فهرست:

آرایش کردن قبل از جلسه ی تتو یا آرایش دائمی
آرایش کردن بعد از جلسه ی تتو یا آرایش دائمی
سر کار رفتن بعد از جلسه ی تتو یا آرایش دائمی
ورزش کردن و فعالیت سنگین قبل و بعد از جلسه ی تتو یا آرایش دائمی
شنا کردن بعد از جلسه ی تتو یا آرایش دائمی
آفتاب گرفتن قبل و بعد از جلسه ی تتو یا آرایش دائمی
آیا مراقبت های پس از تتو یا آرایش دائمی دشوار است؟
مصرف نوشیدنی های غیر مجاز پیش از جلسه ی تتو یا آرایش دائمی
خدمات محبوب و رایج مرتبط با تتو و آرایش دائمی در حال حاضر
خدمات مرتبط با تتو و آرایش دائمی برای فرد باردار
خدمات مرتبط با تتو و آرایش دائمی برای فرد شیرده
نتیجه گیری

افردی که مسئول تتو کردن یا اعمال آرایش دائمی است وظیفه دارد فضای امن و تمیزی را برای انجام این کار ارائه دهد و خدمات تتو یا آرایش دائمی را باید بر اساس ترند های روز دنیا، تکنیک های تتو زدن و دانش کافی انجام دهد. این خدمات شامل پادر بروز، میکروشیدینگ ابرو، امبره ابرو، لیپ بلاش و تقویت خط مژه می شود.
پیش از اینکه تصمیم قطعی بگیرید باید با اقدامات قبل از تتو آشنایی داشته باشید و طی یک جلسه ی مشاوره با فردی که مسئول اعمال تتو یا آرایش دائمی روی صورت یا بدن شما است، با اقدامات قبل از تتو و مراحل آن و همچنین مراقبت های بعد از تتو یا آرایش دائمی آشنا شوید و بدانید چه انتظاری داشته باشید.
پیش از انجام تتو یا آرایش دائمی موارد خاصی را باید در نظر داشته باشید که شامل اقداملات قبل تتو یا آرایش دائمی و مراقبت های بعد از آن می شود. با انجام میکروپیگمنتیشن اجزا های صورت مشتری بیشتر به چشم می آیند و اعتماد به نفس خاصی به شخص می دهند. در ادامه این مقاله از سایت برترین ها با ما همراه باشید.

قبل از تاتو ابرو چه کنیم


بیشتر بخوانید :  مرکز فیبروز ابرو در شرق تهران، معرفی بهترین ها


اگر شما هم علاقمند هستید تا از خدمات تتو یا آرایش دائمی برخوردار شوید اما جس می کنید اطلاعات کافی در اختیار ندارید و دچار شک و گمان شده اید، با خواندن ادامه ی این مقاله آگاهی کافی به دست می آورید و شک و شبهه ای نخواهید داشت. در ادامه با اقدامات قبل از تتویا آرایش دائمی، اقدامات پس از تتو یا آرایش دائمی و باید و نباید های مرتبط با  آنها آشنا می شوید و همچنین به اقداماتی که باعث کم رنگ شدن تتو یا آرایش دائمی می شود اشاره شده است. 
اگر به دنبال یک مرکز معتبر برای انجام اینکار هستید میتولنید از صفحه تاتو ابرو در شمال تهران دیدن نمایید تا با بهترین ها در این حوزه آشنا شوید.

آرایش کردن قبل از جلسه ی تتو یا آرایش دائمی

بعضی از افراد پیش از تتو یا آرایش دائمی صورت خود را ارایش می کنند یا روی پوست بدن خود از کرم ضد آفتاب استفاده می کنند. در صورتی که قبل از جلسه ی تتو یا آرایش دائمی، آرایش کنید فردی که مسئول تتو کردن بدن یا صورت شما است، آرایشتان را پاک و محل تتو را ضد عفونی می کند بنابراین نگران این موضوع نباشید.

