فهرست مطالب : 

نکات مهم در انتخاب فرش
فرشی که به سادگی قابل شست‌وشو است
راهکار‌هایی مناسب برای تمیز نگه داشتن فرش با وجود حیوانات خانگی
پاک کردن لکه ادرار حیوانات از ریشه فرش
شستن پا‌ها
استفاده از رو فرشی
برس کشیدن مرتب
استفاده از جایگاه مخصوص به حیوانات
جارو کردن خانه
جوش شیرین
کلام پایانی


 

افرادی که اقدام به نگهداری حیوانات خانگی در منزل خود می‌کنند، باید بهترین راهکار تمیز نگه داشتن فرش با حیوانات خانگی را نیز بیاموزند. بهتر است این افراد پیش از این که اقدام به جلوگیری از کثیف شدن فرش کنند در نظر داشته باشند، زمان خرید فرش باید به پارامتر‌هایی مانند مقاومت در برابر لکه و دوام آن‌ها توجه کنند. در هر صورت نگهداری از حیوانات خانگی باعث فرسودگی ناشی از رفت و آمد بر روی فرش خواهد شد، اما با برخی از راهکار‌ها می‌توانید علاوه بر تمیز نگه داشتن فرش‌ها باعث افزایش طول عمر آن‌ها نیز شوید. با سایت برترین ها همراه باشید تا بهترین راهکار تمیز نگه داشتن فرش با حیوانات خانگی را بیاموزیم.

تمیز نگه داشتن فرش با حیوانات خانگی

نکات مهم در انتخاب فرش

در صورتی که از حیوان خانگی در منزل خود نگهداری می‌کنید، باید در انتخاب فرش پارامتر و فاکتور‌های حائز اهمیت و مهمی را مد نظر داشته باشید. بسیاری از حیوانات خانگی زمان زیادی را صرف دراز کشیدن بر روی فرش می‌کنند، به همین دلیل لازم است تا فرشی را تهیه کنید که دارای بافتی نرم باشد. همچنین فرش باید دارای سطحی غیرلغزنده بوده تا برای حیوان خانگی مشکلی به وجود نیاورد. 
معمولاً فرش‌ها با جمع‌آوری گرد و غبار و موی حیوانات باعث ایجاد آلرژی می‌شوند که این موضوع برای صاحبان آن‌ها بسیار حائز اهمیت است. بهترین انتخاب برای کسانی که مبتلا به آلرژی هستند این است که فرش خود را به صورت مکرر جارو بزنند و عمیقاً تمیز نمایند. در صورتی که صاحب حیوان خانگی هستید باید این پارامتر‌ها و فاکتور‌های مهم را جدی بگیرید.


فرشی که به سادگی قابل شست‌وشو است

پیش از این که اقدام به خرید فرش کنید باید فرشی را انتخاب کنید که قابلیت شست‌وشوی بهتر را داشته باشد. در بسیاری از مواقع ترشحات ناشی از بیماری حیوانات باعث می‌شود تا فرش به سرعت لکه دار شود. بنابراین بهتر است فرشی را انتخاب نمایید تا بتوانید در این‌گونه از مواقع اقدام به شست‌وشوی آن کنید. 
فرشی را که انتخاب می‌کنید باید قابلیت چندین بار شست‌وشو را داشته باشد و شکل و ظاهر خود را از دست ندهد. برخی از فرش‌ها به صورتی تولید می‌شوند که از نفوذ لکه‌های حیوانات خانگی به لایه فرش جلوگیری می‌کنند. همچنین رنگ و طرح برخی دیگر باعث می‌شود تا لکه یا مو‌های حیوانات خانگی نمایان نباشد.

فرشی که به سادگی قابل شست‌وشو

راهکار‌هایی مناسب برای تمیز نگه داشتن فرش با وجود حیوانات خانگی

راهکار‌های بسیار زیادی وجود دارد که برای تمیز نگه داشتن فرش مورد استفاده قرار می‌گیرند. بهترین راهکار تمیز نگه داشتن فرش با حیوانات خانگی استفاده از ابزار‌های مختلف برای جمع‌آوری مو‌های حیوانات از روی فرش است. برخی از‌شانه‌ها و محصولات جمع‌آوری مو وجود دارد که تحت عنوان پرزگیر غلطکی و برس‌های پلاستیکی شناخته می‌شوند. این محصولات مخصوص پاک کردن مو‌ها از روی فرش یا مبلمان منزل است.


