اثری ماندگار‌تر دارد.

 تزریق چربی به روش نانوفت


انتظارات معقول پس از تزریق چربی به روش نانوفت

نکته بسیار مهمی که در رابطه با تزریق چربی نانوفت وجود دارد این است که این روش دارای دوره نقاهت بسیار کوتاهی بوده؛ اما در محلی که چربی برداشته می‌شود کمی تورم و کبودی به وجود خواهد آمد. بنابراین نیاز است تا پس از انجام این روش از یک لباس مخصوص برای بهبودی سریع‌تر استفاده نمایید؛ اما به طور کلی پس از یک هفته می‌توانید تمامی فعالیت‌های عادی خود را انجام دهید. داشتن انتظارات معقول پس از تزریق چربی به این روش بسیار مهم است. 
بنابراین در این روش نباید به دنبال اثربخشی سریع باشید و نتیجه این روش پس از مدت زمانی مشخص خواهد شد. بسیاری از بیماران نتایج تزریق چربی به روش نانوفت را در مدت زمان بیشتری مشاهده می‌کنند. توجه به این موضوع نیز مهم است که تزریق چربی صورت به روش نانوفت نیز باید در کلینیک‌های معتبر انجام شود و پیش از انجام این روش باید اطلاعات کافی و مناسبی را کسب نمایید.

هزینه تزریق چربی به روش نانوفت

مطمئناً یکی از سؤالات بسیار مهمی که به واسطه بسیاری از افراد مطرح می‌شود هزینه تزریق چربی به روش نانوفت خواهد بود. این هزینه در واقع هزینه‌ای است که در قبال دریافت خدمات پرداخت می‌شود. به دلیل فرآیند و نحوه انجام روش نانوفت، معمولاً هزینه این روش در مقایسه با روش‌های دیگر کمی بالاتر است و براساس میزان چربی مورد نیاز برای تزریق به بافت مورد نظر و دستمزد متخصص و هزینه کلینیک، هزینه نهایی تزریق به این روش مشخص خواهد شد.

 


بیشتر بخوانید : هایفوتراپی چیست؟


بهترین مراکز در تهران برای تزریق چربی به روش نانوفت

تزریق چربی و عمل پیوند چربی یک روش بسیار مناسب و کم تهاجمی برای انتقال چربی به شمار می‌آید. نکته‌ای که در در رابطه با تزریق ژل وجود دارد این است که باید از منابع ذخیره چربی مناسبی برای این کار استفاده کرد. در حال حاضر در تهران مراکز بسیار مناسبی برای انجام این روش وجود دارند. از جمله این مراکز می‌توان به کلینیک ره در خیابان فرشته تهران اشاره نمود. 
علاوه بر این کلینیک دکتر نیلفروش ‌زاده که در جردن قرار دارد یکی دیگر از مراکز معتبر برای انجام تزریق چربی به حساب می‌آید. در صورتی که به دنبال مرکز مناسبی برای انجام این روش هستید می‌توانید از کلینیک هلیا در کامرانیه نیز استفاده کنید. کلینیک رز در صادقیه تهران نیز از مراکز مهم تزریق چربی به شمار می‌رود که دارای تجهیزات و امکانات پیشرفته‌ای برای این کار است. در همین راستا میتوانید برای اطلاعات بیشتر از تزریق چربی در میرداماد به صفحه ی مربوطه مراجعه کنید.

کلام پایانی

تزریق چربی به روش‌های مختلف انجام می‌شود. یکی از روش‌هایی که در تمامی دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای دوران نقاهت و عوارض بسیار کمی است تزریق چربی به روش نانوفت نام دارد. برای انجام این روش معمولاً از بی‌حسی‌های موضعی استفاده شده و نیازی به بیهوشی نیست. تنها عوارض استفاده از این روش کبودی و تورم در قسمت برداشت چربی است. به این‌ دلیل که در روش فوق از چربی‌های بدن فرد استفاده می‌شود، بنابراین عوارضی که در این روش مشاهده می‌گردند بسیار کم هستند. این روش به عنوان یک روش غیرتهاجمی در دنیا شناخته می‌شود و بسیاری از افراد برای از بین بردن علائم پیری و جوانسازی پوست از آن بهره می‌برند.