آرایش کردن بعد از جلسه ی تتو یا آرایش دائمی

اگر برایتان اهمیت دارد که حتما پس از جلسه ی تتو صورت خود را آرایش کنبد، به این نکته توجه کنید که اگر تتوی روی بدنتان است می توانید صورت خود را آرایش کنید اما قسمتی از بدن که تتو شده و پوست اطراف آن را نباید آرایش کنید. پوست ناحیه ای که تتو شده حساس است و برای بهبود یافتن به زمان نیاز دارد و ممکن است لوازم آرایشی که استفاده می کنید آلوده باشد و منجر به عفونت در بدنتان شود. از 10 الی 14 روز پس از جلسه ی تتو یا آرایش دائمی می توانید با توجه به اینکه پوستتان بهبود یافته یا نه، از لوازم آرایشی استفاده کنید. زمانی که برای بهبود تتو یا آرایش دائمی نیاز است، فرد به فرد متفاوت است.

سر کار رفتن بعد از جلسه ی تتو یا آرایش دائمی

بعد از جلسه ی تتو می توانید سرکار بروید و ممانعتی وجود ندارد اما نباید محل تتو در معرض آلودگی قرار گیرد بنابراین محل تتو یا آرایش دائمی خود را خشک و تمیز نگه دارید. بعد از جلسه ی تتو یا آرایش دائمی نباید تا زمانی که تتو بهبود یافته، در معرض گرد و خاک یا جرم قرار بگیرید. 

ورزش کردن و فعالیت سنگین قبل و بعد از جلسه ی تتو یا آرایش دائمی

معمولا افراد ورزشکار نسبت به سایر افراد علاقه ی بیشتری به تتو کردن بدن خود دارند. اما نگران این موضوع هستند که تتوی بدنشان تغییر رنگ دهد یا دیرتر بهبود یابد. اگر شما هم نمی دانید که ورزش کردن یا انجام هرگونه فعالیت سنگین چه تاثیری روی تتوی بدن یا آرایش دائمی دارد بدانید که بهتر است از یک روز قبل و تا یک هفته بعد از جلسه ی تتو یا آرایش دائمی تعریق نداشته باشید و ورزش نکنید. زمانی که دمای بدنتان بالاتر است، منافذ پوست باز می شوند. از آنجایی که عرق شامل نمک می شود، باعث می شود رنگ رنگدانه ها با سرعت بالاتری محو شوند. حتی ممکن است بدن هیچ رنگی به خود نگیرد بنابراین از انجام فعالیت هایی که باعث تعریق می شوند اجتناب کنید تا در انتها به نتیجه ی دلخواه خود دست پیدا کنید و زیبایی صورت یا بدنتان دو چندان شود.

شنا کردن بعد از جلسه ی تتو یا آرایش دائمی

بعضی افراد علافه زیادی به شنا کردن دارند یا شغل آنها به گونه ای است که باید در استخر حضور داشته باشند یا می خواهند روز آفتابی را در ساحل وقت بگذرانند و آفتاب بگیرند و نگران این موضوغ هستند که آب استخر یا نور آفتاب روی نتیجه ای که از تتو یا آرایش دائمی انتظار دارند تاثیر بگذارد و دلخواهشان نباشد. پس از جلسه ی تتو نباید در آب شور و آب دارای کلر شنا کنید و  تا زمانی که تتو کاملا بهبود نیافته پوست دارای تتو را در معرض نور خورشید قرار ندهید وگرنه ممکن است باعث محو شدن رنگ یا تغییر رنگ شود و همچنین احتمال عفونت وجود دارد. بنابراین بهتر است آفتاب گرفتن یا شنا کردن را برای مدتی به تعویق بیاندازید تا نتیجه ای که از تتو یا آرایش دائمی انتظار دارید دلخواهتان باشد. 


بیشتر بخوانید : ریموو تاتو ابرو، کدام روش بهتر است؟


آفتاب گرفتن قبل و بعد از جلسه ی تتو یا آرایش دائمی

بهتر است پیش از جلسه ی آرایش دائمی یا تتو آفتاب نگیرید. آفتاب گرفتن باعث خشک شدن پوست و تغییر رنگ آن می شود و رنگی که در جلسه ی تتو انتخاب می کنید با پوست برنزه شده تناسب دارد و ممکن است بعد از اینکه پوستتان به رنگ اصلی خود برگشت، از رنگ تتو رضایت نداشته باشید.

مراقبت های قبل و بعد از تاتو ابرو

آیا مراقبت های پس از تتو یا آرایش دائمی دشوار است؟

اقدامات بعد از تتو و آرایش دائمی دشوار نیستند. تنها لازم است به فردی که مسئول تتو کردن صورت یا بدن شما است گوش دهید و اقداماتی که از شما می خواهد را انجام دهید. در غیر این صورت ممکن است یک عمر پشیمانی را تجربه کنید.

