کاغذ دیواری از جمله عناصری است که باعث می‌شود زیبایی خانه چند برابر به چشم بیاید و همچنین به قول خودمان به خانه روح می‌دهد. انتخاب یک کاغذ دیواری عالی برای اتاق خواب باعث جذابتر و زیباتر شدن اتاق خوابمان می‌شود.همچنین رنگ و مدل کاغذ دیواری برای اتاق خواب می‌تواند برخواب و حالات روحی ما تاثیر بگذارد. حالا اگر از حال و هوای اتاق خوابتان خسته شده‌اید و می‌خواهید تغییری اساسی در آن ایجاد کنید کاغذ دیواری بهترین گزینه می‌باشد چرا که هم تنوع آن نسبت به رنگ کردن دیوار بیشتر است و هم طول عمر آن.
تا آخر این مطلب از سایت برترین ها با ما باشید تا تمامی سوالات شما در مورد اینکه کدام کاغذ دیواری مناسب اتاق شماست صحبت کنیم.

 کاغذ دیواری طرح دار زیبا

 

کاغذ دیواری طرح دار آبی

 

اهمیت انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب

اتاق خواب فضایی خصوصی و محیط آرامش و استراحت شماست.انتخاب یک کاغذ دیواری شیک برای اتاق خواب باید مطابق با روحیات و سلیقه شما باشد. طرح کاغذ دیواری اتاق خواب می‌تواند اسپرت و یا خاص باشد و در اتاق شما تغییری ساده و چشم گیر ایجاد کند. همچنین دکوراسیون اتاق خواب یاد سرشار از آرامش باشد پس باید در انتخاب طرح و رنگ آن دقت کرد. ولی علاوه بر این ها نکات دیگری مانند جنس، قیمت و ... هم در انتخاب یک کاغذ دیواری فوق العاده موثر هستند. در این مطلب چند تا از مهم‌ترین نکات در انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب را مطرح می‌کنیم تا شما با جدید‌ترین کاغذ دیواری های امسال آشنا شوید.

تاثیر رنگ کاغذ دیواری برای خواب راحت

استفاده از رنگ مناسب به خواب بهتر شما کمک به سزایی می‌کند از این رو سعی کنید از کاغذ دیواری با رنگ های تند و درخشان خودداری کنید. چرا که رنگ ها مزاحم فضای استراحت و آرامش شما می‌شوند. البته تمام این ها به خود افراد بستگی دارد و گاها افرادی هستند که رنگ در روحیه و حتی خوابشان تاثیر ندارد. در پایین تر در مورد اینکه چه افرادی با چه ابعاد اتاقی می‌توانند از رنگ های سرد یا گرم استفاده کنند و بهترین مدل کاغذ دیواری برای اتاق خواب چیست صحبت می‌کنیم.

 کاغذ دیواری با کیفیت برای اتاق خواب

کاغذ دیواری ها در جنس های مختلفی تولید می‌شوند و با کیفیت بودن جنس آن تاثیر به سزایی در زیبایی و طول عمر آن دارد. بعضی کاغذ دیواری ها به دلیل چاپی بودن غیر قابل شستشو هستند به همین علت قیمت آنها پایین تر از بقیه کاغذ دیواری ها می‌باشد. کاغذ دیواری های قابل شستشو وینیل، نانوون و نانو هستند و به راحتی می‌توان آنها را با دستمال مرطوب تمیز کرد.این نوع کاغذ دیواری ها به دلیل استحکام، مقاومت بالا و با دوام بودم مناسب برای مکان های پر رفت و آمد هستند.
کاغذ دیواری های غیر قابل شستشو با طرح های سه بعدی یا طرح برجسته است که با دستمال یا اسفنج مرطوب تمیز می‌شوند ولی از بین بردن لک روی آنها کار دشواریست.

