از آن جایی که غذا های کره ای ها بیشتر ترکیبی از سبزیجات و گوشت است و بسیار شبیه سوپ های مغذی ایرانی است، برای ما می تواند بسیار خوش طعم باشد. به همین علت نیز در این مقاله از سایت برترین ها می خواهیم به معرفی غذاهای محبوب کره ای ها در ایران بپردازیم. شاید شما نیز دلتان بخواهد آن ها را تست کنید و طعم آن ها را برای یک بار هم که شده امتحان کنید.

غذاهای محبوب کره

گام جاتانگ

کره ای ها علاقه دیوانه واری برای خوردن این سوپ آبدار در هر ساعتی از شبانه روز، به خصوص در صبح ها دارند. به همین دلیل نیز بسیاری از رستوران ها و کافه هایی که گامجاتانگ درست می کنند به صورت شبانه روزی باز هستند. این سوپ خوشمزه شامل موسیر، سیب زمینی، دانه پریلا و کمی گوشت قرمز است که با استخوان پخته می شود. مزه اصلی این غذا به خاطر طعم خاص دانه پریلا است که بعد از پختن داخل سوپ باز می شود.

گام جاتانگ


بیشتر بخوانید : قانونهای عجیب غذا خوردن در کشورهای مختلف!


 گیم باپ

گیمباپ که ظاهری بسیار شبیه به سوشی ژاپنی ها دارد، علاوه بر مزه خاص، ظاهری بسیار خوشمزه و جذاب نیز دارد. فرآیند آماده کردن گیمباپ به تکنیک شیشه سازی ایتالیایی معروف به میله فیوری شبیه است. به این صور که سبزیجات سرخ کرده، گوشت قرمز، تربچه شیرین شده و برنج پخته را در برگ یک گیاه دریایی به نام گیم می پیچند و سپس به شکل دایره آن را برش می دهند.

 گیم باپ

بی بیم باپ

این غذای کره ای ساده و خوشمزه که در کاسه ای مخصوص سرو می شود ترکیبی سالاد مانند دارد. ترکیبات این غذای کره ای از برنج، سبزیجات، گوشت فیله و تخم مرغ همراه با روغن کنجد و مقداری خمیر فلفل برای مزه دار کردن تشکیل شده است. این غذای بسیار ساده و ارزان در گذشته متعلق به شاهان کره ای بوده است و اکنون به یک غذای محبوب و سریع مبدل شده است.

بی بیم باپ


بیشتر بخوانید : ۱۰ غذای برتر تایلندی


 سام گی تانگ

مهم ترین غذایی که در شرایط گرمای کره مورد توجه آن ها قرار می گیرد سام گی تانگ نام دارد. زیرا کره ای ها اعتقاد دارند که " از گرما برای مقابله با گرما استفاده کن". به همین دلیل آن ها در گرم ترین روزهای فصل تابستان نیز غذا های داغ و در حال جوشیدن می خورند. سام گی تانگ سوپی غلیظ و گلوتن دار است که پر از فیله مرغ به همراه پیازچه است. با اضافه کردن جینسینگ به این غذا، مزه ای خاص همراه با بویی مطبوع در آن ایجاد می کنند که در بافت گوشت مرغ نفوذ می کند و آن را خوش طعم تر می نماید.

 سام گی تانگ

گوپ چانگ

گوپ چانگ غذایی است که از تکه های روده کوچک احشام به خصوص گاو درست می شود و می توان آن را به شکل سوپ، سرخ شده و یا گریل شده سرو کرد. گوپ چانگ گریل شده یکی دیگر از غذا هایی است که ریشه در فرهنگ قدیمی کره ای دارد. این غذا طوری درست می شود که هنوز به کمی جویدن نیاز داشته باشد، البته نه تا این حد که مانند لاستیک باشد. گوپ چانگ در جشن ها و مهمانی های خانوادگی کره ای ها سرو می شود.

گوپ چانگ


بیشتر بخوانید : آشنایی با مشهورترین غذاهای فرانسوی


تتئوکبوکی

این غذای قرمز و نارنجی رنگکه یک غذای خیابانی و شناخته شده در کره است، بسیار مشهور و محبوب نیز هست. طوری که بخشی از سئول به کیک های برنجی تتئوک بخارپز شده و برش داده شده اختصاص یافته است که همراه با کیک ماهی یا اودن و موسیر در یک سس شیرین و تند از خمیر فلفل پخته می شود. سرآشپزها هر چیزی که دم دست داشته باشند، از خمیر لوبیای سیاه گرفته تا همان کچاپ سنتی را در این سس می ریزند. شاید باعث تعجب شما باشد ولی هر چه فلفل این سس لوبیا سیاه کره ای بیشتر باشد غذا خوشمزه تر خواهد بود.

تتئوکبوکی

هائه مول پاجون

این غذای کره ای یک پنکیک ترد و پر ملات است که با صدف یا دیگر غذاهای گیاهی دیگر ترکیب شده است. البته ترکیب آن با نوشیدنی سنتی کره ای که از برنج گرفته می شود، مزه بهتری دارد. پاجئون بهترین غذای کره ای برای روزهای بارانی است.

هائه مول پاجون


بیشتر بخوانید : خوشمزه ترین غذاهایی که باید در سفرهای نوروزی امتحان کنید.


گان جانگ گجانگ یا خرچنگ با سس سویا

گان جانگ گجانگ یا خرچنگی که در سس سویا خوابانده شده است، غذایی چنان خوشمزه است که اغلب به آن نام "دزد برنج" را می دهند. زیرا شخص آن قدر این غذا را دوست دارد که ترجیح می دهد برنج بیشتری بخورد و دست به خرچنگ با سس سویای آن نزند، مبادا که تمام شود. این غذا که کمی تند، با مزه ای تلخ و دوست داشتنی و سرد است، برای کسانی که اولین بار آن را می چشند، طعمی بسیار عجیب و غریب خواهد داشت. اما در میان کره ای ها، گجانگ غذایی بسیار محبوب است که در بین غذاهای دریایی جزء پر طرفدار ترین آن ها محسوب می شود.

خرچنگ با سس سویا