فهرست مطالب : 

ماسک صورت قهوه
ماسک صورت برنج
ماسک صورت موز
ماسک گوجه فرنگی
ماسک صورت کدو حلوایی
ماسک خانگی آلوئه ورا
جوانسازی با کمک روش آبرسانی به پوست
جوانسازی پوست با ماسک دم اسبی

کلام پایانی

 

عوامل زیادی وجود دارند که باعث تغییرات ناگهانی در پوست می‌شوند. تغییراتی که در پوست به وجود می‌آیند معمولاً به دلیل اختلالات هورمونی، دمای محیط و غذا هستند. بهترین راه حل برای برطرف کردن این تغییرات استفاده از ماسک جوانساز صورت است. با آموزش ۸ ماسک صورت جوانساز صورت برای استقبال سال جدید می‌توانید بسیاری از مشکلات و اختلالات به وجود آمده پوستی را رفع کنید؛ اما باید تمامی دستورالعمل‌ها را به درستی انجام دهید. تا پایان این مقاله از سایت برترین ها همراه ما باشید

ماسک صورت قهوه

استفاده از ماسک صورت جوانساز با قهوه و عسل باعث آبرسانی و مسدود شدن منافذ پوست می‌شود. یکی از مهم‌ترین خصوصیاتی که در زمان استفاده از ماسک صورت قهوه می‌توانید از آن بهره ببرید، خاصیت لایه‌برداری آن است. از آنجایی که قهوه انواع ویتامین b را دارد، بنابراین برای حفظ و شادابی پوست بسیار توصیه می‌شود. قهوه برای محافظت پوست مناسب بوده و در آن کلاژن و الاستین تولید می‌کند. عسل نیز دارای رادیکال‌های آزاد زیادی است و یک درمانگر بی‌نظیر برای انواع آکنه به شمار می‌آید؛ چراکه موجب جذب ناخالصی‌ها و پاکسازی منافذ شده و می‌تواند جای زخم را به صورت چشم‌گیری بهبود بخشد. 
برای کاهش التهاب به جای مانده از جا‌های جوش می‌توانید از عسل استفاده کنید. برای تهیه ماسک نیازمند یک قاشق عسل و یک قاشق قهوه هستید. این مواد را با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر شوند. سپس به صورت دورانی بر روی پوست مورد نظر بمالید و پس از ۵ دقیقه آن را با آب بشویید. این ماسک معمولاً برای تمامی انواع پوست مناسب است اما پیشنهاد می‌شود تا از آن در مناطق مستعد آکنه و چرب استفاده نمایید. در این صفحه میتوانید اطلاعات بیشتر درباره لیزر جوانسازی صورت در غرب تهران بدست اورید.

ماسک صورت قهوه

ماسک صورت برنج

از بهترین مواد طبیعی که دارای آنتی اکسیدان‌های زیادی مانند ویتامین a و ویتامین سی و مواد مغذی زیادی است، می‌توان به برنج اشاره کرد از انواع ماسک صورت جوانساز به حساب می‌آید. ماسک برنج موجب کاهش عملکرد رادیکال‌های آزاد می‌شود. این رادیکال‌های آزاد باعث به وجود آمدن روند پیری زودرس و آسیب‌هایی به سلول‌های بدن خواهند شد. ماسک صورت برنج یک نرم‌کننده و التیام بخش تشکیل دهنده پوست است. 
زمانی که از ماسک برنج استفاده می‌کنید، می‌توانید باعث بهبود گردش خون در محل مورد نظر شوید و قرمزی موجود بر روی پوست را از بین ببرید. ماسک برنج موجب کاهش لک و چین و چروک شده و برای تقویت پوست و لایه‌برداری بسیار مناسب است. برای تهیه آن باید ابتدا برنج را آسیاب نمایید. سپس آن را الک کرده و با آب یا شیر مخلوط کنید و زمانی که به شکل یک خمیر درآمد برای مدت بیست دقیقه بر روی صورت قرار دهید.

ماسک صورت برنج

ماسک صورت موز

برای جوانسازی پوست، آب‌رسانی اهمیت بسیار بالایی دارد. به همین دلیل استفاده از موز باعث آب‌رسانی مناسب برای پوست شده و به دلیل داشتن ویتامین c و ویتامین ب ۶ دارای مقادیر بسیار زیادی از مواد مغذی است. از این ماسک می‌توانید به عنوان ماسک صورت جوانساز استفاده کنید. این مواد مغذی در یکپارچگی و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست بسیار مؤثر هستند. برای تهیه این ماسک صورت ابتدا یک موز رسیده را انتخاب کنید و آن را به شکل خمیر در بیاورید. سپس کمی شیر به آن اضافه نمایید و آن را برای مدت ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید. 


