بسیاری از افراد در طول دوران قاعدگی درد و علائم بسیاری دارند، اگر پریود بدون درد را می خواهید، باید بدانید که چه غذاهایی می توانند، در را کاهش دهند، و چه غذاهایی می توانند درد را بدتر کنند. در دوران پریودی باید رژیم غذایی مناسبی را رعایت کنید. تا پریود بدون درد داشته باشید. هر خانمی چندین علامت پریود مانند گرفتگی عضلات، خستگی، کمردرد و ... را تجربه می کند، که با مصرف مواد غذایی مغذی می توان این علائم را کنترل کرد. اما چه غذاهایی را باید در در دوران قاعدگی مصرف کرد و از چه غذاهایی اجتناب کرد .برای فهمیدن این موضوع این مقاله از سایت برترین ها را تا انتها بخوانید. حالا اگر پریود بدون درد میخوای اینارو نخور ... 

برای درد پریودی چی خوبه بخوریم


بیشتر بخوانید : علائم و علت پریود نامنظم، بهترین راه درمان چیست؟


برای پریود بدون درد چه چیزهایی نباید خورد

در اینجا برخی از مواد غذایی وجود دارد، که باید برای پریود بدون درد در طول دوره قاعدگی خود از خوردن آن ها اجتناب کنید:

غذاهای تند و شور

ممکن است، در زمان پریود شدن غذای تند و شور بیشتری میل کنید. مصرف زیاد غذاهای تند معده شما را ناراحت می کند و ممکن است باعث اسهال، معده درد و حالت تهوع شود. نمک زیاد باعث خوردن آب زیاد تر می شود، که ممکن است باعث نفخ شود.

غلات تصفیه شده

مصرف غلات تصفیه شده سطح متوسط ​​قند خون شما را مختل می کند و کنترل منظم اشتها را مختل می کند. بنابراین، اگر پریود بدون درد می خواید اینارو نخور: ماکارونی، نان یا رشته فرنگی. در عوض، به سراغ غلات کامل بروید.

قهوه

ممکن است، برخی از شما عاشق قهوه باشید. با این حال، اگر پریود بدون درد می خوای مصرف قهوه خود را در دوره قاعدگی کاهش بده. زیرا کافئین اضافی باعث احتباس آب در بدن و نفخ معده می شود. همچنین ممکن است، باعث مشکلات گوارشی شود. بنابراین در صورت بروز اسهال در دوره قاعدگی باید مصرف قهوه را کاهش دهید.

غذای پرچرب

اگر پریود بدون درد می خوای اینارو نخور: همبرگر، پیتزا، سیب زمینی سرخ کرده، مرغ سوخاری، قارچ سوخاری، پنیر پیتزا. چربی زیاد این غذاها بیشتر با هورمون های شما تداخل دارند، و باعث التهاب و افزایش درد پریود می شوند. بنابراین باید از مصرف غذاهای پرچرب بخصوص در دوران قاعدگی جداً خودداری کنید.

الکل

مصرف الکل در دوران قاعدگی می تواند، باعث کم آبی بدن و در نتیجه سردرد و نفخ معده شود. همچنین می تواند، باعث مشکلات گوارشی مانند: اسهال و حالت تهوع شود. بنابراین باید از مصرف الکل در دوران قاعدگی خودداری کنید.

گوشت قرمز

در حالی که پریود هستید، بدن شما پروستاگلاندین ها گروهی از لیپیدها را تولید می کند، که به انقباض رحم شما و در نتیجه جریان قاعدگی کمک می کند. گوشت قرمز همچنین حاوی پروستاگلاندین است، و هنگامی که در طول دوره قاعدگی خود گوشت قرمز می خورید، سطح پروستاگلاندین در بدن شما افزایش می یابد. سطوح بالای پروستاگلاندین منجر به گرفتگی و درد پریود می شود.


مطلب پیشنهادی سایت برترین ها : باید ها و نباید های غذایی برای افرادی که میگرن دارند


برای پریود بدون درد از انجام چه کار هایی باید پپرهیز کرد

برای داشتن پریود بدون درد باید از انجام برخی از کارها نیز پرهیز کرد، مانند:

دوش گرفتن

در دوران پریود بهتر است، از دوش گرفتن به خصوص در روزهای اول خودداری کنید، زیرا بسیار مضر است. می تواند، منجر به مسائل مختلف سلامتی مانند عفونت ها و افزایش خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی (STDs) شود.

