فهرست مطالب :

روش های مراقبت از پوست در ایام عید
سخن پایانی

 

از آنجا که تمامی بانوان و آقایان علاقه‌مند به داشتن پوستی شاداب و جوان هستند، می‌بایست علاوه بر داشتن روتین پوستی مناسب، در زمان‌های مختلف از جمله عید نوروز، تعطیلات و... نسبت به مراقبت از پوست کوشا بود. یکی از زمان‌هایی که ممکن است پوست اغلب افراد دچار جوش، حساسیت، آکنه و... شود ایام عید بوده که در این زمان به علت تغییر عادات غذایی، گاهاً پوست دچار حساسیت می‌شود. قطعاً رعایت مراقبت از پوست در ایام عید می‌تواند علاوه بر حفظ سلامت آن، شادابی و طراوت را به چهره شما هدیه دهد. تا پایان این مقاله از سایت برترین ها همراه ما باشید. 

روش های مراقبت از پوست در ایام عید

از آنجا که پوست آینه درون ماست، باید تمامی افراد به این نکته آگاه باشند که اگر علاقه‌مند به داشتن پوستی شاداب، با طراوت و سالم هستند؛ می‌بایست از پوست در تمامی زمان‌های سال از جمله تعطیلات عید، به خوبی مراقبت نمایند. در بخش ذیل به معرفی چندین راه حل و شیوه مراقبت از پوست در ایام عید می‌پردازیم که انجام این موارد می‌تواند گام بسیار مؤثری برای حفظ و نگهداری از پوست باشد.

مراقبت از پوست


بیشتر بخوانید : ۸ ماسک صورت جوانساز برای استقبال سال جدید


حفظ آرامش

قطعاً اغلب افراد در طول زندگی به انواع و اقسام بحران‌های فکری و مشکلات دچار خواهند شد. بر اساس نظریه متخصصان پوست و مو و همچنین آزمایشات انجام شده روی برخی افراد می‌توان به این نتیجه رسید که تمرکز بر غصه و غم، بدبینی و منفی نگری می‌تواند تأثیر بسزایی در سلامت جسم و روح افراد ایفا کند. از آنجا که در زمان قبل و بعد از عید ممکن است برخی افراد به مشکلات کوچک و بزرگ مبتلا شوند، پیشنهاد می‌کنیم به منظور مراقبت از پوست در ایام عید، تمامی حالات منفی نگری را از بدن خود دور کرده و به جای آن مثبت‌اندیشی، خوش بینی و آرامش را جایگزین سازید. به مرور زمان متوجه خواهید شد که چگونه پوست شما طراوت و شادابی خود را به دست آورده و چهره شما بسیار جوان‌تر از سن واقعی شما به نظر خواهد رسید. برای اطلاع بیشتر به صفحه ی مزوتراپی پوست و مو در شمال تهران مراجعه کنید.

استفاده از ماساژ و ماسک

یکی از اقداماتی که علاوه بر زمان عید در سایر زمان‌های سال نیز انجام آن توسط پزشکان توصیه می‌شود، انجام ماساژ و استفاده از ماسک صورت است. می‌توان گفت معمولاً یکی از مهم‌ترین دغدغه پزشکان، ورزش کردن به طور مداوم و مکرر بوده که انجام آن را امری واجب برای حفظ سلامت روح و جسم می‌دانند. از آنجا که ماساژ، پوست را برای ساخت کلاژن تحریک می‌نماید، این امکان برای تمامی افراد وجود دارد تا با استفاده از روغن‌های مخصوص و متناسب با ساختار پوست خود، نسبت به انجام ماساژ به شیوه اصولی اقدام نمایند.
البته لازم به ذکر است که حین ماساژ نواحی چشم را نادیده بگیرید؛ چرا که این ناحیه بسیار حساس بوده و عدم دقت در ماساژ آن می‌تواند علاوه بر ایجاد مشکلاتی متعدد، سبب پیدایش چین و چروک در این محدوده شود. بسیاری از متخصصان این قسمت را یکی از مهم‌ترین بخش‌های انجام مراقبت از پوست در ایام عید دانسته و به تمامی افراد انجام آن را پیشنهاد می‌کنند. ماساژ صورت نوعی ورزش برای عضلات صورت بوده که به بهبود گردش خون کمک می‌کند.
با انجام این کار، اکسیژن‌رسانی به سلول‌های پوست افزایش یافته و مواد مغذی کافی به سلول‌ها می‌رسند و نتیجه نهایی یعنی افزایش رنگ چهره، شادابی و طراوت پوست حاصل می‌شود. با ماساژ دادن، عضلات سفتی و مقاومت خود را حفظ کرده و شل نمی‌شوند. ماساژ علاوه بر تأثیر بر شادابی و طراوت پوست، باعث افزایش آرامش در فرد و رفع تنش‌های عصبی می‌شود و همچنین در درمان سردرد نیز مفید است.

