به احتمال زیاد ورزش سی ایکس را شنیده‌اید. اما شاید اطلاعات دقیقی از آن ندارید و نمی‌دانید چه نوع ورزشی است. طبقه گفته متخصصان، ورزش سی ایکس یک تمرین 30 دقیقه است که بدن شما را به چالش می‌کشد که در نتیجه، بدن شما در مدت کوتاه به تناسب اندام می‌رسد. ورزش سی ایکس حدود چند سال است  که درحال انجام بوده که در این مدت طرفداران بسیاری را پیدا کرده است. در باشگاه بدنسازی و اصلاحی اکتین می‌توانید ورزش سی ایکس را زیر نظر بهترین مربیان انجام دهید. در ادامه مطلب شما را با ورزش سی ایکس آشنا خواهیم کرد.

ورزش سی ایکس چه نوع کاری را روی بدن انجام می‌دهد؟

ورزش سی ایکس چه نوع کاری را روی بدن انجام می‌دهد؟

این ورزش نوعی تمرین بدنی برای تقویت عضلات مرکزی بدن شما بوده است که باعث می‌شود عضلات ناحیه شانه‌ها، شکم و بالا شکم آمادگی لازم را پیدا کنند. این ورزش بیشتر عضلات بالا تنه را تقویت می‌کند و هدف اصلی آن عضلات مرکزی بدن است. ورزش سی ایکس دارای حرکاتی بوده که مانند ورزش‌های قدرتی و هوازی عمل می‌کند. این ورزش در بیش از 80 کشور درحال انجام است که طی 6 گام انجام می‌شود.

فواید ورزش سی ایکس

از بهترین فواید ورزش سی ایکس می‌توان به اثربخشی سریع آن اشاره کرد. این ورزش بدون توجه به وضیعت بدن شما، عملکرد جسم شما را به سمت ماهیچه‌ای شدن و قوی‌تر شدن یاری می‌کند. سی ایکس عضلات شما را شکل و برش می‌دهد و در نتیجه باعث می‌شود عضلات بالایی و پایینی بدن به تناسب برسد. این ورزش گزینه ایده‌آلی برای سفت کردن شکم محسوب می‌شود که علاوه‌بر افزایش استقامت بدن، از آسیب دیدگی نیز جلوگیری می‌کند. لذا این ورزش قادر است باعث بهبود درد کمر و بهبود فرم نامناسب بدن در زمان بلند کردن وزنه شود. از دیگر مزایا سی ایکس می‌توان به افزایش استقامت، کارکردن بالاتنه به عنوان یک واحد محکم، هم‌انقباضی عضلات شکم و بهبود تعادل بدن اشاره کرد.

لاغری با ورزش سی ایکس در باشگاه اکتین

به‌طورمعمول، قبل از شروع ورزش این سوال در ذهن شما ایجاد می‌شود که آیا با انجام این تمرین لاغر می‌شوم یا نه؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بله، ورزش سی ایکس برای لاغری انتخاب بسیارخوبی محسوب می‌شود. با انجام این ورزش حجم عضلات بیشتر خواهند شد و این امکان را به شما می‌دهد که در بازه زمانی کوتاه، روی عضلات خود کار کنید. در نتیجه سوخت و ساز بدن شما افزایش می‌یابد و توده عضلانی بیشتری را می‌توانید ایجاد کنید.

حرکات ورزشی سی ایکس

حرکات ورزش سی ایکس بسیار متنوع و قدرتی است که به لاغری و تناسب اندام بالاتنه کمک شایانی می‌کند. شما در یک جلسه از این ورزش تمرینات استقامت عضلات مرکزی، استقامت شکمی و استقامت ایستایی را انجام می‌دهید. از حرکات ورزشی سی ایکس می‌توان به پلانک، وودچاپ، کرانچ از پهلو، کشش پا، پل زدن، کراس کرال، کرانچ و لگ لیفت اشاره کرد.

مراحل انجام ورزشی سی ایکس

برای انجام ورزش سی ایکس باید مراحل زیر ره به صورت مرتب انجام دهید.
•    در ابتدا بدن خود را با استفاده از حرکات کششی گرم می‌کنید تا عضلات شما آماده شوند. 
•    در مرحله دوم به صورت معلق روی دست‌ها یا درازکش، حرکات استقامتی و قدرتی مربوط به عضلات مرکزی را انجام می‌دهید. 
•    در مرحله سوم حرکات استقامت ایستاده یک را انجام می‌دهید که به صورت ایستاده است و عضلات بالا و پایینی بدن شما را درگیر می‌کند. 
•    مرحله چهارم نوبت به حرکات ایستاده دو است؛ این حرکات نیز به صورت ایستاده انجام می‌شود که روی ماهیچه‌های پا، باسن و سرینی تاثیر می‌گذارد. 
•    مرحله پنجم مربوط به حرکات استقامتی و قدرتی عضلات مرکزی است؛ این حرکات بر تقویت و چرخش ماهیچه‌های بیرونی شکم عمل می‌کنند. 
•    مرحله آخر حرکات استقامتی و قدرتی عضلات مرکزی است که بر عضلات ماهیچه‌های کمر تاثیر می‌گذارد و باعث تقویت آن‌ها می‌شود.

آیا سی ایکس ورزش سخت و پر چالشی است؟

در جواب به این سوال باید گفت که بله، ورزش سی ایکس یک ورزش نسبتاً سخت و پرچالش محسوب می‌شود که به احتمال زیاد در روزهای اول تمرین دچار کوفتگی و درد خواهید شد. لازم به ذکر است که این دردها طبیعی بوده و نشان‌دهنده قوی‌تر شدن بدن شما است.

آیا سی ایکس ورزش سخت و پر چالشی است؟

سخن پایانی

ورزش سی ایکس به تناسب اندام شما کمک شایانی می‌کند و در بازه زمانی کوتاه باعث لاغری می‌شود. از مزایا این ورزش می‌توان به تقویت عضلات مرکزی، بالاتنه، پایین تنه، بهبود تعادل بدن، بهبود درد کمر و... اشاره کرد. لذا این ورزش دارای حرکاتی است که شامل کراس کرال، پلانک، کشش پا، لگ لیفت، وودچاپ و... می‌شود. برای اطلاعات بیشتر از این ورزش به یکی از راه‌های زیر مراجعه نمایید.
آدرس: گلستان دهم، نرسیده به پاسداران، پلاک 44، طبقه دوم
شماره تماس: ۰۲۱-۲۶۷۴۹۹۲۷

 ۰۹۱۲۳۰۹۶۰۷۸ ۰۹۹۰۹۷۶۷۱۰۷