فهرست:

معرفی رشته ورزشی آکروباتیک
فواید ورزش آکروباتیک
یوگا ورزشی فلسفی و معنوی
فواید ورزش یوگا
ورزش آکرویوگا
سخن آخر

ورزش آکرویوگا یا همان آکروباتیک یوگا یک رشته فرعی از یوگا است که تمرکز خود را بر روی عرضه عملکرد هنری و اجرایی گذاشته است. این ورزش ترکیبی از تکنیک‌های یوگا، هنرهای سیرکی و تمرینات بدنی یا همان آکروباتیک است. به‌دلیل بالا بودن سطح فیزیکی و اجتناب ناپذیری اجراهای آکروباتیک، آکرویوگا تمرینی بسیار سخت و چالش برانگیز است و به تمرین و استعداد ورزشکاران نیاز دارد؛ اما در صورت انتخاب این ورزش، مسیری موفقیت‌آمیز برای سلامت جسم و روان خود را در پیش گرفته‌اید.

فواید ورزش یوگا

معرفی رشته ورزشی آکروباتیک

ورزش آکروبات یک هنر پیچیده، جذاب و دیدنی است که برای سطح پیشرفته‌ای از حرکات ورزشی از آن نام می‌برند. این ورزش زیبا به میزان قابل توجهی باعث افزایش توانایی‌های فیزیکی، سرعت، چابکی و استقامت کلی بدن می‌شود. حرکات آکروبات اغلباً از حرکات ژیمناستیک می‌آید که به‌صورت دو نفره یا گروهی آن را ارائه می‌دهند. این ورزش شامل حرکات پشتک‌زنی و رقص است. برای انجام ورزش آکروبات نیازی به وسایل نیست و تنها یک موسیقی و زمین باشگاه برای کار شما لازم می‌شود. 
حرکات گروهی این گونه انجام می‌شوند که افراد با جثه کوچک‌تر بالا و کسانی که جثه بدنی بزرگ‌تری دارند برای پشتیبانی و پرتاب پایین قرار می‌گیرند. آکروبات ورزشی هنری است که حرکات کاملا پویا و شدیدی دارد که به انعطاف‌پذیری، قدرت و هماهنگی نیاز دارد. اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش در این انجام حرکات این ورزش ایجاد تعادل در حرکات قدرتی است. رشته آکروبات برای دوستداران ورزش‌های هوازی بسیار مناسب است.

فواید ورزش آکروباتیک

رشته ورزشی آکروبات از رشته‌های محبوب ورزشی است که فواید متعدد و بی‌نظیر آن دور از انتظار نیست. این ورزش تاثیر شگرفی در افزایش قدرت، افزایش اعتماد به نفس، افزایش انعطاف‌پذیری، افزایش سوخت و ساز بدن، هماهنگی و تقوبت عضلات بدن، افزایش مهارت‌های پیچیده، کاهش فشار خون و همین‌طور بهبود خواب دارد.

یوگا ورزشی فلسفی و معنوی

بررسی تاریخچه ورزش یوگا به 7 هزار سال قبل برمی‌گردد. این مشخص می‌کند که یوگا ورزشی تازه و نو نیست؛ بلکه سال‌های زیادی است که مردم با این رشته آشنایی داشتند و این ورزش را انجام می‌دادند. ورزش یوگا رابطه خیلی نزدیکی با بعد روحانی انسان دارد. تمرینات ذهنی، فیزیکی و روحانی این رشته باعث می‌شود تا حد وسیعی کیفیت زندگی ورزشکار بهبود پیدا کند. در این ورزش هدف اصلی رسیدن به آرامش و مراقبه است که با تمرینات جسمی، تمرکزی، تنفس عمیق و همچنین رهاسازی ذهن انجام می‌گیرد. یوگا رابطه برادری با رشته مدیتیشن دارد و هر چه در ورزش یوگا پیشرفت کنید در مدیتیشن هم به سطوح بالاتری خواهید رسید. به مردانی که ورزش یوگا را انجام می‌دهند، یوگی می‌گویند و زنان یوگا کار را یوگینی می‌نامند. این افراد با انجام تمرینات مختلف تنفسی، تمرکزی، ریلکسیشن و دیگر حرکات افکار و جسم خودشان را به یک‌دیگر متصل می‌کنند.

فواید ورزش یوگا

فواید ورزش یوگا با توجه به ویژگی‌های بی‌شماری و همینطور قدمت زیادی که دارد، بسیار متنوع و متعدد است. از فواید آن عبارتند از:

  • بهبود بیماری از جمله سرطان پروستات، سکته مغزی و روماتسیم مفصلی
  • انعطاف‌پذیری و تعادل
  • قدرت بدنی و عضلانی
  • افزایش عملکرد مثبت تنفس
  • کاهش و ثابت ماندن وزن
  • افزایش سلامت قلب
  • بی‌خطر بودن نسبت به دیگر رشته‌های ورزشی
  • بهبود افسردگی
  • کاهش استرس
  • افزایش تمرکز
  • بهبود بخشیدن روحیه
  • افزایش کیفیت خواب
  • غلبه بر ناراحتی‌ها و مشکلات

ورزش آکرویوگا

این ورزش با تلفیق تو رشته آکروباتیک و یوگا قابلیت تقویت عضلات، افزایش انعطاف پذیری، بهبود تعادل و هماهنگی بدن را دارا است. همچنین، آکرویوگا بهبود سیستم تنفسی، کاهش استرس و افزایش تمرکز و آرامش را نیز به همراه دارد. هدف اصلی آکرویوگا ایجاد توازن و هماهنگی بین بدن، ذهن و روح است. آکرویوگا علاوه‌بر تقویت قدرت جسمی و روحی، یک رشته هنری محسوب می‌شود و از حرکات زیبایی برخوردار است. اگر به دنبال تمریناتی هستید که هم بر روی بدن شما تاثیر مثبت بگذارند و هم هنر و آرامش را به شما ببخشند، آکرویوگا با ترکیب منحصربه‌فردی که ایجاد می‌کند، بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. باشگاه اکتین آمادگی دارد تا شما را در این مسیر همراهی کند و تجربه‌ای بی‌نظیر و متفاوت را برایتان رقم بزند.

ورزش آکرویوگا چیست

سخن آخر

آکرویوگا ورزشی کاملا برای ورزشکاران هنرمند و البته برای کسانی که از آسیب دیدن حین انجام حرکات ورزشی بیزار هستند، مناسب است. باشگاه اکتین با معرفی کلاس‌های تلفیقی آکرویوگا، تکنیکی جدید برای افزایش انعطاف‌پذیری بدن، افزایش تمرکز و همچنین افزایش قدرت جسمانی را به ورزشکاران ارائه می‌دهد. تمرینات متنوع و تکنیک‌های حرفه‌ای آکروگا در باشگاه با دقت و نظارت مربیانی مجرب ارائه می‌شود. آکروگا در باشگاه اکتین یک فعالیت بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است که به ورزشکاران این امکان را می‌دهد تا رویای هنر و عرضه عملکرد هنری خود را به دست آورند. باشگاه بدنسازی اکتین از ساعت 9 صبح تا 9 شب در روزهای شنبه تا چهارشنبه و ساعت 9 صبح تا 14 بعدازظهر در روزهای پنجشنبه برای بانوان باز است.
آدرس: باشگاه اکتین در تهران، پاسداران، گلستان دهم، پلاک 44، ساختمان فرین، طبقه دوم
شماره تماس:
021-26749927 
09909767107
09123096078