فهرست مطالب:

پنج راه ساده برای پاک کردن ریمل ضد آب
چگونه لکه‌ های ریمل ضد آب را از روی لباس پاک کنیم؟
چگونه با خیال راحت اقدام به پاک کردن ریمل از اکستنشن مژه کنیم؟
نکات و دستورالعمل ‌های مراقبت از مژه
کلام پایانی


 

بسیاری از افراد که از ریمل‌های ضد آب استفاده می‌کنند با این مشکل مواجه هستند که در زمان پاک کردن این ریمل‌ها به سادگی نمی‌توانند این کار را انجام دهند. به همین دلیل به دنبال راهکار ساده برای پاک کردن ریمل ضد آب هستند. روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که بتوانید به صورت اصولی با کمترین مشکل اقدام به پاک کردن ریمل ضد آب کنید. این روش‌ها با در نظر گرفتن ایمنی کامل برای چشم انجام خواهند شد. تا پایان این مقاله از سایت برترین ها همراه ما باشید.

پاک کردن ریمل ضد آب

پنج راه ساده برای پاک کردن ریمل ضد آب

امکان پاک کردن ریمل ضد آب به وسیله آب وجود دارد، اما برای این کار باید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. این روش‌ها کاملاً ایمن هستند. توجه داشته باشید پیش از اینکه اقدام به اکستنشن مژه کنید ابتدا آن را بر روی قسمتی از مژه خود امتحان کنید تا مطمئن باشید هیچ عارضه‌ای برای شما به وجود نمی‌آورد. همچنین در زمان استفاده از لوازم آرایشی نیاز است تا اقدام به تست کردن آن‌ها کنید تا حساسیتی نداشته باشید. 
راه‌های ساده برای پاک کردن ریمل ضد آب وجود دارد اما موادی که معمولاً در ساخت ریمل‌های ضد آب از آن‌ها استفاده می‌شود، بسیار سرسخت هستند و پاک کردن آن‌ها با آب کمی دشوار است چرا که در زمان تهیه ریمل‌های ضد آب آن‌ها را به شکلی می‌سازند که به سادگی پاک نشود. همچنین استفاده غیر اصولی از ریمل‌ها و مالیدن آن‌ها بر روی مژه و پوست می‌تواند آسیب‌هایی را به این نواحی وارد کند. در این صورت استفاده از روش‌هایی که آسیبی به مژه وارد نکند و منجر به پاک شدن ریمل ضد آب شود، بسیار مهم و ضروری است.


از پاک ‌کننده آرایش چشم استفاده کنید

یکی از روش‌هایی که می‌توانید از آن برای پاک کردن ریمل‌های ضد آب بهره ببرید استفاده از پاک‌کننده‌های آرایش چشم است. استفاده از پاک‌کننده آرایش چشم یکی از بهترین روش‌ها برای این کار محسوب می‌شود و همیشه جزء محبوب‌ترین روش‌های پاک کردن ریمل ضد آب است.


استفاده از میسلار واتر

استفاده از میسلار واتر به دلیل وجود روغن مخصوص برای انواع پوست‌های خشک و حساس مفید است. همچنین از این محصول آرایشی می‌توانید در اطراف ناحیه حساس چشم و مژه استفاده کنید. میسلار واتر به دلیل روغن مخصوص باعث شکستن فرمول ریمل ضد آب خواهد شد و برای تمیز کردن و پاک کردن ریمل‌های ضد آب بسیار مؤثر است.

استفاده از میسلار واتر

استفاده از روغن نارگیل، زیتون و بادام طبیعی

یکی از بهترین گزینه‌هایی که به منظور پاک کردن ریمل ضد آب از آن استفاده می‌شود استفاده از روغن نارگیل و روغن زیتون است. همچنین بادام طبیعی نیز می‌تواند برای از بین بردن ریمل ضد آب بسیار مؤثر باشد. نکته بسیار مهم و حائز اهمیتی که در رابطه با پاک کردن ریمل ضد آب با این مواد وجود دارد این است که به ناحیه ظریف چشم نباید دست بزنید. همچنین این مواد به دلیل اینکه دارای مواد مغذی و مفید هستند به رشد مژه‌ها نیز کمک خواهند کرد.


