فهرست: 

احیای مو چیست؟
مزیت‌ های احیای مو
روش ‌های احیای مو
کلام پایانی

استفاده مدام از اتو مو و همچنین برخی از مشتقات آن باعث آسیب دیدن مو می‌شود. لذا در صورتی که به درستی نتوان اقدام به مراقبت از مو کرد به مرور زمان آسیب دیدگی مو‌ها افزایش پیدا می‌کند. آسیب دیدگی مو شامل شکنندگی مو و موخوره می‌شود. یکی از مهم‌ترین روش‌هایی که می‌توان اقدام به درمان مو‌های آسیب دیده کرد احیای مو است. به طور کلی می‌توان گفت احیا کردن مو حدود ۹۰ دقیقه زمان می‌برد، اما این زمان با در نظر گرفتن میزان بلندی مو و حجم مو متغیر است؛ لذا نمی‌توان زمان دقیقی را برای احیای مو در نظر گرفتتا انتهای این مقاله از سایت برترین ها همراه ما  باشید.

احیای مو در غرب تهران


بیشتر بخوانید : بهترین مرکز احیای مو در تهران +قیمت در سال 1401


احیای مو چیست؟

احیای مو برای درمان مو‌های آسیب دیده‌ای که به وسیله رنگ کردن‌های پیاپی و یا همچنین دکلره و استفاده از اتو آسیب دیده‌اند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش در حال حاضر یکی از بهترین روش‌هایی است که بسیاری از افراد برای درمان آسیب دیدگی‌های مو از آن بهره می‌برند. به بیان دیگر احیای مو فرآیند زنده کردن دوباره مو است. در واقع احیای مو به روش و تکنیکی به حساب می‌آید که در بسیاری از مراکز تخصصی آرایش مو از آن استفاده می‌شود.
با استفاده از این روش می‌توانید جانی دوباره به مو‌های خود بدهید. یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که افراد برای انجام احیای مو دارند این است که احیای مو چقدر زمان می برد. به طور کلی می‌توانیم بگوییم روش‌های مختلفی برای احیای مو وجود دارد. همچنین در بسیاری از این روش‌ها اقدام به تقویت ساقه مو می‌شود؛ لذا با در نظر گرفتن روش‌های مختلف و همچنین میزان تراکم مو و حجم موی مشتری نمی‌توان زمان دقیقی را برای این کار در نظر گرفت، ولی به طور میانگین زمانی در حدود ۹۰ دقیقه لازم است تا بتوان این کار را انجام داد.

بهترین مرکز احیای مو در شرق تهران


بیشتر بخوانید : بهترین مرکز کراتینه مو در تهران را می شناسید؟!


مزیت‌ های احیای مو

همان طور که در قسمت بالا نیز به آن اشاره کردیم روش‌های مختلفی برای احیای مو وجود دارد. در بسیاری از روش‌هایی که برای احیای مو مورد استفاده قرار می‌گیرد به ترمیم عمر مو‌ها نیز پرداخته می‌شود. این تکنیک‌ها دارای تأثیرگذاری بسیار زیادی هستند و در مقایسه با روش‌های خانگی مانند استفاده از ماسک کارایی بهتری دارند. اگر بخواهیم به صورت تخصصی‌تر در رابطه با احیای مو مطالبی را بیان کنیم باید به مبحث کوتیکول بپردازیم.
در واقع یک لایه بسیار نازک بر روی مو‌ها قرار دارد که به آن کوتیکول می‌گویند. در صورت آسیب دیدگی و همچنین مراقبت غیر اصولی از مو‌ها این لایه از بین می‌رود. در نتیجه به قسمت‌های داخلی مو آسیب وارد می‌شود. به بیان دیگر می‌توان گفت به عنوان اولین لایه به حساب می‌آید که در معرض انواع آسیب‌ها است. احیای مو با استفاده از انواع روش‌ها و تکنیک‌ها اقدام به بازسازی این لایه از مو می‌کند تا دوباره شادابی به مو‌ها برگردد و باعث تقویت مو‌ها شود. مزیت‌ها و فواید بسیار زیادی پس از احیای مو وجود دارد. در قسمت زیر برخی از مزیت‌های احیای مو را بیان می‌کنیم:

  • شادابی مو‌ها
  • تقویت بافت‌های چربی مو
  • به وجود آمدن درخشندگی در مو‌ها
  • رفع شکنندگی و صافی مو
  • برطرف شدن وز مو
  • شانه‌پذیری راحت‌تر مو‌ها
  • ترمیم آسیب‌های مو

بوتاکس مو در غرب تهران


بیشتر بخوانید : 20 روغن موثر برای رشد مو


روش ‌های احیای مو

روش‌های متنوعی برای انجام احیای مو وجود دارد و هر کدام از این روش‌ها دارای تفاوت‌هایی با یکدیگر هستند اما نقطه عطف و نقطه اشتراک تمامی آن‌ها تغییر در ظاهر مو‌ها است. اولین سؤالی که توسط مشتریان مطرح می‌شود این است که احیای مو چقدر زمان می برد و روش‌های احیای مو چیست. در واقع روش‌هایی که برای احیای مو مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توانند از کوتاه کردن مو‌ها جلوگیری کنند.

