فهرست:

نکات مهم قبل از خریدن سیسمونی
سخن پایانی

 

خرید وسایل سیسمونی نوزاد از لذت‌بخش‌ترین مراحلی است که والدین پشت سر می‌گذارند. این مرحله علاوه‌بر هیجان‌انگیز بودن گاهی باعث سردرگمی پدر و مادر می‌شود. لوازمی برای تکمیل سیسمونی نوزاد پسر باید خریداری شوند که نیازهای اصلی و اولیه‌ کودک را از تولد تا دو سالگی برطرف سازند. بهتر است ابتدا فهرستی از ضروری‌ترین و مهم‌ترین لوازمی که باید در لیست سیسمونی نوزاد پسر گنجانده شوند تهیه کنید تا به ‌ترتیب و براساس اولویت سیسمونی فرزندتان را تکمیل کنید. از جمله این لوازم ضروری اولیه می توان به پوشاک، لوازم بهداشتی، وسایل حمل‌ونقل و اسباب بازی اشاره کرد.در ادامه این مقاله از سایت برترین ها با ما همراه باشید.

 

لیست سیسمونی ضروری نوزاد پسر

نکات مهم قبل از خریدن سیسمونی

قبل از اقدام به کامل کردن لیست سیسمونی نوزاد پسر با توجه به نکات جزئی، خرید را برای خود آسان کنید. مقدار وسایلی که برای خرید سیسمونی در نظر دارید را باید متناسب با فضایی که در اختیار داشته‌اید، تهیه کنید. از مهم‌ترین مواردی که باید به آن توجه کرد، اندازه تختخواب نوزاد، مقدار لباس‌ها، مقدار و حجم اسباب بازی‎ها و لوازم بهداشتی هستند. همچنین باید با‌ توجه به وضعیت اقتصادی خود بودجه مشخصی را به تهیه این موارد اختصاص دهید. لباس‌ها و اسباب بازی‌ها باید متناسب با جنیست نوزاد تهیه شوند.


بیشتر بخوانید : معرفی فروشگاه خرید آنلاین سیسمونی نوزاد + قیمت


توصیه می‌شود که قبل از مشخص شدن جنسیت نوزاد اقدام به خرید نکنید. اگر اتاق نوزاد شما کوچک است از تهیه لوازم غیرضروری خودداری نمایید. اگر احتمال اسباب‌کشی شما در آینده‌ای نزدیک وجود دارد، از خریدن لوازم سنگین و گران اجتناب ورزید؛ چراکه ممکن است به هنگام جا‌به‌جایی خراب شوند.

پوشاک

پوشاک از مهم‌ترین مواردی است که در لیست سیسمونی نوزاد پسر توجه همه را جلب می‌کند و والدین دقت و سلیقه زیادی صرف انتخاب آن خواهند کرد. اگر شما نیز به پوست حساس و ظریف نوزاد خود اهمیت می‌دهید بهتر است لباس‌هایی از جنس نخی و نرم خریداری کنید. انسان در دوران نوزادی بسیار سریع‌تر رشد می‌کند و گفته می‌شود که قبل از 3 سالگی بیشترین میزان رشد اتفاق می‌افتد و این سرعت در نوزادان پسر بیشتر است. پس دقت در انتخاب لباس در سایزهای مختلف نیز اهمیت دارد. 
لباس نوزاد بر اثر ادرار، هنگام تغذیه و رفلاکس معده کثیف می‌شود. سعی کنید به تعداد مناسب لباس تهیه کنید و در نظر داشته باشید که گاهی باید لباس نوزاد خود را  طی روز چندین بار تعویض نمایید.
لباس‌هایی در لیست سیسمونی نوزاد پسر وجود دارند که باید مناسب با فصلی که نوزاد در آن به دنیا می‌آید یا حداکثر یک ماه بعد آن تهیه شوند. همچنین بهتر است سایزبندی‌های مختلف نوزادان را از بدو تولد تا دو سالگی بدانید و لباس‌هایی متناسبی با سن کودک خود خریداری کنید.
سایز دو صفر 00    بدو تولد تا سه ماهی (برای وزن زیر 3 کیلو)
سایز صفر0    از بدو تولد تا سه ماهگی (برای نوزاد معمولی)
سایز یک 1    از سه تا شش ماهگی
سایز دو 2    از شش تا نه ماهگی
سایز سه 3    از نه تا دوازده ماهگی
سایز چهار 4    از دوازده تا هجده ماهگی
سایز پنج 5    از هجده تا بیس و چهار ماهگی
سایز شش 6    برای بیست و چهار ماهگی و بیشتر (2 و 3 سالگی)