بیشتر بخوانید : سریع ترین راهکار برای رشد قد ناخن‌ ها


استفاده از شامپوی بچه

در صورتی که به دنبال پاک کردن ریمل ضد آب هستید اما هر یک از روش‌های بالا برای این کار مناسب نبود می‌توانید از شامپوی بچه استفاده کنید. در واقع استفاده از شامپوی بچه یک روش کاملاً مطمئن است چرا که این شامپو‌ها اکثراً بدون حساسیت و بدون عطر هستند. همچنین قدرت پاک کنندگی آن‌ها برای تمیز کردن ریمل‌های ضد آب کافی است. برای این امر به توپ‌های پنبه‌ای و شامپوی بچه نیاز دارید. برای تمیز کردن ریمل‌های ضد آب با شامپوی بچه نیاز است تا مقداری شامپو را روی پنبه و آن را مستقیماً روی مژه خود بکشید. در صورتی که از حد‌های پنبه‌ای به منظور تمیز کردن مژه استفاده می‌کنید آن‌ها را از قسمت ریشه تا نوک به دقت تمیز نمایید. برای تمیز کردن ریمل با شامپوی بچه پیشنهاد می‌شود تا از پد‌های پنبه و دستمال‌های مرطوب استفاده کنید.

استفاده از کرم یا لوسیون سرد

کرم یا لوسیون سرد برای از بین بردن ریمل ضد آب بسیار مؤثر است. در صورتی که روش‌های دیگری نیز برای پاک کردن ریمل ضد آب وجود داشته باشد؛ پیشنهاد می‌شود تا از کرم یا لوسیون سرد برای پاک کردن استفاده کنید. در واقع در این روش به جای بهره بردن از آب داغ، از کرم یا لوسیون سرد برای پاک کردن ریمل‌های ضد آب استفاده می‌شود. شما به لوسیون معمولی یا کرم سرد و یک حوله نرم احتیاج دارید. برای استفاده از این روش باید پس از تمیز کردن پوست، یک پاک‌کننده معمولی یا کرم سرد را روی پوست بمالید. سپس با یک حوله اقدام به خشک کردن آن کنید، در نهایت لوسیون را با یک حوله نرم از روی پوست بردارید.


چگونه لکه‌ های ریمل ضد آب را از روی لباس پاک کنیم؟

در برخی از مواقع که اقدام به استفاده از ریمل‌های ضد آب می‌کنید ممکن است مقداری از ریمل بر روی لباس شما بریزد. همین این اتفاق باعث به وجود آمدن ظاهری نامناسب بر روی لباس می‌شود و شکل ظاهری لباس را خراب می‌کند. به همین دلیل تکنیک‌ها و روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها اقدام به پاک کردن ریمل ضد آب از روی لباس کنید. یکی از بهترین روش‌ها در این گونه از مواقع این است که مقداری از PINE SOL را به وسیله یک پد پنبه‌ای یا یک حوله تمیز روی ناحیه و قسمتی که ریمل بر روی آن ریخته است، بریزید. این محلول باعث می‌شود تا ریمل از روی لباس پاک شود. شایان ذکر است به منظور عدم تغییر رنگ لباس، باید از آب و صابون استفاده کنید.

چگونه با خیال راحت اقدام به پاک کردن ریمل از اکستنشن مژه کنیم؟

بسیاری از خانم‌ها که دارای مژه‌های ظریف هستند اقدام به استفاده از اکستنشن مژه می‌کنند. این روش باعث می‌شود تا مژه‌ها حجیم‌تر و برجسته‌تر نشان داده شوند اما بسیاری از دغدغه‌ها در رابطه با پاک کردن ریمل‌های ضد آب از روی اکستنشن مژه است. چگونه می‌توان ریمل را از روی اکستنشن مژه بدون هیچ گونه آسیبی پاک کرد؟ برای این کار استفاده از محلول‌های بدون روغن و قابل شست‌وشو پیشنهاد می‌شود، اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که در زمان استفاده از این محلول‌ها باید به آرامی اقدام به تمیز کردن مژه کنید تا آسیبی به اکستنشن وارد نشود.


