داشتن وزن ایده آل و اندامی زیبا آرزوی هر فردی است و تمامی افراد به دنبال راهی برای کاهش وزن خود هستند. امروزه راه‌های بسیار زیادی برای کاهش وزن وجود دارند مانند کم‌خوری، ورزش و استفاده از داروهای گیاهی و یا شیمیایی که هر کدام از آن‌ها به نحوی می‌توانند وزن شما را کاهش دهند.بسیاری از افراد برای کاهش وزن و سالم نگه داشتن بدن خود، از آجیل استفاده می‌کنند و به همین دلیل ما در این مطلب می‌خواهیم راجع به رژیم لاغری با استفاده از آجیل توضیح دهیم و به شما بگوییم چگونه می‌توانید از این رژیم برای کاهش وزن خود استفاده کنید؛ بنابراین تا انتهای این مطلب از سایت برترین ها با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی به شما دهیم.

رژیم لاغری سریع با بادام


بیشتر بخوانید : لاغری در یک هفته با معجون قهوه و لیمو


آیا می‌توان با استفاده از آجیل رژیم گرفت؟

یکی از مهم‌ترین موارد در داشتن رژیم لاغری، استفاده از مواد مغذی و سالم است. در ابتدا شما باید مصرف مواد پرکالری و مضر مانند فست فود، شیرینی و غیره را کنار بگذارید و بعد از آن شروع به خوردن مواد غذایی سالم کنید. آجیل‌ها دارای مواد مغذی بسیاری هستند و به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی برای بدن عمل می‌کنند؛ به همین دلیل استفاده از آن‌ها می‌تواند سلامت شما را افزایش دهد و علاوه بر آن وزن شما را کمتر کند.
 آجیل‌ها دارای انواع ویتامین‌ها، پروتئین، فیبر، مواد معدنی و چربی‌های سالم هستند و به همین دلیل می‌توانند در سوزاندن چربی‌های شکم و بدن تاثیر بسیار زیادی داشته باشند اما باید به نحوه مصرف آجیل نیز دقت داشته باشید تا بتوانید رژیم خوبی جهت کاهش وزن بگیرید.

آیا مصرف آجیل باعث چاقی می‌شود؟

بسیاری از افراد به تاثیر آجیل‌ها بر کاهش وزن آگاه نیستند در صورتی که یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش وزن و داشتن رژیم سالم، استفاده از آجیل‌ها است. مصرف نادرست آجیل می‌تواند باعث چاق شدن شما نیز شود و به همین دلیل باید مقدار استفاده از آجیل‌ها را به طور درست بدانید تا چربی‌های خود را بسوزانید و به اندام ایده‌آل خود برسید. در ادامه فواید آجیل برای لاغری را به شما خواهیم گفت.

مزایای آجیل برای رژیم لاغری

همان‌طور که در قسمت بالای نیز اشاره کردیم، آجیل‌ها سرشار از مواد مغذی هستند. یکی از مهم‌ترین تاثیرات آن‌ها بر سلامتی، جلوگیری از بیماری‌هایی مانند دیابت و بیماری‌های قلبی است؛ به همین دلیل در تمام دنیا آجیل به عنوان محبوب‌ترین خوراکی جهت کاهش وزن شناخته می‌شود.

جالب است بدانید که بسیاری از آجیل‌ها سرشار از چربی نیز بوده و این گونه از چربی‌ها، برای قلب بسیار مناسب هستند؛ زیرا آجیل‌ها دارای مواد گیاهی و فیبر بالا بوده و می‌توانند چربی‌های مورد نیاز بدن شما را تامین کنند و وزن شما را نیز پایین آورند. با گرفتن رژیم لاغری، ممکن است پوست شما دچار چین و چروک شود و یا این که موهای شما بریزد اما آجیل‌ها با توجه به مواد مغذی که دارند، از این مشکل جلوگیری خواهند کرد و با گرفتن رژیم لاغری با آجیل، پوست و موی شما هیچ گونه آسیبی نخواهد دید.