ماساژ و ماسک

تغذیه پوست در ایام عید

از آنجا که در زمان عید بازار دید و بازدید بسیار داغ است، کارشناسان توصیه می‌کنند در این تعطیلات مراقب رژیم غذایی و کالری دریافتی خود باشید. با توجه به اینکه آجیل و شیرینی در این روز‌ها بیش از هر زمان دیگری مصرف می‌شود، پزشکان متخصص پوست، مو و زیبایی به کسانی که به دلیل مصرف آجیل با مشکل آکنه مواجه هستند، توصیه می‌کنند که هنگام استفاده از آجیل و مواد خوراکی از این قبیل بسیار مراقب باشند؛ چراکه تعطیلات فرصت خوبی برای تغییر سبک زندگی و عادات تغذیه است.
در این زمان شما می‌توانید با مصرف به اندازه آجیل و در کنار آن به کار گرفتن سویا، چای سبز، دانه کتان، بادام و... به دلیل داشتن ماده استروژنی تأثیر مطلوب و چشم‌گیری در شادابی و جوانسازی پوست خود مشاهده کنید. بسیاری از افراد در روز‌های عید به دلیل عدم مراقبت از پوست در ایام عید، با بسیاری از مشکلات پوستی دست و نجه نرم می‌کنند؛ که برای جلوگیری از وقوع این اتفاق می‌توان از خوردن غذا‌هایی نامناسب جلوگیری کرد.
این امکان برای افراد نیز وجود دارد که به منظور جلوگیری از پدید آمدن مشکلات پوستی چون جوش‌های صورت و... روزی یک الی دو بار از صابون آنتی باکتریال استفاده کنند. از آنجا که وجود رادیکال آزاد در سطح پوست می‌تواند مشکلات زیان‌باری را به وجود آورد، شما می‌توانید با استفاده از آنتی اکسیدان‌هایی مانند بتاکاروتن و ویتامین‌های E، C، A از وجود و تولید رادیکال‌های آزاد تا حد ممکن جلوگیری نمایید. رادیکال‌های آزاد که نوع باکتری مضر نیز محسوب می‌شوند، می‌توانند به سلول‌های پوست آسیب برسانند و علائم پیری ایجاد کنند.
همان طور که پیش‌تر بیان شد، یکی از بهترین راه‌ها برای دریافت آنتی اکسیدان بیشتر، خوردن انواع میوه‌ها و سبزیجات چون فلفل، گوجه فرنگی، توت فرنگی، هویج، برنج قهوه‌ای و... است. ‌ایده خوب دیگر این است که انباری خود را با غذا‌های کامل غنی از اسید‌های چرب امگا ۳ مانند ماهی، تخم مرغ، بادام زمینی و... پر کنید. اسید‌های چرب امگا ۳ نقش بسیار مؤثری در حفظ شادابی و طراوت پوست ایفا کرده و می‌توانند به شما ظاهری جوان را هدیه دهند. در همین راستا در این صفحه میتوانید اطلاعات بیشتر درباره دکتر پوست در پاسداران بدست اورید.

