گروه کالا و خدمات

دکتر جینا بهفر - جراح و متخصص زنان

این آگهی منقضی شده است.
(مدت زمان اعتبار این آگهی به پایان رسیده است.)

اطلاعات تماس

پونک، خیابان میرزابابایی، بین خیابان عدل و سردار جنگل، پلاک ۱۲۰، ساختمان پزشکان حیات، طبقه ۴، واحد ۱۱

توضیحات

بورد تخصصی از دانشگاه تهران
عضو انجمن جراحان ایران
با سابقه تدریس در دانشکده های پزشکی
- آیا می دانید بیماری های زنان کاملا قابل پیشگیری و در موقع تشخیص کاملا قابل درمان است؟
- آیا می دانید همه خانم ها در سلامت کامل و بدون هیچ علامت ناراحت کننده و یا درد نیاز به معاینه هر شش ماه توسط متخصص زنان دارند؟
- آیا می دانید بسیاری از بیماری های خطرناک و کشنده نظیر تومورهای تخمدان کاملا بدون درد بوده و اگر مراجعات معین برای پیشگیری نباشد بیماریهای گفته شده در مراحل پیشرفته تشخیص داده شده و غیر قابل درمان می شود؟
- آیا می دانید بیماریهای پستان مهم و یکی از علل مهم مرگ و میر، سرطان پستان می باشد که آن هم با معاینات مرتب قابل پیشگیری است؟
- آیا می دانید اهمیت مشاوره قبل از ازدواج و قبل از بارداری چقدر است؟
- آیا می دانید دوران بارداری در عین حال که طبیعی می باشد موقعیت بسیار مهم و ممکن است خطر آفرین باشد، لذا باید کنترل دقیق دوران بارداری داشته باشید؟
- آیا می دانید می شود بدون اینکه نوزاد با جنس ناخواسته ای متولد شود و تعداد اولاد بی رویه زیاد شود می توان با روشهای تعیین جنسیت قبل از تصمیم به بارداری از تولد نوزادان همجنس و ناخواسته جلوگیری کرد؟
- انجام کلیه جراحی های زنان، زایمان و نازایی
- مشاوره قبل از ازدواج و قبل از بارداری
- مشاوره تعیین جنسیت جنین قبل از بارداری

تعیین جنسیت قبل از بارداری:
این موضوع بحث برانگیز در حالی مطرح می شود که در کشور ما هم به نحوی در مورد تعیین جنسیت موجی ایجاد شده است. اینکه تعیین جنسیت قبل از بارداری توسط دخالت پزشک متخصص کار درستی است یا خیر مباحث زیادی در این مورد وجود دارد. عده ای موافق و عده ای مخالف هستند. البته هر دو نظرات می توانند بجای خود منطقی و معقول باشند و یا سلیقه شخص باشد که امری واضح است. ابتدا باید گفت که موضوع تعیین جنسیت کاملا علمی می باشد و تحقق ان عملی است.
علل لزوم اینکار از نظر پزشکی: از مهمترین موارد آن بررسی بعضی بیماریهای وابسته به جنس مانند هموفیلی که در پسرها بیماری حادث شده و دخترها شکل ناقل می باشند. از مثالهای دیگر بیماری دوشن نیز می باشد که وابسته به کروموزوم X است و بررسی جنسیت لازم است. مسئله بعدی رشد بی رویه جمعیت با توجه به اینکه می توان از تولد چندین فرزند ناخواسته برای حصول یک فرزند از جنس مورد نظر پیشگیری کرد. تولد تعدادی فرزند برای تولد یک جنس خاص بطور غیربرنامه ریزی شده مشکلات اجتماعی، اقتصادی، تربیتی و آموزشی به دنبال خواهد داشت. این مشکلات برای تعدادی فرزند ناخواسته برای تولد جنس مورد نظر یک قسمت داستان است و برای فرزندی که پس از چند فرزند ناخواسته به دنیا می آید و جنس مورد نظر والدین است مسایل او نیز خیلی طبیعی طی خواهد شد بخصوص مشکلات تربیتی.
اختلاف واضح تعداد دختر و پسر در همه جوامع برحسب شرایط آن جامعه مشکل ساز است در جامعه ای که پسر زیاد متولد شده و دختر کم، در بزرگسالی مشکلات ازدواج پیدا می شود و برعکس هم همینطور و این مسئله ممکن است در مسائل اخلاقی روانی جامعه اثر گذار باشد. اگر خانواده برحسب فرزندی که دارند برنامه ریزی نموده و صاحب فرزند از جنس دیگر شوند هم رضایت والدین حاصل خواهد شد و هم بالانس در جامعه برقرار می شود.
در هر صورت انسان دوست دارد که در مورد داشتن فرزند از هر دو نعمت الهی برخوردار باشد. این نیز به امینیت اخلاقی و اجتماعی و خانوادگی آنها کمک خواهد کرد. نیز باید اضافه نمایم که این موضع کاملاً شخصی است و توسط کسی پیشنهاد نمی شود و باید زن و شوهر هر دو با دید باز و بررسی کلیه جزئیات با هم تصمیم بگیرند و فقط باید انجام خواسته آنها را همراه با راهنمایی های واقع گرایانه برایشان امکانپذیر ساخت. همچنین جهت انتخاب جنسیت در هر موردی برای آن مورد بخصوص یا مشاور قبلی و بررسی زوجین توسط پزشک متخصص تصمیم گرفته شود و حتماٌ امکان خطرات، مشکلات و مسائلی که ممکن است ایجاد شود برای مراجعین توضیح داده شود تا اگر شرایط جسمی و روحی مناسبی برای آنها وجود نداشته باشد توصیه به خودداری از تعیین جنسیت کرد.

برای خواندن ادامه متن کلیک کنید ...