کلاه، دستکش، لباس زیر نخی، لباس راحتی، پیش‌بند و زانوبند از مهم‌ترین مواردی‌ هستند که باید در سیسمونی نوزاد گنجانده شوند. همچنین پاپوش و کفش نیز با رشد نوزاد لازم بوده و بهتر است که آن‌ها را در سیسمونی تهیه نمایید. رنگ لباس‌های نوزاد پسر بهتر است رنگ‌های ملایمی مانند آبی کم‌رنگ، سبز روشن یا لیمویی باشد. لباسی که تهیه می‌کنید بهتر است دکمه یا زیپ‌های بزرگ و آزاردهنده نداشته باشند؛ زیرا گاهی اوقات هنگام پوشاندن یا درآوردن لباس به بدن نوزادان آسیب وارد خواهد شد. 
تا حد امکان از خریدن لباس‌های تنگ خودداری کنید. مارک‌دار بودن لباسی دلیل بر راحتی و جنس خوب آن نیست و به یاد داشته باشید که راحتی نوزاد اهمیت بیشتری دارد. لباس‌های ساده با رنگ‌های روشن از بهترین گزینه‌ها برای نوزادان پسر هستند. از جمله لباس‌هایی که باید در لیست سیسمونی نوزاد پسر وجود داشته باشند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • جوراب نرم
  • کلاه نوزاد پارچه‌ای و نرم
  • شورت عینکی
  • محافظ انگشت
  • پیش‌بند پارچه‌ای
  • شلوار نوزاد
  •  سرهمی جوراب‌دار
  • سرهمی بدون جوراب

لوازم بهداشتی نوزاد

نوزادان پوست نازک و حساسی دارند و موادی که با پوست آن‌ها تماس مستقیم داشته باید موادی باکیفیت و مناسب با PH بدن آن‌ها باشند. شامپو، صابون، پودر بچه، پوشک و... باید ضدحساسیت باشند. همچنین هنگام خریدن لوازم بهاداشتی نوزاد به تاریخ انقضا لوازم توجه کنید. از جمله لوازم بهداشتی اولیه نوزاد می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • ست کامل حوله
  • وان بچه (با کف اسفنجی)
  • لیف حوله‌ای یا اسفنج نرم برای شست‌وشو
  • شامپو
  • صابون ملایم
  •  کرم سوختگی
  • پودر بچه
  •  کرم ضدالتهاب
  •  دستمال مرطوب
  • دستمال الکلی
  •  دندان‌گیر
  • تب‌سنج
  • لوسیون
  • پستانک

لثه‌های کودکان به هنگام درآوردن دندان (بعد از 6 ماهگی) دردناک شده و احساس خارش می‌کنند. استفاده از دندان‌گیر باعث کاهش این دردها می‌شود. دندان‌گیرها جنس‌های مختلفی دارند؛ اما نوع سیلیکونی آن‌ها بهتر است. لازم است تا قبل از استفاده با آب جوشیده سرد ضدعفونی شوند.
والدین برای چک کردن وضعیت سلامت نوزادان خود همواره به یک تب‌سنج نیاز دارند. داشتن یک تب‌سنج دیجیتالی با سرعت و دقت بالا در لیست سیسمونی نوزاد پسر قابل توجه است. برای جلوگیری از زخم شدن مخاط درون بینی نوزاد هنگام تمیز کردن، بهتر است از پوار بینی استفاده کنید. گوش پاک‌کن و دستمال کاغذی برای این کار مناسب نیستند.

لیست کامل سیسمونی نوزاد با قیمت

شیشه شیر

امروزه شیشه شیرهای مختلفی از جنس‌های پلاستیک، سیلیکون و شیشه وجود دارند. شیشه شیرهای پلاستیکی به‌دلیل ارزان و سبک بودن گزینه ‌مناسبی به حساب می‌آیند؛ اما باید هرچند وقت یک‌بار تعویض شوند. شیشه شیرهای شیشه‌ای غالبا نیاز به تعویض نداشته و خراش کمتری به آن‌ها وارد خواهد شد؛ اما احتمال شکستن آن‌ها وجود دارد. اگر می‌خواهید شیشه شیری ارزان‌تر از مدل شیشه‌ای؛ اما باکیفیت تهیه نمایید، می‌توانید نوع پلاستیکی را خریداری کنید که مانند شیشه شیرهای شیشه‌ای شکستنی نیستند و همچنین مانند نوع پلاستیکی‌ نیز لک برنمی‌دارند.


