فهرست مطالب : 

آشنایی با مدل کوتاهی مو دخترانه مناسب و نامناسب برای صورت قلبی شکل
آشنایی با مدل کوتاهی مو دخترانه مناسب و نامناسب برای صورت مربع شکل
آشنایی با مدل کوتاهی مو دخترانه مناسب و نامناسب برای صورت گرد
آشنایی با مدل کوتاهی مو دخترانه مناسب و نامناسب برای صورت کشیده
آشنایی با مدل کوتاهی مو دخترانه مناسب و نامناسب برای صورت لوزی
انواع مدل کوتاهی مو دخترانه که می ‌توانید برای عید انتخاب کنید
کلام آخر

افراد زیادی وجود دارند که با دیدن فیلم یا سریال به مدل موی ستاره آن فیلم علاقه‌مند می‌شوند و به دنبال این هستند که موهای خود را برای عید نوروز همانند آن شخص کوتاه کنند یا به آن مدل درآورند. بهتر است در هنگام دیدن هر مدل مو ابتدا به این توجه داشته باشید که آیا مدل مو مورد نظر با فرم صورت شما متناسب است و سپس اقدام به کوتاه کردن موهای خود کنید تا پشیمانی نشوید. در هنگام انجام مدل کوتاهی مو دخترانه نیاز است تا فاکتورهایی رعایت شوند تا بعد از پایان کار رضایت‌ شما جلب گردد. بهتر است بدانید زیبا بودن مدل کوتاهی مو ملاک اصلی نبوده به این دلیل که در برخی از موارد با این‌که مدل مو بسیار منحصربه‌فرد و زیبا است؛ اما با چهره فرد تناسب نداشته و سبب شده تا مدل مورد نظر زیبایی خود را از دست بدهد.  تا پایان این مقاله از سایت برترین ها همراه ما باشید

آشنایی با مدل کوتاهی مو دخترانه مناسب و نامناسب برای صورت قلبی شکل

افرادی که فرم صورت آن‌ها به شکل قلبی است قسمت شقیقه‌ها و خط موی پهن‌تری دارند و با رفتن به سمت پایین صورت این افراد یعنی به سمت چانه، صورت آن‌ها باریک‌تر می‌شود. افرادی که فرم صورتشان قلبی است چانه‌ای تیز دارند. اگر از این دسته از افراد هستید به احتمال زیاد پیشانی شما پهن بوده و استخوان گونه نیز برجسته و زیبا به نظر می‌رسد. اسکارت جانسون، ریس ویترسپون و نائومی کمبل از جمله افراد مشهوری هستند که صورت قلبی شکل دارند.
بعد از این‌که با فرم صورت قلبی شکل آشنا شده‌اید نوبت به آن رسیده تا بدانید که چه نوع مدل کوتاهی مو دخترانه برای این فرم صورت مناسب است و استفاده از کدام نوع کوتاهی با داشتن فرم صورت قلبی پیشنهاد نمی‌شود. افرادی که صورت قلبی شکل دارند باید مدلی انتخاب کند که با بزرگ نشان دادن قسمت پایینی صورتشان، توازن را در چهره ایجاد کنند. انتخاب مدل باب کوتاه می‌تواند گزینه مناسبی برای آن‌هایی که دارای صورتی با فرم قلبی هستند باشد. توجه کنید که برای انتخاب مدل کوتاهی مو دخترانه برای این دسته از فرم‌های  صورت‌، مدلی است که بلندی آن تا شانه باشد. انتخاب این مدل سبب پهن‌ به نظر رسیدن قسمت فک می‌شود و توازن را در چهره به وجود می‌آورد.
اگر فرم صورت شما به شکل قلبی است و در وسط خط موی خود یک وی انگلیسی را مشاهده می‌کنید، به هیچ عنوان موهای خود را به صورت فرق وسط باز نکنید و برای حالت دادن به موهای خود فرق کنار را انتخاب نمایید. همچنین چتری کوتاه نیز با این فرم صورت‌ها مطابقت ندارد به این دلیل که چانه آن‌ها را تیزتر نشان می‌دهد. در این صفحه میتوانید اطلاعات بیشتر درباره کوتاهی مو در آیت الله کاشانی بدست اورید.

