فرقی نمی‌کند که نوجوان هستید یا بزرگسال، اگر به دنبال چربی‌سوزی هستید حتما باید انجام ورزش‌هایی در این زمینه را جدی بگیرید. داشتن یک رژیم غذایی سالم و انجام منظم تمرینات ورزشی می‌تواند نقش موثری در چربی‌سوزی و بهبود تناسب اندام داشته باشد. ورزش‌هایی مانند طناب زنی، پیلاتس و ایروبیک با درگیر کردن عضلات مختلف بدن و افزایش سوخت و ساز باعث تجزیه چربی‌ها می‌شوند. برخی از این ورزش‌ها را می‌توان در خانه انجام داد و برای برخی دیگر مانند تی آر ایکس و دوچرخه ثابت لازم است به باشگاه بروید و زیرنظر یک مربی باشید.

کلاس های ورزش چربی سوزی

طناب زدن

ممکن است طناب زدن را به عنوان ورزشی موثر برای چربی‌سوزی ندانید؛ ولی طناب‌بازی خیلی بیشتر از آنچه فکر می‌کنید باعث چربی‌سوزی می‌شود‌، این ورزش می‌تواند باعث سوزاندن ۳۱۸ کالری در هر نیم ساعت شود.‌ با طناب زدن قسمت‌های مختلف بدن‌تان اعم از ماهیچه‌های پاها و باسن درگیر می‌شود‌. همچنین با طناب زدن ماهیچه‌های بازو و شانه‌تان نیز فعالیت می‌کنند‌. این ورزش راهی موثر برای بهبود سلامت قلب و عروق محسوب می‌شود‌. طناب زنی را می‌توان در خانه، محیط باز و کلاس‌های ورزشی برای چربی‌سوزی انجام داد.

کیک بوکسینگ در باشگاه آران

کیک بوکسینگ نیز روشی موثر برای کالری سوزی است‌ توسط این ورزش می‌توانید استرس خود را به‌طور قابل توجهی کاهش دهید و عضلات خود را سالم نگهدارید. کیک بوکسینگ باعث تقویت قلب و ریه شده و قدرت آن‌ها را افزایش می‌دهد‌. پس توسط این ورزش می‌توانید هم چربی‌سوزی کنید و هم قدرت عضلات خود را بهبود ببخشید‌. کیک بوکسینگ باعث می‌شود علاوه‌بر کاهش وزن ماهیچه‌های خود را هم تقویت کنید. پس اگر می‌خواهید به‌طور موثری چربی‌سوزی را تجربه کنید رفتن به کلاس‌های ورزش کیک بوکسینگ نیز روشی ایده‌آل است.

دوچرخه ثابت

دوچرخه سواری چه به صورت ثابت باشد و چه متحرک به صورت قابل توجهی باعث چربی‌سوزی می‌شود. شاید فکر کنید دوچرخه سواری و پا زدن به نظر ورزش ثابتی باشند و کالری چندان زیادی را نتوانند از بین ببرند، ولی بهتر است بدانید این ورزش عضلات بزرگ زیادی را تقویت می‌کند. هرچه از این ماهیچه‌های بزرگ‌تر بیشتر کار بکشید، چربی بیشتری می‌سوزانید. در کلاس‌های ورزشی چربی‌سوزی می‌توانید درست نشستن روی دوچرخه و استفاده صحیح از ران‌ها، باسن و عضلات حین پا زدن را یاد بگیرید. با انجام دوچرخه ثابت می‌توانید حدود 782 کالری در ساعت بسوزانید.

HIIT (تمرینات تناوبی با شدت بالا)

از بهترین راه‌ها برای سوزاندن چربی انجام تمرینات HIIT است. این تمرینات با افزایش متابولیسم بدن باعث چربی‌سوزی می‌شوند‌. از مزایای این تمرینات می‌توان به زمان کوتاه‌شان اشاره کرد‌. بعضی از آن‌ها فقط با ۱۰ دقیقه زمان گذاشتن انجام می‌شوند و نتایج موثری در چربی‌سوزی به جا می‌گذارند. مطالعات نشان می‌دهد که این تمرینات باعث می‌شوند چربی‌های شکم به صورت قابل‌توجهی از بین بروند. امروزه بیشتر مربیان ورزشی این ورزش را برای چربی‌سوزی پیشنهاد می‌کنند.