رژیم لاغری با چهار مغز


بیشتر بخوانید : بهترین روش برای لاغری موضعی چیست؟! هزینه، مزایا و عوارض


تاثیر آجیل بر کاهش اشتها

آجیل‌ها می‌توانند گرسنگی شما را برطرف کنند و با خوردن آجیل ساعت‌های طولانی احساس سیری خواهید داشت و این مورد به دلیل وجود فیبر، چربی و پروتئین در این ماده خوراکی است. در واقع آجیل به عنوان از بین برنده اشتها شناخته می‌شود و می‌تواند هورمون‌هایی مانند پپتید و کولرو سیستو کینین را افزایش دهد که این هورمون‌ها به کاهش اشتها کمک بسیاری می‌کنند.

نحوه مصرف آجیل برای کاهش وزن

با استفاده از آجیل‌ها می‌توانید انرژی لازم برای بدن خود را به دست آورید و همچنین وزن خود را کم کنید اما به دلیل وجود چربی و کالری در آجیل‌ها، باید در مصرف آن‌ها دقت لازم را داشته باشید. در واقع آجیل‌ها حاوی چربی‌های اشباع نشده هستند و به همین دلیل می‌توانند از بسیاری از بیماری‌های قلبی جلوگیری کنند.
 بسیاری از افراد تصور می‌کنند که به دلیل وجود کالری در آجیل‌ها نمی‌توان هنگام رژیم لاغری از آن‌ها استفاده کرد در صورتی که این طرز فکر کاملاً اشتباه است و آجیل‌ها می‌توانند به کاهش وزن شما کمک کنند. در قسمت زیر به شما می‌گوییم که هر یک از آجیل‌های پرطرفدار، چه مقدار کالری دارند تا بتوانید مقدار درستی از آن‌ها را استفاده کنید.

پسته

 پسته دارای ۱۵۴ کالری انرژی و ۱۰ گرم چربی است و مقدار کمی پروتئین دارد. در واقع پروتئین موجود در پسته باعث می‌شود که شما احساس گرسنگی نداشته باشید و تمایل شما به خوردن غذاهای پرکالری از بین رود. پسته باعث ایجاد بافت‌های عضلانی نیز می‌شود که این مورد در کاهش وزن تاثیر بسزایی دارد.

گردو

 گردو دارای ۱۸۰ کالری انرژی و ۱۷ گرم چربی است و به دلیل داشتن چربی‌های اشباع نشده سالم، برای سلامتی قلب بسیار تاثیرگذار بوده و می‌تواند باعث کاهش وزن شود. به شما پیشنهاد می‌کنیم که روزانه ۱۵ عدد گردو استفاده کنید تا میلی به خوردن مواد غذایی ناسالم و پرکالری نداشته باشید.

بادام هندی

 بادام هندی دارای ۱۵۰ کالری انرژی و ۱۰ گرم چربی است و به دلیل وجود منیزیم در آن، می‌تواند متابولیسم کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها در بدن را تنظیم کند که این مورد به شدت باعث کاهش وزن خواهد شد.

بادام زمینی

 بادام زمینی دارای ۱۶۰ کالری انرژی و ۱۲ گرم چربی است که به عنوان یک ابر غذا شناخته می‌شود و می‌تواند از پرخوری به شدت جلوگیری کند. بادام دارای ال آرژنین بوده و یک نوع آمینواسید برای چربی سوزی است.

تاثیر خشکبار در لاغری


بیشتر بخوانید : لاغری با دستگاه اوندا، بهترین روش کدام است؟


کلام آخر

در این مطلب راجع به رژیم لاغری با استفاده از آجیل صحبت کردیم و به شما گفتیم که برای گرفتن رژیم لاغری با آجیل باید به چه نکاتی توجه کنید. در همین راستا راجع به مزایای آجیل برای رژیم لاغری به طور کامل توضیح داده شد و چند مورد از محبوب‌ترین آجیل‌ها و مقدار کالری آن‌ها را به شما گفتیم. امیدوارم که با خواندن این مطلب اطلاعات کافی جهت گرفتن رژیم لاغری با استفاده از آجیل‌های پرطرفدار را دریافت کرده باشید.