از آنجایی که فصل تابستان برای همه ما طاقت‌فرسا است، این امکان وجود دارد که بسیاری از گیاهان نیز در این فصل گرم تلف شوند و این موضوع شما را ناراحت و غمگین کند. توصیه می‌کنیم برای رفع این مسئله گل های آپارتمانی تابستانی را امتحان کنید زیرا همان‌طور که از نام آنها مشخص است، این گل‌ها در برابر گرما و تابستان مقاوم خواهند بود.در این مقاله از سایت برترین ها با ما همراه باشید تا هر آنچه باید در این رابطه بدانید را با شما در میان بگذاریم.

انواع گل های آپارتمانی مناسب برای تابستان

قبل از انتخاب یکی از گل های آپارتمانی تابستانی بهتر است بدانید که این گیاهان مقاوم به گرما در واقع مخصوص مناطق استوایی یا گرمسیری هستند و در نتیجه به حرارت بالا نیاز دارند. بدین‌ترتیب زمانی که فصل زمستان آغاز می‌شود شما باید از این گل‌ها بیشتر مراقبت کنید.

انتخاب یکی از انواع گل های تابستانی یا گل های آپارتمانی تابستانی نه تنها به روحیه شما در منزل کمک می‌کند بلکه حال و هوای زندگی در یک منطقه گرمسیر و استوایی را برای شما تداعی خواهد کرد. این گیاهان آپارتمانی در انواع سایز و شکل برای فضاهای مختلف بزرگ و کوچک مناسب هستند، پس شما حق انتخاب گسترده‌ای دارید.


بیشتر بخوانید : گیاهان آپارتمانی مقاوم به گرما


گل های مخصوص تابستان

ناگفته نماند گیاهان آپارتمانی تابستانی علاوه بر حرارت و گرما به مراقبت‌های دیگری همانند آبیاری مناسب و اصولی، کوددهی الزامی، و موارد این چنینی نیاز دارند. در ادامه 10 مورد از انواع گل های تابستانی که برای آپارتمان مناسب هستند را به شما معرفی می‌کنیم.

کروتون

زادگاه اصلی کروتون مناطق گرمسیری جنوب شرق آسیا است که به دلیل شکل خاص و متمایزی که دارد در بین مردم از محبوبیت خوبی برخوردار شده است. شاخ و برگ این گیاه مقاوم در برابر گرما براق و صاف هستند و در حالت‌های مختلف به شکل باریک و بلند قابل مشاهده خواهند بود.

در ضمن رنگ برگ‌های گیاه ترکیبی از انواع رنگ‌های قرمز، صورتی، سبز، زرد، و نارنجی است. اگر از کروتون خود به خوبی مراقبت کنید این گیاه به هنگام بلوغ خود به بالاترین ارتفاع دست پیدا می‌کند. بذر گل های تابستانی اگر در معرض گرما قرار بگیرند با سرعت بیشتری رشد می‌کنند.

گل کروتون تابستانی

 

میر لمون

به لیمو ترش علاقه دارید؟ میر لمون یکی از گل های آپارتمانی تابستانی قوی در برابر گرما است که امکان پرورش لیمو ترش در آپارتمان را برای شما میسر می‌کند. البته میوه حاصل از این گیاه آپارتمانی لیمو ترش نیست بلکه میوه شیرین و آبدار دیگری دارد که از لیمو ترش بزرگ‌تر می‌شود.

برای مراقبت درست و صحیح از این گیاه نیاز به نور زیادی ندارید. البته میر لمون دارای عطر خوشی است که هر روز این عطر در منزل و آپارتمان شما شنیده می‌شود. این گیاه نیز اگر به خوبی مورد مراقبت قرار بگیرد، بدون‌شک در زمان بلوغ از رشد قابل توجهی برخوردار خواهد بود.
 

کل میر لمون

 

نخل کاریوتا

در نظر داشته باشید گل های تابستانی برای باغچه با گل های آپارتمانی تابستانی تفاوت چندانی نخواهند داشت البته به نوع گیاه و ساقه آن بستگی دارد. نخل کاریوتا نیز یکی از انواع گل‌ های آپارتمانی تابستانی است که برگ‌هایی همانند دم ماهی دارد. این گیاه از نظر رشد طولی بسیار مناسب آپارتمان است.

