با نزدیک شدن به فصل تابستان بسیاری از افراد به دنبال روشی برای کاهش عرق کردن خود هستند و جالب است بدانید که تزریق بوتاکس در زیر بغل جزء یکی از بهترین راهکار ها برای رفع بوی بد عرق است. زیرا ای عمل می تواند تعریق زیر بغل را به میزان 87 درصد الی 82 درصد کاهش دهد و اثر آن معمولاً 4 تا 12 ماه یا در بعضی موارد تا 14 ماه بعد ادامه دارد.
افرادی که این تزریق را انجام می دهند، نتایج آن را 2 الی 4 روز پس از درمان مشاهده می کنند و اثرات کامل آن به طور معمول طی 2 هفته ظهور می کند.
بوتاکس، سم بوتولینوم است که از نظر علمی یا نوروتوکسینی است که توسط باکتری بوتولونیوم کلسترودیوم ساخته می شود. به طور کلی نوروتوکسین ها موادی هستند که بر ساختار یا عملکرد سیستم عصبی تأثیر می گذارند.
ماده بوتاکس ساز و کار بعضی از انتقال دهنده های عصبی را تغییر می دهد. انتقال دهنده های عصبی مواد شیمیایی در بدن هستند که به بدن دستور می دهند به روش خاصی واکنش نشان دهد. در این روش بوتاکس انتقال دهنده عصبی را که به غدد عرق متصل هستند، مسدود می کند و باعث کاهش خروج عرق از این سلول ها می شود. در نتیجه فرد دیگر نگران عرق کردن در تابستان و اثرات آن بر روی لباس های خود نیست و مهم تر آن که همیشه خوشبو است و بوی عرق نخواهد داد. در ادامه این مقاله از سایت برترین ها مفصلا درباره تزریق بوتاکس در زیربغل به منظور جلوگیری از تعریق صحبت خواهیم کرد.

عکس بوتاکس زیر بغل
 

تزریق بوتاکس در زیربغل چیست؟!

همان طور که می دانید عرق کردن در فصل تابستان مشکلات زیادی را برای افراد به وجود می آورد. از آن جمله است اثرات نامطلوبی که بر روی لباس فرد می گذارد و حتی پس از خشک شدن نیز ردی از شوره بر روی لباس از خود بر جای می گذارد. به همین دلیل نیز فرد مجبور می شود لباس های خود را پس از هر بار استفاده بشوید و این برای برخی لباس های بیرون امکان پذیر نیست.
علاوه بر آن بوی بد عرق فرد در تابستان حتی می تواند علی رغم زدن اسپری های خوشبو کننده نیز اطرافیان را در محل های شلوغ و پر تراکم جمعیت اذیت کند. بنابراین بسیاری از افراد به فکر چاره ای برای حل این مشکل افتادند و پزشکان تزریق بوتاکس را تجویز نمودند.
تزریق بوتاکس در زیر بغل یک روش تقریباً دائمی و موثر برای جلوگیری از عرق کردن در فصل تابستان است. به ویژه برای افرادی که همیشه قسمتی از لباس آن ها در اثر عرق کردن در خارج از منزل خیس می شود.
بوتاکس در ابتدا به عنوان یک درمان برای چروک های صورت به کار برده می شد. زیرا این ماده با فلج کردن موقت عضلات، چروک های صورت را برطرف می کند. اما در طی سال های اخیر پزشکان پی بردند که تزریق بوتاکس به نواحی دارای تعریق شدید سبب فلج شدن اعصاب بیش فعال در آن ناحیه می شود. هنگامی که اعصاب قادر به ارسال پیام تعریق نباشند، فرد در آن ناحیه عرق تولید نمی کند. در نتیجه تزریق بوتاکس به عنوان یکی از راهکار های ضد عرق به کار می رود.

تاثیر گذاری تزریق بوتاکس در زیر بغل برای کاهش عرق

همان گونه که استحضار دارید به طور طبیعی هنگامی که دمای بدن افزایش می یابد، سیستم عصبی غده های عرق را فعال می کند. این فرایندی است که بدن توسط آن به صورت خودکار خود را خنک می کند. در بدن همه ما نوعی ماده شیمیایی وجود دارد، که غدد عرق را تحریک می کند. بوتاکس از طریق مسدودکردن این ماده شیمیایی مانع فعال شدن غده های عرق در آن ناحیه می شود و بدین طریق تعریق را کاهش می دهد .در این مواقع بوتاکس با مسدود کردن اعصاب فعال کننده غده های عرق از تولید عرق در آن ناحیه جلوگیری می کند.
تحقیقات نشان داده است که تزریق بوتاکس در درمان تعریق بیش از حد در ناحیه زیر بغل بسیار موثر بوده است. در حال حاضر، این تزریق جهت درمان تعریق ناحیه زیر بغل توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا تایید شده است. هر چند پزشکان از این فرایند جهت درمان تعریق دیگر نواحی بدن نیز استفاده کرده اند. به عنوان مثال بوتاکس در ۸۰ تا ۹۰ درصد موارد در درمان عرق کردن کف دست نیز موفق بوده است.
تزریق بوتاکس یک روش جراحی غیر تهاجمی است که نیاز به بیهوشی ندارد. تنها قبل از انجام تزریق، پزشک از بی حسی موضعی در ناحیه تزریق برای کاهش درد استفاده می کند. لازم به ذکر است، بوتاکس تنها در همان ناحیه از تولید عرق جلوگیری می کند و اثری بر روی سایر نقاط بدن و تعریق آن ها ندارد.