عدم استفاده از خمیردندان برای کاهش آکنه

در زمان تعطیلات عید به علت استفاده از مواد غذایی با طبع گرم، احتمال پدید آمدن مشکلات پوستی چون آکنه، جوش و... افزایش می‌یابد. بسیاری از افراد برای از بین بردن این مشکلات پوستی، از راهکار‌های غیر اصولی و خطرناک استفاده می‌کنند. یکی از این راه‌ها استفاده از خمیردندان بوده که به علت دارا بودن مواد شیمیایی، برای پوست صورت نامناسب است و می‌تواند آسیب جدی بر راندمان مراقبت از پوست در ایام عید وارد کند.
پیشنهاد می‌کنیم با حفظ خونسردی این دوران را بگذرانید و به هیچ عنوان از موادی چون خمیردندان، زردچوبه و... استفاده نکنید. استفاده از خمیر دندان برای این ناحیه می‌تواند سبب خشک شدن پوست صورت شده و پس از مدتی میزان جوش‌ها و لکه‌های این بخش را چندین برابر سازد. ساختار خمیر دندان به هیچ عنوان درمانی برای آکنه و جوش محسوب نشده و صرفاً جنبه پاکیزگی دهان و دندان را بر عهده دارد.  

بهره گیری از روش نادرست برای برنزه کردن

در روز‌های قبل و بعد از عید بسیاری از افراد به منظور تغییر چهره خود به سراغ اقداماتی چون برنزه کردن ‌می‌روند. عده کثیری از این افراد نسبت به طریقه انجام این کار آگاهی نداشته و با مراجعه به متخصص پوست و زیبایی غیر حرفه‌ای، می‌توانند آسیب زیانباری را برای خود به وجود آورند. شما می‌توانید به منظور تغییر رنگ پوست خود، با استفاده از مواد آرایشی مرغوب این کار را انجام دهید و دیگر نگران عوارض آن نباشید. میتوانید برای اطلاعات بیشتر  به صفحه ی لیزر جوانسازی صورت در میرداماد مراجعه کنید.

شناخت نوع پوست

لازمه انجام یک مراقبت از پوست در ایام عید، شناخت جنس پوست شماست. می‌توان گفت شناخت نوع پوست و ایجاد یک روتین مراقبت از پوست، اساس یک استراتژی خوب برای مراقبت از پوست است. بسیاری از ما با انواع پوست آشنا هستیم و روتین‌های مراقبت از پوست را به لطف رسانه‌های اجتماعی به خوبی آموخته‌ایم. انواع جنس و نوع پوست شامل معمولی، خشک، چرب و مختلط می‌شود؛ که نوع پوست هر فرد توسط عوامل ژنتیکی تعیین شده و به هیچ عنوان قابل تغییر نیست. پس از شناخت و کسب آگاهی پیرو جنس پوست خود، این امکان برای شما فراهم می‌شود تا هنگام وقوع مشکلات پوستی چون آکنه، جوش، لکه‌ها، خطوط پوست و... بهترین محصول مراقبتی را خریداری کنید.


بیشتر بخوانید : راه های عالی برای پاکسازی پوست


استفاده از روش های مراقبتی خانگی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های مراقبت از پوست در ایام عید، مراجعه به متخصص پوست، مو و زیبایی است. چنانچه در منزل نیز به انجام برخی از اقدامات ذیل بپردازید، قطعاً تأثیر بسزایی را در شادابی و جوانی پوست خود خواهید یافت. برخی از موارد ذیل بسیار راحت بوده و کاملاً در دسترس هستند؛ ولی به شما پیشنهاد می‌کنیم پیش از انجام هر کدام از کار‌های بیان شده نسبت به شناخت پوست خود و حساسیت‌های آن آگاهی داشته باشید.

  •  با توجه به سن و جنسیت خود، روزانه به میزان کافی آب بنوشید.
  • به مدت هر هفته یک‌بار نسبت به تعویض روبالشتی و شست‌وشو آن اقدام نمایید.
  • با توجه به جنس پوست خود ضد آفتابی مناسب خریداری کرده و هر روز از آن پیش از خروج از منزل استفاده نمایید.

استفاده از مرطوب کننده

اگر در زمستان و بعد از خانه تکانی پوست شما خشک و آسیب دیده است، از مرطوب‌کننده و کرم روز که حاوی مقادیری کرم ضد آفتاب نیز است، استفاده کرده و همچنین شب‌ها کرم مخصوص شب را برای پوست خود استفاده کنید. این کرم‌ها معمولاً مرطوب‌کننده و آبرسان بوده و به علت دارا بودن ویتأمین‌های مختلفی مانند A، F و E و همچنین آنتی اکسیدان‌های مهم، می‌تواند نقش مؤثری در مراقبت از پوست در ایام عید داشته باشد. 