توصیه می‌کنیم نخل کاریوتا را در نقطه‌ای از آپارتمان خود قرار دهید که نور و حرارت مستقیم و کامل بر روی آن قرار بگیرد. در نظر داشته باشید درجه حرارت مورد نیاز این گیاه آپارتمانی حدود 30 الی 33 درجه است. به هنگام مراقبت از این گیاه باید جوانب احتیاط را رعایت کنید زیرا ممکن است نخل شما بپوسد.


بیشتر بخوانید : گیاهان آپارتمانی با نگهداری آسان


نخل کاریوتا

 

شفلرا

شفلرا نیز یکی دیگر از گل های آپارتمانی تابستانی است که زیستگاه آن مناطق استوانیی، جنگلی و بارانی خواهد بود. این گیاه آپارتمانی جزء بهترین گیاهان اکسیژن‌ساز آپارتمانی به حساب می‌آید. برگ‌های سبز این گیاه آپارتمانی بسیار براق هستند و ظاهر چتری پیدا می‌کنند.

در صورتی که از شفلرا خود به خوبی مراقبت کنید، شاهد ارتفاع زیاد او خواهید بود. از این‌رو این گیاه آپارتمانی می‌تواند زیبایی منحصربه‌فردی برای خانه شما به ارمغان آورد. در ضمن رشد سریع شفلرا باعث تعجب شما می‌شود. بهتر است این گیاه را در معرض مستقیم نور کامل آفتاب قرار دهید با سریع‌تر رشد کند.

گل شفلرا
 

گل ختمی چینی

گل ختمی چینی نیز به اتاقی گرم با نور زیاد خورشید برای رشد خود نیاز دارد. این گیاه آپارتمانی مقاوم به گرما غنچه‌های بزرگی دارد که در رنگ‌های مختلفی همانند صورتی، بنفش، زرد، قرمز، و نارنجی خواهد بود. زیبایی گل ختمی چینی هر بیننده‌ای را جذب می‌کند زیرا غنچه‌های بزرگ این گل در میان شاخ و برگ‌های سبز آن به طور کامل مشخص هستند.

در صورتی که این گیاه را در درجه حرارتی معادل 28 الی 33 قرار دهید، بدون‌شک شاهد رشد بی‌سابقه او خواهید بود زیرا نور کامل آفتاب به رشد سریع این گیاه کمک زیادی می‌کند. در نظر داشته باشید گل ختمی چینی را باید در فصل تابستان و بهار کود بدهید تا رشد بهتری داشته باشد.

گل ختمی چینی

 

کالانکوئه

بذر گل های تابستانی کالانکوئه یکی از گل های آپارتمانی تابستانی را می‌توانید در باغچه خود نیز بکارید زیرا این گیاه در برابر گرما مقاومت خوبی دارد و زیستگاه آن ماداگاسکار و مناطق گرمسیری خواهد بود. در صورتی که این گیاه را در مکان‌های سرپوشیده دارای نور مستقیم خورشید قرار دهید و گرمای خوبی به آن برسد، کالانکوئه رشد خوبی خواهد داشت.

غنچه‌های کوچک و رنگی این گیاه در انواع رنگ‌های قرمز، سفید، نارنجی، زرد، صورتی، بنفش، و غیره قابل مشاهده است. این گیاه در درجه حرارت 28 الی 30 درجه بهترین شرایط برای رشد را دارد، همچنین هر چه نور این گیاه بیشتر باشد بدون‌شک رشد آن نیز سریع‌تر خواهد بود.


مطلب پیشنهادی سایت برترین ها : ده راهکار اساسی برای تغییر دکوراسیون خانه بدون هزینه


گل کالانکوئه

 

فرفیون زینتی

یکی دیگر از انواع گل های تابستانی فرفیون زینتی است که زیستگاه آن ماداگاسکار خواهد بود. از آنجایی که ساقه این گیاه خاردار است، شاید فرفیون با یکی از انواع کاکتوس‌ها اشتباه گرفته شود. به طور کلی این گیاه تنها در مکان‌های آفتابی، خشک، و گرم رشد خوبی دارد.

فرفیون دارای برگ‌های گوشتی است که اگر این برگ‌ها را برش دهید، شیره سمی از آن خارج می‌شود. نام دیگر این گیاه آپارتمانی گل مرجان مینیاتوری است که اگر شرایط پرورش خوبی داشته باشد به ارتفاع بلندی دست پیدا می‌کند. خبر خوب اینکه این گیاه در اغلب ماه‌های سال گل می‌دهد.

