فهرست: 

تزریق بوتاکس
بوتاکس پیشانی
کاهش درد تزریق بوتاکس پیشانی
عوارض بوتاکس
مراقبت پس از بوتاکس پیشانی
ماندگاری بوتاکس پیشانی
کلام پایانی

با توجه به اینکه با گذر زمان و همچنین با افزایش سن چین و چروک‌های زیادی بر روی پیشانی به وجود می‌آیند لذا بسیاری از افراد به دنبال برطرف کردن این چین و چروک‌ها هستند. روش‌های مختلف و گوناگونی برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد. یکی از بهترین و نتیجه بخش‌ترین روش‌هایی که در حال حاضر برای درمان چین و چروک‌های پیشانی مورد استفاده قرار می‌گیرد تزریق بوتاکس است. بسیاری از افراد و متقاضیانی که قصد انجام تزریق بوتاکس بر روی پیشانی خود را دارند مهم‌ترین سؤالی که مطرح می‌کنند این است که تزریق بوتاکس پیشانی درد دارد؟ تا انتهای این مقاله از سایت برترین ها همراه ما باشید.

تزریق بوتاکس درد داره


بیشتر بخوانید : چطور دوام بوتاکس رو زیاد کنیم؟!


تزریق بوتاکس

یکی از خدمات زیبایی که در حال حاضر نیز بسیار مرسوم است تزریق بوتاکس نام دارد. از تزریق بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت و همچنین تمامی نقاط بدن استفاده می‌شود. در حقیقت می‌توان گفت مواد تشکیل دهنده بوتاکس یک سم به نام بوتولینوم بوده که در صورت استفاده صحیح و اصولی از آن هیچ گونه خطر و عوارضی ندارد. تصور غلطی که در رابطه با تزریق بوتاکس در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد این است که در صورت تزریق بوتاکس عضلات صورت فلج می‌شود.
پزشکان و متخصصانی که اقدام به تزریق بوتاکس می‌کند با در نظر گرفتن دوز مجازی از این ماده باعث می‌شوند تا به عضلات فرد فعالیت محدودیت داده شود. تمام کسانی که اقدام به تزریق بوتاکس در ناحیه پیشانی می‌کنند اذعان دارند پس از انجام تزریق بوتاکس میزان قابل توجهی از چین و چروک‌های روی پیشانی برطرف شده است. این عزیزان علاوه بر زیبایی، عزت نفس بالاتری را نیز پس از انجام تزریق بوتاکس خواهند داشت.

بوتاکس پیشانی

پیش از این که در رابطه با فواید بوتاکس روی پیشانی صحبت کنیم لازم می‌دانیم تا در رابطه با طریقه انجام بوتاکس پیشانی مطالبی را بیان کنیم. زمانی که فردی برای تزریق بوتاکس بر روی پیشانی به مراکز معتبر و پزشکان متخصص مراجعه می‌کند در جلسه اول به مشاوره برای مشخص کردن مناطقی که احتیاج به بوتاکس صرف می‌شود.
برای انجام بوتاکس بر روی پیشانی در وهله اول مناطق مورد نظر را با پاک‌کننده غیر الکلی مانند بتادین ضدعفونی می‌کند. لازم به ذکر است که برخی از پزشکان در این مرحله اقدام به استفاده از کرم بی‌حس‌کننده موضعی می‌کنند. پس از این مرحله بوتاکس بر روی مناطق مورد نظر انجام خواهد شد. تزریق ۴۵ ناحیه در هر طرف پیشانی بنا به الگو‌های مشخص شده از قبل است.
پزشک با در نظر گرفتن میزان چروک و همچنین اثر‌گذاری مطلوب بوتاکس بر روی پیشانی می‌تواند میزان دوز و یا مناطقی که اقدام تزریق بوتاکس می‌کند و تغییر دهد. از نکات بسیار مهم و حائز اهمیت در زمان بوتاکس پیشانی این است که از چه برند و چه نوع ماده‌ای برای انجام بوتاکس استفاده می‌کنید. اصل بودن مواد تزریقی بوتاکس از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید پیش از انجام تزریق به آن دقت کنید. چرا که در صورت استفاده از مواد تقلبی و همچنین بدون کیفیت مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد. برای تزریق بوتاکس در ناحیه شمال تهران با بهترین پزشکان کافیست به صفحه تزریق ژل و بوتاکس در پاسداران مراجعه نمایید. 

قبل از بوتاکس چه باید کرد


بیشتر بخوانید : تزریق ژل و بوتاکس در جنت آباد، کجا می تونم پیدا کنم؟!