به همراه داشتن چند تکه دستمال

یکی از رکن‌های اساسی مراقبت از پوست در ایام عید، مراقبت از چربی پوست است. می‌توان گفت ترشح چربی بیش از حد پوست می‌تواند عوارض ناگواری چون ایجاد لکه، جوش و آکنه را برای پوست شما به همراه داشته باشد. بدین منظور شما می‌توانید با به همراه داشتن دستمال در زمان‌های مختلف از چربی موجود در سطح پوست بکاهید و منافذ آن را مجدد بازگشایی کنید. میتوانید برای اطلاعات بیشتر  به صفحه ی پاکسازی پوست در شهرک غرب مراجعه کنید.

خودداری از تماس دست با پوست صورت

تماس دست آلوده با صورت، یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی است که می‌توانیم در زمان‌های مختلف مرتکب شویم. انجام این کار به خصوص در هواپیما یا مکان‌های شلوغ، به علت قرار گرفتن در معرض میکروب‌های زیاد، پس از هر بار تماس دست‌هایمان با صورت سبب بازگشت میکروب به سطح پوست شده و تکرار این اتفاق باعث پیدایش مشکلات پوستی می‌شود. در صورت نیاز اگر می‌خواهید صورت خود را لمس کنید، از دستمال کاغذی به عنوان محافظ بین دست و صورت خود استفاده کنید. در این صفحه میتوانید اطلاعات بیشتر درباره پاکسازی پوست در سیدخندان بدست اورید.

استفاده از یخ برای شادابی پوست صورت

احتمالاً شما نیز با رایج‌ترین نکته زیبایی مراقبت از پوست در ایام عید آشنایی دارید که نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در روز می‌تواند ظاهری زیبا و شاداب را به شما هدیه دهد؛ اما ممکن است باور نکنید که جایگزینی بسیار مطلوب با نام تکه‌های یخ کوچک وجود داشته و استفاده از آن‌ها می‌تواند برای پوست شما بسیار مفید باشد. با استفاده مداوم از تکه‌های یخ و مالیدن آن به سطح پوست صورت مخصوصاً نواحی زیر چشم، می‌توانید تغییراتی را در بافت و سلامت پوست خود احساس کنید. علاوه بر القای حس طراوت، یخ و استفاده از آن برای این ناحیه همانند پاکسازی صورت عمل کرده و به طور عمیق تمام آلودگی‌های داخل منافذ را از بین خواهد برد.

استفاده از یخ برای شادابی پوست صورت

چکاب دائم پوست

سرطان پوست شایع‌ترین سرطان در ایالات متحده است که از هر پنج آمریکایی یک نفر به آن مبتلا می‌شود. علاوه بر این، تقریباً ۲۰ آمریکایی هر روز بر اثر ملانوم، کشنده‌ترین شکل سرطان پوست، جان خود را از دست می‌دهند. با این حال، در صورت تشخیص زودهنگام، سرطان پوست از جمله ملانوم قابل درمان است. پیشنهاد می‌کنیم با رعایت نکات مراقبت از پوست در ایام عید، تمامی لکه‌های به وجود آمده بر پوست خود را بررسی کنید و در صورت مشاهده لکه‌ای جدید و عجیب، حتماً به پزشکی متخصص مراجعه نمایید؛ چراکه وجود لکه‌هایی با ساختار عجیب، خارش، خونریزی زیر پوست و... می‌تواند بیانگر مشکلاتی حاد و جدی باشد.


بیشتر بخوانید : فیشال صورت چیست؟


سخن پایانی

با آغاز فصل بهار و رواج حس سرزندگی و نشاط، تمام افراد علاقه‌مند به ایجاد حس تازگی و شادابی در زندگی خود نیز هستند. یکی از مهم‌ترین بخش‌های بدن انسان‌ها که نمایانگر سلامت جسمی آن‌ها است، پوست بوده که می‌تواند تأثیر بسزایی در ظاهر مطلوب و آراسته شما ایفا کند. داشن تغذیه مناسب، روتین پوستی و دوری از مواد غذایی حساسیت‌زا می‌تواند بخشی از مراقبت از پوست در ایام عید باشد. پیشنهاد می‌کنیم در این ایام نیز از رسیدگی به پوست خود غافل نشده و با رعایت اصول نگهداری از پوست، شادابی و طراوت آن را حفظ نمائید.