بیشتر بخوانید : راه های عالی برای پاکسازی پوست


ماسک گوجه فرنگی

یکی از موادی که باعث از بین رفتن چربی پوست می‌شود، گوجه فرنگی است. با تهیه این ماسک صورت جوانساز می‌توانید از ویتامین‌های موجود در گوجه فرنگی و اسید‌های آمینه‌ای که برای حفظ و طراوت پوست بسیار مهم و تأثیر‌گذار هستند، استفاده کنید. گوجه فرنگی دارای خواصی است که باعث کاهش منافذ پوستی می‌شود و از به وجود آمدن بسیاری از جوش‌ها جلوگیری می‌کند. 
برای تهیه این ماسک ابتدا گوجه فرنگی را پوست بگیرید و سپس بکوبید. با اضافه کردن آب به آن یک ترکیب یک دست را ایجاد کنید. این ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست قرار داده سپس با آب گرم بشویید. نکته مهمی که در رابطه با ماسک گوجه فرنگی وجود دارد این است که به دلیل خاصیت اسیدی که گوجه فرنگی دارد امکان مقداری سوزش در پوست وجود خواهد داشت. میتوانید برای اطلاعات بیشتر  به صفحه ی لیزر جوانسازی صورت در پاسداران مراجعه کنید.

ماسک گوجه فرنگی

ماسک صورت کدو حلوایی

ماسکی که باعث افزایش درخشندگی پوست می‌شود با ترکیب سیب بدون پوست، یک عدد چوب دارچین و یک چهارم فنجان کدو تنبل تهیه می‌گردد. به دلیل وجود ویتامین‌های موجود در کدو تنبل مزایای زیادی را برای پوست شاهد هستیم. ویتامین کدو باعث نرمی پوست شده و بسیاری از آسیب‌های وارده به آن که به واسطه نور خورشید ایجاد شده است را برطرف می‌کند و به عنوان بهترین ماسک صورت جوانساز شناخته می‌شود. 
کدو تنبل دارای آنزیم‌های لایه‌برداری است که باعث روشن کنندگی پوست صورت می‌شوند. ترکیب آن با شیر نیز باعث بسته شدن منافذ باز پوست شده و دارچین باعث گردش خون بهتر خواهد شد. نیاز است تا تمامی مواد بالا را با یکدیگر ترکیب کنید و یک قاشق شیر و یک قاشق عسل نیز به آن‌ها بیفزاید. ۱۵ دقیقه این ترکیب را بر روی پوست قرار داده و سپس برای تمیز کردن آن از یک پارچه مرطوب و گرم استفاده کنید.

ماسک صورت کدو حلوایی

ماسک خانگی آلوئه ورا

اثرات درمانی که به واسطه آلوئه‌ورا وجود دارد، بسیار ارزشمند هستند. آلوئه‌ورا یک گیاه بسیار بی‌نظیر است که در بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی از آن استفاده می‌شود. در واقع آلوئه‌ورا را می‌توان در کرم‌ها و ماسک‌های خانگی استفاده کرد. برای استفاده از این ماسک صورت جوانساز باید ابتدا نوع پوست خود را مشخص کنید. برای پوست‌های چرب می‌توانید از یک قاشق غذاخوری آلوئه‌ورا، یک قاشق چای‌خوری دارچین، یک قاشق چای‌خوری عسل استفاده کنید؛ اما برای پوست‌های خشک باید یک قاشق غذاخوری آلوئه‌ورا، یک قاشق غذاخوری خامه تازه و یک قاشق چای‌خوری ماست طبیعی را با یکدیگر مخلوط نمایید. 
در صورتی که دارای پوست حساس هستید باید علاوه‌بر اضافه کردن یک قاشق غذاخوری آلوئه‌ورا و یک قاشق چای خوری ماست طبیعی، یک قاشق چای‌خوری آب خیار نیز بیفزایید. تمامی این مواد را بر روی صورت به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید و سپس با آب سرد بشویید. ذکر این نکته ضروری است که امکان استفاده از ژل آلوئه‌ورا به عنوان یک روش خانگی برای جوانسازی پوست وجود دارد. این ژل به عنوان یک جوانساز بسیار مناسب در محصولات و انواع کرم‌ها و مرطوب‌کننده‌ها استفاده می‌شود. نتایج بسیار مناسبی نیز پس از استفاده از انواع ژل آلوئه‌ورا وجود دارد که برخی از آن‌ها شامل رطوبت‌رسانی مناسب و درمان مشکلات پوستی است. 
در صورتی که به سوختگی‌های کوچک و آفتاب سوختگی و بریدگی دچار هستید، می‌توانید از ژل آلوئه‌ورا استفاده کنید. برطرف کردن بسیاری از عارضه‌های پوستی مانند خشکی پوست، بریدگی، خراش‌های کوچک، یخ زدگی پوست، اگزما و پسوریازیس و آکنه التهابی از مواردی هستند که با استفاده از ژل آلوئه‌ورا قابل درمان خواهند بود. برای اثربخشی بهتر این ژل می‌توانید به مدت چند هفته و در طول هفته سه بار به صورت مدام از آن استفاده کنید. 
روغن‌های دیگری نیز برای حفظ شادابی و آبرسانی پوست بسیار مؤثر خواهند بود. برخی از این روغن‌ها شامل روغن نارگیل و روغن بادام است. در صورتی که به دنبال ماسک صورت جوانساز هستید باید خواص بسیاری از مواد طبیعی را بدانید تا بتوانید با استفاده از آن‌ها به درمان خشکی پوست و بسیاری از عارضه‌های مربوط به آن بپردازید. در این صفحه میتوانید اطلاعات بیشتر درباره میکاپ و گریم صورت در صادقیه بدست اورید.