ایروبیک

ایروبیک یکی دیگر از ورزش‌هایی است که عضلات بدن را درگیر کرده و باعث چربی‌سوزی می‌شود‌. این ورزش هوازی با حرکات موزونی که دارد متابولیسم بدن را افزایش داده و باعث سوزاندن کالری و کاهش وزن می‌شود. با انجام ایروبیک علاوه‌بر بهره‌بردن از کاهش وزن، همزمان سیستم قلب و عروق خود را می‌توانید تقویت کنید. ایروبیک با احساس شادابی و کاهش اثرات افسردگی همراه است‌. ایروبیک استپ باعث می‌شود حدود 744 کالری در ساعت بسوزد. برای بهره‌گیری از این مزایای فوق‌العاده ایروبیک می‌توانید در کلاس‌های ورزش چربی‌سوزی باشگاه آران ثبت نام کنید.

تی آر ایکس

انجام تمرینات تی آر ایکس باعث چربی‌سوزی شده و همزمان شرایط عضله‌سازی را هم فراهم می‌کند. این ورزش روی شکم، کمر و قفسه سینه تاثیر زیادی داشته و باعث لاغری می‌شود. حین انجام تی آر ایکس برای حفظ تعادل لازم است به صورت اندک و نامحسوس تکان بخورید و همین تکان خوردن باعث می‌شود چربی‌ زیادی از دست بدهید. این تمزینات علاوه‌بر چربی‌سوزی باعث تناسب اندام نیز می‌شود‌. برای لاغری و تناسب اندام هر قسمتی از بدن حرکات مختلفی وجود دارد و به همین دلیل محققان این ورزش را یک ورزش کامل برای تمام عضلات بدن معرفی می‌کنند. 
این ورزش نیاز به تجهیزات زیادی ندارد و می‌توانید در باشگاه آران، آن را با طناب‌های تی آر ایکس انجام دهید‌. ممکن است افرادی که به دنبال ورزشی موثر برای چربی‌سوزی هستند بین پیلاتس و تی آر ایکس دو به شک باشند. لازم است بدانید هر دو ورزش باعث چربی‌سوزی، ایجاد تناسب اندام و تقویت عضلات می‌شوند. حرکات موثر در چربی‌سوزی تی آر ایکس عبارتنداز:
•    حرکات اسکات ( درگیری عضلات اصلی شکمی)
•    کوهنورد برعکس (درگیری ماهیچه سه سر بازویی)
•    شنا (درگیری عضلات اصلی شکمی)
•    لانچ (درگیری عضله سرینی)
•    کرانچ (درگیری ماهیچه دو سر بازویی)
•    پلانک (درگیری عضلات اصلی شکمی)

پیلاتس

امروزه همه پیلاتس را به عنوان بهترین ورزش برای چربی‌سوزی و لاغری می‌شناسند. در گذشته این ورزش برای افزایش قدرت توسط رقصندگان استفاده می‌شد، ولی امروزه از این تمرینات برای سوزاندن کالری و رسیدن به تناسب اندام نیز استفاده می‌شود‌. این تکنیک ورزشی که توسط یک مربی بدنی در سال ۱۹۰۰ ابداع شد نقش موثری در افزایش استقامت بدن، بهبود تعاول و تقویت عضلات دارد‌. همچنین طی یک پژوهش مشخص شد که پیلاتس به wورت قابل توجهی باعث کاهش توده چربی و افزایس استقامت می‌شود. تمام این موارد نشان می‌دهند که پیلاتس ورزشی ایده‌آل برای چربی‌سوزی و تقویت بدن محسوب می‌شود. حرکات این ورزش باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و سلول‌های چربی را از بین می‌برد. 

بهترین ورزش برای چربی سوزی

سخن پایانی

امروزه افراد زیادی برای چربی‌سوزی و رهایی از کالری‌های اضافی و مضر به کلاس‌های ورزشی چربی‌سوزی روی می‌آورند. در این کلاس‌ها تمریناتی ارائه می‌شود که علاوه‌بر چربی‌سوزی باعث تقویت عضلات و بهبود عملکرد قلب و عروق می‌شوند. ورزش تی آر ایکس، پیلاتس، ایروبیک و دوچرخه ثابت تعدادی از این ورزش‌های مفید هستند. برای ثبت نام در کلاس‌های ورزشی چربی‌سوزی می‌توانید به  باشگاه تخصصی ورزشی آران مراجعه کنید.
شماره تماس:  ۰۲۱-۷۷۸۹۳۲۰۵ ۰۲۱-۷۷۲۲۰۰۵۴

 ۰۹۰۱۳۱۶۶۵۶۱ ۰۹۳۳۵۱۶۶۵۶۱

آدرس: بزرگراه رسالت، جنب مترو علم و صنعت، نرسیده به اتوبان باقری، شهر کودک شاپرک، طبقه 5، واحد 501
آیدی اینستاگرام: azadeh_aran_gym