فهرست مطالب :

تزریق بوتاکس جهت درمان میگرن
نحوه تزریق بوتاکس برای درمان میگرن
مراقبت ‌های لازم پس از بوتاکس درمانی برای میگرن
عوارض تزریق بوتاکس برای میگرن
ظهور اثرات تزریق بوتاکس 

ماندگاری اثرات درمانی
هزینه بوتاکس برای درمان میگرن
کلام آخر

 

سردردهای مکرری که اکثراً در یک طرف سر اتفاق می‌افتند و با تهوع، بی‌اشتهایی و استفراغ همراه است را میگرن می‌گویند. دردهای میگرنی بسیار شدید و نبض‌دار هستند، به حدی که عملکرد فرد را دچار مشکل می‌نماید. دفعات حمله این نوع سردرد و شدت آن در افراد مختلف متفاوت است، اما مشکل مشترک در بین تمام سردردهای میگرنی، حساسیت به نور و صدا می‌تواند باشد. سردردهای میگرنی در بانوان بیشتر از آقایان اتفاق می‌افتد، از طرفی سابقه خانواگی و وراثت در بروز آن نقش مهمی دارد. ممکن است حملات میگرنی از چند ساعت تا چند روز فرد را درگیر نماید و با علائمی مانند گرسنگی، تشنگی، سرما یا گرمای شدید و استرس آغاز شود.
آنچه در اینجا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است پیداکردن راه‌حل درمانی مؤثر در درمان سردردهای میگرنی محسوب می‌شود. یکی از متدهای کارآمد و مؤثر در درمان این بیماری، بوتاکس درمانی برای میگرن شناخته شده است، به‌طوری که این روش تنها راه کنترل و کاهش دفعات حمله‌های میگرنی به حساب می‌آید. اغلب مبتلایان به میگرن تمام راه‌حل‌های پیشنهادی را امتحان می‌کنند و به دنبال جوابی برای این سؤال هستند که آیا تزریق بوتاکس برای میگرن خوبه؟ بهتر است ادامه مطلب را برای درمان سردرد بخوانید! تا پایان این مقاله از سایت برترین ها همراه ما باشید.

تزریق بوتاکس برای میگرن

تزریق بوتاکس جهت درمان میگرن

تاریخچه بوتاکس درمانی میگرن به حدود 10 سال پیش باز می‌گردد. زمانی که اقدامات زیبایی در آمریکا بسیار متداول شده بود. متخصصین زیبایی در آن زمان اعلام کردند، گروهی از مراجعین که برای تزریق بوتاکس مراجعه کرده بودند، از کاهش حملات و دردهای میگرنی خود خبر داده‌اند. به دنبال این مسئله و تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا FDA، بوتاکس پیشانی برای درمان میگرن متدی رسمی شناخته شد. 
به‌طورکلی بوتاکس دارویی تزریقی است که از باکتری سمی «کلوستریدیوم بوتولینوم»، تهیه می‌گردد. اگر این باکتری وارد سیستم گوارش انسان شود، مسمومیت خونی خطرناکی ایجاد می‌کند به نام «بوتولیزم». اما با تزریق این باکتری به بدن، عملکرد متفاوتی از آن مشاهده می‌گردد. بوتاکس برخی پیام‌های شیمیایی اعصاب را مسدود می‌نماید و ماهیچه‌ها را به صورت موقت فلج می‌کند. تزریق بوتاکس جهت درمان میگرن توسط متخصص مغز و اعصاب، در محل‌هایی خاص از سر و صورت انجام می‌گیرد. در این تزریق عضلات ناحیه درد، شل می‌شوند و از بروز و ادامه سردرد جلوگیری می‌کند. 
نقاط تزریق بوتاکس برای درمان میگرن، با محل‌های تزریق بوتاکس جهت زیبایی، متفاوت هستند. هر چند ممکن است محل‌های مشترکی مانند ناحیه فرونتال، پیشانی، ریشه بینی و بالای ابرو داشته باشد، که سبب می‌شود نتیجه بوتاکس درمانی برای میگرن اثرات زیبایی نیز به ‌همراه داشته باشد. بوتاکس درمانی میگرن حملات میگرنی و دردهای ناشی از آن را به شدت کاهش می‌دهد و اثرات خود را حدوداً تا 3 ماه حفظ می‌کند. طبق بررسی پزشکان، در اکثر بیماران مبتلا به میگرن، پس‌ از 5 بار تزریق، سردردها به حداقل خود می‌رسند و بسیار کاهش می‌یابند. برای درمان میگرن مزمن خود با تزریق بوتاکس میتوانید به صفحه دکتر پوست در پاسداران مراجعه نمایید.

