دیسک کمر یکی از سخت‌ترین بیماری‌هایی است که افراد با سنین مختلف به آن دچار می‌شوند و برای درمان آن روش‌های بسیار زیادی پیشنهاد می‌کنند اما ممکن است هیچ کدام از این روش‌ها پاسخ خوبی به درمان دیسک کمر ندهند. یکی از بهترین راه‌ها برای درمان دیسک کمر، طب سوزنی است و به همین دلیل ما در این مطلب می‌خواهیم راجع به فواید طب سوزنی برای دیسک کمر با شما صحبت کنیم؛ بنابراین تا انتهای این مطلب از سایت برترین ها با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل و مفیدی در این زمینه به شما دهیم.

هزینه طب سوزنی برای دیسک کمر


بیشتر بخوانید : تاثیرات طب سوزنی بر روی پوست و صورت


طب سوزنی چیست؟

طب سوزنی یک نوع درمان سنتی و چینی است که از آن برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود. در واقع در طب سوزنی از سوزن‌های باریکی استفاده می‌کنند که به صورت جامد هستند. از طب سوزنی می‌توان برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده کرد و تاثیر زیادی در سلامتی و از بین بردن درد دارد.
بیشتر درمان‌های استخوانی، عضلانی و البته سیاتیک با استفاده از طب سوزنی درمان شده‌اند. درمان‌ها به وسیله طب سوزنی کاملاً بدون درد و ضرر انجام می‌شوند و از گذشته تا به امروز، این روش توانسته است دیسک کمر و انواع دردها و بیماری‌ها را به طور کامل از بین ببرد و یا این که به افزایش سرعت درمان کمک کند. سوزن‌های طب سوزنی یکبار مصرف هستند و این سوزن‌ها را در نقاط خاصی از بدن فرو می‌روند.

طب سوزنی برای دیسک کمر

برای درمان دیسک کمر باید بین ۱۰ الی ۲۰ جلسه طب سوزنی انجام گیرد که البته تعداد درمان‌ها به میزان درد و مشکل شما بستگی دارد. در موارد خاص و حاد، ممکن است که طب سوزنی نتواند به طور کامل دیسک کمر را درمان کند اما در تسکین درد آن به شدت تاثیرگذار است.
جالب است بدانید که حدود ۵۰ درصد از بیمارانی که برای درمان دیسک کمر طب سوزنی انجام داده‌اند، توانسته‌اند این بیماری را به طور کامل برطرف کنند؛ البته در بیشتر موارد همراه با طب سوزنی از روش‌های دیگری مانند لیزر و فیزیوتراپی نیز استفاده می‌شود که در این صورت سرعت درمان به شدت افزایش پیدا می‌کند.

فواید طب سوزنی

 طب سنتی سوزنی باعث افزایش خون‌رسانی و کاهش التهابات می‌شود و می‌تواند اسپاسم عضلات را درمان کند. جراحی‌هایی که برای درمان دیسک کمر در تهران انجام می‌گیرند، به شدت پرخطر و پردردسر هستند؛ به همین دلیل می‌توان با خیال راحت طب سوزنی را جایگزین جراحی‌های سخت کرد و از آن بهترین نتیجه را گرفت. انجام طب سوزنی توسط متخصص انجام می‌گیرد که این فرد متخصص طب فیزیکی است و با آناتومی بدن آشنایی کامل دارد. 

عوارض طب سوزنی کمر


مطلب پیشنهادی سایت برترین ها : عوامل خطرساز در بروز سکته های مغزی


نکات مهم در انجام طب سوزنی برای دیسک کمر

برای برای انجام طب سوزنی همانند دیگر درمان‌های دیسک کمر باید نکاتی را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را از از انجام این عمل بگیرید. توجه به نکات گفته شده در قسمت زیر بسیار مهم و حیاتی است زیرا بسیاری از افراد طب سوزنی انجام می‌دهند اما از تاثیر کم آن شکایت دارند اما اگر تمام این نکات را رعایت کنید � جرات می‌توان گفت که بهترین روش برای درمان دیسک کمر را انتخاب کرده اید.

استمرار در درمان طب سوزنی

در واقع مهم‌ترین نکته در انجام طب سوزنی برای دیسک کمر، تکرار آن در نظر گرفته می‌شود. این روش جزو روش‌های ماندگار به صورت طولانی مدت نیست اما هزینه و ضرر کمتری نسبت به دیگر روش‌ها دارد. جالب است بدانید که به دلیل خاصیت ترمیمی بدن، بعد از مدتی تغییرات ایجاد شده توسط طب سوزنی از بین می‌رود و به همین دلیل باید طبق نظر متخصص در جلسات طب سوزنی حاضر شوید و هر چند وقت یکبار آن را تکرار کنید.

مراجعه به متخصص طب سوزنی

دومین نکته مهم در انجام طب سوزنی، دقت در انتخاب متخصص طب سوزنی است. با مراجعه به یک فرد غیرمتخصص، خطرات بسیار زیادی شما را تهدید می‌کند. امروزه دیده می‌شود که بسیاری از افراد بدون آموزش و تخصص در این زمینه به انجام طب سوزنی می‌پردازند و مدرک انجام این کار را ندارند. در نظر داشته باشید که انجام طب سوزنی نزد یک متخصص تقلبی می‌تواند باعث خونریزی، درد و عوارض دیگری برای شما شود.

مشورت با پزشک

همان‌طور که در قسمت بالا نیز اشاره کردیم، طب سوزنی به عنوان یک روش بی‌خطر برای درمان دیسک کمر شناخته می‌شود اما بهتر است که قبل از انجام آن با پزشک متخصص دیسک کمر خود مشورت کرده و از انجام این کار اطمینان حاصل کنید. بسیاری از افراد به دلیل استفاده از داروهای خاص نمی‌توانند از روش طب سوزنی برای درمان دیسک کمر خود استفاده کنند و به همین علت مراجعه به پزشک از مهم‌ترین نکات انجام طب سوزنی است.

درمان بیرون زدگی دیسک کمر با طب سوزنی


بیشتر بخوانید : دیسک کمر؛ علائم و درمان آن​


کلام آخر

در این مطلب راجع به فواید طب سوزنی برای دیسک کمر با شما صحبت کردیم و به شما گفتیم که این روش به چه صورت می‌تواند مشکل دیسک کمر شما را درمان کند. در همین راستا نکاتی در انجام طب سوزنی به شما گفته شد که قبل از انجام این عمل باید به آن‌ها توجه کنید و اقدامات لازم را انجام دهید تا بهترین نتیجه را از طب سوزنی بگیرید.