فهرست:

نکات و مراقبت های کلی بعد از تزریق ژل لب
اصلاح و آرایش صورت بعد از تزریق ژل لب
شست و شوی صورت بعد از تزریق ژل لب
تاثیرات دما بر تزریق ژل لب
ورزش پس از تزریق ژل لب
انجام ماساژ پس از تزریق ژل لب
نحوه خوابیدن پس از تزریق ژل لب
مصرف سیگار و الکل بعد از تزریق ژل لب
سخن پایانی

همان‌طور که می‌دانید شکل و ظاهر لب‌ها تاثیر بسیار زیادی بر ظاهر افراد دارند. به همین دلیل سالانه افراد بسیار زیادی تزریق ژل لب‌ها را انجام می‌دهند. این عمل دارای عوارض بسیار کم و کوتاه مدتی همچون کبودی، تورم و قرمزی در ناحیه تزریق بوده و افراد می‌توانند پس از گذشته یک روز از عمل، کارهای روزانه خود را همچون روزها سابق انجام دهند. با وجود عوارض احتمالی کم این عمل، پیشنهاد می‌شود مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب را جدی بگیرید و در خصوص آن‌ها اطلاعات کافی را از پزشک خود دریافت نمایید. در این راهنما از سایت برترین ها همراه ما باشید.


بیشتر بخوانید : تزریق ژل لب در غرب تهران، بهترین ها کدامند؟!


چند روز بعد از تزریق ژل لب میشه رژ زد

نکات و مراقبت های کلی بعد از تزریق ژل لب

لازم است افرادی که تزریق ژل لب را انجام داده‌اند، به منظور کیفیت بهتر این عمل و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی، مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب را انجام داده تا با مشکلی مواجه نشوند. برخی از مراقبت‌های کلی و مهمی که لازم است پس از تزریق ژل لب انجام دهید، به شرح زیر هستند:
•    لازم است توجه داشته باشید قرمزی، کبودی و تورم لب‌ها پس از تزریق ژل لب کاملا عادی و طبیعی بوده و همچنین این امکان وجود دارد که در محل‌های تزریق، قرمزی و تورم بیشتری را مشاهده کنید که جای نگرانی نبوده؛ زیرا با انجام مراقبت‌‌های بعد از تزریق ژل لب، این موارد برطرف خواهند شد. 
•    شما می‌توانید به منظور کاهش و از بین رفتن کبودی، تورم و قرمزی لب‌های خود مکعب‌های یخ را در کیسه‌های یخ قرار داده و آن‌ها با پارچه بپوشانید و روی لب‌های خود قرار دهید. بدین صورت علاوه‌بر قرمزی و تورم، درد شما نیز کاهش خواهد یافت. 
•    از آنجایی که انجام ورزش‌های سنگین سبب افزایش فشار خون و ضربان قلب شده و افزایش این موارد باعث بدتر شدن کبودی‌ها و تورم لب‌های شما خواهند شد، پیشنهاد می‌شود که به مدت ۲۴ الی ۴۸ ساعت پس از تزریق ژل لب از انجام ورزش‌های سنگین بپرهیزید. 
•    اغلب پزشکان و متخصصانی که تزریق ژل لب را انجام می‌دهند، به عنوان یکی از اصلی‌ترین مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب، هیدراته ماندن را پیشنهاد می‌کنند. این بدین معناست که باید پس از انجام این تزریق به مقدار زیادی آب بنوشید؛ زیرا آب به بهبود بدن کمک بسیاری می‌کند. 
•    تلاش کنید پس از تزریق ژل لب از سبزیجات و میوه‌های زیادی استفاده کنید. البته پیشنهاد می‌شود که از مصرف زیاد سدیم بپرهیزید، زیرا مصرف سدیم سبب افزایش فشار خون و در نتیجه افزایش التهاب و تورم لب‌های شما خواهد شد. 
•    همان‌طور که می‌دانید در قرار گرفتن معرض گرمای بسیار، سبب افزایش تورم خواهد شد. بنابراین لازم است تا به عنوان یکی از مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب به مدت ۴۸ ساعت از قرار گرفتن در دمای بالا همچون کلاس‌های ورزشی گرم، حمام بخار و سونا خودداری نمایید.
•    از آنجایی که در دوره نقاهت بعد از تزریق ژل لب، مصرف داروهای رقیق‌کننده خون همچون ایبوپروفن‌ها نامناسب بوده، پیشنهاد می‌شود در خصوص مناسب‌ترین مسکن‌ها از پزشک خود اطلاعات لازم را کسب نمایید. به‌طور معمول تیلنول‌ها گزینه خوبی برای تسکین درد شما بعد از تزریق ژل لب خواهند بود. 
•    شما قادر هستید به منظور کاهش تورم لب‌های خود سر را روی بالش‌های بلند قرار دهید. 
•    سعی کنید به هنگام خواب روی صورت خود نخوابید، زیرا این کار برای لب‌هایتان بسیار مضر خواهد بود.
•    تا ۲۴ ساعت پس از تزریق ژل لب از آرایش کردن لب‌های خود بپرهیزید.
•    بعد از تزریق ژل لب به مدت ۴۵ دقیقه لب‌های شما بی‌حس خواهند بود، بنابراین پیشنهاد می‌شود به منظور مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب در مدت بی‌حسی لب‌هایتان چیزی میل نکنید، زیرا در این مدت به سبب بی‌حس بودن لب‌ها ممکن است آن‌ها را گاز بگیرید یا به آن‌ها آسیبی وارد کنید.
•    لازم است بدانید که پس از برطرف شدن بی‌حسی لب‌ها نیز لازم است به نکاتی در خصوص خوردن و آشامیدن توجه بسیاری نمایید که در ادامه به شرح برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.
•    همان‌طور که پیش از این نیز ذکر کردیم نوشیدن آب کافی پس از تزریق ژل لب جزء مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب به حساب می‌آید، زیرا مصرف آب کافی سبب بهبودی هرچه سریع‌تر خواهد شد‌.
•    غذاهایی که پس از تزریق ژل لب مصرف می‌کنید تاثیر بسیار زیادی بر بهبودی شما خواهند گذاشت. اغلب پزشکان توصیه می‌کنند پس از انجام این عمل از غذاهایی استفاده نمایید که دارای کربوهیدرات بالا باشند که از جمله این مواد غذایی می‌توان به لوبیا، سیب زمینی، جو دوسر، نان و... اشاره کرد.
•    مصرف غذاها و نوشیدنی‌های داغ سبب کاهش ماندگاری اثرات ژل لب خواهند شد. بنابراین اغلب پزشکان توصیه می‌کنند که به منظور مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب به مدت یک هفته از خوردن غذاهای داغ و نوشیدن مایعات با دمای بالا خودداری نمایید. 