بیشتر بخوانید : مشکل شامپو فرش چیست و چرا جایگزین بهتر است؟



پاک کردن لکه ادرار حیوانات از ریشه فرش

بسیاری از افرادی که اقدام به نگهداری حیوانات خانگی در منزل می‌کنند از خطرات احتمالی دستشویی کردن در منزل آگاهی دارند. مخصوصاً اگر حیوان خانگی تازه خریداری شده باشد. پاک کردن سریع لکه ادرار یا استفراغ باعث از بین رفتن بوی نامطبوع و همچنین جلوگیری از انتشار بسیاری از ویروس‌ها و باکتری‌ها در فضا خواهد شد. علاوه بر این باید توجه داشت که ادرار حیوانات خانگی دارای بوی بسیار زیادی است.
بنابراین پاک کردن محصولات با شوینده‌های لکه بر می‌تواند تا حدی این مشکل را برطرف کند. در صورتی که احساس می‌کنید حیوان خانگی شما در نقطه‌ای از منزل ادرار کرده است و شما نمی‌دانید آن نقطه کجاست، می‌توانید از نور فرابنفش استفاده نمایید. به واسطه این نور می‌توان این نقاط را به خوبی تشخیص داد. علاوه بر تمامی مواردی که باعث تمیز نگه داشتن فرش با حیوانات خانگی می‌شود، نیاز است آن‌ها را برای دستشویی کردن آموزش دهید.

پاک کردن لکه ادرار حیوانات از ریشه فرش

شستن پا‌ها

بخش بسیار زیادی از گرد و غبار و کثیفی که به خانه منتقل می‌شود به واسطه پای حیوانات است، به همین دلیل باید به این موضوع توجه زیادی داشته باشید. به همین منظور باید پس از ورود به منزل، حتماً اقدام به شست‌وشوی پا‌های حیوان خانگی کنید تا بتوانید در تمیز نگه داشتن فرش، عملکردی مؤثر را انجام داده باشید.
بسیاری از افرادی که به تازگی اقدام به نگهداری حیوانات خانگی می‌کنند، دنبال بهترین راهکار تمیز نگه داشتن فرش با حیوانات خانگی هستند. با رعایت برخی از نکات مانند استفاده از رو فرشی و برس کشیدن مرتب می‌توانید از وجود مقدار زیاد آلودگی‌ها جلوگیری کنید.


استفاده از رو فرشی

یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین کار‌ها برای تمیز نگه داشتن فرش با حیوانات خانگی، استفاده از روفرشی مناسب است. در واقع شما باید فرش‌هایی را که بیشتر در معرض و مجاورت تماس حیوان خانگی قرار دارند را با روفرشی بپوشانید، چرا که شستن روفرشی بسیار راحت‌تر و آسان‌تر از شست‌وشوی فرش است و می‌توانید در صورت بروز هرگونه کثیفی و آلودگی اقدام به شستن آن کنید.

حیوانات خانگی و تمیزی فرش

برس کشیدن مرتب

تمیز کردن و همچنین استفاده از برس مزایای بسیار زیادی برای حیوان خانگی دارد. همچنین این کار باعث می‌شود تا از ریزش مو‌های شدید حیوان در منزل جلوگیری به عمل بیاید که این موضوع باعث تمیز نگه داشته شدن فرش در منزل خواهد شد. برای این کار می‌توانید از‌شانه‌های مخصوص استفاده کنید تا احتمال ریزش موی حیوانات را کمتر نمایید.


بیشت بخوانید : چه زمانی به دستگاه شستشوی فرش نیاز داریم؟



استفاده از جایگاه مخصوص به حیوانات

در صورتی که حیوان خانگی شما در یک جایگاه مخصوص قرار داشته باشد، میزان انتقال آلودگی و کثیفی به اقصی نقاط منزل بسیار کمتر می‌شود. در واقع حیوانات خانگی به دلیل جنب و جوش زیادی که دارند می‌توانند بسیاری از قسمت‌های خانه را نامرتب کنند، همچنین احتمال کثیفی فرش وجود دارد.