بیشتر بخوانید : لیست کامل سیسمونی نوزاد


وسایل تغذیه

ظروف غذا و وسایل مورد نیاز برای تغذیه نوزاد از دیگر مواردی‌ هستند که در لیست سیسمونی نوزاد پسر وجود دارند. شیر مادر تا حدودا شش ماهگی کامل‌ترین و مفیدترین غذا برای نوزاد خواهد بود و بهتر است لوازمی برای خود تهیه کنید تا شیردهی شما آسان‌تر شود. لوازمی که نیاز دارید عبارتند از:

  • پد سینه
  • سوتین مناسب شیردهی
  • بالش شیردهی
  •  شیردوش
  • ظرف ذخیره شیر مادر
  • شیر گرم‌کن
  • قطره چکان
  • سرلاک‌خوری
  •  قمقمه
  • غذاساز
  • بشقاب، قاشق و چنگال

وسایل حمل و نقل

والدین علاقه‌مند هستند با نوزادان خود به فضای آزاد رفته و از آب‌وهوا لذت ببرند. برای این‌که هنگام بیرون رفتن هم شما و هم کودک‌تان راحت باشید باید از وسایل مخصوصی استفاده کنید. کالسکه اولین وسیله‌ای است که در بخش حمل‌ونقل لیست کامل سیسمونی نوزاد پسر بسیار مهم است. با قرار دادن کودک در کالسکه می‌توانید به پیاده‌روی بروید. هنگام خرید کالسکه به ارتفاع و راحتی صندلی‌ توجه کنید. داشتن کمربند ایمنی، ترمز پایی، دسته قابل تنظیم، تزئیناتی برای سرگرم کردن کودک و سبک بودن کالسکه نیز مهم هستند. اگر با کودک‌ خود سوار وسایل حمل‌ونقل عمومی می‌شوید، بهتر است سبد حمل نوزاد را خریداری نمایید. هنگام رفتن به مهمانی نیز می‌توانید نوزاد خود را در این وسیله قرار دهید.
برای هنگامی که سوار ماشین می‌شوید بهتر است صندلی کودکی داشته باشید. از روروک برای یادگیری راه رفتن استفاده می‌شود و برای افزایش قدرت عضله ساق پاها مناسب خواهد بود. کودکان بین چهار تا شانزده ماهگی می‌توانند از این وسیله استفاده نمایند. وقتی پاهای کودک به زمین می‌رسد کودک درون آن ایستاده و می‌تواند در جهت‌های مختلف حرکت کند. با تکامل هرچه بیشتر ستون مهره‌های کودک، خود او سعی بر ایستادن داشته و اگر به‌وسیله روروک زودتر این اتفاق بیفتد، درآینده ممکن است دچار کمردرد شود. گاهی روروک سبب می‌گردد که کودک تلاشی برای ایستادن انجام ندهد.
روروک به کودک امکان دسترسی به نقاط خطرناک را می‌دهد و در صورت چند لحظه غافل بودن از کودک ممکن است دچار آسیب شود. در نتیجه بهتر است روروک از چرخ‌های قابل قفل شدن برخوردار باشد؛ اما قرار دادن آن در لیست سیسمونی نوزاد پسر زیاد توصیه نمی‌شود.

