نوع طراحی سالن زیبایی یکی از فاکتورهای مهم است که تاثیر بسزایی روی ذهن مشتری می‌گذارد. به طورکلی سالن‌های زیبایی از قسمت‌های مختلفی تشکیل می‌شوند که در هر بخش آن فعالیت خاصی انجام می‌شود. یکی از بخش‌های مهم یک سالن زیبایی مربوط به بخش مدیریت می‌شود که نسبت به تمام سالن باید جایگاه و طراحی بهتری داشته باشد. زمان طراحی داخلی سالن باید به مواردی چون چیدمان مبلمان، متریال‌های سقف و کف، طراحی دیوارها و... توجه بسزایی داشته باشید. در ادامه این مقاله از سایت برترین ها با ما همراه باشید.

طراحی بخش مدیریت سالن 

طراحی بخش مدیریت سالن 

برای اجرای طراحی بخش مدیریت سالن زیبایی خود باید از یک تیم کاربلد و حرفه‌ای استفاده کنید.  بهترین گزینه برای انتخاب مکان بخش مدیریت، قسمتی است که به تمام محیط سالن مشرف باشد، تا تمام کارها با نظارت مدیر سالن صورت بگیرد. توجه داشته باشید که محل قرارگیری اتاق مدیریت بسیار مهم است؛ زیرا مراجعین و کارآموزان باید به راحتی و در مدت زمان کوتاهی به آن دسترسی داشته باشند.
برای طراحی بخش مدیریت باید به مبلمان خود توجه ویژه‌ای داشت؛ زیرا تاثیر بسزایی در زیبایی و نحوه برقراری مدیریت با مراجعین خواهد داشت. برای طراحی مدیریت سالن زیبایی باید به موارد زیر توجه داشته باشید.


بیشتر بخوانید : دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک


انتخاب سبک دکوراسیون بخش مدیریت

به طورکلی سبک‌های مختلفی برای طراحی داخلی بخش مدیریت وجود دارد که براساس فاکتورهای مختلفی چون فرهنگ، منطقه، سلیقه و خواسته مدیران تعیین می‌شود. فضای داخلی اتاق مدیریت باید به صورتی باشد که مشتری و کارجویان احساس آرامش و اطمینان داشته باشند. در روزهای گذشته اکثر مدیران از سبک کلاسیک برای دکوراسیون خود استفاده می‌کردند؛ اما امروزه بیشتر از سبک‌های مدرن و مینیمال استفاده می‌کنند که هرکدام از انها مزایای منحصربه‌فرد خود را دارند.
•    سبک کلاسیک: در این سبک جزئیات اهمیت بسیاری دارند و معمولا برای طراحی آن از دیوارهای گچی و مبلمان چوبی استفاده می‌کنند.  از این سبک، می‌توانید برای سالن‌های زیبایی با فضای بزرگ و سقف بلند استفاده کنید. معمولا برای سبک کلاسیک از رنگ‌هایی چون سفید، قهوه‌ای، طلائی، کرم و سبز استفاده می‌کنند که باعث آرامش محیط مدیریت می‌شود. با استفاده از سبک کلاسیک نظم و آرامش ویژه‌ای را به سالن زیبایی خود بیاورید.
•    سبک مدرن: یکی از روش‌های مطمئن برای جذب مشتری، استفاده از سبک مدرن است. برای استفاده از این سبک می‌توانید از انواع رنگ‌های نامتعارف با تجهیزات مدرن استفاده کنید. برای سبک مدرن باید از تجهیزات بروز استفاده کنید. برای سبک مدرن باید از اشکال هندسی زاویه‌دار استفاده کنید. توجه داشته باشید در این سبک از دکوری و تزئینی بسیار کمی استفاده می‌کنند. برای انخاب مبلمان سبک مدرن، می‌توانید از رنگ‌های خنثی یا روشن استفاده کنید.
•    مینیمال: لغت مینیمال به طورکلی یعنی حداقل؛ برهمین اساس از این سبک برای دکوراسیون فضاهای کوچک تا متوسط استفاده می‌شود. بهترین ترکیبات رنگی که برای سبک مینیمال مناسب است شامل رنگ‌های روشن می‌شود.

نورپردازی سالن

نور یکی از گزینه‌های مهم در طراحی داخلی سالن‌های زیبایی محسوب می‌شود. برای اینکه نور به صورت طبیعی در فضا انعکاس پیدا کند، می‌توانید از رنگ سفید و زرد برای فضای خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که نورپردازی هرقسمت از فضای سالن زیبایی باهمدیگر متفاوت است، به طورمثال اتاق مدیریت نیاز به نور معمولی دارد؛ اما اتاق اصلاح باید دارای نور بیشتر باشد.

نکات مهم برای دکوراسیون داخل سالن زیبایی

برای اینکه فضای سالن زیبایی شما بزرگ‌تر و منظم‌تر دیده شود، کافیست به نکات زیر توجه داشته باشید:
•    از صندلی و کنسول‌های بزرگ با طراحی‌های پیچیده، اکیدا خودداری کنید.
•    فضای سالن خود را با دکورهای بیهوده پر نکنید؛ زیرا دکوراسیون ساده بسیار شیک استو
•    آیینه از فاکتورهای مهم در سالن زیبایی محسوب می‌شود، به همین دلیل زمان نصب آیینه به فضا و اندازه آنها توجه داشته باشید.
•    کف‌پوش، رنگ دیوارها را مناسب با سبک دکوراسیون خود انتخاب کنید.
•    برای زیباسازی محیط می‌توانید از تابلوهای ساده و گل و گیاه استفاده کنید.
•    نظافت سالن عامل مهمی در جذب مشتریان است؛ برهمین اساس همیشه سعی کنید محیط شما تمیز و خوشبو باشد.
•    بهتر است برای دکوراسیون داخلی خود از رنگ‌های روشن استفاده کنید.


بیشتر بخوانید : ده راهکار اساسی برای تغییر دکوراسیون خانه بدون هزینه


انتخاب سبک دکوراسیون بخش مدیریت
 

کلام آخر

برای طراحی داخلی بخش مدیریت خود باید به نکات زیادی توجه داشته باشید تا بتوانید یک مکان زیبا و بدون استرس را برای مراجعین و هنرجویان خود تشکیل دهید. در این مطلب سعی کردیم نکات درمورد طراحی دکوراسیون بخش مدیریت سالن برای شما ذکر کنیم.