آمادگی جسمانی به ورزیدگی بدن برای انجام فعالیت‌های سنگین گفته می‌شود و می‌تواند به تقویت عضلات و چابکی شما کمک بسیاری کند. برای آنکه بتوانید به آمادگی جسمانی بالایی دست پیدا کنید، تنها با بهره بردن از چند حرکت نمی‌توانید به خواسته نهایی خود دست یابید. در کنار حرکات موجود باید از استراحت و خواب کافی، تغذیه مناسب و... نیز کمک بگیرید تا در زمانی مطلوب به آمادگی جسمانی مناسبی برسید. تمرینات آمادگی جسمانی با توجه به توانایی شما طراحی و درنظر گرفته می‌شوند تا دچار آسیب یا فشار نشوید و برعکس، بتوانید قدرت عضلانی، استقامت عضلانی و استقامت هوازی خود را افزایش دهید

فاکتورهای مهم آمادگی جسمانی

آمادگی جسمانی

به وضعیت سلامت جسم و توانایی‌های فرد برای انجام کارها، آمادگی جسمانی می‌گویند که فاکتورهای مختلفی در آمادگی جسمانی اثرگذار هستند. قدرت عضلانی، استقامت عضلانی، استقامت هوازی و انعطاف‌پذیری باید دست‌به‌دست هم دهند تا آمادگی جسمانی به بالاترین حد خود برسد. افرادی که تمامی فعالیت‌های روزانه خود را بدون خستگی مفرط انجام می‌دهند و از نشاط و شادابی بسیار عالی برخوردار هستند، آمادگی جسمانی بسیار مناسبی دارند. در حقیقت زمانی که بخواهید به آمادگی جسمانی مناسبی دست پیدا کنید، باید به تغذیه، خواب، استراحت کافی و... توجه داشته باشید تا بتوانید به این مهم دست یابید. باید توجه داشته باشید که آمادگی جسمانی با وزن هیچ ارتباطی ندارد و برخی افراد هستند که در حالی که وزن کمی دارند اما نمی‌توانند فعالیت‌های بدنی را به نحو احسنت انجام دهند. 

فواید آمادگی جسمانی با باشگاه پویا

آمادگی جسمانی فواید و ویژگی‌های ممتاز بسیاری دارد که شما را به نتایج عالی می‌رساند. اگر تمرینات آمادگی جسمانی با مجموعه‌ای مجرب و حرفه‌ای همانند مجموعه پویا صورت بگیرد، بدون شک نتایج حاصله بسیار قابل قبول و حائز اهمیت می‌شود. فواید آمادگی جسمانی به شرح زیر است.
•    سلامت روان و آرامش ذهنی: سلامت روان و آرامش ذهنی به تقویت روح و جسم، افزایش ظرفیت روحی و فکری، کاهش استرس و افسردگی و... می‌انجامد.
•    بهبود زندگی سالم: این فاکتور باعث بهبود و کنترل قند خون، تقویت سیستم گردش خون و ریه‌ها، کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها از جمله سرطان روده بزرگ، سرطان پستان، دیابت نوع دو و... می‌شود.
•    مدیریت درد عضلانی: مدیریت درد عضلانی می‌تواند در افزایش طول عمر، حفظ سبک زندگی مستقل، تقویت روحیه شاد و سرزنده، کاهش خطر شکستگی و پوکی استخوان و... موثر باشد.

فاکتورهای مهم آمادگی جسمانی

فاکتورها و معیارهای مختلفی وجود دارند که بر آمادگی جسمانی اثرات مثبتی می‌گذارند. در ادامه به این معیارها اشاره می‌کنیم.
•    قدرت عضلانی: به میزان توانایی برای بلند کردن وسایل، قدرت عضلانی می‌گویند که اگر عضلاتی ضعیف داشته باشید نمی‌توانید حتی یک کیلوگرم را بلند کنید.
•    نحوه تقویت عضلات: با استفاده از بسیاری از حرکات می‌توان عضلات را تقویت کرد که شامل تمرین با وزنه‌های آزاد، تمرین با دستگاه‌های بدنسازی و... می‌شود.
•    استقامت عضلانی: استقامت عضلانی یعنی بتوانید کارهای خود را بدون خستگی انجام دهید. در این شرایط استقامت عضلانی شما باید تقویت شود تا بتوانید تمامی فعالیت‌های خود را با انرژی و بدون خستگی انجام دهید.
•    سلامت قلبی و عروقی: استقامت قلبی و عروقی یعنی بتوانید فعالیت‌های هوازی را به نحو احسنت انجام دهید. ورزش‌های آمادگی جسمانی، دوچرخه‌سواری، رقص، دویدن و... می‌توانند بر روی سلامت قلبی و عروقی شما اثرات مثبتی بگذارند. 
•    انعطاف پذیری: در آمادگی جسمانی باید انعطاف‌پذیری مناسبی داشته باشید اما نیاز نیست همانند ژیمناستیک‌کارها 180 درجه بزنید.
•    ترکیب بدنی: میزان چربی و عضله موجود در بدن را ترکیب بدنی می‌گویند که برای آمادگی جسمانی باید آن را مورد توجه قرار داد.

بهترین باشگاه بدنسازی عباس آباد

سخن پایانی

مجموعه ورزشی پویا با مدیریت علی ابراهیمیان با افتخارات بسیاری که کسب کرده توانسته یکی از مجهزترین مجموعه‌های ورزشی را ایجاد نماید. از سری افتخارات جناب آقای ابراهیمیان می‌توان به نایب قهرمان مسابقات جهانی مجارستان ۲۰۱۸، قهرمان مسابقات شروکلاسیک هند ۲۰۱۸، ۲ دوره فینالیست مسابقات انتخابی تیم ملی، درجه A فدراسیون آسیایی پرورش اندام، دارای مدرک مربیگری درجه ۱ و... اشاره داشت. در این مجموعه بی‌نظیر مربیان برتر کشور حضور دارند تا بتوانید در محیطی کاملا حرفه‌ای و عالی به ورزش‌های موردنظر خود بپردازید. تمامی دستگاه‌های موجود در مجموعه ورزشی پویا از برندهای معتبر آلمانی تهیه شده‌اند. ورزش‌هایی نظیر بدنسازی، کراس فیت،TRX ، آمادگی جسمانی، بوکس و دفاع شخصی با بالاترین حد و به صورت کاملا حرفه‌ای در حال ارائه هستند.
آدرس:
خیابان عباس آباد، خیابان صابونچی (مهناز سابق)، نبش کوچه مهماندوست، پلاک ۲۳
شماره تماس:

 ۰۲۱-۸۸۵۰۳۰۰۱ ۰۲۱-۸۸۵۰۳۰۰۲

 ۰۹۹۱۱۶۶۴۳۳۰

اینستاگرام:
pouya.vip.club