طرح کاغذ دیواری برای اتاق خواب، جلوه اتاق خواب شما

سبک دکوراسیون می‌تواند تاثیر به سزایی بر مدل کاغذ دیواری برای اتاق خواب داشته باشد. سعی کنید سبک کاغذ دیواری تان را متناسب با تخت، مبل و ....انتخاب کنید. مثلا اگر سبک وسایلتان کلاسیک است از طرح های کلاسیک و یا اگر در اتاقی که فضایی مدرن و امروزی دارد از کاغذ دیواری هایی با طرح های مدرن و متفاوت مثلا با شکل های هندسی استفاده شود.
کاغذ دیواری شما تاثیر زیادی بر اندازه و فضای اتاق خواب شما می‌گذارد مثلا طرح های بزرگ فضا را صمیمی می‌کند و اتاق های خیلی بزرگ را معقول جلوه می‌دهد و در حین حال طرح های کوچک به بزرگتر نشان دادن فضا کمک می‌کنند و باعث می‌شود طرح های رنگی بیشتر دیده شوند.خطوط عمودی روی کاغذ دیواری باعث می‌شود دیوار و سقف ها بلندتر دیده شوند و خطوط افقی اتاق را بزرگتری و وسیع تر نشان می‌دهد، این طرح کاغذ دیواری برای اتاق هایی کوچک یا سقف کوتاه مناسب است.
در ادامه به مواردی که در خرید کاغذ دیواری مقرون به صرفه تاثیر دارند صحبت می‌کنیم و چگونه کاغذ دیواری اتاق خوایتان را با کمترین هزینه و با زیباترین طرح انتخاب کنید.
 

کاغذ دیواری طرح بهار

کاغذ دیواری طوسی طلایی

کاغذ دیواری ساده رنگ خاص

کاغذ دیواری طرح درخت

 

بهترین رنگ کاغذ دیواری اتاق خواب

رنگ‌ها تاثیر به سزایی بر رفتار و احساسات ما آدم ها دارند و عدم آگاهی در مورد هر کدام از رنگ ها و استفاده نادرست از آنها می‌تواند تاثیرات مخربی بر خواب و آسایش شما بگذارد. همچنین محیط اتاق خواب جایی است که شما بعد از یک روز پر مشغله برای خواب و استراحت به آن می‌روید بنابراین برای ایجاد یک محیط آرام رنگ های خنثی، سرد و یا پاستلی می‌توانند انتخاب مناسبی باشند.
همچنین شما می‌توانید در استفاده از ترکیب رنگ برای اتاق خواب هارمونی ایجاد کنید مثلا برای رنگ زیرین کاغذ دیواری یک رنگ خنثی یا پاستلی انتخاب کنید و در همین تناژ رنگ روبالشتی و رو تختی را با آن ست کنید.
رنگ های گرمی مانند قرمز، نارنجی، صورتی و .... رنگ های هیجان آور و پر انرژی هستند پس از این رنگ نباید به عنوان رنگ قالب اتاق خواب استفاده شود. از رنگ های گرم می‌توانید در ترکیب با رنگ های سردی مانند سبز یا زرد استفاده کنید همچنین استفاده از رنگ های تند و درخشان مناسب کاغذ دیواری اتاق خواب نیستند. مثلا برای اتاق های کوچک بهتر است از رنگ های روشن استفاده شود تا اتاق را بزرگتر نشان دهد.

کاغذ دیواری کلاسیک طوسی

کاغذ دیواری کلاسیک طلایی

کاغذ دیواری ساده یشمی

کاغذ دیواری طرح دار طلایی

 

انواع مدل کاغذ دیواری شیک برای اتاق خواب

طرح ها و رنگ های متنوع کاغذ دیواری متناسب با هر سبک و سلیقه ای از مزیت های آن می‌باشند. استفاده از کاغذ دیواری به شما کمک می‌کند که بتوانید یک هارمونی فوق العاده زیبا را در فضای اتاقتان ایجاد کنید و هر وقت که دلتان را زد آن را به راحتی عوض کنید.کاغذ دیواری های دارای طرح های انتزاعی، گلدار، کلاسیک، مدرن، هندسی، ساده و... می‌باشند که در این مطلب ما قصد داریم چند تا از این طرح ها را به شما معرفی کنیم تا شما بدانید متناسب با رنگ، نور و ابعاد اتاق خوابتان کدام طرح متناسب است.

کاغذ دیواری مدرن

کاغذ دیواری های مدرن بهترین انتخاب برای مدل کاغذ برای اتاق خواب هستند. طرح های مدرن معمولا انتزاعی و یا هندسی هستند و به دلیل شلوغ بودنشان بهتر است طرح پشت دیوار تخت را به انواع دیوار شاخص از طرح مدرن و بقیه دیوار‌ها را کاغذ دیواری ساده استفاده کنید. طرح ها و نقش و نگار های این کاغذ دیواری ها معمولا رنگ ها و طرح های شاد هستند.

کاغذ دیواری کلاسیک

 در کنار همه کاغذ دیواری های کلاسیک برای افرادی که طرفدار طرح های کلاسیک و فضاهای رسمی هستند مناسب است این طرح ها دارای خطوط و نقش نگار های منحنی و متقارن هستند که میتوان بهترین انتخاب برای اتاق خواب شما باشند در رنگ بندی این نوع کاغذ دیواری ها معمولا از رنگ های بژ، نقره ای، خاکستری و .... بیشتر استفاده می‌شود.