بیشتر بخوانید : همه چیز درباره تزریق ژل لب فانتزی


اصلاح و آرایش صورت بعد از تزریق ژل لب

لازم است توجه نمایید که محدودیت‌هایی در خصوص اصلاح و آرایش لب پس از انجام عمل تزریق ژل لب وجود دارند. بنابراین شما می‌بایست با مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب در این خصوص آشنا شوید. پیشنهاد می‌شود که به مدت یک هفته بعد از تزریق ژل لب از آرایش و اصلاح لب خودداری نمایید، زیرا انجام این کارها می‌تواند به لب‌های شما آسیب وارد کند.  البته لازم به ذکر است که مانعی برای آرایش سایر نقاط صورت و استفاده از کرم ضدآفتاب در سایر نواحی صورت وجود ندارد.

 بعد از تزریق ژل لب چی بخوریم

شست و شوی صورت بعد از تزریق ژل لب

به منظور جلوگیری از عفونت پس از انجام تزریق ژل لب، لازم است تا ناحیه مورد نظر را تمیز نگه دارید. بدین منظور پیشنهاد می‌شود که از شوینده‌های مناسبی استفاده کنید. اغلب پزشکان و متخصصان به منظور مراقبت‌های بعد از تزریق ژل و پیشنهاد می‌دهند که برای شست‌وشوی پوست خود از شوینده‌های ملایم و سبک استفاده کرده تا از بروز التهاب و تحریکات پوستی جلوگیری نمایند. باید بدانید که استفاده از شوینده‌های سنگین امکان تحریک پوست و التهاب پوست را افزایش خواهد داد، بنابراین بسیار مهم است که از استفاده از این قبیل شوینده‌ها خودداری نمایید.

تاثیرات دما بر تزریق ژل لب

به‌طور کلی افرادی که تزریق ژل لب انجام داده‌اند، باید توجه داشته باشند که تغییرات دمایی تاثیر بسیار زیادی بر ری عمل آن‌ها خواهند داشت. اغلب پزشکان پیشنهاد می‌کنند که پس از تزریق ژل لب از قرار گرفتن در گرمای شدید خودداری نمایید، زیرا قرار گرفتن در این دما سبب افزایش قرمزی، تورم و درد در ناحیه تزریق می‌شود؛ بنابراین لازم است که از آفتاب گرفتن، رفتن به سونا، سولاریوم، جکوزی و حمام گرفتن اجتناب ورزید. 
علاوه‌بر گرمای شدید، سرمای شدید نیز باعث کاهش اثرات درمانی خواهد شد و سبب می‌گردد عوارض تشدید یابند. به همین دلیل باید پس از تزریق ژل لب از انجام فعالیت‌هایی همچون برف‌بازی، اسکی، پاتیناژ و شنا در آب سرد شدیدا خودداری نمایید. پس از برطرف شدن عوارض تزریق ژل لب می‌توانید تمامی این کارها را با خیال آسوده انجام دهید.

