فهرست:

علت بروز تورم در چشم کودکان چیست؟
در زمان تورم چشم کودکان با چه عوارضی رو به رو می شوند؟
درمان تورم چشم کودکان
آیا بروز تورم در چشم خطرناک است؟
کلام آخر

دلایل بسیاری زیادی وجود دارد که سبب می‌شود کودکان تورم چشم را تجربه کنند و علت بروز این مشکل ممکن است بر اثر مالش چشم یا وجود عفونت باشد. برای اینکه بتوانیم در زمانی مناسب تورم چشم را تشخیص دهید و برای درمان آن اقدام نماییم، بهتر است تا با علائم تورم چشم در کودکان آشنایی کامل پیدا کنیم. زمانی که علائم تورم چشم در کودکان مشخص شوند و در زمان مناسب برای معالجه نکردن آن اقدام نشود، ممکن است مشکلی مانند نابینایی را برای وی به وجود آورد. در این مقاله از سایت برترین ها با ما همراه باشید.

علت پف پلک بالای چشم در کودکان

علت بروز تورم در چشم کودکان چیست؟

بهتر است بدانید که به وجود آمدن تورم در چشم کودکان ممکن است بر اثر وجود عفونت‌ها یا دیگر دلایلی که هنوز هم ناشناخته‌اند برای کودکان به وجود آید. در واقع تورم در چشم کودکان یک بیماری خودایمنی محسوب می‌شود که باید درمان آن را جدی بگیریم. بعد از به وجود آمدن تورم در چشم کودکان در ابتدا ما باید دلیل به وجود آمدن این تورم را شناسایی کنیم و بعد از آن اقدامات لازم برای برطرف کردن تورم را انجام دهیم. برای اینکه بتوانید در هنگام بروز علائم تورم چشم در کودکان به خوبی علت آن را مشخص کنید، می‌بایست از گزینه‌های زیر کمک بگیرید.
ممکن است بروز تورم در چشم کودکان به دلیل نیش یک حشره اتفاق افتاده باشد و این یکی از رایج‌ترین دلایل این مشکل به شمار می‌رود. در خصوص تورم ناشی از نیش پشه‌ها یا دیگر حشرات باید بدانید که رنگ تورم ایجاد شده در چشم کودک صورتی است و این تورم با اندازه بزرگ ایجاد می‌شود. بروز تورم در چشم حتی ممکن است بر اثر سرایت کردن مواد غذایی از دست و ورود آن به چشم کودک نیز اتفاق بیفتد. گاهی اوقات نیز ممکن است به دلیل وجود گرده‌های موجود در هوا، هر دو چشم کودک دچار تورم شوند که این تورم‌ها معمولاً با خارش و التهاب بسیار زیادی همراه هستند. واکنش‌های آلرژیک به قطره‌های چشمی نیز از دیگر دلایلی است که باعث بروز تورم در چشم کودکان می‌شود. در تمامی این موارد شما باید در ابتدا علائم تورم چشم در کودکان را شناسایی کنید و سپس با استفاده از بهترین روش برای درمان تورم اقدام نمایید.


بیشتر بخوانید : درمان تکرر ادرار کودکان در تهران، چرا تکرر دارند؟!


در زمان تورم چشم کودکان با چه عوارضی رو به رو می شوند؟

یکی دیگر از مهم‌ترین موضوعاتی که در هنگام مواجه شدن با تورم چشم در کودکان باید از آن آگاهی داشته باشیم عوارض ناشی از آن است تا بتوانیم با استفاده از بهترین روش به آن‌ها کمک کنیم. همان طور که بروز هر مشکل یا بیماری عوارضی را به دنبال دارد، پس بروز تورم در چشم نیز با برخی عوارض همراه است. در زمان مشاهده هر یک از عوارض زیر باید هر چه سریع‌تر کودک را نزد پزشک ببرید تا از بروز مشکلات جدی‌تر و حتی نابینایی او جلوگیری کنید. در ادامه بهتر است تا با عوارض یا علائم تورم چشم در کودکان بیشتر آشنا شوید.
1)    خشک شدن چشم‌ها
2)    درد چشم
3)    خونریزی چشم
4)    افزایش تولید اشک از چشم
5)    تب
6)    خستگی
7)    خارش و قرمزی چشم
8)    عدم توانایی برای چرخاندن کره چشم
9)    تاری دید
10)    اختلال در بینایی
11)    بروز حساسیت به نور
12)    افتادگی پلک


