فهرست مطالب : 

بافت مو آبشاری
بافت مو دردلاک
بافت مو آفریقایی
بافت مو مکزیکی
بافت موی هلندی
بافت مو تیغ ماهی
بافت مو تل
مدل جعبه‌ ای
مدل بافت مو آفریقایی کروشیت
کلام پایانی

 

آراستگی موها یکی از دلایل جذابیت‌های ظاهری مخصوصاً در دختران به شمار می‌آید. بافت مو یکی از ترند‌ها و سبک‌های دوست داشتنی آرایش مو در حال حاضر است که در فصول گرم بسیار مورد استقبال افراد قرار می‌گیرد. انواع بافت مو دخترانه را نیاز است که دختر‌ها بدانند. این مدل‌ها شامل بافت مو آبشاری، بافت مو دردلاک و بافت مو آفریقایی می‌شوند. تا پایان این مقاله از سایت برترین ها همراه ما باشید.

بافت مو آبشاری

بافت موی آبشاری یکی از مدل‌های زیبای بافت مو محسوب می‌شود که معمولاً برای مو‌های بلند مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این بافت مو هر بار که قسمت از مو را به بافت جدیدی اضافه می‌کنید، باید انتهای رشته موی قبلی را بخش زیرین ر‌ها کنید. این بافت مو مناسب مو‌های لخت و صاف بوده و در صورتی که مو‌های شما رنگ شده باشد این بافت زیبایی چندین برابری را به آن می‌دهد. برای اطلاع بیشتر از بهترین بافت مو در گیشا صفحه ی مربوطه مراجعه کنید.

بافت مو آبشاری


بیشتر بخوانید : بهترین مرکز احیای مو در تهران +قیمت در سال 1401


بافت مو دردلاک

این بافت مو در واقع یک روش تزئینی برای مو به شمار می‌آید که در زمان‌های گذشته در آفریقا رواج زیادی داشت. در این روش مو‌ها درهم تنیده و گره خورده شده که به اصطلاح به این مو‌ها لاک گفته می‌شود. در اوایل استفاده از این روش افراد برای اینکه تفاوت‌های خود را با دیگران نشان دهند و افکار پیچیده‌تری را به نمایش بگذارند، اقدام به بافت مو‌هایشان به صورت دردلاک می‌کردند. حتی به اعتقاد برخی از اقوام مانند ماسایی‌ها موی بافته شده به این روش آن‌ها را از خطرات مختلف حفظ می‌کرد.

بافت مو دردلاک

بافت مو آفریقایی

تاریخ بافت موی آفریقایی به قاره آفریقا برمی‌گردد. در واقع این بافت مو قدمتی در حدود ۳۵۰۰ سال دارد. قبیله هیمبا به عنوان اولین قبیله‌ای که از این بافت مو به عنوان سنت قبیل استفاده می‌کر،د شناخته می‌شود. این بافت از دسته‌های نازک به وجود می‌آید بنابراین برای افرادی که مو‌های وز و حجیم دارند مناسب است. میتوانید برای اطلاعات بیشتر  به صفحه بافت مو در پاسداران مراجعه کنید.
 

بافت مو مکزیکی

یکی دیگر از انواع بافت‌های آفریقایی که از کف سر بافته می‌شود و بسیار نیز رواج دارد، بافت مو مکزیکی است. این بافت در انتهای آن حالت تکه تکه دارد و به دلیل محکم بودن و ماندگاری بالا یکی از پرطرفدارترین بافت‌های موجود به شمار می‌آید. بافت مو مکزیکینیز دارای متقاضیان زیادی است چرا که به عنوان یک بافت خاص شناخته می‌شود.

بافت مو مکزیکی

بافت موی هلندی

بافتن مو به این روش نسبتاً آسان بوده و شباهت زیادی به بافت موی ساده دارد. در این نوع بافت در وهله اول باید مو‌ها را از وسط به دو قسمت تقسیم کرد. بافت از جلوی سر به واسطه جدا کردن دسته نازکی شروع می‌شود. این دسته باید شامل سه دسته نازک‌تر باشد. بافت موی هلندی دو طرفه یکی از بافت‌هایی است که به بافت مو بوکسوری شهرت دارد. این بافت از منظم‌ترین و جذاب‌ترین مدل‌ها است.  میتوانید برای اطلاعات بیشتر  به سالن زیبایی در میرداماد مراجعه کنید.

بافت موی هلندی


بیشتر بخوانید : بهترین سالن زیبایی های شمال تهران


بافت مو تیغ ماهی

این بافت مو یکی از جذاب‌ترین و آسان‌ترین بافت‌های مو است که برای این بافت می‌بایست تا تمامی مو‌ها به دو دسته کلی تقسیم شوند. قسمت نازکی از دسته سمت چپ را جدا می‌کنند و آن را به دسته سمت راست اضافه می‌نمایند. در مرحله دوم نیاز است تا قسمت نازکی را که از دسته سمت راست جدا شده است را به مو‌های سمت چپ اضافه کنید.

بافت مو تیغ ماهی

بافت مو تل

بافت تلی یکی از انواع بافت‌های مو به شمار می‌آید که مناسب برای زیر شال و روسری است. در این نوع از بافت مو باید بافتن را از یک طرف آغاز کنید برای اینکار باید بافت به صورت مرتب و منظم انجام شود. پیش از انجام این کار قسمت جلوی سر را باید از سایر مو‌ها جدا نمایید. بافت مو تل در بسیاری از مراسمات و مهمانی‌ها استفاده می‌شود چرا که جذابیت بسیار زیادی را به فرد خواهد داد.

مدل جعبه‌ ای

مدل بافت موی دخترانه جعبه‌ای یکی از رایج‌ترین مدل‌های آفریقایی بوده که همواره به عنوان یک مدل مناسب معرفی می‌شود. این مدل بافت در سال ۲۰۲۲ به عنوان بهترین مدل بافت موی ساده معرفی شد. در این روش می‌توانید مو‌های خود را با استفاده از انواع اکستنشن‌های رنگی ببافید و جذابیت بافت را با آن‌های چندین برابر نمایید.

مدل بافت مو آفریقایی کروشیت

در این مدل از بافت موی آفریقایی‌ها، مو‌ها به صورت درشت بافته می‌شوند و در بین آن‌‌ها نوار‌های جذاب و رنگی ایجاد می‌گردد. این مدل مو‌ها بیشتر مناسب فصل بهار و تابستان بوده و هنگامی که شخص از لباس‌های خنک رنگی استفاده می‌کند، می‌تواند هماهنگی مناسبی را به وجود آورد. مدل بافت مو آفریقایی کروشیت می‌تواند زیبایی لباس‌های رنگی را چندین برابر کند.  برای اطلاع بیشتر به صفحه ی آرایشگاه در پاسداران مراجعه کنید.


بیشتر بخوانید : کراتین پیشرفته برای موهای آسیب دیده


کلام پایانی

با توجه به اهمیت زیبایی در عصر کنونی انواع مدل‌های بافت دخترانه که دختر‌ها باید بدانند، رو به افزایش است. به همین منظور با در نظر گرفتن حجم مو‌ها، می‌توان از انواع بافت بهره برد. از بافت‌های معروف می‌توان به مدل فرانسوی و بافت موی هلندی اشاره کرد. آموزش بافت مو دخترانه باید با در نظر گرفتن استایل و سلیقه شخص انجام شود. برخی از بافت‌ها مانند بافت فرانسوی از انواع مدل‌های ساده بوده که می‌توانید از آن در مهمانی‌ها و یا ضیافت‌های آخر هفته استفاده کنید.