فهرست: 

فوت و فن شستن مبل راحتی با بخارشوی
نکات مهم در شستن مبل راحتی با بخارشوی
جمع بندی

از آن جایی که شستن مبل راحتی با بخارشوی یکی از کاربرد های جالب بخارشوی ها در منازل است، در این متن می خواهیم در رابطه با آن توضیحاتی بیشتری را ارائه دهیم.
خوشبختانه شستن مبل راحتی با بخارشوی تمیزکاری های معمول یک خانه را برای خانم های خانه دار آسان تر کرده است.
برخی خانم ها قبل از اختراع دستگاه بخارشوی با استفاده از یک تکه ابر و یا برس به شستن رویه مبل ها می پرداختند. با وجود آن که در این نوع شست و شو فکر خشک شدن و باقی نماندن آب اضافی در لایه‌ های اسفنجی مبلمان هم مساله نگران کننده و چالش برانگیزی برای آن ها بود.
بنابراین یا باید شستن مبلمان منزل را به شرکت ‌های مبل‌ شویی بسپارید و یا خود در منزل دست به کار شوید. بهترین گزینه برای شستن مبل در منزل هم، استفاده از بخارشوی است. قبل از هر کار باید روی مبلمان را کاملاً تمیز کنید. به این صورت که ابتدا کوسن ‌ها، پشتی و تشک‌ هایی که امکان جدا شدن دارند را از روی مبل بردارید و کناری بگذارید. سپس جارو برقی را روشن کرده و تمام گوشه‌ ها و زوایای مبل را به خوبی و با دقت تمیز کنید. سعی کنید هیچ خرده آشغال، مو یا گرد و غباری روی سطح روکش مبل باقی نماند. چرا که در صورت خیس شدن، تمیز کردن آن مبل سخت تر ‌می‌ شود.
چنان چه شدت کثیفی برخی از لکه ‌ها روی مبلمان شما زیاد باشد، نیاز است که برای تمیز کردن آن ها، از مواد شوینده مناسب برای مبلمان استفاده کنید. پس قبل از کشیدن بخار شوی، ابتدا کمی مایع شوینده مناسب مبلمان را روی پارچه مبل اسپری کنید و زمان دهید تا لکه ها در آن مایع حل شوند.
در ادامه این مقاله از سایت برترین ها همراه ما باشید.

نحوه شستن مبل با بخارشوی خانگی


بیشتر بخوانید : شستن موکت با بخارشوی


فوت و فن شستن مبل راحتی با بخارشوی

برای پاک کردن لکه های روی مبلمان قبل از شستن مبل راحتی با بخارشوی می‌ توانید از محلول سرکه، الکل، جوش شیرین و یا نشاسته ذرت هم استفاده کنید. این قبیل مواد، پاک‌کننده‌ های بی‌ضرر و پرقدرتی هستند که آسیبی هم به دستگاه تنفسی انسان وارد نمی کنند.
سپس به دفترچه راهنمای بخارشوی خود مراجعه کنید و برسی کنید که آیا مجاز به ریختن مواد شوینده داخل مخزن آن هستید یا خیر؟ نکات ایمنی شستن مبل راحتی با بخارشوی را هم از روی دفترچه کاملاً مطالعه کرده و اجرا کنید. سپس بخارشوی را برای شستن مبل‌ ها آماده کنید. داخل مخزن بخارشوی را به میزان استاندارد از آب و مواد شوینده مجاز پر کنید. توجه کنید که با توجه به راهنمای دفترچه، مخزن را پر کنید. البته نباید بیش از حد استاندارد مواد شوینده داخل بخارشوی بریزید. سری مناسب برای شستن مبل راحتی با بخارشوی را به آن وصل کرده و کار را شروع کنید.
توجه کنید که قسمت ‌های پشتی مبل بسیار ضخیم هستند. اگر این قسمت‌ ها خیلی کثیف نشده و نیازی به شستن ندارند، بهتر است آن ها را نشویید. چرا که این ضخامت موجب دیرتر خشک شدن مبل شده و به مرور زمان باعث فرسودگی آن می‌ شود. به یاد داشته باشید، بعد از شستن مبل ها، آب اضافی آن را بگیرید.
تمام قسمت‌ های مبل را با دقت بخارشوی بکشید. اگر روی قسمتی از مبل لکه بیشتری وجود دارد، مدت زمان زیادی روی آن تمرکز نکنید و مقدار زیادی آب و مایع شوینده به خورد مبل ندهید. زیرا خشک شدن آن زمان ‌بیشتری خواهد برد. بنابراین بهتر است آن قسمت را بشویید و به سراغ قسمت‌ های دیگر بروید. بعداً دوباره به سراغ لکه رفته و یک بار دیگر آن را بشوییداگر به دنبال یک شرکت مطمئن برای شستن مبلمان خود هستید از صفحه نظافت منزل و محل کار در تهران دیدن نمایید.

طرز استفاده از بخارشوی برای مبل


بیشتر بخوانید : بهترین روش شستشوی دیوار رنگ روغن


نکات مهم در شستن مبل راحتی با بخارشوی

بعد از شستن مبل راحتی با بخارشوی باید زمان دهید تا کامل خشک شود. باد کولر، پنکه و درب و پنجره ‌های باز، گزینه‌ های بسیار خوبی برای تسریع در فرایند خشک شدن مبل‌ ها هستند. شاید خشک شدن مبلمان زمان زیادی نیاز داشته باشد. پس بهتر است صبور باشید و از نشستن روی مبل‌ ها تا زمان خشک شدن کامل آن ها خودداری کنید.
توجه داشته باشید که برخی از انواع روکش ‌های مبل، دارای پرزهای بلندی هستند که درصورت استفاده طولانی و یا ریختن مواد چسبناک، بهم می ‌چسبند و ظاهر ناخوشایندی به خود می ‌گیرند. برای برطرف کردن این مشکل، بهتر است قبل از کشیدن بخار شوی بر روی مبل از یک برس نرم استفاده کنید و تمام پرزهای روکش مبل را از هم باز کنید. تنها مراقب باشید بافت پارچه مبلمان آسیب نبیند.
معمولاً شستن مبلمان با جنس پارچه مخمل سخت تر از بقیه مبل های دیگر است. اما هر کاری یک راه چاره دارد. هنگام شستن مبل مخمل با بخارشوی بهتر است اول مطمئن شوید که پارچه آن رنگ پس نمی دهد. اگر از این کار مطمئن نشوید، ممکن است بعد از شستشوی مبل، رنگ مخمل روکش به سایر قسمت های پارچه مبل سرایت کند.
اگر پس از خشک شدن مبلمان لکه ‌هایی ‌وجود دارد که همچنان باقی مانده ‌اند، برای رفع آن ها، یک تکه اسفنج و مقداری ترکیب آب و صابون آماده کنید. اسفنج را داخل محلول آب ببرید تا کامل مواد را جذب کند. سپس در آورده و آب اضافی آن را بگیرید و روی لکه ها بکشید.
حرکت دورانی دست، به تمیز شدن لکه ها کمک می‌کند. در آخر با یک پارچه نمدار، کف را از روی مبلمان تمیز کنید. در صورت باقی ماندن لکه ها محلول سرکه و آب، الکل یا شوینده ‌های فرش و مبلمان گزینه‌ های بعدی هستند.

بهترین روش شستن مبل در خانه


بیشتر بخوانید : شرکت نظافتی در غرب تهران


جمع بندی

خوشبختانه شستن مبل راحتی با بخارشوی تمیزکاری های معمول خانه را برای خانم های خانه دار آسان تر کرده است. برخی خانم ها قبل از اختراع دستگاه بخارشوی با استفاده از یک تکه ابر و یا برس به شستن رویه مبل ها می پرداختند. با وجود آن که در این نوع شست و شو فکر خشک شدن و باقی نماندن آب اضافی در لایه‌ های اسفنجی مبلمان هم مساله نگران کننده و چالش برانگیزی برای آن ها بود.
بنابراین یا باید شستن مبلمان منزل را به شرکت ‌های مبل‌ شویی بسپارید و یا خود دست به کار شوید. بهترین گزینه برای شستشو مبل در منزل هم، استفاده از بخارشوی است. قبل از هر کار باید روی مبلمان را کاملاً تمیز کنید. سپس جارو برقی را روشن کرده و تمام گوشه‌ ها و زوایای مبل را به خوبی و با دقت تمیز کنید.
چنان چه شدت کثیفی برخی از لکه ‌ها روی مبل زیاد باشد، نیاز است که برای تمیز کردن آن ها، از مواد شوینده مناسب برای مبلمان استفاده کنید. پس قبل از کشیدن بخار شوی، ابتدا کمی مایع شوینده مناسب مبلمان را روی پارچه مبل اسپری کنید و زمان دهید تا لکه ها در آن مایع حل شوند.پ
توجه کنید که قسمت ‌های پشتی مبل بسیار ضخیم هستند. اگر این قسمت‌ ها خیلی کثیف نشده و نیازی به شستن ندارند، بهتر است آن ها را نشویید. زیرا این ضخامت موجب دیرتر خشک شدن فوم شده و با گذشت زمان فرسوده می‌ شوند.
تمام قسمت‌ های مبل را با بخار بشویید. اگر روی قسمتی از مبل لکه بیشتری وجود دارد، مدت زمان زیادی روی آن تمرکز نکنید و مقدار زیادی آب و مایع شوینده به خورد مبل ندهید. زیرا خشک شدن آن زمان ‌بیشتری خواهد برد. بعد از شستن مبل راحتی با بخارشوی باید زمان دهید تا کامل خشک شود.