کاغذ دیواری با طرح شیک و لاکچری

کاغذ دیواری های لاکچری پر طرفدار‌ترین نوع کاغذ دیواری ها هستند، رنگ هایی مانند طلایی، بژ و ... که چون لازم است فضای اتاق خواب آرامش بخش باشد کمی رنگ های متالیک با تم های ملایم هم به فضای اتاق اضافه کنید. یک ایده جالب برای لوکس کردن بیشتر فضا قاب گرفتن کاغذ دیواری ها می‌باشد که فضای اتاق را محشر می کند.کاغذ دیواری های برجسته و تصویری از دیگر انواع کاغذ دیواری های شیک هستند. همچنین در ادامه طرح های پر طرفدار طرح دار و ساده را برایتان توصیف می‌کنیم و علاوه بر اینکه این مدل کاغذ دیواری ها جزو کاغذ دیواری ارزان حساب می‌شوند هر چه از زیبایی این طرح ها بگوییم هم کم است.

 

کاغذ دیواری طوسی طرح دار

کاغذ دیواری اتاق خواب طرح برگ

مدل کاغذ دیواری ساده برای اتاق خواب

کاغذ دیواری های ساده بهترین نوع کاغذ دیواری هستند زیرا میتوان آنها را با همه وسایل اتاق ست کرد. مخصوصا برای کسانی که عاشق سادگی هستند و از طرح های شلوغ خوششان نمی آید، کاغذ دیواری های ساده بهترین گزینه است. حتی اگر فردی هستید که سادگی مطلق را دوست ندارید می‌توانید این طرح های ساده را با طرح های ظریف و زیبا ترکیب کنید. با توجه به اینکه دیوارها بخش مهمی از دکوراسیون اتاق خواب را تشکیل می‌دهند بنابراین در انتخاب کاغذ دیواری مناسب باید دقت کنید. همچنین اگر دلتان یک خواب راحت می‌خواهد از کاغذ دیواری های ساده با رنگ های ملایم استفاده کنید و اگر هم تنوع طلب هستید باید بدانید که کاغذ دیواری های ساده در طول زمان دلتان را نمی‌زند و بهترین گزینه برای اتاق خواب هستند.
 

کاغذ دیواری اتاق خواب

کاغذ دیواری طوسی اتاق خواب

کاغذ دیواری طرح دار برای اتاق خواب

می توانید کاغذ دیواری اتاقتان را با نقش و نگارهایی ظریف و با الهام از طبیعت انتحاب کنید. انتخاب کاغذ دیواری هایی با این مدل طرح باعث می‌شود فضای اتاق شما گرم، صمیمی و غیر رسمی شود. اگر از طرح های بزرگ برای کاغذ دیواری انجام می‌دهید باید این را بدانید که طرح رو تختی شما باید ساده باشد. طرح های بزرگ مناسب اتاق های بزرگ و طرح های ساده برای اتاق های کوچک مناسب هستند.کاغذ دیواری های پوستری که کاغذ دیواری جدید 1401 میباشند و به دلیل طرح و رنگ کم نظیرش مورد استقبال فراوان قرار گرفته اند مناسب اتاق های بزرگ هستند تا طرحشان به طور کامل دیده شوند. از این رو کاغذ دیواری های طرح برجسته به دلیل قابل شستشو بودن پر طرفدار‌ترین مدل کاغذ دیواری برای اتاق خواب هستند.
استفاده از طرح های انعکاسی به دلیل بازتاب نور و درخشان کردن اتاق خواب برای اتاق های کوچک بسیار مناسب است.
 

کاغذ دیواری گلدار شلوغ

کاغذ دیواری اتاق خواب طرح برگ

کاغذ دیواری طرح سنگ مرمر

کاغذ دیواری گل درشت


جمع بندی

در نظر گرفتن سن، احساسات و ... در انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری برای اتاق خواب بسیار مهم است. اتاق خواب محیط آرامش شماست و با انتخاب طرح و رنگ مناسب این سکوت و آرام را در آن ایجاد کنید. برای ایجاد یک دکوراسیون زیبا سعی کنید طرح و رنگ کاغذ دیواری را با کوسن و رو تختی و .... ست کنید. جنس و کیفیت کاغذ دیواری بسیار مهم است زیرا کاغذ دیواری بی کیفیت بعد از مدتی کنده می‌شود و هزینه ای اضافه را روی دوشتان می‌گذارد.  در سایت برترین ها می توانید با بهترین فروشگاه های کاغذ دیواری در تهران آشنا شده و بدون نگرانی خرید نمایید.