کوفته سوئدی یک غذای گوشتی بسیار خوشمزه است که سرو آن همراه با سس لیمو و شوید عطر و طعم خوشاپندی را به گوشت می دهد که طعم ان را دلپذیر تر می کند. طرز تهیه کوفته با سس شوید و لیمو، این مقاله از برترین ها را از دست ندهید.

مواد لازم برای تهیه کوفته گوشت با سس شوید

مواد لازم برای تهیه کوفته گوشت با سس شوید

گوشت چرخ کرده 500 گرم

پیاز رنده ریز 1 عدد

شیر 3 قاشق سوپ خوری

مغز نان پودر شده یک دوم پیمانه

جعفری خورد شده 2 قاشق سوپ خوری

تخم مرغ 1 عدد

نمک، فلفل و ادویه (زنجبیل، جوزهندی و ...)


بیشتر بخوانید: خورشت بادمجان تلخ شده، چیکار کنیم؟


مواد لازم برای تهیه سس:

کره 25 گرم

آرد سفید 1 قاشق سوپ خوری

شیر 1 پیمانه

نمک و فلفل

شوید 2 قاشق سوپ خوری

آبلیمو 1 قاشق سوپ خوری

کوفته گوشت با سس شوید

طرز تهیه کوفته گوشت با سس شوید:

گوشت چرخ کرده و پیاز را ورز می دهیم و جعفری را اضافه می کنیم. شیر و پور نان را با هم مخلوط میکنیم و به موارد اضافه می کنیم و ورز می دهیم و سپس نمک،  فلفل، ادویه و تخم مرغ اضافه میکنیم و همه مواد را خوب ورز می دهیم. از مواد به اندازه یک گردو بزرگ برداشته کف دست حالت می دهیم و پور سوخاری را بدون ادویه اضافه روی کوفته ها می ریزیم و سپس در یخچال در ظرفی که سلفون کشیده شده وچند سوراخ در آن ایجاد می کنیم تا خمیر نشود به مدت 1 ساعت قرار می دهیم. سپس کوفته ها را داخل روغن سرخ می کنیم و سپس با مقداری آب می گذاریم تا بپزد.


بیشتر بخوانید: عکس برنامه های غذایی برای چاق شدن


طرز تهیه سس کوفته:

سس و کره را داخل ظرف می ریزیم تا آب شود، بعد آرد را داخل ظرف ریخته تا ذوب شود بعد آرد را اضافه می کنیم و به مدت یک دقیقه هم می زنیم تا آرد داخل کره تفت بخورد تا جایی که حباب روی آن ایجاد شود. سپس نمک و فلفل را اضافه می کنیم، کم کم شیر را به آن اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم تا یکباره سفت نشود وقتی غلیظ شد شوید را به آن اضافه می کنیم و لیمو را قطره قطره به سس اضافه کرده تا سس خیلی غلیظ نشود.

10 دقیقه آخر به کوفته ها که در حال پخت است سس را اضافه می کنیم یا کوفته ها را در ظرف مورد نظر می ریزیم و سس را روی آن اضافه می کنیم.