اسباب بازی

کودک برای سرگرمی به اسباب بازی‌های متنوعی نیاز دارد. همچنین اسباب بازی‌هایی که در لیست سیسمونی نوزاد پسر قرار می‌دهید باید متناسب با سن او باشد. به‌دلیل رشد بخش‌های مختلف بدن کودک انتخاب درست اسباب بازی برای نوزادان اهمیت زیادی دارد. اسباب بازی‌هایی تهیه نمایید که به رشد ذهنی و فکری کودک کمک کند.
نوزادان هنگام تولد فاصله کوتاهی (حدودا 20 تا 40 سانتی‌متری) خود را مشاهده می‌کنند و بهتر است اسباب بازی‌های ساده و سبکی را برای آن‌ها تهیه نمایید که بتوانید جلوی صورت خود قرار داده تا آن‌ها را ببینند و سرگرم شوند. از آنجایی که مهارت‌های بینایی و شنیداری نوزادان در این دوره در حال تکامل است؛ جغجغه و اسباب‌بازی‌هایی که از خود صدا تولید می‌کنند برای آن‌ها جذابیت بیشتری دارند.
اگر بالای تخت نوزاد آویزهای رنگارنگ و متحرک نصب کنید توجه کودک را جلب کرده و باعث می‌شوند که برای گرفتن آن‌ها گردن خود را بالا بیاورند. کتاب‌های پارچه‌ای و پلاستیکی نیز برای کودکان سرگرم‌کننده هستند. لیست کوتاهی از اسباب بازی‌های مورد نیاز در سیسمونی نوزاد پسر به شرح زیر است.

  • جغجغه
  • اسباب بازی‌های موزیکل
  • آویزهای متحرک
  • کتاب داستان مصور
  • سرویس خواب

دکوراسیون و رنگ اتاق نوزاد پسر با دختر متفاوت بوده و بهتر است بعد از مشخص شدن جنسیت فرزند خود به خرید سرویس خواب اقدام نمایید. بهتر است سرویس خوابی که تهیه می‌کنید با رنگ و مدل پرده و دیوار اتاق هماهنگ باشد. همچنین تختخوابی که انتخاب می‌کنید، نباید خیلی کوچک و بچه‌گانه باشد؛ چراکه کودک شما به سرعت رشد می‌کند و بهتر است بتواند مدتی از آن‌ها استفاده نماید.

در ماه‌های ابتدایی تولد نوزاد از سرویس خواب استفاده چندانی نمی‌شود. آن‌ها معمولا تا دو سالگی در اتاق والدین و در گهواره‌ای می‌خوابند. گهواره یا تختخواب کوچک نوزاد را نه تنها به عنوان یک جسم دکوری و شیک بلکه به عنوان محلی امن و راحت برای استراحت کودک خود انتخاب نمایید. تخت‌های استاندارد از نظر ایمنی و ارتفاع به افزایش آرامش نوزادان هنگام خواب کمک می‌کنند.
هنگام انتخاب تخت به طول قد و وزن نوزاد خود توجه نمایید. تخت‌های چند منظوره برای استفاده طولانی مدت (از نوزادی تا نوجوانی) طراحی شده‌اند. این تخت‌ها لبه‌های بلندی دارند و از سقوط کودک جلوگیری می‌کنند. ارتفاع تخت و این لبه‌ها قابل تنظیم هستند و با افزایش سن کودک می‌توانید لبه‌ها را جدا کنید. رنگ روشن برای سرویس خواب مناسب‌تر است. لک‌ها و کثیفی‌ها روی رنگ‌های روشن واضح‌تر دیده می‌شوند و همواره باید برای تمیز کردن آن‌ها اقدام کنید. بهتر است تخت را زیر پنجره قرار ندهید. اگر به‌دلیل فضای کوچک جای دیگری برای قرار دادن تخت ندارید توصیه می‌شود که پرده‌ای مناسب نصب کنید.
جنس تخت نیز از موارد مهمی است که در ایمنی نوزاد نقش دارد. تخت‌هایی با لبه‌های تیز انتخاب نکنید. MDF و نئوپان بهترین گزینه هستند. فضای خالی بزرگ زیر تخت باعث می‌شود گردوخاک یا حشراتی که تجمع پیدا می‌کنند را زودتر مشاهده کرده و پاکسازی نمایید. تخت‌هایی که کشودار هستند نیز باعث صرفه‌جویی در فضا خواهند شد.

لیست سیسمونی مختصر و مفید


بیشتر بخوانید : خرید آنلاین سیسمونی نوزاد


سخن پایانی

خرید وسایل موجود در لیست سیسمونی نوزاد پسر از خاطره‌انگیزترین تجربه‌ها بوده و اگر لوازمی که خریداری می‎کنید را با آگاهی کامل و دقیقا مناسب فضای اتاق و جنسیت فرزند خود انتخاب نمایید به نتیجه مطلوب دست خواهید یافت. استفاده از پوشاک و لوازم بهداشتی مرغوب به سلامت پوستی کودک شما کمک می‌کند. سرویس خواب استاندارد و ایمن نیز در کیفیت خواب و آرامش تاثیر بسزایی خواهد داشت.