 مدل کوتاهی مو دخترانه


بیشتر بخوانید : انواع مدل‌های بافت دخترانه که دختر‌ها باید بدانند؟


آشنایی با مدل کوتاهی مو دخترانه مناسب و نامناسب برای صورت مربع شکل

اگر فرم صورت شما به شکل مربع است و قصد دارید تا عید 1402 را با یک مدل کوتاهی مو دخترانه بسیار زیبا و منحصربه‌فرد به دید و بازدید بروید، بهتر است بدانید که در این فرم صورت پیشانی، استخوان فک و گونه همگی به صورت پهن هستند. افرادی که صورتی به فرم مربع شکل دارد خط فک آن‌ها درشت و برجسته به نظر می‌رسد. افرادی همچون جنیفر آنیستون، سندرا بولاک، دمی مور و کیتی هولمز در این گروه قرار دارند. چه نوع مدل کوتاهی مو دخترانه برای افرادی که صورتشان به شکل مربع است مناسب خواهد بود؟ این دسته از افراد می‌توانند در هنگام انتخاب یک مدل برای کوتاهی بر این موضوع توجه کنند که مدلی را انتخاب نمایند تا کمی از خط فک برجسته خود را بپوشانند. افراد با فرم صورت مربع بهتر است تا چتری یا مدل باب کوتاه را برگزینند. 
اگر علاقه‌مند هستید تا مربع بودن صورتتان را کمی پنهان کنید می‌توانید چتری فانتزی و نرم را انتخاب نمایید که این نوع چتری‌ها به یک سمت، شانه می‌شوند. انتخاب چتری فانتزی و نرم سبب می‌گردد تا خطوط مورب در چهره شما ایجاد شده و به پوشاندن حالت مربع شکل صورت شما کمک می‌کند.
توجه داشته باشید که استفاده از چتری‌های خیلی پر یا مدل بلانت که سایز مو در آن در تمامی قسمت‌ها کاملاً یکسان است، برای افراد با فرم صورت مربع به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و دلیل آن نیز زاویه‌دار شدن بیشتر صورت است. اگر شما می‌خواهید تا فرم صورتتان نرم‌تر به نظر برسد از شانه کردن موهای خود به سمت عقب خودداری کنید. استفاده از فر ریز و درشت برای افراد با این فرم صورت، باعث پهن‌تر شدن صورت آن‌ها می‌شود. اگر مدل فر مد نظر شماست بهتر است فر بلند و درشت انتخاب شما باشد.

