برای داشتن تناسب اندامی عالی و همچنین افزایش سلامتی و تندرستی، ورزش‌های مختلفی وجود دارد تا بتوان با استفاده از آن‌ها به خواسته خود رسید. برخی از ورزش‌ها و رشته‌های ورزشی تنها برای چربی‌سوزی و برخی دیگر ترکیبی هستند. کراس فیت یکی از جذاب‌ترین شاخه‌های ورزشی به‌حساب می‌آیند که با بهره بردن از آن‌ می‌توانید به سلامت و تندرستی دست یابید. کراس فیت جزو ورزش‌های ترکیبی به‌حساب می‌آید و از ادغام شدن ژیمناستیک، وزنه‌برداری، تمرینات اینتروال و... به‌وجود آمده است. برخی افراد بر این باور هستند که این ورزش، طاقت‌فرسا و سخت است، در حالی که در دوره‌های مختلف ورزشی تنها با توجه به توانایی خود از برنامه‌ای جامع بهره می‌برید.

آیا کراس فیت معایبی دارد؟

کراس فیت با باشگاه پویا

کراس فیت جزو ورزش‌هایی به‌حساب می‌آید که به بالا رفتن توانایی کلی بدن نظیر افزایش قدرت تحمل، استقامت، انعطاف‌پذیری، سرعت، هماهنگی و تعادل کمک می‌کند. این ورزش ترکیبی عضلات بدن را حجیم نمی‌نماید و می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. در کراس فیت پایه اصلی آن را وزنه‌برداری تشکیل می‌دهد و این ورزش دارای خاصیت فانکشنال نیز است. در حقیقت ورزش کراس فیت جزو ورزش‌های مقرون‌به‌صرفه به‌حساب می‌آید و در کنار اثرگذاری بسیار عالی که دارد، با هزینه کمتری می‌تواند موثر عمل کند. برخی افراد بر این باور هستند که کراس فیت ورزشی سخت و طاقت‌فرسا است؛ در حالی که دقیقا برعکس چنین موضوعی صادق بوده و شما با ورزشی منعطف و جذاب روبه‌رو هستید.
یکی از ویژگی‌های عالی کراس فیت، وجود تنوع و خلاقیت است؛ در حقیقت در این ورزش بی‌نظیر از وزنه‌های آزاد، طناب بازی، کار با حلقه، حمل کیسه‌های شنی، تمرینات ایستگاهی و... استفاده می‌کنید. کراس فیت اگر به صورت کاملا اصولی و حرفه‌ای و در مجموعه ورزشی پویا فراگرفته شود، شرایط فراهم است تا بتوانید در مسابقات بین‌المللی شرکت و به جایگاه ویژه‌ای دست یابید. کراس فیت نیز از آن شاخه‌های ورزشی به‌حساب می‌آید که برای بانوان تاثیرات بسیاری دارد و می‌تواند در سلامتی، روحیه، آمادگی جسمانی و شادابی آن‌ها تاثیرات بسیاری بگذارد. 

افراد کاندیدا برای کراس فیت

یکی از سوالت اصلی و مهم در خصوص کراس فیت این است که این ورزش برای چه افرادی مناسب است؟ در حقیقت افراد مبتدی و افراد حرفه‌ای می‌توانند بدون هیچ محدودیتی از کراس فیت بهره ببرند. افراد حرفه‌ای به دلیل وضعیت جسمانی بی‌نظیر و خوبی که دارند می‌توانند کراس فیت را در سطح بالایی دنبال کنند؛ اما افراد مبتدی با بررسی وضعیت جسمانی، شروع به انجام فعالیت‌های مربوطه می‌نمایند تا به حد مطلوب برسند. در مراحل اولیه تمرینات ارائه شده با فشار کم هستند تا درد زیادی را متحمل نشوید و دچار آسیب و ناراحتی نگردید. 

آیا کراس فیت معایبی دارد؟

هر ورزش و تحرکی ممکن است معایب و عوارضی داشته باشد. کراس فیت نیز از این قاعده مستثنی نیست و در برخی شرایط می‌تواند عوارضی برای فرد به همراه داشته باشد. در ادامه به معایب حرکات این ورزش می‌پردازیم.
•    ریسک‌پذیری: اگر کراس فیت در مراحل حرفه‌ای انجام شود و در بازه‌های زمانی طولانی صورت بگیرید می‌تواند آسیب‌های مختلفی به فرد وارد کند. 
•    عدم توجه به فرم و ساختار: با توجه به وجود چند رشته در یک رشته، گاهی برخی از حرکات به طور دقیق و درست انجام نمی‌شوند و می‌توانند از فرم صحیح خود خارج شوند.
•    ایجاد یک تصویر ناسالم از درد: به دلیل تصور نادرستی که می‌گوید پس از تمرین وجود درد عادی است، گاهی این درد ناشی از آسیب و فشار بر روی قسمت‌های مختلف از بدن به‌حساب می‌آید.

ورزش کراس فیت در عباس آباد

سخن پایانی

مجموعه ورزشی پویا با مدیریت علی ابراهیمیان که افتخارات بسیاری نظیر نایب قهرمان مسابقات جهانی مجارستان ۲۰۱۸، قهرمان مسابقات شروکلاسیک هند ۲۰۱۸، ۲ دوره فینالیست مسابقات انتخابی تیم ملی، درجه A فدراسیون آسیایی پرورش اندام، دارای مدرک مربیگری درجه ۱ و... را در پرونده خود دارد، توانسته مجموعه باکیفیتی را راه‌اندازی کند. در این مجموعه بی‌نظیر مربیان برتر کشور حضور دارند تا بتوانید در محیطی کاملا حرفه‌ای و عالی به ورزش‌های موردنظر خود بپردازید. تمامی دستگاه‌های موجود در مجموعه ورزشی پویا از برندهای معتبر آلمانی به‌شمار می‌آیند و می‌توانید دستگاه اکسیژن‌ساز نیز در این مجموعه شاهد باشید. ورزش‌هایی نظیر بدنسازی، کراس فیت،TRX ، آمادگی جسمانی، بوکس و دفاع شخصی با بالاترین حد و به صورت کاملا حرفه‌ای در حال ارائه هستند.
آدرس:
خیابان عباس آباد، خیابان صابونچی (مهناز سابق)، نبش کوچه مهماندوست، پلاک ۲۳
شماره تماس:

۰۲۱-۸۸۵۰۳۰۰۱ ۰۲۱-۸۸۵۰۳۰۰۲

 ۰۹۹۱۱۶۶۴۳۳۰

اینستاگرام:
pouya.vip.club