اگر علاقه مند به شیرینی پزی هستید و میخواهید این هنر جذاب را آموزش ببینید باید در ابتدا یک کتاب آموزش شیرینی پزی صفر تا صد تهیه نمایید البته میتوانید در کلاسهای آموزشی حضوری و آنلاین نیز شرکت نمایید. 
 کتاب های شیرینی پزی میتوانند اطلاعات مفیدی درباره تکنیک ها و مبانی شیرینی پزی به شما ارائه دهند. در ادامه با ما همراه باشید تا با بخش های مختلف این کتاب ها آشنا شوید. 

آموزشگاه شیرینی پزی مادام کیک

کتاب شیرینی پزی صفر تا صد شامل چه قسمت هایی است؟ 

 این کناب ها معمولا شامل بخش های مختلفی مانند : 

مقدمه و آشنایی با شیرینی پزی 

در مرحله اول تجهیزات و وسایل مورد نیاز و مواد اولیه اساسی توضیح داده میشود. 

اصول و تکنیک های پایه در شیرینی پزی 

در این قسمت روشهای اصلی پخت و نگهداری شیرینی ها همچنین تکنیک های مختلف مانند خمیرسازی و تزیین گفته میشود. 

انواع شیرینی ها و دستور پخت

انواع شیرینی ها مانند کیک (کیک اسفنجی،کیک روغنی،کاپ کیک) ، شیرینی های خمیری (سوهان ،نان پنجره ای)،شکلات و کاکائو ،بیسکوییت و کلوچه ها و دسر و شیرینی های پودینگی  آموزش داده میشود البته در هر کتاب آشپزی ممکن است عناوین مختلفی آورده شده باشد. 

نکات و ترفندها 

راهکارهایی برای بهبود طعم و کیفیت شیرینی ها به شما ارائه میگردد همچنین ترفندهایی برای تزیین و ارائه شیک و جذاب به شما گفته میشود. 

بخش های تخصصی 

در این بخش شیرینی هایی برای مراسمات ویژه ،شیرینی های رژیمی ، بین المللی یا غیرسنتی ارائه میشود. 

برای خرید کتاب آشپزی صفر تا صد به چه نکاتی باید دقت کرد؟ 

اگر میخواهید یک کتاب آشپزی جامع  تهیه کنید لازم است به نکات زیر توجه نمایید: 
1. قبل از خرید کتاب به بهش فهرست و موضوعاتی که در کتاب آمده دقت کنید.همچنین اطمینان حاصل کنید که موضوعات اصلی آشپزی مانند تکنیک های پایه،انواع غذاها و دسرها آموزش داده شده باشد. 
2. سعی کنید کتابی تهیه کنید که در سطح مهارتی شما(مبتدی،متوسط،پیشرفته)باشد. 
3. داشتن تصاویر رنگی و متناسب با هر موضوع میتواند در یادگیری شما تاثیر گذار باشد. هم چنین داشتن توضیحات روشن و واضح بسیار مهم است. 
4. بهتر است کتاب آشپزی ای که انتخاب میکنید طراحی جذاب و کاربر پسند داشته باشد همچنین به چینش و طبقه بندی موضوعات  دقت شود. 
5. زمان خرید کتاب تاریخ انتشار یا ویرایش جدید را چک کنید.ترجیحا کتاب هایی انتخاب کنید که جدیدتر و بروزتر باشند. 
6. نقدها و امتیازاتی که به کتاب ها در سایت های مختلفی داده میشود را چک کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. 