بیشتر بخوانید : بهترین برند کرم پودر برای پوست چرب



بهترین فرمول را برای پاک کردن ریمل از اکستنشن مژه انتخاب کنید

معمولاً ریمل‌هایی که دارای روغن هستند می‌توانند باعث از بین رفتن چسب اکستنشن مژه شوند؛ همچنین باعث ریزش سریع‌تر آن خواهند شد. برای این کار لازم است تا بعد از پاک‌کننده‌های بدون روغن استفاده نمایید. در بازار پاک‌کننده‌های آرایشی بدون روغن وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید ریمل‌های موجود بر روی اکستنشن مژه را از بین ببرید بدون اینکه آسیبی به اکستنشن وارد کنید. توجه داشته باشید استفاده از ریمل‌هایی که دارای روغن هستند به دلیل روغن موجود در آن‌ها باعث لیز خوردن اکستنشن از جای خود می‌شوند. بنابراین پیشنهاد می‌شود تا از ریمل‌های روغنی یا پاک‌کننده‌های روغنی استفاده نکنید.


به آرامی اقدام به پاک کردن ریمل ضد آب کنید

استفاده نادرست از اکستنشن مژه می‌تواند باعث هدر رفت هزینه شود هنگام ریمل زدن و همچنین برداشتن ریمل باید به آرامی و یا ملایمت اقدام به این کار کنید تا آسیبی به چشم وارد نشود؛ چرا که در برخی از مواقع آسیب‌هایی به ناحیه چشم وارد می‌شوند که موجب سوزش در آن خواهند شد. ذکر این نکته ضروری است که اگر از فرمژه برای فر کردن اکستنشن مژه استفاده می‌کنید خطر جدا شدن اکستنشن را افزایش خواهید داد. در صورتی که پس از استفاده از ریمل اقدام به تمیز کردن آن نکنید امکان تجمع باکتری‌ها در ناحیه چشم افزایش پیدا می‌کند که این امر در طولانی مدت باعث فرسایش قرنیه خواهد شد. استفاده از ریمل و خط چشم پیش از خواب باعث تحریک ناحیه چشم می‌شود.

مراقبت از مژه

نکات و دستورالعمل ‌های مراقبت از مژه

برای داشتن مژه‌های بلند باید اقدام به مرتب نگه داشتن آن‌ها کنید. برای سلامت بیشتر مژه‌ها می‌توانید اقدام به ماساژ دادن به وسیله روغن بچه نمایید. همچنین در صورتی که پیش از خواب ریمل را پاک نکنید خطر گره خوردن مژه افزایش پیدا می‌کند. استفاده از ماسک‌ها و درمان‌های مراقبت از چشم که دارای ترکیبات طبیعی زیادی مانند خیار و آلوئه‌ورا هستند می‌توانند از خشکی چشم جلوگیری کنند. در صورتی که در زمان استفاده از ریمل متوجه قرمزی یا درد در ناحیه پلک شده‌اید، پیشنهاد می‌شود تا بلافاصله اقدام به شستن آن نمایید و در صورت تداوم ناراحتی در ناحیه چشم با یک متخصص پوست مشورت کنید.


بیشتر بخوانید : انجام احیای مو چقدر زمان می‌ برد؟



کلام پایانی

پاک کردن ریمل ضد آب امری آسان نیست زیرا به گونه‌ای تولید شده است که در برابر آب دارای مقاومت زیادی باشد. برای جلوگیری از شکنندگی مژه‌ها و همچنین ریزش آن‌ها باید به دنبال راهکار ساده برای پاک کردن ریمل ضد آب باشید تا بتوانید با کمی تلاش و استفاده از روش‌های اصولی بدون آسیب رساندن به مژه اقدام به پاک کردن ریمل ضد آب کنید. راهکارهایی مانند لوسیون سرد، شامپوی بچه، روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل و زیتون می‌توانند به راحتی ریمل ضد آب شما را پاک کنند.