مصرف نوشیدنی های غیر مجاز پیش از جلسه ی تتو یا آرایش دائمی

بهتر است از دو سه روز قبل از جلسه ی تتو یا آرایش دائمی از مصرف نوشیدنی های غیرمجاز خودداری کنید. در غیر این صورت تتو دیرتر بهبود پیدا می کند.
آیا فرد زیر هجده سال که اجازه ی پدر و مادرش را کسب کرده، می تواند از خدمات تتو یا آرایش دائمی استفاده کند؟
در بعضی از کشور ها ارائه خدمات تتو و آرایش دائمی به افراد زیر هجده سال ممنوع و جرم است. اگر در کشوری زندگی می کنید که قانونی مبنی بر غیرقانونی بودن ارائه خدمات تتو و آرایش دائمی به افراد زیر هجده سال وجود ندارد می توانید با کسب اجازه از پدر و مادر آن را تجربه کنید. اما در نظر داشته باشید که ممکت است با افزایش سن از این کار پشیمان شوید و این خدمات دائمی هستند. پس بهتر است چند سالی صبر کنید و در سنین بالاتر تصمیم بگیرید.

خدمات محبوب و رایج مرتبط با تتو و آرایش دائمی در حال حاضر

افراد با سلیقه های مختلف انتخاب های متفاوتی می کنند اما در میان انواع تتو و آرایش دائمی، پادر بروز یا امبره ابرو طرفدار بیشتری دارد زیرا سریعتر و راحتتر بهبود می یابد و ظاهر ابرو طبیعی تر می شود. 
لیپ بلاش یا شیدینگ لب هم اخیرا ترند شده و در میان افراد محبوب است و به خصوص در دوران شیوع ویروس کرونا، ازآنجایی که رژ لب زیر ماسک پخش می شود، افراد ترجیح میدادند از این خدمات استفاده کنند. لیپ بلاش یا شیدینگ لب ظاهری شبیه به لب های خودتان دارد اما زیباتر است. ظاهری که شیدینگ لب به شما می دهد در میان افراد در سنین مختلف محبوب است.

خدمات مرتبط با تتو و آرایش دائمی برای فرد باردار

افراد در شرایط گوناگونی به تتو علاقمند می شوند ولی در بعضی از این شرایط استفاده از خدمات تتو صدمات جبران ناپذیری به فرد وارد می کند. در افراد باردار استفاده از خدمات تتو خطرناک است. هرچقدر از بهداشت و پاکیزگی کسی که خدمات تتو و آرایش دائمی را ارائه می دهد اطمینان داشته باشید، احتمال عفونت بعد از تتوی زیبایی وجود دارد. علت عفونت پس از تتو عدم مراقبت پس از آن است.


بیشتر بخوانید : میکروپیگمنتیشن یا هاشور ابرو مخصوص چه کسانی است؟


خدمات مرتبط با تتو و آرایش دائمی برای فرد شیرده

فرد اگر در دوران شیردهی قرار دارد و علاقمند به استفاده از خدمات تتو و آرایش دائمی است، باید حداقل 8 تا 12 هفته از زایمان فرد شیرده گذشته باشد. یکی از خدماتی که به هیچ عنوان برای فرد شیرده توصیه نمی شود، تزریق به لب است. اگر قبلا تبخال زده اید باید از داروهای ضد ویروس استفاده کنید. اگر نسبت به این موضوع مطمین نیستید با پزشک متخصص خود مشورت کنید. 

شستن ابرو بعد از تاتو

نتیجه گیری

امروزه تتو یا آرایش دائمی از جمله مواردی هستند که افراد برای زیبایی بخشیدن به چهره و بدن خود انجام می دهند. اما آگاه باشید که اگر اقدامات قبل از تتو یا آرایش دائم را به خوبی رعایت نکنید ممکن است عوارضی شامل حالتان شود که از چنین تصمیمی پشیمان شوید درحالیکه این پشیمانی بی فایده است. فقط لازم است اقداماتی که در این مقاله گردآوری شده را رعایت کنید تا تجربه ی خوبی از تتو یا آرایش دائمی داشته باشید و عوارض خاصی شامل حالتان نشود.