بیشتر بخوانید : پنج نوع دستور غذا برای کودکان یک ساله


تب و ورم چشم در کودکان

درمان تورم چشم کودکان

بعد از بروز علائم تورم چشم در کودکان شما می‌توانید به پزشک متخصص مراجعه نمایید یا در ابتدا درمان‌های خانگی را امتحان کنید. البته توجه داشته باشید زمانی استفاده کردن از روش‌های خانگی پیشنهاد می‌شود که تورم چشم کودک شما حاد نباشد و مطمئن باشید که مشکلی جدی‌تر برای او پیش نمی‌آید. مهم‌ترین اقدامی که شما بعد از بروز تورم چشم در کودکان باید به آن توجه داشته باشید تمیز نگه داشتن ناحیه متورم شده است. بهتر است بعد از بروز علائم تورم چشم در کودکان ابتدا آن را با شامپو کودک شست‌وشو دهید. برای شست‌وشو دادن چشم کودکان باید این نکته را مدنظر داشته باشید و حتماً از محلول‌هایی استفاده کنید که مناسب سن آن‌ها است و عوارضی در پی ندارد.
بعد شست‌وشو دادن چشم شما به یک کمپرس آب گرم نیاز دارید و نیاز است که انجام این کار تا 5 الی 10 دقیقه ادامه دهید. اگر تمامی این روش‌ها را انجام دادید و تورم چشم کودک بهبود پیدا نکرد یا تورم به وجود آمده در چشم کودک شما بسیار حاد است؛ بهتر است تا در همان ابتدا نزد پزشک مراجعه کنید. در این هنگام پزشک متخصص با تجویز داروهایی نظیر اشک مصنوعی، داروهای ضد خارش و خشکی چشم یا داروهای ضدآلرژی به درمان التهاب چشم کودک شما کمک می‌کند.


بیشتر بخوانید : تاثیر مکیدن انگشت یا پستونک در دندان کودکان


آیا بروز تورم در چشم خطرناک است؟

در هنگام بروز تورم در چشم کودکان برای اینکه بتوانیم اعلام کنیم که این تورم خطرناک است یا خیر باید در ابتدا این موضوع را برای خود مشخص کنیم که آیا کودک ما به فصل یا مواد خاصی آلرژی دارد؟ آیا در اثر برخورد با این مواد یا در فصول خاصی از سال دچار تورم چشم می‌شود؟ یا اینکه بروز تورم بدون هیچ دلیل منطقی اتفاق افتاده است. آن دسته از کودکان که در فصول مشخصی از سال یا در زمان تماس با موادی که به آن حساست دارند دچار تورم چشم می‌شوند، خطری برایشان وجود ندارد.
دسته دیگر کودکانی هستند که برای بار اول دچار تورم چشم شده‌اند که در این زمان بعد از مشخص شدن علائم تورم چشم در کودکان باید دلیل آن تشخیص داده شود. اگر با گذشت زمان و استفاده از روش‌های خانگی برای درمان تورم چشم کودک بهبودی در ناحیه تورم یافته مشاهده نکردید، بهتر است این موضوع را جدی بگیرید و به بهترین چشم پزشکی در تهران مراجعه نمایید.

علت ورم چشم کودک در صبح

کلام آخر

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای کودکان به وجود آید، بروز تورم در چشم آ‌ن‌ها است که عوراضی را در پی دارد. در زمان بروز تورم در چشم کودکان بهتر است آن‌ها را هر چه سریع‌تر نزد پزشک ببرید؛ زیرا تورم‌های حاد حتی منجر به نابینایی کودکان نیز می‌شود. توجه داشته باشید که اطلاع از علائم تورم چشم در کودکان می‌تواند در تشخیص به موقع این بیماری به شما کمک کند. اگر کودک شما دچار تورم چشم شد، ابتدا چک کنید که حساسیت فصلی، دارویی یا غذایی نداشته باشد. در صورتی که تورم مداوم بود و با روش‌های خانگی نیز برطرف نشد، حتما به متخصص مراجعه نمایید. همچنین در نظر داشته باشید که اگر کودک شما برای اولین بار دچار تورم شده است، حتما متخصص او را معاینه کند.