روش های تزریق بوتاکس برای کاهش تعریق

در صورتی که شما نیز به تزریق بوتاکس برای کاهش تعریق تمایل دارید، ابتدا باید با پزشک عمومی خود مشورت کنید. به خصوص اگر بیماری خاصی دارید و یا همه روزه از داروهای ویژه ای استفاده می کنید. زیرا بوتاکس، یک روش درمانی حساس است و انجام موفقیت آمیز آن، به تخصص پزشک و عملکرد بدن شما وابسته است. بنابراین، درقدم اول لازم است جهت به حداقل رساندن عوارض جانبی، از مهارت پزشک تزریق کننده بوتاکس اطمینان حاصل کنید.
یکی از مزیت های تزریق بوتاکس آن است که این تزریق به صورت سرپایی بوده و نیازی به بستری شدن قبل و بعد از آن ندارد. تزریق این ماده به هر قسمت بدن بین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه زمان می برد. در نتیجه شما می توانید بدون نیاز به بیهوشی کامل این عمل را انجام دهید.
البته خوب است بدانید که بسته به گستردگی نواحی تزریق ممکن است این تزریق طولانی تر انجام شود ولی به صورت کلی این روش بسیار سریع بوده و با بی حسی موضعی به راحتی آن را در مطب یا کلینیک زیبایی انجام می دهند. 
 

فواید تزریق بوتاکس زیر بغل

 

مراقبت های قبل و بعد از تزریق بوتاکس در ناحیه زیر بغل

همان طور که قبلاً اشاره شد لازم است قبل از تزریق بوتاکس در زیر بغل با پزشک خود مشورت کنید. هرگونه بیماری که دارید و یا داروهایی که در حال حاضر مصرف می کنید را به پزشک خود بگویید. زیرا این مطلب می تواند به کاهش ریسک تزریق و یا عوارض جانبی آن کمک کند. البته همان طور که بیان شد تزریق بوتاکس فرایندی ساده و سریع است که در مطب پزشک انجام می شود.
اگر در دوران بارداری یا شیردهی هستید حتماً به پزشک اطلاع دهید. اگر مبتلا به بیماری عصبی یا عضلانی مانند میاستنی هستید و یا اگر سابقه حساسیت یا آلرژی به تزریقات بوتاکس یا داروهای دیگری را دارید حتماً پزشک را درجریان قرار دهید.
پزشک معمولاً از بیمار درخواست می کند از دو یا سه روز قبل از انجام تزریق بوتاکس از تراشیدن موهای زیر بغل خود اجتناب کند. افرادی که تحت تزریق بوتاکس قرار می گیرند، بهتر است روز قبل از درمان زیر بغل خود را اصلاح نکرده باشند تا در حین تزریق زخم سطحی در آن ناحیه وجود نداشته باشد.
بعد از تزریق بوتاکس فرد می تواند بلافاصله پس از تزریق به منزل خود برود. تنها باید از ورزش، حمام گرم و دوش به مدت ۲ تا ۳ روز خودداری کرد.
یک تا دو هفته پس از تزریق، برای چک کردن مجدد محل تزریق به پزشک مراجعه نمایید.

مزایا و معایب تزریق بوتاکس برای کاهش عرق

به طور کلی باید بدانید که تزریق بوتاکس در همه نقاط بدن بی خطر است و عوارض جانبی جدی ندارد. مگر در افرادی که حساسیت دارویی و پوستی به ماده بوتاکس دارند.
مزایای تزریق بوتاکس در ناحیه زیر بغل یکی تاثیر گذار بودن آن است و دیگری دوام نسبتاً طولانی مدت آن به نسبت استفاده از انواع اسپری های زیر بغل یا مام های رایج در بازار که به منظور خوشبو کردن ناحیه زیر بغل در بازار وجود دارند.
مزیت دیگر این عمل آن است که بدون درد و خیلی سریع و سرپایی انجام می شود.
معایبی که ممکن است برخی برای آن قائل باشند عبارتند از گران بودن آن و دیگر این که برای تمام عمر دوام ندارد و نمی تواند روشی دائمی برای جلوگیری از عرق کردن باشد. نقص دیگر این روش نیز آن است که برای تمام مناطق بدن مناسب نیست. برای مثال برای جلوگیری از عرق کف پا بسیار دردناک و غیر قابل اجرا است.

