فهرست مطالب :

رفع موخوره با دستگاه میکروکات چگونه است؟
روش کار با دستگاه میکروکات
عوارض استفاده از دستگاه میکروکات
چگونه مانع از ایجاد موخوره شویم؟
بهترین دستگاه ‌های میکروکات در بازار
دستگاه میکروکات بی‌سیم spilit ender pro Talavera
کدام دستگاه میکروکات مناسب ‌تر است؟

کلام پایانی

 

دستگاه میکروکات تار‌های شکسته مو را جدا می‌کند و آن‌ها را از بین می‌برد. استفاده از این دستگاه باعث می‌شود تا مو‌های سالم‌تری داشته باشید. در حال حاضر موخوره یکی از مشکلات رایج در بین برخی از افراد به شمار می‌آید که باعث زبر و خشن شدن مو‌ها شده و به مرور زمان باعث از دست رفتن زیبایی و براقیت مو‌ها می‌شود. موخوره دارای انواع مختلفی است. موخوره‌هایی که در انتهای مو به دوشاخه تبدیل می‌شوند، در دسته موخوره‌های استاندارد قرار می‌گیرند. هم اکنون راهکار‌ها و روش‌های زیادی برای از بین بردن موخوره وجود دارد، اما مهم‌ترین سؤالی که بسیاری از افراد مطرح می‌کنند این است که برطرف کردن موخوره‌گیری با دستگاه میکروکات بدون نیاز به کوتاهی چگونه است. در این مقاله از سایت برترین ها قصد داریم در مورد برطرف کردن موخوره با دستگاه میکرو کات صحبت کنیم، پس تا پایان همراه ما باشید.

رفع موخوره

رفع موخوره با دستگاه میکروکات چگونه است؟

انتهای ساقه مو در حقیقت قدیمی‌ترین بخش مو به شمار می‌آید. با در نظر گرفتن طول مو، انتهای آن ممکن است چندین سال عمر داشته باشد. تصور کنید که چندین بار اقدام به شستن مو‌ها، استفاده از اتو مو و رنگ کرده‌اید. بخش انتهایی مو آسیب‌پذیر‌ترین قسمت مو به شمار می‌آید که به مرور زمان به دلیل عدم توجه و رعایت نکات ضروری در اثر انجام موارد ذکر شده، دچار موخوره خواهد شد. انتهای مو در موخوره ممکن است چند شاخه شود که این موضوع به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. این موخوره به مرور زمان به سمت ریشه حرکت کرده و تمامی مو را می‌تواند درگیر کند. توجه داشته باشید که موخوره به عنوان چرخه طبیعی مو بوده و ممکن است برای هر فردی به وجود دارد. 
با برخی مراقبت‌ها و کوتاه کردن هر چند وقت یکبار می‌توانید از به وجود آمدن موخوره جلوگیری کنید. در حال حاضر امکان موخوره‌گیری با دستگاه میکروکات نیز وجود دارد. بنابراین می‌توانید بدون کوتاهی، موخوره‌های خود را به وسیله این دستگاه از بین ببرید. دستگاه میکروکات در واقع یک دستگاه کاربردی به منظور از بین بردن موخوره بوده که در مدت زمان کوتاه می‌توان آن‌ها را از انتهای مو جدا کرد. این وسیله بسیار کاربردی است و می‌تواند برای درمان موخوره مورد استفاده قرار بگیرد. علاوه‌بر این، از مزایای بسیار مهم آن صرفه‌جویی در زمان است. شما برای برطرف کردن موخوره و درمان آن به طور کلی دو راه بیشتر ندارید. 
اولین راه کوتاه کردن مو‌هایتان به صورت یکدست و به اندازه چند سانتی‌متر بالاتر از قسمت‌های موخوره بوده که برای این کار نیاز است تا ساعت‌ها وقت بگذارید و دومین روش استفاده از دستگاه است. موخوره‌گیری یا دستگاه میکروکات می‌تواند تمامی موخوره‌های سر شما را در کم‌ترین زمان ممکن از بین ببرد. این دستگاه بدون کوتاه کردن و تغییری در اندازه مو‌های شما می‌تواند به درمان موخوره کمک کند. استفاده از این دستگاه باعث می‌شود تا شکستگی‌های تار‌های مو از بین بروند و مو‌های شاداب‌تر و سالم‌تری را داشته باشید. در این صفحه میتوانید اطلاعات بیشتر درباره احیای مو در الهیه بدست اورید.