کاهش درد تزریق بوتاکس پیشانی

به طور کلی می‌توان گفت برای کم کردن درد تزریق بوتاکس پیشانی در حین تزریق باید به نکات و مواردی توجه داشته باشیم. در صورت استفاده از آسپرین یا دارو‌های مانند ایبوپروفن احتمال کبودی در محل تزریق سوزن وجود دارد چرا که مصرف این دارو‌ها باعث می‌شوند تا رگ‌ها نازک شوند و خونریزی افزایش پیدا کند. این موضوع باعث کبودی و ازدیاد در خواهد شد. لذا توصیه می‌شود حداقل به مدت دو هفته تا انجام عمل تزریق از مصرف این گونه از دارو‌ها خودداری کنید.
همچنین مصرف قرص روغن ماهی یا ویتامین e نیز باعث افزایش درد خواهد شد. لذا از مصرف این دارو‌ها نیز پرهیز کنید یا با مشورت پزشک اقدام به مصرف نمایید. ولی در صورتی که به دنبال کاهش درد در زمان تزریق بوتاکس در ناحیه پیشانی هستید پیشنهاد می‌شود تا از این دارو‌ها استفاده نکنید. برخی دیگر از دارو‌های گیاهی و همچنین غذا‌هایی که دارای ادویه جات هستند باعث رقیق شدن خون می‌شوند و در نتیجه درد بیشتر خواهد شد. لذا از مصرف این روغن غذا‌ها و گیاهان دارویی نیز به منظور کاهش درد بپرهیزید.
پس از اتمام تزریق به مدت ۲ تا ۴ ساعت از دراز کشیدن دوری کنید. یکی از عوارضی که پس از انجام تزریق بوتاکس در برخی از افراد به وجود می‌آید سردرد بعد از بوتاکس است. موضوع پس از گذشت مدت زمان کوتاهی باید به طور معمول برطرف شود.

عوارض بوتاکس

با توجه به تمامی مزایا و ویژگی‌های تزریق بوتاکس برخی از عوارض پس از تزریق بوتاکس به صورت احتمالی وجود دارد. در واقع در این قسمت قصد داریم تا عوارض بوتاکس در دراز مدت را بیان کنید. عوارض بوتاکس در دراز مدت می‌تواند شامل آسیب به عضله‌ها و اعصاب در محل تزریق باشد همچنین مشکل در بلع غذا و سنگینی پلک بعد از بوتاکس و همچنین ضعف عضله در ناحیه گردن می‌تواند از عوارض بوتاکس در دراز مدت باشد. برای جلوگیری از عوارض بوتاکس پیشنهاد می‌کنیم از بهترین کلینیک‌ها و مراکز معتبر که دارای متخصصان و پزشکان حرفه‌ای و مجرب در این زمینه هستند استفاده کنید. همچنین استفاده از برند بوتاکس معتبر و اصل یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از عوارض بوتاکس است.

مراقبت پس از بوتاکس پیشانی

مراقبت‌ها و انجام نکات مهم پس از تزریق بوتاکس پیشانی بسیار مهم و حائز اهمیت است لذا پیشنهاد می‌شود پس از اتمام بوتاکس به مدت یک روز یا ۲۴ ساعت محل تزریق را لمس نکنید چرا که امکان انتقال ماده تزریق شده به قسمت‌های دیگر پیشانی وجود دارد. نکته دیگری که در رابطه با مراقبت‌های پس از بوتاکس پیشانی باید به آن دقت کنید این است که نباید پس از تزریق اقدام به مصرف الکل کنید. از فعالیت‌های ورزشی و فیزیکی سنگین پس از انجام بوتاکس پرهیز نمایید. در صورتی که پس از تزریق بوتاکس بر پیشانی متوجه کبودی شدید می‌توانید از ویتامین کا یا آرنیکا استفاده کنید.

ماندگاری بوتاکس پیشانی

ماندگاری بوتاکس بر روی قسمت پیشانی به عواملی مانند محل و همچنین میزان تزریق بوتاکس بستگی دارد. مقدار چین و چروک‌ها نیز یکی از عواملی است که در ماندگاری بوتاکس پیشانی تأثیر‌گذار است. به طور کلی می‌توان گفت اثرات بوتاکس تا ۶ ماه پس از تزریق باقی خواهد ماند.

ایا بعد از بوتاکس صورت ورم میکند


بیشتر بخوانید : قیمت بوتاکس صورت در سال 1401


کلام پایانی

به دلیل افزایش سن و همچنین اثرات محیطی چین و چروک بر روی پیشانی بسیار افزایش می‌یابد. چین و چروک‌هایی که دارای عمق زیادی هستند می‌توانند بسیار بر چهره فرد تأثیر‌گذار باشد. افراد زیادی هستند که از چین و چروک‌های پیشانی خود ناراضی هستند لذا این گونه از افراد می‌توانند اقدام به تزریق بوتاکس پیشانی کند. در جواب تزریق بوتاکس پیشانی درد دارد؟ باید گفت که خیر. تزریق بوتاکس یک روش غیرتهاجمی و ایمن است که دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد.