فهرست:

راهنمای شستن فرش با بخارشوی
شستن فرش با بخارشوی در منزل
جمع بندی

از آن جایی که برخی خانواده های ایرانی هنوز هم مایل هستند که خود در منزل به شست و شوی فرش های خود بپردازند، در این فرصت می خواهیم در رابطه با شستن فرش با بخارشوی توضیحاتی را ارائه بدهیم.
در حال حاضر دستگاه ها و تجهیزات مدرن و پیشرفته ای برای شست شوی فرش در بازار وجود دارد. حتی امروزه اکثر قالیشویی ها در کلیه مراحل کار شست شوی خود از این دستگاه ها استفاده می کنند. به منظور آن که شست شوی انواع فرش، با کیفیت بیشتر و در مدت زمان کمتری انجام شود.
به همین مناسبت امروزه شستن فرش با بخارشوی نیز رواج زیادی پیدا کرده است. با استفاده از این دستگاه و مواد شوینده، شست شوی فرش شما به بهترین نحو ممکن انجام می شود. به همین دلیل قبل از شستن فرش با بخارشوی ابتدا فرش و یا موکت را با استفاده از دستگاه، گردگیری کنید تا کیفیت پاکیزگی فرش ها بالاتر برود.
در مراکز قالیشویی پس از این مرحله با استفاده از دستگاه های بخارشوی سرتاسر فرش را شست و شو می دهند. با استفاده از دستگاه بخار، شست شوی فرش در قالیشویی به صورت رطوبتی انجام می شود. برای آن که آب زیادی استفاده نشود. به این ترتیب که مواد شوینده با قطرات آب داغ ترکیب شده و به لایه های عمیق تر فرش و موکت نفوذ می کنند و شستشو به صورت کاملاً تخصصی و عمیق انجام می شود.
با استفاده از دستگاه های بخارشوی شما نیز در منزل می توانید انواع لکه را از روی فرش بزدایید و به همین دلیل این روش شست شو با کیفیت تر است. پس از انجام فرآیند بخارشویی قالی ها، به مرحله دوم یعنی خشک کردن آن ها می رسیم. به این منظور قالی شویی ها فرش را به گرم خانه می برند. در ادامه این مقاله از سایت برترین ها همراه ما باشید.

بهترین روش شستشوی فرش در خانه


بیشتر بخوانید : شستن موکت با بخارشوی


راهنمای شستن فرش با بخارشوی

در گرم خانه های قالی شویی ها، بخاری ها و سنسورهای حرارتی ویژه ای قرار دارد که گرمای ساطع شده از آن ها موجب خشک شدن فرش می شود. دمای این گرم خانه ها کاملاً به اندازه و استاندارد است. به همین دلیل هیچ آسیبی به ساختار فرش و موکت شما وارد نمی شود.
به علاوه در هنگام قرارگیری فرش ها در گرم خانه های قالیشویی کارکنان آن جا به طور کامل فرایند خشک شویی را بررسی می کنند. اگر چه دما در چنین محل هایی زیاد نیست، اما خشک شویی فرش در مدت زمان کوتاهی انجام می شود.
برای خشک کردن سریع تر فرش از فن های حرارتی استفاده می کنند .این فن ها در اندازه های بسیار بزرگ و با قابلیت ‌های پیشرفته ای طراحی شده اند. زمانی که فرش ها در مقابل این فن ها قرار می گیرند با سرعت بیشتری خشک می شوند. در قالیشویی های تمام اتوماتیک انواع گوناگون فن های خشک کن دیده می شود.
اگر از فرایند شستن فرش با بخارشوی در منزل و برای تمیز کردن فرش خود استفاده می کنید، می توانید فرایند خشک شویی را با نور آفتاب یا با استفاده از سشوار انجام دهید. البته مسلم است که سشوار برای وقتی استفاده می شود که قسمت کوچکی از فرش را که لکه ای داشته است، به صورت جزئی شسته اید. توجه داشته باشید که فاصله ایمن فرش تا سشوار را رعایت کنید.
به علاوه اگر قصد شستشوی فرش دستباف را با استفاده از دستگاه بخارشوی دارید، ابتدا باید فرش خود را نسبت به رنگ دهی چک کنید. زیرا ممکن است در صورت شست و شوی با بخارشوی فرش دستباف شما دچار رنگ دهی شود. به این منظور می توانید با استفاده از یک پارچه سفید رنگ و مرطوب فرش خود را از نظر رنگ دهی تست کنید.