آشنایی با مدل کوتاهی مو دخترانه مناسب و نامناسب برای صورت گرد

دخترانی که فرم صورت آن‌ها به شکل گرد بوده ممکن است برای عید 1402 تصمیم گرفته باشند تا برترین مدل کوتاهی مو دخترانه را انتخاب کنند. بهتر است بدانید که در فرم صورت گرد طول و عرض یکسان است و شما هیچ زاویه یا گوشه تیزی در صورت خود مشاهده نخواهید کرد. کسانی که فرم صورتشان به شکل گرد بوده، معمولاً بیبی فیس به نظر می‌رسند و سن آن‌ها کمتر از سن واقعی‌شان نشان داده می‌شود. چنین افرادی بهتر است که از مدل‌هایی استفاده کنند که جوان پسندتر باشد. افراد مشهوری همچون سلنا گومز، کریستن دانست، آیشواریا و اما استون فرم صورت گرد دارند.
اگر به دنبال این هستید که مدل کوتاهی مو دخترانه متناسب با صورت با فرم گرد را انتخاب کنید، باید بدانید که انتخاب مدلی مناسب است که صورت شما را بیضی یا طولانی‌تر نشان بدهد. در این حالت بهتر است که برای تبدیل صوت خود به فرم بیضی، موهای خود را به یک سمت و پشت گوش بیندازید. انجام چنین کاری به شما کمک می‌کند که از لحاظ بصری صورت خود را باریک‌تر جلوه بدهید.
توجه داشته باشید که افرادی با فرم صورت گرد، موهای کوتاه آن‌ها را زیباتر می‌کنند؛ مخصوصا اگر شانه زدن آن را به درستی انجام دهند. شما با داشتن صورتی گرد می‌توانید مدل باب کوتاه را انتخاب نمایید و اگر جسارت شما زیاد است کوتاهی کرنلی نیز یک انتخاب منحصربه‌فرد شمرده می‌شود. بهتر است بدانید که مدل موی کرنلی سبب می‌گردد تا حجم بالای سر شما زیاد شود، به همین دلیل این مدل در صورت‌های گرد بسیار پیشنهاد خواهد شد.
بیشتر افراد بر این باور هستند که پوشاندن صورت گرد در پشت انبوهی از مو تصویر جالی پدید می‌آورد؛ اما این باور اشتباه است. پوشاندن صورت گرد پشت انبوهی از مو سبب می‌گردد تا صورت شما پهن‌تر دیده شود. بهتر است چنین افرادی چتری‌های فانتزی و نرم را نیز انتخاب نکنند. به این دلیل که صورت را بی‌زاویه‌تر می‌کند و انتخاب چتری پرحجم و شانه کردن آن به سمت کنار صورت امری پسندیده است. میتوانید برای اطلاعات بیشتر  به صفحه ی سالن زیبایی در الهیه مراجعه کنید.

آشنایی با مدل کوتاهی مو دخترانه مناسب و نامناسب برای صورت کشیده

فرم صورت کشیده در واقع همان فرم بیضی شکل است با این تفاوت که کشیدگی صورت در این حالت بیشتر دیده می‌شود. افرادی که فرم صورتشان به شکل کشیده بوده، طول صورت آن‌ها به صورت چشمگیری بیشتر از عرض آن خواهد بود. بازیگرانی مانند سارا جسیکا پارکر، لیو تایلر، هیلاری سوانک و مریل استریپ از فرم صورت کشیده برخوردار هستند. 
اگر شما هم جزء افرادی هستید که فرم صورتتان به شکل کشیده بوده بهتر است برای انتخاب مدل کوتاهی مو دخترانه به سراغ مدل‌هایی بروید که چهره شما را از حالت معمول پهن‌تر نشان دهند. انتخاب چنین حالتی سبب می‌شود تا توازن در چهره شما نمایان گردد. در این حالت بهترین گزینه‌ انتخاب موهای فر است و در این زمان می‌توانید فر درشت را انتخاب کنید که تاثیر بیشتری دارد.
برای فر کردن موی خود توجه نمایید که بهتر است پهن‌ترین قسمت در کنار ناحیه استخوان گونه شما قرار بگیرد؛ که این کار سبب پهن‌تر شدن صورت می‌شود و بی‌شک راه حل مناسبی برای صورت کشیده به نظر می‌رسد. با توجه به این‌که موهای بلند، افراد با صورت‌های کشیده را زیبا جلوه نمی‌دهد پس انتخاب یک مدل کوتاهی مو دخترانه بهترین پیشنهاد برای شما است. موهای خیلی صاف نیز مناسب افراد با فرم صورت کشیده نبوده، پس اگر موهای لخت دارید بهتر است برای عید امسال حالت فر را انتخاب نمایید.