توصیه هایی برای شروع شیرینی پزی 

اگر دوست دارید این هنر پرطرفدار را شروع کنید لازم است چند توصیه به شما ارائه دهیم: 
• ابتدا مواد اولیه ضروری مانند آرد،تخم مرغ،شکر،کره،شیر،خمیرمایه و سایر مواد را تهیه نمایید. همچنین لازم است ظروف و لوازمی مانند قالب، مخلوط کن و … داشته باشید. 
• برای شروع یک کتاب آشپزی خریداری کنید و از دستورالعمل های ساده مانند کیک های اسفنجی،کوکی و … شروع کنید. این موارد به شما کمک میکنند تا با اصول پایه آشنا شوید. 
• تکرار و تمرین مستمر داشته باشید.هربار که یک دستورالعمل را آماده میکنید آن را چندین مرتبه تکرار کنید این به شما این امکان را میدهد که تا نقاط ضعف خود را بشناسید و در هر بار درست کردن آن ها را برطرف کنید. 
• در هربار پخت حتما تمامی نکات و تجربیات خود را یادداشت کنید این امر موجب میشو‌د که از اشتباهاتتان درس بگیرید و آنها را بهبود بخشید. 
• سعی کنید در تهیه کیک ها و شیرینی هایتان از دستورالعملهای معتبر استفاده کنید . هم چنین در کلاسهای آنلاین شرکت کرده یا یا از ویدیوهای آنلاین نیز استفاده نمایید. 

پیشنهاد شیرینی های ساده برای شروع شیرینی پزی 

اگر در سطح مبتدی هستید میتوانید از شیرینی های ساده مانند کیک ساده وانیلی که دستور پخت ساده و موادی مانند آرد،شکر،تخم مرغ،کره و وانیل دارد شروع کنید. 
همچنین کلوچه های کره ای هم میتوانند انتخاب خوبی باشند. این مدل کلوچه با مواد اولیه محدود مانند آرد،شکر،کره و کمی شیر درست میگیردد. 
مورد دیگری که مناسب برای تازه کارهاست شیرینی های خامه ایست. ای شیرینی ها با موادی مانند خامه،تخم مرغ،شکر و اسانس های مختلف درست میشوند. 
یکی دیگر از شیرینی های ساده و کاربردی شکلات خانگیست که تنها نیاز شکلات،کره و شکر دارد. 
این شیرینی ها میتوانند برای شروع انتخاب های مناسبی باشند و با تمرین و تکرار میتوانید به سراغ دستورالعمل های بیشتری بروید. 


توصیه هایی برای شروع شیرینی پزی 

خرید کتاب آموزشگاه شیرینی پزی مادام کیک 

با توجه به تمام نکاتی که گفته شد پیدا کردن کتابی که صفر تا صد مطالب شیرینی پزی در آن آمده و دارای تصاویر واضح برای آموزش بهتر شما باشد کار آسانی نیست.  
یکی از بهترین کتاب هایی که در زمینه کیک های عصرانه و کافی شاپی میتوانید تهیه نمایید کتاب آموزشگاه شیرینی پزی مادام کیک است،این کتاب توسط سارا و بهار سرگزی نوشته شده که از سال ۱۳۹۳ قدم به عرصه قنادی و دکور کیک گذاشته اند. 
این کتاب شامل: ۹ فصل، ۱۱۳ دستور پخت، ۵۵ مدل کیک کافی‌شاپ (عصرانه و صبحانه)، ۵۵ کلیپ آموزشی و ۲۶۳ صفحه می‌باشد. 
 داشتن کلیپ آموزشی در آن این امکان را به شما میدهد تا بتوانید تمامی مراحل را به خوبی ببینید و دچار ابهام در روند آموزش نشوید. همچنین اگر پرداخت مبلغ کتاب را به صورت آنلاین انجام دهید لازم نیست هیچ هزینه ای برای ارسال پرداخت نمایید. 
 اگر دوست دارید در کلاسهای شیرینی پزی شرکت کنید  میتوانید در کلاسهای مادام کیک با بیش از ۳۰ هزار هنرجو شرکت نمایید و تمامی أصول را از پایه تا پیشرفته آموزش ببینید. 
 
برای ارتباط با این آموزشگاه از راه های زیر اقدام نمایید: 
سعادت آباد، خیابان علامه شمالی مسیریابی  
۰۹۱۲۹۶۷۳۵۹۱

اینستاگرام : madamcake.ir