پوشیدن محصولات بهداشتی یکسان در تمام طول روز

برای داشتن پریود بدون درد باید لوازم بهداشتی خود ظرف 4 تا 6 ساعت را تعویض کنید. عدم تغییر لوزام بهداشتی برای مدت طولانی می تواند، باعث عفونت باکتریایی و ایجاد بوی بد شود. علاوه بر این، می تواند باعث بثورات پوستی و سندرم شوک سمی (TSS) شود.

داشتن رابطه جنسی محافظت نشده

داشتن رابطه جنسی محافظت نشده، به ویژه در دوران قاعدگی، می تواند باعث عفونت شود و احتمال ابتلا به بیماری های مقاربتی را افزایش دهد.

سیگار کشیدن

به طور کلی سیگار کشیدن برای سلامتی کاملاً خطرناک است. زنانی که در دوران قاعدگی خود سیگار می کشند، بیشتر در معرض درد شدید شکم و گرفتگی عضلات هستند.

رفتن بدون پد روی تخت

ممکن است بخواهید، در شب احساس راحتی کنید، اما رفتن به رختخواب بدون پد می تواند باعث ایجاد یک آشفتگی جدی شود. اگر لوازم بهداشتی فعلی شما باعث ایجاد بثورات پوستی می شود، می توانید برند یا محصول را تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر با استفاده از پد احساس راحتی نمی کنید، می توانید به سراغ تامپون یا فنجان قاعدگی بروید.

رفتن برای معاینه پستان

در طول قاعدگی، سطح هورمون شما در نوسان است. بنابراین، تشخیص ناهنجاری ها از طریق معاینه پستان در طول قاعدگی به دلیل نوسانات دشوار است. در نتیجه توصیه می شود، در دوره های پریود در آزمون شرکت نکنید.

مصرف غذاهای ناسالم

پریود بدون درد می خوای اینا رو نخور غذاهای ناسالم و فرآوری شده. زیرا باعث اسیدیته و سایر مشکلات گوارشی می شود، و درد شکم را افزایش دهد.
البته اگر درد های بسیار شدید و غیر منطقی دارید بهترین راه مراجعه به دکتر زنان در غرب تهران است تا بتواند بهترین درمان را با توجه به وضعیت هورمونی و بدنی شما تجویز نماید.


بیشتر بخوانید : آزمایش ها و چکاپ های دوره ای زنان


برای پریود بدون درد چه غذایی مصرف کنید

برای داشتن یک پریود بدون درد باید مصرف مواد مغذی را افزایش داد. در طول چرخه قاعدگی، بدن شما لایه داخلی رحم را می ریزد که منجر به خونریزی می شود. بنابراین، شما باید بر روی مصرف مواد مغذی حیاتی که در زیر آن ها را نام برده ایم، تمرکز کنید.

آهن

زنان در دوران قاعدگی به دلیل از دست دادن خون، بیشتر در معرض خطر کمبود آهن هستند. بنابراین مصرف آهن باید در طول دوره قاعدگی به طور کلی چه به صورت مواد غذایی مانند سبزیجات برگ سبز نظیر کلم پیچ و اسفناج که به افزایش سطح آهن در بدن کمک می کنند.، و چه به صورت قرص های مکمل بیشتر شود.

ویتامین B12

در دوران قاعدگی، هورمون های استروژن و پروژسترون در پایین ترین سطح خود هستند، که باعث ضعف و خستگی می شود. ویتامین B12 به تولید گلبول‌های قرمز بیشتر کمک می‌کند، و در طول دوره‌های قاعدگی به شما انرژی می‌دهد.

زنجبیل

درد عضلات یکی از علائم رایج در دوران قاعدگی است. برای گذاراندن پریود بدون درد مصرف زنجبیل راه حل بسیار خوبی است. زیرا دارای اثرات ضد التهابی است، که می تواند درد عضلات را تسکین دهد. در دوران قاعدگی می توانید یک فنجان چای زنجبیل مصرف کنید. با این حال، بیش از 4 گرم زنجبیل در روز مصرف نکنید. زیرا مصرف بیش از حد آن می تواند باعث سوزش معده و معده درد شود.

ماهی

ماهی منبع پروتئین، آهن و اسیدهای چرب امگا 3 است. مصرف ماهی در دوره قاعدگی می تواند، از شدت درد پریود بکاهد. امگا 3 موجود در ماهی همچنین به کاهش نوسانات خلقی و افسردگی کمک می کند، که بسیاری از زنان در طول قاعدگی خود تجربه می کنند.

کاهش سریع درد پریود