گل فرفیون زینتی

گندمی

با انتخاب این گیاه آپارتمانی مقاوم به گرما شما خیال خود را راحت می‌کنید زیرا گندمی به مراقبت نیازی ندارد و کافی است آن را در  سبدهای آویز گیاهان قرار دهید. اگر دوست دارید فضای خانه و راهروی زیبایی داشته باشید، توصیه می‌کنیم گل آپارتمانی گندمی را برای خود انتخاب کنید.

این گیاه توانایی خوبی در تصفیه هوا دارد، همچنین شاخ و برگ گل آپارتمانی گندمی به رنگ سبز روشن است که نوارهای سفیدی در آنها وجود دارد. هر چه این گیاه بیشتر در معرض گرما قرار بگیرد، رشد سریع‌تری خواهد داشت. بافت اصلی و ظاهری این گیاه همانند تارهای عنکبوت است که به بیرون از گلدان حرکت می‌کنند.

گل گندمی
 

زامیو کالکاس

این گیاه آپارتمانی برای محل‌هایی مناسب است که به صورت غیر مستقیم نور خورشید را دریافت می‌کنند. در ضمن درجه حرارت زامیو کالکاس باید متوسط باشد تا این گیاه آپارتمانی بتواند رشد خوبی داشته باشد. زیستگاه اصلی این گیاه نیز آفریقا است و برگ‌هایی به رنگ سبز روشن دارد.

توصیه می‌کنیم چندین گیاه زامیو کالکاس را در کنار یکدیگر بچینید تا نمای بهتر و بیشتری به منزل یا محل کار شما بدهد زیرا بافت این گیاه به شکل رویشی است. خبر خوب اینکه این گیاه به مراقبت خاص و ویژه‌ای نیاز ندارد و حتی در برابر تشنگی و خشکی نیز مقاومت می‌کند. فراموش نکنید آبیاری افراطی این گیاه باعث زرد شدن برگ آن می‌شود.

 

گل زامیو کالکاس

فیلودندرون

نام دیگر این گیاه پرطرفدار و گران‌قیمت برگ انجیری است که به نور کمی نیاز دارد و برگ‌های بزرگ آن سبز براق هستند. به طور نسبی برگ‌های این گیاه 20 الی 30 سانت خواهند بود که در صورت مراقبت مناسب حتی بیشتر رشد می‌کنند. با انتخاب یک گلدان بزرگ برای برگ انجیری به رشد بیشتر آن کمک می‌کنید.

از آنجایی که این گیاه بسیار بزرگ است و رشد خوبی دارد، با قرار دادن آن در محل کار یا منزل خود می‌توانید از زیبایی گرمسیری و جنگلی این گیاه لذت ببرید. دمای مناسب برای این گیاه آپارتمانی حدود28 الی 30 درجه خواهد بود و بهتر است برگ انجیری را در معرض نور غیر مستقیم قرار دهید.

گل فیلودندرون

بهترین گل و گیاهان آپارتمانی مقاوم به گرما

علاوه بر  گل های آپارتمانی تابستانی که در بخش قبلی ذکر کردیم شما می‌توانید گل های تابستانی برای باغچه را نیز در این فصل گرم برای زیبایی محل زندگی یا محل کار خود انتخاب کنید. با بررسی و تحقیق در این مورد بدون‌شک به انواع گل های تابستانی مقاوم به گرما برخورد می‌کنید که بهترین آنها در ادامه معرفی خواهند شد:

زاموفیلیا

این گل زیبا از خانواده گیاهان آراسه است که در دمای 30 درجه بهترین رشد را خواهد داشت. در ضمن برای رشد خوب این گیاه بهتر است از خاک کاکتوس استفاده کنید. با اینکه زاموفیلیا رشد کندی دارد ولی برگ‌های براق و سبز رنگ این گیاه زیبایی آن را دوچندان کرده است.

اگر این گیاه آپارتمانی مقاوم به گرما در شرایط مساعد قرار بگیرد حتی تا 90 سانتی‌متر نیز رشد می‌کند. در نظر داشته باشید که زاموفیلیا یکی از گیاهان آپارتمانی گران قیمت است که ارزش آن به درصد بزرگی و کیفیت ریشه آن بستگی دارد.


بیشتر بخوانید : گیاهان آپارتمانی سمی


گل زاموفیلیا

 

مریم گلی

یکی دیگر از بهترین گل های آپارتمانی مقاوم به گرما مریم گلی است که در برابر خشکی هوا مقاومت بالایی دارد و در واقع گیاهی مناسب برای شهر خوزستان خواهد بود. در واقع این گیاه در آب و هوای مناطق جنوبی طاقت می‌آورد و رشد خوبی دارد.