آشنایی با مدل کوتاهی مو دخترانه مناسب و نامناسب برای صورت لوزی

افرادی که خط فک و پیشانی یک اندازه‌ای داشته و پهن‌ترین قسمت صورت آن‌ها را استخوان گونه تشکیل داده و چانه باریکی نیز دارند؛ فرم صورت آن‌ها به شکل لوزی است. افرادی همچون جنیفر لوپز، تایرا بنکز و جانی دپ از دسته افرادی هستند که فرم صورت لوزی شکل دارند. اگر فرم صورت شما به شکل لوزی بوده باید ذکر گردد که بهترین فرم صورت را دارید و دلیل آن نیز متوازن و قرینه بودن صورت است. انتخاب مدل کوتاهی مو دخترانه برای آن‌هایی که از صورت لوزی شکل بهره می‌برند، بسیار راحت خواهد بود و کافیست تا مدلی را انتخاب کنید که زیبایی ظاهری شما را دو چندان نشان دهد.
می‌توانید با انتخاب چتری‌هایی که کمی بلند هستند و شانه کردن آن به سمت یک طرف، استخوان گونه خود را بیشتر در معرض دید قرار دهید. انتخاب مدل باب کوتاه نیز یکی دیگر از مدل‌هایی است که برای افراد با فرم صورت لوزی مناسب به نظر می‌رسد. با توجه به اینکه بیشتر مدل‌های کوتاهی مو با صورت لوزی شکل تطابق دارند؛ اما باز هم لازم است تا از برخی از مدل‌های کوتاهی مو اجتناب کنید. 
توجه نمایید به این دلیل که در فرم صورت لوزی، چانه باریک به نظر می‌سد، پس انتخاب چتری‌های گرد و پر، گزینه مناسبی نخواهند بود. کوتاه کردن چتری به صورت گرد و پر سبب می‌گردد تا صورت کوچک‌تر جلوه داده شود و چانه تیزی غی معمولی داشته باشد. در این صفحه میتوانید اطلاعات بیشتر درباره آرایشگاه در صادقیه بدست اورید.

انواع مدل کوتاهی مو دخترانه که می ‌توانید برای عید انتخاب کنید

بعد از این‌که دریافتید که فرم صورت شما به چه شکلی است و کدام مدل کوتاهی مو دخترانه مطابق و مناسب با فرم صورت شما خواهد بود، نوبت به آن رسیده که یک مدل زیبا را برای کوتاه کردن موهای خود انتخاب نمایید. در هنگام انتخاب یک مدل برای کوتاه کردن مو، به این نکته توجه نمایید که افرادی که دارای گردن بلند هستند موی کوتاه برای آن‌ها مناسب نبوده و بهتر است که کمی به موهای بلند خود حالت دهند. از جمله مدل‌های کوتاهی مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

1/ مدل کوتاهی موی بلند موج‌دار

یکی از مدل‌هایی که می‌توانید به عنوان مدل کوتاهی مو دخترانه انتخاب کنید، مدل موی بلند موج‌دار است. بیشتر آرایشگران به انتخاب این مدل برای کوتاهی علاقه بسیار زیادی داشته و امکان ندارد که مدل موج‌دار جزء اولین پیشنهادات آن‌ها نباشد. به این دلیل که کوتاه کردن مو با استفاده از مدل موج‌دار پرپشتی موهای شما را بیشتر می‌کند، آرایشگران کوتاه کردن مو به این مدل را به مشتریان خود پیشنهاد می‌دهند.

2/ مدل کوتاهی موی بلند لیر

مدل کوتاهی لیر مدلی است که جدیداً در شمار مدل کوتاهی مو دخترانه قرار گرفته و این مدل کوتاهی به وسیله قیچی و تیغ انجام می‌شود. اگر به دنبال این هستید که در عید 1402 یک مدل مو جذاب داشته باشید می‌توانید این مدل را انتخاب کنید. اگر موهای صاف دارید یا می‌خواهید که موهایتان به حالت صاف نشان داده شوند، در هنگام انتخاب این مدل کوتاهی مو باید بدانید که نیاز به رسیدگی مو در آن بسیار زیاد است. درست است که رسیدگی به این مدل مو کمی سخت به نظر می‌رسد؛ اما زیبایی آن تا حدی زیاد بوده که ارزش یکبار امتحان کردن را دارد.

3/ مدل کوتاهی مو براساس تیپ و استایل

اگر می‌خواهید برای جشن نوروز امسال یک مدل کوتاهی مو دخترانه را انتخاب کنید، انتخاب کوتاهی مو براساس تیپ و استایل شما نیز گزینه مناسبی خواهد بود. رعایت کردن کوتاهی مویی که با استایل و سبک لباس پوشیدن مطابقت داشته باشد، یک موضوع بسیار مهم است که رعایت کردن آن، شما را بسیار جذاب‌تر می‌کند. اگر قصد دارید تا امسال کمی متفاوت‌تر باشید با توجه به نوع لباسی که قرار است در جشن نوروز بپوشید مدل کوتاهی موی خود را انتخاب نمایید. بدون شک که این انتخاب بسیار برگزیده بوده و همگان از دیدن شما شگفت ‌زده می‌شوند.