قیمت تزریق بوتاکس زیر بغل

عوارض احتمالی تزریق بوتاکس زیر بغل

به صورت کلی تا کنون عوارض جانبی چندان جدی در مورد تزریق بوتاکس در ناحیه زیر بغل گزارش نشده است. با این وجود بعضی از اثرات جانبی مانند درد در آن ناحیه و تا حدی قرمزی یا کبودی محل تزریق گزارش شده است. عوارض جانبی کمتری که احتمال دارد در برخی افراد روی بدهد عبارت است از خشکی دهان، سر درد و خستگی که کمتر گزارش شده است.
البته اگر چنان چه فردی پس از تزریق به هر کدام از عوارض جانبی زیر دچار شود، باید فوراً به پزشک مراجعه کند:

  • کهیر پوستی
  • مشکل در بلع، تنفس یا گفتار
  • ضعف عضلانی
  • مشکلات بینایی
  • سرگیجه
  • از دست دادن کنترل ادرار

بهترین مرکز برای تزریق بوتاکس زیر بغل در تهران

برای پیدا کردن بهترین مرکز تزریق بوتاکس در زیر بغل در تهران بهتر است که جستجویی کامل در فضای اینترنت داشته باشید و به سایت های کلینیک های معتبر برای تزریق بوتاکس در تهران مراجعه کنید. سپس می توانید از طریق برقراری تماس با این مراکز به پرس و جو در مورد نحوه عملکرد آن ها، سوابق درمانی و رزومه کاری آن ها بپردازید.
همچنین می توانید از برند ماده بوتاکسی که استفاده می کنند، سوال کنید و یا کشور سازنده آن ماده را جویا شوید. حتی می توانید در مورد نام پزشک آن کلینیک و یا کارشناسی که تزریق بوتاکس را انجام می دهد تحقیقات به عمل آورید و از تخصص و مهارت آن ها اطمینان حاصل کنید.
در حقیقت بهترین مرکز برای انجام این کار کلینیکی است که تزریقات را یک نفر پزشک متخصص انجام دهد که نسبت به اثرات آن و یا عوارض جانبی ناخواسته احتمالی آن بتواند پاسخگو باشد و تضمین دهد.
هرگز ترجیح ندهید که این تزریقات تخصصی را برای اندکی تخفیف بیشتر یا قیمت هایی پایین تر در مرکزی غیر تخصصی انجام دهید یا در یک کلینیک زیبایی که توسط پزشکان اداره نمی شود. چون در این حالت هیچ فرد مسئولی نمی تواند پاسخگوی عوارض جانبی ناخواسته آن باشد و یا اثرات ضد تعریق آن را برای شما ضمانت کند.

عوارض تزریق بوتاکس زیر بغل

جمع بندی

طبق گزارشات تزریق بوتاکس در زیر بغل توانسته است تعریق زیر بغل را به میزان 80 درصد کاهش دهد و اثر آن معمولاً 4 تا 12 ماه یا در بعضی موارد تا 14 ماه بعد ادامه دارد. افرادی که این تزریق را انجام می دهند، نتایج آن را 2 الی 4 روز پس از درمان مشاهده می کنند.
بوتاکس، سم بوتولینوم است که از نظر علمی یا نوروتوکسینی است که توسط باکتری بوتولونیوم کلسترودیوم ساخته می شود. به طور کلی نوروتوکسین ها موادی هستند که بر ساختار یا عملکرد سیستم عصبی تأثیر می گذارند.
بوتاکس عملکرد برخی از انتقال دهنده های عصبی را تغییر می دهد. انتقال دهنده های عصبی مواد شیمیایی در بدن هستند که به بدن دستور می دهند به روش خاصی واکنش نشان دهد. در این روش بوتاکس انتقال دهنده عصبی را که به غدد عرق متصل هستند، مسدود می کند و باعث کاهش خروج عرق از این سلول ها می شود. در نتیجه فرد دیگر نگران عرق کردن در تابستان و اثرات آن بر روی لباس خود نیست و مهم تر آن که همیشه خوشبو است و نگران بوی عرق خود نمی باشد.
پزشک قبل از انجام تزریق، از بی حسی موضعی برای کاهش درد استفاده می کند. تزریق این ماده به هر قسمت بدن بین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه زمان می برد. معمولاً بیمار باید از دو یا سه روز قبل از انجام تزریق بوتاکس از تراشیدن موهای زیر بغل خود اجتناب کند تا در حین تزریق زخم سطحی در آن ناحیه وجود نداشته باشد.
بعضی از اثرات جانبی تزریق بوتاکس که در زیر بغل مشاهده شده است، درد در آن ناحیه و تا حدی قرمزی یا کبودی محل تزریق بوده است.