فهرست

لیفت شقیقه در کدام قسمت از صورت انجام می‌ شود؟
ماندگاری لیفت شقیقه
چه افرادی کاندیدای جراحی لیفت شقیقه هستند؟
بعد از چه مدت نتایج جراحی لیفت شقیقه قابل شهود است؟
آیا می ‌شود ماندگاری جراحی لیفت شقیقه را بیشتر کرد؟
لیفت شقیقه چه تغییری در ظاهر ایجاد می ‌کند؟
عوارض لیفت شقیقه چیست؟
کلام پایانی

برخی از چروک‌های اطراف چشم را نمی‌توان با کرم‌های دور چشم از بین برد. برای افتادگی ابرو نیز با محصولات مراقبتی کاری نمی‌شود کرد. در آخر هر چه بخواهیم خود را گول بزنیم باز نمی‌شود که به طور دائم با محصولات مراقبت از پوست از پیری جلوگیری کنیم. در این صورت باید روش‌های دیگر را انتخاب کرد که یکی از این روش‌ها لیفت شقیقه است. اما سؤالی که برای اکثر افراد پیش می‌آید این است که ماندگاری لیفت شقیقه با جراحی چقدر است؟ چگونه می‌توان شقیقه را لیفت کرد؟ عوارض این عمل چیست؟ در این مورد سایت برترین ها مقاله ای برایتان آماده کرده است، همراه ما باشید.

جراحی لیفت شقیقه


بیتشر بخوانید:لیفت شقیقه با تزریق فیلر امکان پذیر است؟


لیفت شقیقه در کدام قسمت از صورت انجام می‌ شود؟

با توجه به اینکه این روش در حال حاضر یکی از بهترین روش‌های جلوگیری از پیری اطراف چشم است، بنابراین با توجه به شرایط بیمار و با در نظر گرفتن میزان چروک توسط متخصص این کار انجام می‌شود. پزشک متخصص برای انجام این عمل برش‌های نازکی را در محلی که مو رشد کرده است، ایجاد می‌کند. با انجام جراحی لیفت شقیقه می‌توان ابرو‌ها را به سمت بالا کشید و حالت بسیار زیبایی را به آن داد. باید به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام بالا کشیدن ابرو فقط گوشه ابرو بالا می‌رود و قسمت میانی حرکت نمی‌کند. برخی از افراد برای تغییر حالت در چشمانشان این جراحی را انجام می‌دهند و از گوشه‌های صورت چشم‌ها را به سمت بالا و یا به بیانی ساده‌تر مدل گربه‌ای می‌کنند. این دو عمل را نیز می‌توان به صورت ترکیبی انجام داد و ابرو و چشم‌ها را به سمت بالا لیفت کرد. در نظر داشته باشید باید با پزشک متخصص خود مشورت کنید تا به چهره‌ای جوان‌تر و زیباتر برسید. همچنین در این روش به دلیل اینکه یک روش دائمی و همیشگی برای بالا کشیدن ابرو و برطرف کردن چین و چروک اطراف چشم است، لازم است تا چهره شما به واسطه متخصص به درستی آنالیز شود تا بتوان نتیجه بهتری را کسب کرد.

لیفت شقیقه


بیشتر بخوانید:لیفت با نخ چیست؟


ماندگاری لیفت شقیقه

یکی از بهترین و برجسته‌ترین مزایای استفاده از روش لیفت شقیقه ماندگاری مناسب آن است. در حقیقت این ماندگاری با بررسی برخی عوامل مشخص می‌شود. مدت ماندگاری لیفت شقیقه با جراحی طبق مهارت پزشک و نوع نخ استفاده شده بین شش ماه تا دو سال است. افرادی که از جراحی ترس دارند می‌توانند با تزریق ژل این کار را انجام دهند، اما باید بدانند که زمان ماندگاری آن ۶ ماه است و دوباره باید تزریق انجام شود. بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که ماندگاری لیفت شقیقه با جراحی بیشتر از تزریق ژل و یا بوتاکس است. یکی از عوامل بسیار مهم در ماندگاری این جراحی مواد مصرفی است که پزشک متخصص در حین عمل از آن استفاده می‌کند. باید کیفیت مواد بسیار بالا باشد و به طور اصولی این جراحی انجام شود تا نتیجه مطلوبی را داشته باشد. شایان ذکر است علاوه بر مواد مصرفی میزان عمق چین و چروک نیز از عوامل دیگری بوده که مشخص‌کننده میزان ماندگاری عمل لیفت شقیقه است.

چه افرادی کاندیدای جراحی لیفت شقیقه هستند؟

اکثرا زمانی که سن بالا می‌رود، چین و چروک‌ها خودشان را در اطراف چشم و ابرو نشان می‌دهند. در این حالت لیفت شقیقه یکی از راه‌های بسیار مناسب برای برطرف کردن این چین و چروک‌ها است. اما سؤال بسیار مهمی که در این قسمت پیش می‌آید این است که لیفت شقیقه را در چه سنی می‌توان انجام داد؟ همان طور که در قسمت بالا هم گفته شد لیفت شقیقه برای افرادی که افزایش سن داشته‌اند و چین و چروک دارند بسیار مناسب است. همچنین افراد با سن پایین‌تر که می‌خواهند ابرو و چشم‌های خود را به سمت بالا بکشند می‌توانند این جراحی را انجام دهند. برخی از افراد به طور ژنتیکی گوشه‌های ابرو و کناره‌های چشم‌هایشان افتاده است و بهترین کاندیدای انجام جراحی لیفت شقیقه هستند. انجام این جراحی محدودیت سنی ندارد و اکثراً پس از سن ۳۰ سالگی این جراحی را انجام می‌دهند. افرادی که خود را آماده انجام لیفت شقیقه می‌کنند؛ اگر داروی خاصی را مصرف می‌نمایند حتماً باید پزشک متخصص خود در جریان بگذارند تا اگر تداخلی با انجام عمل لیفت دارد از انجام آن دوری کنند. 