4/ مدل کوتاهی مو پیکسی

یک مدل کوتاهی مو دیگر نیز امروزه به مدل‌های دیگر اضافه شده که پیکسی نام دارد و این نوع کوتاهی مو بیشتر مورد پسند افراد جوانان قرار می‌گیرد و در شمار مدل کوتاهی مو دخترانه نیز قرار دارد. کوتاه کردن مو به روش پیکسی به این صورت بوده که جلو مو از قسمت پشت مو بلندتر خواهد بود. شما می‌توانید با انتخاب کوتاهی به روش پیکسی عید امسال را متفاوت‌تر از سال‌های گذشته پشت سر بگذارید و بیشتر از هر زمانی زیباتر به نظر برسید.

5/ مدل کوتاهی مو فارا

هنگامی که به دنبال کوتاه کردن موهای خود هستید، ممکن است نام مدل‌های کوتاهی متعددی را بشنوید که یکی از این مدل‌ها فارا نام دارد. بهتر است بدانید که مدل مو فارا مخصوص کسانی بوده که موهای پر و مجعد دارند. اگر شما نیز جزء افرادی هستید که موهای حالت‌دار دارید، بهتر است عید امسال کوتاهی مو مدل فارا را انتخاب نمایید. این مدل کوتاهی خوشبختانه با هر فرم صورتی سازگاری داشته؛ پس می‌توانید با خیالی آسوده و بدون نگرانی این مدل کوتاهی را برگزینید.


6/ مدل کوتاهی مو آندرکات

مدل کوتاهی آندرکات به این صورت است که در آن قسمت‌هایی زیرین موی به وسیله ماشین، اصلاح کوتاه می‌شود. همچنین در این نوع کوتاهی مو به وسیله ماشین موزر به قسمت‌هایی زیرین موی حالت داده خواهد شد. انتخاب این مدل مو بیشتر مورد توجه دختران جوان قرار می‌گیرد و شما می‌توانید کوتاهی موی خود را این بار با استفاده از مدل آندرکات انجام دهید.

7/ مدل کوتاهی مو قارچی

در هنگام انتخاب یک مدل برای کوتاه کردن مو، مدل قارچی انتخاب بسیاری از افراد خواهد بود و به این صورت که موها بعد از پایان کار شبیه کلاهک قارچ می‌شود. مدل کوتاهی قارچ بیشتر برای افرادی که گردن بلند و صورت کشیده دارند مناسب است و اگر از این دسته از افراد هستید، می‌توانید برای عید امسال مدل کوتاهی مو قارچی را انتخاب نمایید.


بیشتر بخوانید : کراتین پیشرفته برای موهای آسیب دیده


کلام آخر

بسیاری از دختران با فرا رسیدن فصل بهار به دنبال این هستند که کدام مدل کوتاهی مو دخترانه را انتخاب کنند تا در جشن نوروز و بازدید، یک موی منحصربه‌فرد داشته باشند. برای انتخاب یک مدل کوتاهی مو دخترانه در ابتدا باید فرم صورت خود را بشناسید و آگاهی پیدا کنید که کدام مدل از کوتاهی‌ها با فرم صورت شما مطابقت دارد. آگاهی از فرم صورت و بعد از آن انتخاب مدل کوتاهی مو سبب می‌شود تا بعد از انجام کوتاهی مو، پشیمان نشوید و احساس رضایت داشته باشید. اگر به فکر انتخاب یک مدل بسیار زیبا هستید در ابتدا فرم صورت خود را به خوبی تشخیص دهید. همچنین میتوانید برای اطلاعات بیشتر  به صفحه ی مرکز رنگ و مش در میرداماد مراجعه کنید.