تزریق بوتاکس جهت درمان میگرن

نحوه تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

در بوتاکس درمانی میگرن، متخصص مغز و اعصاب، یک سوزن بسیار باریک را از سم «بوتولینوم» به ماهیچه‌های کوچک در زیر پوست شقیقه‌ها، پیشانی، اطراف صورت، پشت سر و گردن تزریق می‌نماید. گاهی اوقات متخصص مناطقی را به نام «نقاط ماشه‌ای» که منشأ سردرد هستند را به عنوان نقاط تزریق بوتاکس برای درمان میگرن در نظر می‌گیرد. بوتاکس تزریق شده در محل مورد نظر، از عملکرد انتقال ‌دهنده‌های عصبی که سبب انقباض عضلات بیمار می‌شوند، جلوگیری می‌کند. بوتاکس با مسدود کردن این سیگنال‌ها بین بدن و مغز، از حملات میگرنی جلوگیری می‌نماید. 
اگر برای درمان میگرن از دارو استفاده می‌کنید به مرور زمان برای رسیدن به بهبودی میزان بیشتری دارو نیاز دارید و این امر می‌تواند منجر به سردردهای ناشی از مصرف بیش‌ازحد دارو شود و از طرفی حتی حملات میگرنی بیشتری را ایجاد نماید. بوتاکس درمانی میگرن می‌تواند به عنوان یک درمان پیشگیرانه عمل کند و جلوی دریافت سیگنال‌های اولیه میگرن را به مغز بگیرد. جلسات بوتاکس جهت درمان میگرن، 10 تا 15 دقیقه طول می‌کشد و شاید در کل 30 تا 40 بار به تزریق در هر جلسه نیاز باشد. در هر جلسه بوتاکس پیشانی برای درمان، دُزهای مختلفی از دارو در نقاط مشخص شده تزریق می‌گردد.
در میگرن مزمن لازم است متخصص باتوجه به منشأ درد بیمار، به صورت اختصاصی نقاطی را تحت تزریق بوتاکس درمانی میگرن قرار دهد. تسکین سردرد در افراد مختلف متفاوت است، ممکن است چندین هفته یا چندین دوره طول بکشد تا بیمار متوجه روند بهبودی خود شود. برخی افراد برای کنترل دردهای میگرنی نیاز دارند درمان‌های منظمی در برنامه خود داشته باشند، بدین صورت است که به این نتیجه خواهند رسید که تزریق بوتاکس برای میگرن خوبه!
برای سوال درمورد درمان میگرن با بوتاکس میتوانید با متخصصان تزریق ژل و بوتاکس در قیطریه ارتباط بگیرید.

نحوه تزریق بوتاکس برای درمان میگرن


بیشتر بخوانید : بوتاکس در آرایشگاه انجام بدیم؟! لطفاً مراقب باشید!


مراقبت ‌های لازم پس از بوتاکس درمانی برای میگرن

تزریق بوتاکس جهت درمان میگرن، روشی تهاجمی محسوب می‌شود که طی آن نقاط تزریق بوتاکس برای درمان میگرن تحت حمله قرار می‌گیرند. به همین علت پس از انجام بوتاکس درمانی میگرن نیاز است تا فرد مراقبت‌هایی را در نظر داشته باشد. در ادامه به این مراقبت‌ها اشاره شده است:

  • تا 4 ساعت پس از تزریق، از خم کردن سر و گردن خودداری نمایید.
  • از ماساژ دادن محل تزریق تا 24 ساعت بپرهیزید و از استعمال هرگونه کرم یا پماد روی نقاط تزریق بوتاکس برای درمان میگرن خودداری نمایید.
  • تا 4 ساعت پس از تزریق صورت خود را شست‌وشو ندهید.
  • فعالیت‌های ورزشی، سونا، جکوزی و بخور را تا 24 ساعت پس از بوتاکس درمانی میگرن به تعویق اندازید.
  • برای بهتر جذب شدن بوتاکس، تا یک ساعت پیشانی را چروک اندازید و اخم کنید.
  • پس از بوتاکس درمانی برای میگرن تا 20 دقیقه داخل کلینیک بمانید و درصورت داشتن عوارض پزشک خود را مطلع کنید.
  • استعمال دخانیات، قلیان، سیگار و... اثر بوتاکس و درمان میگرن را کاهش می‌دهد، بنابراین تا جایی که می‌توانید از مصرف آن‌ها خودداری نمایید. 

