از آن جایی که امروزه دو اقدام کامپوزیت دندان ها و جراحی بینی به صورت گسترده توسط جوانان انجام می شود، برای برخی از این عزیزان سوال پیش می آید که کامپوزیت دندان قبل یا بعد از جراحی بینی؟ انجام شود. در این قسمت می خواهیم به بررسی پاسخ تخصصی این سوال بپردازیم.
برای پاسخ دقیق تر به این سوال که کامپوزیت دندان قبل یا بعد از جراحی بینی؟ باید انجام شود، بهتر است ابتدا به بررسی شرایط و اثرات هر کدام بپردازیم. به علت آن که زمان انجام کامپوزیت دندان احتمال دارد تغییراتی پیش آید مانند تغییر در لب ها، صورت و شکل لپ و گونه ها، در نتیجه به خودی خود این کامپوزیت روی شکل بینی تاثیر می گذارد.
به عنوان مثال اگر حین عمل کامپوزیت دندانی کشیده شود، لب به صورت جزئی به سمت داخل متمایل می شود. بنابراین پس از انجام کامپوزیت ممکن است هدف جراحی بینی تغییر کند. به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند، ابتدا عمل کامپوزیت دندان را انجام دهید تا شکل نهایی لب ها و گونه ها و موقعیت قرار گیری لب ها با بینی کاملاً مشخص شود و سپس اقدام به جراحی بینی نمایید.
چه بسا اگر اول جراحی بینی انجام شود و سپس دندان های فرد کامپوزیت شود، امکان دارد تغییراتی در بینی حاصل شود و موقعیت قرارگیری بینی با لب ها و دندان های سرامیک شده مورد رضایت شخص نباشد. در نتیجه شخص مجبور است که دوباره بینی خود را ترمیم کند و این کار هزینه اضافی را به دنبال دارد.
زیرا روکش دندان ها تغییراتی جزئی در صورت ایجاد می کند. ممکن است زاویه بینی و لب ها تغییر کند یا تعادل بین بینی و لب از بین برود یا موقعیت لب ها تغییر پیدا کند. بنابراین در شکل نهایی بینی جراحی شده تغییر حاصل می شود. در ادامه این مقاله از سایت برترین ها همراه ما باشید.

کامپوزیت دندان قبل یا بعد از جراحی بینی


بیشتر بخوانید : تفاوت ونیر های پرسلن با ونیر های کامپوزیتی چیست؟


در موارد محدودیت زمانی، کامپوزیت دندان قبل یا بعد از جراحی بینی؟

در ادامه پاسخ به سوال کامپوزیت دندان قبل یا بعد از جراحی بینی؟ باید به ارتباط بین تغییر فرم لب ها با جراحی بینی اشاره کنیم. همان گونه که می دانید رابطه لب ها و شکلی که بینی در نهایت به خود می گیرد در جراحی بینی اهمیت بالایی دارد. بنابراین با هر تغییر در فرم لب ها، احتمال دارد زاویه لب ها و بینی بر هم بخورد.
به همین مناسبت تغییر شکل لب ها بعد از روکش دندان ها قطعاً باعث می شود پزشک جراح زیبایی در مورد چگونگی انجام جراحی بینی بیمار تصمیم جدیدی بگیرد. بنابراین در حالت ایده آل شخص بهتر است در ابتدا دندان های خود را به فرم دلخواه درآورد. سپس برای عمل بینی به جراح زیبایی مراجعه کند.
به طور کلی وقتی بیمار از فرم لب و دندان خود اطمینان پیدا کرد، دیگر بابت جراحی بینی نگرانی ندارد و پزشک جراح زیبایی نیز می تواند با قطعیت تصمیم نهایی را بگیرد.
حالا که متوجه پاسخ صحیح این سوال شدیم که کامپوزیت دندان قبل یا بعد از جراحی بینی؟ این مساله پیش می آید که اگر محدودیت زمانی داشته باشیم باید چگونه اقدام کرد؟ به عنوان مثال دختران جوانی که جشن عروسی آن ها نزدیک است و می خواهند برای صرفه جویی در وقت همزمان هر دو عمل زیبایی را انجام دهند.
در این گونه موارد فرد باید با هر دو جراح و دندانپزشک مشورت کند. با وجود آن که اگر قبل از اتمام روکش کردن دندان، جراحی بینی انجام شود، دندانپزشک جهت رعایت حال فرد و کاهش درد بینی عمل کرده فرد دچار محدودیت می شود و ممکن است کار به نحو احسن انجام نشود. بنابراین بهتر است جراحی بینی پس از اتمام دوره روکش دندان که حدود ۶ ماه الی ۲۴ ماه است، انجام شود تا بیمار در حین کامپوزیت درد نداشته باشد. اگر به دنبال یک مرکز مطمئن در غرب تهران هستید حتما از صفحه کامپوزیت دندان در مرزداران دیدن نمایید.

دوران نقاهت پس از عمل بینی


بیشتر بخوانید : آیا بر روی روکش دندان می توان کامپوزیت انجام داد؟


ملاحظات در مورد کامپوزیت دندان قبل یا بعد از جراحی بینی؟

هر چند باید اذعان داشت که پزشکان مختلف به سوال کامپوزیت دندان قبل یا بعد از جراحی بینی؟ متفاوت جواب می دهند و ممکن است هر پزشک با توجه به تجربیات و تخصص خود نظر خاص خود را داشته باشد. البته همه نظرات محترم و قابل تامل هستند و هر متقاضی نیز بایستی طبق نظر جراح زیبایی خود اقدام نماید.
با این وجود زمانی درمان بیماری های دهان و دندان و یا کامپوزیت دندان بعد از جراحی بینی مشکل ساز می شود که بیمار تحت شرایط زیر قرار گرفته باشد :

  • مدت زمان تعیین شده برای دوران نقاهت پس از عمل بینی تمام نشده باشد.
  • درمان هایی که برای دندان پزشکی در نظر گرفته می شود به صورت تهاجمی باشد و فشاری زیادی به بیمار وارد کند.
  • هنگام انجام خدمات دندانپزشکی به بینی آسیبی وارد شود.
  • چنان چه خون ریزی لثه یا دندان در فرد متقاضی زیاد باشد، با گذشت زمان کمی از جراحی بینی او، این موضوع ممکن است باعث ضعیف شدن یا کم خونی موقتی در فرد شود.
  • ایجاد حفره ای در بین سینوس ها و دهان

بیشتر بخوانید : افرادی که نباید کامپوزیت دندان انجام دهند!


ممکن است بیماری در مرحله اول عمل کامپوزیت دندان را انجام دهد و سپس پروسه عمل بینی را به اتمام برساند، ولی در دهان خود احساس درد کند. علت آن تحریک عصب های بین دندان ها و قسمت تحتانی بینی است.
یکی از این عصب ها که نقش کنترل کننده حس در دندان فوقانی جلویی را دارد عصب بینی کامی است. مسیر رد شدن عصب بینی از تیغه بینی یا همان استخوان وسط و غضروف است. در نتیجه با انجام عمل انحراف بینی با کوچکترین بریدگی، دندان دردی به مدت ۲ هفته فرد را درگیر می کند.
بنابراین بهتر است جهت تصمیم نهایی در مورد کامپوزیت دندان قبل یا بعد از جراحی بینی؟ با پزشک خود مشورت نمایید.