روش‌های مختلفی مانند کراتین احیای مو و همچنین بوتاکس مو و پروتئین تراپی مو از روش‌هایی هستند که در احیای مو از آن‌ها استفاده می‌شود. اینکه احیای مو چقدر زمان می برد با توجه به نوع روش استفاده برای انجام این کار، متفاوت است.

کراتینه احیا مو

کراتین مو به عنوان یکی از مهم‌ترین قسمت‌های تشکیل دهنده مو به حساب می‌آید. در واقع اگر مو‌های صافی دارید، به دلیل وجود مناسب کراتین داخل مو است. به بیان دیگر افرادی که دارای مو‌های فر و وز هستند میزان کراتین موی آن‌ها کم است. کراتین موجود در داخل مو به عواملی مانند جنس و ساختمان مو مرتبط است و این کراتین در هر شخصی متفاوت خواهد بود. یکی از عواملی که باعث آسیب دیدگی‌های مو می‌شود؛ از بین رفتن کراتین مو است.

برای احیای مو می‌توان از روش کراتینه استفاده کرد. از فواید استفاده از کراتینه می‌توان به تأمین رطوبت مو و همچنین صافی مو اشاره کرد. یکی از بهترین روش‌هایی که در احیای مورد استفاده قرار می‌گیرد کراتینه کردن مو است که هم باعث صافی و هم موجب سلامت مو می‌شودبرای مشاهده بهترین مراکز کراتینه مو به صفحه کراتین مو در سعادت آباد مراجعه نمایید.

بوتاکس مو

یکی دیگر از روش‌های بسیار تأثیر‌گذار برای احیای مو استفاده از روش بوتاکس مو است. به طور کلی می‌توان گفت اگر مو‌های شما هیدراته شده و همچنین خشکی مو‌های خود را شاهد هستید و احساس سبک شدن مو و کم حجم شدن مو را دارید؛ می‌توانید از روش بوتاکس مو برای درمان استفاده کنید. همچنین عواملی چون نرم و نازک شدن و آسیب دیدن آن به علت استفاده از رنگ و دکلره می‌تواند نشان‌دهنده آسیب دیدگی‌های مو باشد. این آسیب دیدگی‌ها نیز توسط روش بوتاکس برطرف می‌شوند.

پروتئین تراپی مو

این روش نیز مانند روش کراتینه دارای اهمیت بسیار بالایی است و تأثیر بسزایی در زمینه احیای مو داشته که بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند. این روش یکی از بهترین روش‌هایی است که به وسیله آن می‌توان رطوبت مو را حفظ کرد. کمبود پروتئین باعث می‌شود تا رطوبت مو از دست برود و سلامت مو‌ها به خطر بیافتد. همچنین در صورت کمبود پروتئین، مو‌ها دچار ریزش می‌شود و حالت ارتجاعی به خود می‌گیرد. روش پروتئین تراپی برای درمان این علائم مناسب است. کمبود پروتئین مو دارای نشانه‌هایی است این نشانه‌های عبارتند از:

  • زبر شدن مو
  • به وجود آمدن گره در مورد
  • از بین رفتن درخشندگی مو
  • مات شدن مو

عوامل مختلف وجود دارند که باعث می‌شوند تا پروتئین مو کاهش یابد یا از بین برود. توجه داشته باشید که با ‌شانه زدن مو در زمان خیس بودن و همچنین استفاده مداوم از سشوار و اتو مو و همچنین از وسایل فر‌کننده مو از عواملی هستند که باعث از دست رفتن پروتئین مو خواهند شد.

بهترین مرکز کراتین مو در شمال تهران


بیشتر بخوانید : بهترین سالن زیبایی های شمال تهران


کلام پایانی

با توجه به اهمیت سلامت مو و با در نظر گرفتن اینکه عوامل بسیار زیادی در حال حاضر وجود دارند که سلامت را به خطر میاندازند. همان طور که می‌دانید احیای مو دارای روش‌های بسیار زیادی است که هر کدام از این روش‌ها برای مو‌های خاصی کاربرد دارند. در واقع در صورتی که هر کدام از علائم مربوط به آسیب دیدگی‌های مو را مشاهده کردید می‌توانید از روش‌های احیای مو برای درمان مو‌های آسیب دیده خود استفاده کنید.