ورزش پس از تزریق ژل لب

لازم به ذکر است که مانعی برای انجام فعالیت‌های روزمره در روز بعد از ترخیص از کلینیک وجود نداشته و اغلب افرادی که پس از تزریق ژل لب از کلینیک مرخص می‌شوند، می‌توانند تمامی کارهای روزمره خود را همانند قبل انجام دهند. توجه داشته باشید که به مدت دو هفته از انجام ورزش و فعالیت‌های سنگین خودداری نمایید. همان‌طور که ذکر شد ورزش سبب افزایش جریان خون و فشار خون در بدن شده، بنابراین احتمال کبودی و تورم لب‌های شما را افزایش خواهد داد. 
به همین منظور پزشکان و متخصصان به منظور مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب پیشنهاد می‌کنند که از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری نمایید. اگر شما از دسته افرادی هستید که ورزش حرفه‌ای انجام می‌دهند، لازم است در خصوص شروع فعالیت‌های ورزشی با پزشک‌تان مشورت کنید. برای کاهش عوارض احتمالی ناشی از تزریق فیلر لازم است به بهترین دکتر پوست و مو در غرب تهران مراجعه نمایید.

انجام ماساژ پس از تزریق ژل لب

به‌طور کلی پس از تزریق ژل به نواحی مختلف بدن، مانند تزریق ژل به باسن، تزریق ژل به سینه و لب، برای جلوگیری از عوارض احتمالی همچون تجمع خون‌مردگی و گلوله گلوله شدن ژل، پیشنهاد می‌شود ماساژ‌هایی را در نواحی تزریق انجام دهید. جالب است بدانید که انجام این ماساژ‌ها به منظور توزیع یکنواخت ژل در ناحیه تزریق بسیار حائز اهمیت است.  پیشنهاد می‌شود که برای مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب ماساژ لب‌های خود را طبق توصیه پزشک انجام دهید تا با مشکلی مواجه نشوید.

نحوه خوابیدن پس از تزریق ژل لب

یکی از مهم‌ترین نکاتی که لازم است پس از تزریق ژل لب به آن توجه داشته باشید، نحوه خوابیدن پس از انجام این عمل است. به‌طور معمول به منظور کاهش تورم و التهاب لب‌ها پیشنهاد می‌شود که در هنگام خوابیدن بالش بلندی زیر سر خود قرار دهید. همچنین باید دقت کنید برای مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب تا چند روز از خوابیدن روی صورت اجتناب ورزید، زیرا اگر روی صورت بخوابید، فشار بر نواحی تزریق افزایش یافته و سبب می‌شود که کیفیت تزریق ژل لب کاهش یابد.


بیشتر بخوانید : تزریق ژل لب در نارمک، معرفی بهترین مرکز


مصرف سیگار و الکل بعد از تزریق ژل لب

سیگار کشیدن و استعمال دخانیات احتمال عفونت لب‌ها را افزایش خواهد داد. بنابراین بسیار حائز اهمیت است که پس از تزریق ژل لب از استعمال دخانیات خودداری نمایید. همچنین اغلب پزشکان پیشنهاد می‌دهند که بعد از تزریق ژل لب از قرار گرفتن در معرض دود سیگار نیز بپرهیزید. 
از آنجایی که الکل سبب رقیق شدن خون می‌شود و در نتیجه آن کبودی و تورم لب‌ها را بدتر می‌کند، پیشنهاد می‌شود که حداقل به مدت ۲۴ ساعت بعد از تزریق ژل لب از مصرف الکل خودداری نمایید. همچنین به منظور مراقبت‌های بیشتر لازم است تا چند روز قبل از تزریق ژل لب نیز از مصرف الکل بپرهیزید.

شستن صورت بعد از تزریق ژل لب

سخن پایانی

تزریق ژل لب یکی از عمل‌های رایج امروزی بوده که بسیاری از افراد به منظور زیباتر کردن لب‌ها و صورت خود این عمل را انجام می‌دهند. اغلب پزشکان و متخصصان به منظور کاهش عوارض احتمالی این عمل، پیشنهاد می‌دهند که مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب را رعایت کرده و جدی بگیرید. از جمله این مراقبت‌ها می‌توان به شست‌وشوی صورت، مصرف آب، مصرف مواد غذایی متنوع و خودداری از مصرف سیگار و الکل اشاره کرد.