استفاده از جایگاه مخصوص به حیوانات

جارو کردن خانه

به منظور بهترین راهکار تمیز نگه داشتن فرش با حیوانات خانگی، نیاز است به طور مرتب اقدام به جارو کردن در منزل نمایید. پیشنهاد می‌شود در هفته دو الی سه بار این کار را انجام دهید. با این روش می‌توانید بسیاری از آلودگی‌هایی که به دلیل وجود حیوانات خانگی ایجاد شده‌اند را برطرف کنید. جارو کردن منزل به صورت مکرر مانع از تجمع مو و پرز حیوانات خانگی در منزل می‌شود. 
در زمان جاروبرقی کشیدن، حتماً قسمت‌هایی از خانه که حیوان خانگی می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد را نیز تمیز کنید. به عنوان مثال؛ مبلمان یکی از لوازم منزل به شمار می‌آید که در دسترس حیوانات خانگی قرار دارد. نیاز است تا حتماً اقدام به جارو زدن بر زیر و روی مبلمان نیز کنید. باید توجه داشت، حتی بسیاری از حیوانات که به درستی آموزش دیده‌اند، در برخی از مواقع اقدام به ادرار کردن در بخش‌هایی از خانه می‌کنند. 
به این منظور می‌توانید از یک پاک‌کننده لکه یا یک پاک‌کننده بخار دستی بهره ببرید. از تمیز‌کننده‌های مخصوص حیوانات نیز می‌توانید برای ضدعفونی کردن استفاده کنید، چرا که این تمیز‌کننده‌ها حساسیتی برای حیوان به وجود نمی‌آورند.


بیشتر بخوانید : روش های پاک کردن و لکه گیری فرش


جوش شیرین

یکی از موادی که برای تمیز کردن مورد استفاده قرار می‌گیرد جوش‌شیرین است. برخی از نوشیدنی‌های سودا، برای از بین بردن لکه‌های حیوانی مفید هستند. ذکر این نکته ضروری است که اگر در خانه حیوانی دارید و امکان کثیف کردن منزل را دارد، حتماً از قسمتی از خانه برای نگهداری آن استفاده کنید که فرش وجود نداشته باشد. اگر این منطقه به اندازه کافی بزرگ باشد، می‌توانید در زمان استفاده و نگهداری حیوان نظارت بهتری به آن داشته باشید. نکته بسیار مهم و حائز اهمیت این است که برخی از غذا‌های حیوانات خانگی دارای رنگ‌های مصنوعی هستند. این رنگ‌ها می‌توانند باعث آسیب رسیدن به فرش شوند و در صورتی که حیوان خانگی شما حادثه‌ای داشته باشد باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی خواهد شد. 
مراقبت و حفاظت از حیوانات خانگی یکی از بهترین راه‌های تمیز نگه داشتن فرش به شمار می‌آید. پیشنهاد می‌شود تا اگر از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنید آن‌ها را محدود به یک قسمت از خانه نمایید. در حال حاضر محلول‌های لکه بر زیادی در بازار وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید اقدام به تمیز کردن فرش کنید، اما باید به بافت فرش نیز توجه داشته باشید، چرا که برخی از فرش‌ها دارای بافت‌های بسیار ظریفی هستند و در صورت استفاده از مواد شیمیایی قوی از بین خواهند رفت.

جوش شیرین

کلام پایانی

بهترین راهکار تمیز نگه داشتن فرش با حیوانات خانگی، مراقبت از آن‌ها است. در واقع در صورتی که قصد نگهداری از حیوانات خانگی را دارید، می‌توانید قسمتی از منزل را برای این کار مورد استفاده قرار داده که دارای فرش نیست. همچنین در صورت به وجود آمدن هرگونه کثیفی و آلودگی بر روی فرش می‌توانید از لکه‌بر‌های موجود در بازار استفاده نمایید اما باید به این موضوع دقت داشته باشید که بسیاری از آن‌ها برای بافت فرش‌ها می‌توانند مضر باشند؛ لذا توصیه می‌شود تا پیش از استفاده از آن‌ها اطمینان کامل در رابطه با شست‌وشو با این شوینده‌ها کسب نمایید.