لیفت شقیقه با تزریق ژل


بیشتر بخوانید:لیفت صورت بدون جراحی


بعد از چه مدت نتایج جراحی لیفت شقیقه قابل شهود است؟

این جراحی بسیار ساده است و جالبی آن اینجاست که همان لحظه پس از عمل و در اتاق ریکاوری نتیجه مشخص می‌شود. فقط در یک زمان نتیجه کمی دیرتر مشخص می‌شود و آن هم در زمانی است که ابرو‌ها به طور ژنتیکی افتادگی داشته باشند، نتیجه عمل پس از ۱۲ تا ۱۴ روز معلوم می‌شود و دیگر تمام کبودی‌ها از بین می‌رود. در روش تزریق ژل یا بوتاکس جراحی انجام نمی‌شود و نتیجه به سرعت مشخص خواهد شد.

آیا می ‌شود ماندگاری جراحی لیفت شقیقه را بیشتر کرد؟

پس از انجام عمل لیفت شقیقه باید به خوبی از پوست مراقبت کرد و این کار باعث ماندگاری بیشتر لیفت می‌شود. در کنار مراقبت از پوست ماندگاری بیشتر لیفت شقیقه به نوع پزشک و جراحی آن نیز بستگی دارد. اگر جراحی برای لیفت شقیقه انجام شود و یا ژل تزریق گردد برای بیشتر کردن ماندگاری باید به دو مراقبت زیر توجه کرد.

  • مراقبت در برابر آفتاب
  •  استفاده از محصولات مراقبت از پوست

جراحی لیفت شفیفه جهت بالا رفتن ابروها

 

لیفت شقیقه چه تغییری در ظاهر ایجاد می ‌کند؟

جراحی لیفت شقیقه قسمت‌های ابرو، چشم و پیشانی را به سمت بالا می‌کشد و برای افرادی که پیشانی‌های کوتاهی دارند بسیار مناسب است و تغییر زیادی را بر روی صورتشان به همراه دارد. پوست پیشانی پس از لیفت سفت می‌شود و دیگر چین و چروک نمی‌افتد. ابرو‌هایی که تاج نامتقارن نیز داشته باشند با انجام لیفت اصلاح می‌شوند. هر کدام از این تغییرات شاید بسیار کوچک باشند اما با انجام آن به میزان قابل توجهی چهره عوض شده و شخص زیبایی بیشتری را به دست می‌آورد. جهت آشنایی با به صفحه‌ی مربوطه مراجعه کنید.

عوارض لیفت شقیقه چیست؟

هر عمل و جراحی آرزو‌های پس از خود را به جای می‌گذارد و لیفت شقیقه نیز یکی از این عمل‌ها است. اما باید گفت عوارض جراحی لیفت شقیقه بسیار کمتر از چیزی است که تصور می‌کنید. در قسمت پایین برخی از عوارض این جراحی را آورده‌ایم:

  1. اگر پزشک متخصصی را انتخاب نکنید و در یک مکان معتبر این جراحی را انجام ندهید، ممکن است عصب حرکتی در پیشانی دچار آسیب شود. در برخی از موارد پس از عمل این اتفاق می‌افتد اما به صورت موقت است و پس از خوابیدن تورم پیشانی عملکرد عصب هم به درستی انجام می‌شود.
  2. پس از جراحی لیفت در کنار چشم‌ها کبودی ایجاد می‌شود که یک امری طبیعی است. این کبودی یک هفته‌ای از بین می‌رود و هیچ اثری از آن به جای نمی‌ماند.
  3. در هنگام جویدن غذا پس از جراحی لیفت شقیقه ممکن است در فک احساس درد کنید که با مصرف قرص مسکن که پزشک تجویز می‌کند، می‌توانید این درد را کنترل کنید.

کلام پایانی

اگر از چین و چروک‌های اطراف چشم خود خسته شدید و به دنبال یک راه حل دائمی برای از بین بردن آن‌ها هستید، باید گفت لیفت شقیقه کمک بسزایی به شما می‌کند. ماندگاری لیفت شقیقه با جراحی بسیار بیشتر از لیفت شقیقه با تزریق ژل است و حدوداً تا دو سال و یا در برخی افراد شاید بیشتر هم ماندگاری داشته باشد. مدت ماندگاری لیفت شقیقه به پزشکی که قرار است برای این جراحی انتخاب کنید، بستگی دارد. همچنین مواد اولیه که در حین جراحی استفاده می‌شود تأثیر بسزایی در مدت زمان ماندگاری لیفت خواهد داشت. با توجه به اینکه دوران نقاهت زیادی ندارد؛ بنابراین تقاضا و استقبال برای انجام عمل لیفت شقیقه بسیار بالاست. علاوه بر این، به دلیل نتیجه بسیار مناسب و اثر بخشی که این روش درمانی دارد؛ باعث محبوبیت آن در بین بسیاری از افراد شده است.