طریقه شستن فرش با بخارشوی


بیشتر بخوانید : شستن کاغذ دیواری با بخارشوی


شستن فرش با بخارشوی در منزل

یکی از مزایای شستن فرش با بخارشوی آن است که فرش خود را با مقدار کمتری شوینده می توانید بشویید. در این موارد نیازی به استفاده از مواد شوینده بسیار قوی و یا زیاد نیست. زیرا بخار موجود در بخار شوی ها موجب تمیزتر شدن فرش شما به بهترین روش می شود.
دومین مزیت شستن فرش با بخارشوی آن است که فرش کمتر آسیب خواهد دید. زیرا همان طور که می‌دانید بخش زیادی از آسیب های ایجاد شده در فرش در هنگام شست و شو و در نتیجه استفاده نادرست از مواد شوینده به وجود می آید. همچنان که شما می توانید از دستگاه های بخار شور برای شست شو و نظافت انواع پرده و مبلمان نیز استفاده کنید .

همان طور که می دانید برای پاکیزگی فرش با استفاده از بخار شوی آب در دمای بالا مورد استفاده قرار می‌ گیرد. به همین دلیل کلیه باکتری ها و میکروب ها تحت تاثیر دما از بین می روند. به همین خاطر فرش شما با کمک بخار شوی ضد عفونی خواهد شد.

بهتر است برای شستشوی فرش ‌های عتیقه که نیاز به رفوگری دارند، از این دستگاه استفاده نکنید. زیرا دمای بالای آن به احتمال زیاد منجر به افزایش آسیب در این نوع فرش ها می شود. به علاوه اگر از دستگاه بخارشوی خانگی استفاده می کنید توجه داشته باشید که از این دستگاه برای ساعت های طولانی استفاده نکنید و به بخارشوی استراحت بدهید. زیرا تنها دستگاه‌ های بخارشوی صنعتی قابلیت آن را دارند که برای ساعت ‌های متوالی بخارشویی را انجام دهند.

جالب است بدانید که امروزه از انواع دستگاه‌ های بخارشوی برای تمیز کردن دیوارها نیز استفاده می‌ شود. بهتر است از دستگاه های بخارشوی برای تمیز کردن پارچه ها و یا لباس‌ ها استفاده نکنید. زیرا ممکن است رنگ اصلی آن‌ ها از بین برود. اگر برای شستشوی فرش خود نیاز به یک مرکز مطمئن دارید به صفحه بهترین قالیشویی در غرب تهران مراجعه نمایید.

بهترین روش شستن فرش در خانه


بیشتر بخوانید : شستن مبل راحتی با بخارشوی


جمع بندی

در حال حاضر دستگاه ها و تجهیزات مدرن و پیشرفته ای برای شستشوی فرش در بازار وجود دارد. به همین مناسبت امروزه شستن فرش با بخارشوی نیز رواج زیادی پیدا کرده است. با استفاده از این دستگاه و مواد شوینده، شست شوی فرش شما به بهترین نحو ممکن انجام می شود. به همین دلیل قبل از شستن فرش با بخارشوی ابتدا فرش و یا موکت را با استفاده از دستگاه، گردگیری کنید تا کیفیت پاکیزگی فرش ها بالاتر برود.
در مراکز قالیشویی پس از این مرحله با استفاده از دستگاه های بخارشوی سرتاسر فرش را شست و شو می دهند. با استفاده از دستگاه بخار، شست شوی فرش در قالیشویی به صورت رطوبتی انجام می شود. برای آن که آب زیادی استفاده نشود. به این ترتیب که مواد شوینده با قطرات آب داغ ترکیب شده و به لایه های عمیق تر فرش و موکت نفوذ می کنند و شستشو به صورت کاملاً تخصصی و عمیق انجام می شود.
با استفاده از دستگاه های بخارشوی شما نیز در منزل می توانید انواع لکه را از روی فرش بزدایید. پس از انجام فرآیند بخارشویی قالی ها، به مرحله دوم یعنی خشک کردن آن ها می رسیم.
یکی از مزایای شستن فرش با بخارشوی آن است که فرش خود را با مقدار کمتری شوینده می توانید بشویید. در این موارد نیاز به استفاده از مواد شوینده بسیار قوی و یا زیاد نیست. زیرا بخار موجود در این دستگاه ها سبب تمیز شدن فرش شما به بهترین نحو ممکن خواهد شد.
دومین مزیت شستن فرش با بخارشوی آن است که فرش کمتر آسیب خواهد دید. زیرا همان طور که می‌دانید بخش زیادی از آسیب های ایجاد شده در فرش در هنگام شست و شو و در نتیجه استفاده نادرست از مواد شوینده به وجود می آید.