ماسک خانگی آلوئه ورا


بیشتر بخوانید : فیشال صورت چیست؟


جوانسازی با کمک روش آبرسانی به پوست

یکی از دلایلی که باعث به وجود آمدن انواع چین و چروک در پوست می‌شود، خشکی است. هر چه پوست رطوبت کمتری داشته باشد؛ متناسب با آن میزان خشکی نیز افزایش پیدا می‌کند و انواع چین و چروک‌های عمیق در آن بیشتر به چشم می‌خورد. به منظور جلوگیری از به وجود آمدن انواع چین و چروک در پوست می‌توانید از لوسیون گل و برگ ختمی استفاده نمایید. 
برای تهیه این لوسیون باید موارد مهمی را رعایت کنید. به همین منظور ۳۰ گرم از برگ و گل ختمی خشک شده را با دو لیوان آب بجوشانید و آن را صاف کنید. پس از سرد شدن این جوشانده را پس از پاک کردن مواد آرایشی از روی صورت به پوستتان بمالید. نکته‌ای که در رابطه با جوانسازی پوست از طریق آب‌رسانی وجود دارد این است که این لوسیون باید از شب تا صبح بر روی پوست صورت و گردن باقی بماند.

جوانسازی پوست با ماسک دم اسبی

برای درمان و برطرف کردن آسیب‌های سطحی پوست می‌توانید از حمام گیاه دم اسب به عنوان ماسک صورت جوانساز استفاده کنید. برای استفاده از این روش ابتدا باید دو لیوان جوشانده گیاه دم اسب را در آب نیمه ولرم وان بریزید و برای مدت ۲۰ دقیقه در آن دراز بکشید. این روش باعث پیشگیری از پیری زودرس شده و بسیاری از چین و چروک‌های موجود بر روی پوست و نواحی مختلف بدن را از بین می‌برد. 
شما می‌توانید از این روش در هفته دوبار استفاده کنید. برای تهیه جوشانده گیاه دم اسب نیاز است تا ۲۰۰ گرم از این گیاه را در چهار لیوان آب جوش بریزید. سپس آن را بر روی حرارت قرار داده و اجازه دهید تا این مخلوط به جوش بیاید. سپس زمانی که دو لیوان از آن باقی ماند، جوشانده مورد نظر را به وان بیافزایید. روش‌های بسیار زیا د دیگری نیز وجود دارند که باعث جوانسازی پوست خواهند شد. 
ماسک دم اسب را می‌توانید با یک استکان گلاب و دو قاشق غذاخوری سرکه مخلوط نمایید. این گیاه می‌تواند برای درمان بسیاری از بیماری‌ها نیز مؤثر باشد برای تهیه گیاه دم اسب می‌توانید به عطاری‌ها مراجعه نمایید. نکته‌ای که حائز اهمیت این است که در بسیاری از لوازم‌های آرایشی و بهداشتی از این گیاه برای کرم‌های ضد چروک استفاده می‌کنند و بسیاری از کارخانه‌ها و شرکت‌ها به دلیل خواص ضد چروک و خاصیت آب‌رسانی که این گیاه دارد، در محصولات خود آن را جای داده‌اند. میتوانید برای اطلاعات بیشتر  به صفحه ی اصلاح و وکس صورت در گیشا مراجعه کنید.

کلام پایانی

به منظور درمان بسیاری از آسیب‌دیدگی‌های پوستی و برای جلوگیری از پیری زودرس پوست نیاز است تا به صورت مکرر از ماسک صورت جوانساز استفاده کنید. این ماسک‌ها معمولاً از مواد طبیعی تهیه می‌شوند که برای پوست بسیار مفید هستند. داشتن اطلاعات کافی در رابطه با مواد طبیعی و تأثیرگذاری آن‌ها بر روی پوست می‌تواند باعث شود تا در زمان تهیه انواع ماسک صورت از آن‌ها استفاده نمایید. آلوئه‌ورا به منظور پیشگیری از خشکی و چین و چروک زودرس مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده طبیعی می‌تواند پوست شما را شاداب و لطیف‌تر کند. طرز تهیه 8 ماسک صورت جوانسازی صورت برای استقبال سال جدید باعث می‌شود تا با پوستی شاداب‌تر به استقبال بهار بروید؛ اما پیش از تهیه انواع ماسک‌ها نیاز است دستورالعمل‌ها و ترکیب‌های هر کدام را به درستی رعایت کنید.