سالن‌های زیبایی مکانی هستند که علاوه‌بر بهداشت باید از طراحی و جذابیت بی‌نظری بهره‌مند باشند؛ زیرا طراحی و سبک چیدمان یک سالن زیبایی در جلب توجه مشتریان بسیار تاثیرگذار است. معمولا سالن‌های زیبایی از چندین بخش مختلف تشکیل می‌شود که شما براساس بخش‌های مختلف سالن زیبایی باید طراحی خود را انجام دهید. به طورکلی سالن زیبایی به دو قسمت تقسیم می‌شود که شامل بخش اداری یا همان مدیریت و بخش خدمات آرایشی و زیبایی می‌شود. در ادامه این مقاله از سایت برترین ها با ما همراه باشید.

طراحی بخش آرایشی سالن زیبایی 

بخش های سالن زیبایی 

برای طراحی داخلی سالن زیبایی باید به این نکته توجه داشته باشید، که یک سالن زیبایی از لاین‌های مختلفی تشکیل می‌شود که هر لاین کار مخصوص به خود را انجام می‌دهد. اما به طورکلی اگر بخواهیم فضای یک سالن زیبایی را تقسیم کنیم به دو بخش ادارای و آرایشی تبدیل می‌شود. در بخش مدیریت لاین‌هایی چون حساب‌داری،پذیریش، فضای انتظار مشتری و مدیریت وجود دارد. بخش آرایشی سالن زیبایی از لاین‌های متنوعی چون سالن عروس، میکاپ، اتاق لباس، بخش پوست و مو، بخش ناخن، شنیون و... تشکیل می‌شود. برای طراحی هرکدام از این لاین‌های بایداز تکنیک‌های متنوعی استفاده کنید.


بیشتر بخوانید : نکات مهم در دکوراسیون داخلی سالن زیبایی


طراحی بخش مدیریت سالن زیبایی 

معمولا بخش مدیریت سالن زیبایی در قسمت ورودی سالن قرار دارد؛ به همین دلیل طراحی آن باید به صورتی باشد که مشتری با دیدار اول ترغیب به استفاده از خدمات این مجموعه سالن شما شود. زمان طراحی بخش مدیریت توجه داشته باشید که طراحی و سبک آن با فضای کلی سالن زیبایی هم‌خوانی داشته باشد. معمولا برای طراحی سالن زیبایی از دو سبک مدرن و کلاسیک استفاده می‌کنند؛ به همین دلیل شما باید لوازمات اتاق مدیریت خود را براساس سبک درخواستی خود انتخاب کنید. توجه داشته باشید، اگر فضای مدیریت شما بزرگ است و از سقف‌های بلند برخوردار است، می‌توانید از سبک کلاسیک استفده کنید؛ اما اگر فضای شما کوچک است می‌توانید از سبک مدرن و مینیمال استفاده کنید.

طراحی بخش آرایشی سالن زیبایی 

همانطور که اشاره کردیم، بخش آرایشی سالن زیبایی از لاین‌های متنوعی تشکیل شده است که هربخش آن نیازمند تجهیزات مخصوص به خود است. معمولا در هر قسمت از بخش آرایشی باید از کنسول یا کمدهای متوسط استفاده کنید تا وسایل مربوط را در آن قرار دهید. در بخش آرایشی زیبایی باید از صندلی‌، مواد اولیه باکیفیت و استریل شده، آیینه‌های مناسب با سایز بزرگ و... استفاده کنید.

برای طراحی داخلی سالن زیبایی از چه رنگ هایی استفاده کنیم؟

رنگ فضا از مهم‌ترین فاکتورهای طراحی داخلی یک سالن زیبایی به حساب می‌اید. شما براساس سبک دکوراسیون خود باید رنگ فضا خود را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید از سبک مینیمال برای دکوراسیون خود استفاده کنید، باید تمام سبک دکوراسیون منزل به این سبک باشد. به طورکلی رنگی که برای فضای داخلی استفاده سالن زیبایی خود استفاده می‌کنید باید با دیگر اکسسوری‌های سالن زیبایی هو‌خوانی داشته باشند. معمولا رنگ‌ها در گروه متفاوت تیره و روشن قرار می‌گیرد که شما براساس متراژ و سبک دکوراسیون باید از آنها استفاده کنید. 
توجه داشته باشید که رنگ‌های تیره را نمی‌توانید برای فضای کوچک استفاده کنید. اگر می‌خواهید از سبک کلاسیک استفاده کنید و فضای بزرگ در اختیار دارید، به راحتی می‌توانید از رنگ‌های گرم استفاده کنید.


بیشتر بخوانید : دکوراسیون اتاق خوابتون رو در این تابستان تغییر بدین


نورپرادزی در طراحی داخلی سالن زیبایی چه تاثیری دارد؟

نورپردازی یکی دیگر از فاکتورهای مهم در دکوراسیون سالن زیبایی محسوب می‌شود. به طورکلی سالن زیبایی با زیبایی فرد در ارتباط است، به همین دلیل باید فضا از روشنایی مطلوبی برخودار باشد تا هنرجو بتواند به راحتی کار خود را برای مشتری انجام هد. به این نکته توجه داشته باشید که روشنایی تمان بخش‌های سالن زیبایی به یک صورت نیست؛ به طورمثال برای لاین اصلاح صورت باید نور به خوبی روی صورت مشتری قرار بگیرد تا هیچگونه کرم یا مویی روی پوست باقی نماند. 
اگر فضای داخلی سالن زیبایی شما کوچک است، بهتر از نورپردازی قوی استفاده کنید تا فضای شا بزرگ‌تر دیده شود. عامل مهمی که در انعکاس نور به خوبی عمل می‌کنندغ مربوط به آینه می‌شود؛ برهمین اساس برای نور کمافی و مناسب، باید از آیینه‌های سایز بزرگ و مناسب استفاده کنید.

برای طراحی داخلی سالن زیبایی از چه رنگ هایی استفاده کنیم؟

کلام آخر

برای طراحی داخلی سالن زیبایی باید به فاکتورهای مختلف توجه داشته باشید تا بتوانید یک طراحی زیبا و مناسب به اصول کاری خود انجام دهید. برای طراحی سالن زیبایی به رنگ دیواره‌ها، سبک اجرایی، نورپردازی، تجهیزات و... استفاده کنید.