مراقبت ‌های لازم پس از بوتاکس

عوارض تزریق بوتاکس برای میگرن

تزریق بوتاکس در درمان میگرن به ندرت با عوارض همراه می‌شود. روند تزریق تقریباً بدون درد انجام می‌شود و تنها در نقاط تزریق بوتاکس برای درمان میگرن در حد نیش سوزن احساس درد خواهید داشت. متداول‌ترین عوارض بوتاکس برای میگرن که ممکن است پس از تزریق دیده شود، درد و گرفتگی در ناحیه تزریق است. برخی مواقع افراد پس از تزریق سردرد دارند یا ممکن است در عضلات گردن و شانه احساس ضعف موقتی داشته باشند. این مشکلات چند روز بعد از تزریق بوتاکس در درمان میگرن برطرف می‌گردد.  
در موارد نادری ممکن است سم بوتاکس در نواحی غیر از نقاط تزریقی پخش شود. در این صورت احتمالاً فرد دچار ضعف عضلات، تغییر در دید، مشکل در بلعیدن غذا یا افتادگی پلک می‌شوند. گاهی در برخی افراد واکنش‌های آلرژیک نسبت به بوتاکس دیده می‌شود، از عوارض تزریق بوتاکس برای میگرن در این افراد، کهیر، تنگی نفس یا تورم در ساق پا دیده شده است. در صورتی که بوتاکس درمانی برای میگرن را زیر نظر متخصص باتجربه انجام دهید، عوارض بوتاکس میگرن تا حد زیادی کاهش می‌یابد. جهت آشنایی با بهترین متخصصان پوست برای تزریق بوتاکس میتوانید به صفحه تزریق ژل و بوتاکس در دولت مراجعه کنید.

عوارض تزریق بوتاکس برای میگرن


بیشتر بخوانید: تزریق بوتاکس پیشانی درد دارد؟


ظهور اثرات تزریق بوتاکس 

پس از 4 تا 7 روز از تزریق بوتاکس جهت درمان میگرن، اثرات بهبودی کم کم نمایان می‌شوند و تا 14 روز بعد کامل می‌شوند. به‌طور کلی 2 تا 3 هفته پس از تزریق بوتاکس درمان میگرن باید برای بهبودی کامل سردردها صبر نمایید. 

ماندگاری اثرات درمانی

 معمولاً مدت زمان ماندگاری اثرات بوتاکس پیشانی برای درمان میگرن 4 تا 6 ماه خواهد بود، که البته این مدت بستگی به بیمار و نواحی مورد تزریق دارد. معمولاً متخصص پیشنهاد می‌دهد برای اینکه بوتاکس درمانی میگرن با بیشترین تأثیرات خود همراه باشد، 4 تا 5 جلسه پی‌در‌پی تزریق بوتاکس برای بیمار انجام شود. در این صورت علاوه‌بر کاهش درد میگرن، ماندگاری اثرات بوتاکس تزریق شده نیز افزایش می‌یابد. 

هزینه بوتاکس برای درمان میگرن

هزینه بوتاکس میگرن نسبت به هزینه بوتاکس جهت زیبایی تا حدودی متفاوت است. شما می‌توانید جهت اطلاع از هزینه تزریق بوتاکس برای میگرن با پزشک متخصص خود مشورت نمایید. به‌طور کلی هر جلسه بوتاکس پیشانی برای درمان، از حدود 155 واحد بوتاکس استفاده می‌شود، که قیمت بوتاکس میگرن به‌طور تقریبی 500 الی 900 هزار تومان یا بیشتر می‌شود. هزینه تزریق بوتاکس برای میگرن باتوجه به فاکتورهایی تغییر می‌کند. یکی از مهم‌ترین این فاکتورها دُز محلولی است که قرار است تزریق شود. همچنین هرچه محدوده تزریق گسترده‌تر و نقاط تزریق بوتاکس برای درمان میگرن بیشتر باشد، هزینه بوتاکس میگرن بیشتر می‌شود. 
از طرفی اگر متخصص تشخیص دهد بیمار به تعداد جلسات بیشتری برای تزریق نیاز دارد، قیمت بوتاکس میگرن بیشتر خواهد بود. به این فاکتور دستمزد متخصص و موقعیت جغرافیایی کلینیک را نیز اضافه نمایید، باتوجه به تمام این موارد هزینه بوتاکس برای درمان میگرن متغییر خواهد بود. بهتر است برای تعیین تعداد جلسات تزریق و هزینه با بهترین دکتر پوست در گیشا صحبت کنید.

هزینه بوتاکس


بیشتر بخوانید: بوتاکس مو


کلام آخر

اگر شما به میگرن مزمن مبتلا هستید، تزریق بوتاکس را به عنوان یکی از گزینه‌های درمان در نظر بگیرید. با پزشک متخصص خود مشورت نمایید، اگر روش‌های درمانی دیگر روی شما اثر نداشته باشد، ممکن است متخصص تزریق بوتاکس برای درمان میگرن را به شما پیشنهاد دهد. این روش درمانی سریع و کم خطر است و شما را از دردها، حملات و تنش‌های میگرن رها خواهد کرد. توجه داشته باشید بوتاکس و درمان میگرن به صورت 100 درصد وجود ندارد و هدف از انجام بوتاکس در درمان میگرن، کنترل و کاهش سردردهای میگرنی است. در صورت بهبودی شما می‌توانید روند تزریق را متوقف نمایید و در زمان حملات میگرنی مجدداً تزریق بوتاکس را انجام دهید. به‌طو رکلی این شیوه نوین درمانی اثرات مثبتی به همراه دارد و شما به عنوان یک بیمار بهبود یافته پاسخ خوبی برای سؤال آیا بوتاکس برای میگرن خوبه؟ خواهید داشت.