شاید باور این موضوع سخت باشد ولی این گیاه مقاوم به گرما در فصل تابستان شکوفه می‌دهد. گل‌های زنگوله مانند مریم گلی باعث جذابیت بیشتر آن شده و در صورت رشد مناسب ارتفاع این گیاه از 15 الی 90 سانتی‌متر متغیر خواهد بود. خوشبختانه مریم گلی در گرمای آپارتمان نیز رشد خوبی دارد.

مریم گلی

آلوئه ورا

از آنجایی که گیاه آلوئه ورا هرگز خشک نمی‌شود، این گیاه را جاودانه‌ترین گیاه می‌دانند. در ضمن آلوئه ورا یکی از مقاوم‌ترین و بهترین گیاهان آپارتمانی است که در سرما و گرمای طاقت‌فرسا رشد آن متوقف نمی‌شود. همچنین این گیاه علاوه بر اینکه یک گیاه زینتی است، بهترین خواص دارویی را برای پوست و مو دارد.
 

 

آلوئه ورا
 

کاکتوس

بدون‌شک می‌دانید که کاکتوس بهترین گیاه آپارتمانی مقاوم به گرما و یکی از گیاهان پرطرفدار آپارتمانی تابستانی است  زیرا تحمل بالایی در برابر خشکی و تشنگی دارد. بنابراین نگه‌داشتن کاکتوس در آپارتمان کار سختی نیست زیرا به مراقبت ویژه‌ای نیاز ندارد.

البته نباید این گیاه را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید و در آبیاری کاکتوس باید دقت زیادی داشته باشید و تنها هفته‌ای یک بار به آن آب بدهید. در ضمن تنوع این گیاه آپارتمانی بسیار زیاد است که جلوه خوبی به منزل یا محل کار شما می‌دهد.
 

گیاه کاکتوس

مراقبت گل های آپارتمانی در تابستان

با شروع فصل گرما شما باید به گیاهان آپارتمانی خود بیش از پیش توجه کنید زیرا با کاهش رطوبت هوا ممکن است گیاهان شما خشک شوند و آسیب‌های جبران ‌ناپذیری به آنها وارد شود. علاوه بر نور، آب، و کود مناسب شما باید نکاتی را به هنگام نگه‌داری از گل‌های آپارتمانی در تابستان رعایت کنید که در ادامه 6 مورد از این نکات را ذکر می‌کنیم:

  • توجه به نوع آبیاری گیاهان آپارتمانی در فصل تابستان
  • توجه به درصد سوختگی برگ‌های گیاهان آپارتمانی
  • تامین رطوبت مورد نیاز گیاهان در فصل تابستان
  • نحوه صحیح کوددهی به این گیاهان در فصل گرم تاسبتان
  • تامین نور خورشید کافی به گیاهان ( نور زیاد و گرم باعث خراب شدن گل‌ها می‌شود)
  • توجه به درجه حرارت مناسب برای رشد گیاهان آپارتمانی در فصل تابستان

بیشتر بخوانید : جای این گلدان ها روی میز کارتان است


گیاهان آپارتمانی مقاوم

انواع بذرهای گل و گیاهان آپارتمانی با آبیاری کم

حتی اگر انواع گل های تابستانی را برای محل زندگی یا محیط کارتان انتخاب کنید، باز هم باید به این گیاهان آب بدهید و از آنها مراقبت کنید ولی می‌توانید بذر گل های تابستانی را پیدا کنید که نیازی به آبیاری زیادی ندارند و شما بدون هیچ نگران و استرسی می‌توانید این گیاهان را داشته باشید. در ادامه 8 مورد از گیاهان آپارتمانی که به آبیاری کمی نیاز دارند را برای شما نام می‌بریم:

  • ساکولنت
  • پوتوس
  • نخل دم اسبی
  • سانسوریا
  • گیاه هوازی
  • بگونیا
  • آگلونما
  • برگ عبایی

سخن آخر

شاید مراقبت و نگه‌داری از گل های آپارتمانی تابستانی در نگاه اول کار سختی باشد زیرا گیاهان نیز زنده هستند و باید با آنها رفتار درستی داشته باشید ولی با رعایت نکات ریز و جزئی می‌توانید شاهد رشد عالی انواع گل های تابستانی باشید. با اینکه گرمای تابستان طاقت‌فرسا است ولی می‌توان گل‌های آپارتمانی خوبی پرورش داد.