دستگاه میکروکات

روش کار با دستگاه میکروکات

این دستگاه در اشکال گوناگون و متنوعی در بازار وجود دارد، اما رایج‌ترین دستگاه میکروکات دارای دو صفحه دندان دار جدا از هم بوده که بر روی یکدیگر قرار می‌گیرند و چفت می‌شوند، مانند اتوی مو از این دستگاه می‌توان استفاده نمود و دسته‌ای از مو‌ها را در بین آن قرار داد. سپس دستگاه را از نزدیک ریشه به سمت ساقه به آرامی حرکت داد، این کار را می‌بایست تا چندین مرتبه انجام دهید. در همین راستا دستگاه و مکانیزم آن، ساقه مو‌ها را به اندازه چند اینچ بالاتر از موخوره کوتاه می‌نماید. شما می‌توانید برای دسته‌های کوچک مو نیز این کار را انجام دهید و در نهایت متوجه خواهید شد که مخزن دستگاه از خورده‌های موی آسیب‌دیده پر شده است. 
پیش از استفاده از دستگاه میکروکات نیاز است تا به چند نکته مهم توجه کنید. قبل از اینکه به آرایشگاه مراجعه نمایید یا در منزل اقدام به استفاده از دستگاه میکروکات نمایید، پیشنهاد می‌شود تا مو‌هایتان را بشویید و سپس اقدام به خشک کردن آن کنید. با در نظر گرفتن حجم مو‌هایتان مدت زمان استفاده از دستگاه میکروکات می‌تواند متفاوت و متغیر باشد و امکان دارد حدود ۴۰ دقیقه تا یک ساعت زمان ببرد تا موخوره‌ها از بین بروند.  برای اطلاع بیشتر به صفحه ی پروتئین تراپی مو در گیشا مراجعه کنید.


بیشتر بخوانید :  20 روغن موثر برای رشد مو


عوارض استفاده از دستگاه میکروکات

موخوره‌گیری با دستگاه میکروکات می‌تواند بسیار راحت و کاربردی باشد. بعضی از کاربران پس از چند بار استفاده از دستگاه میکروکات اذعان می‌کنند که تار‌های مو‌هایشان ضعیف‌تر و نازک‌تر شده است. در صورتی که مو‌های شما نازک باشد و در برابر برخی از عوامل متعدد مانند شامپو و رنگ‌ها مقاومت کمتری داشته باشد، زودتر آسیب خواهد دید. عوارض مهم و جدی در رابطه با استفاده از دستگاه میکروکات وجود ندارد؛ اما پیشنهاد می‌شود بیش از یک تا دوبار با فاصله زمانی کم و پس از چند هفته از این دستگاه استفاده نکنید. رعایت کردن برخی از موارد ایمنی در زمان استفاده از این دستگاه بسیار مهم است.

استفاده از دستگاه میکروکات

چگونه مانع از ایجاد موخوره شویم؟

نکات بسیار کاربردی و اثر بخشی وجود دارند که با رعایت کردن آن‌ها می‌توانید از بروز موخوره جلوگیری نمایید و همیشه مو‌های سالم و براق داشته باشید. این موارد شامل‌ شانه زدن مو‌ها قبل از استحمام است. ‌شانه کردن مو در حمام یا پس از حمام به مو‌ها آسیب می‌رساند و باعث به وجود آمدن موخوره می‌شود. به همین دلیل به هیچ عنوان در حمام یا بلافاصله پس از خروج، اقدام به‌ شانه کردن مو‌ها نکنید. 
سعی داشته باشید بیش از اندازه مو‌هایتان را نشویید و پس از هر بار شست‌وشو پیشنهاد می‌شود تا از نرم‌کننده و مواد آب‌رسان به پوست استفاده نمایید. پس از استحمام مو‌هایتان را با فشار زیاد و به وسیله حوله خشک نکنید، این موضوع نیز باعث می‌شود تا در طولانی مدت موخوره به وجود بیاید. استفاده کردن از وسایل گرمایشی مانند سشوار را به حداقل برسانید و همچنین سعی کنید تا مو‌هایتان را با مواد شیمیایی که دارای کیفیت پایین هستند نشوید.  در این صفحه میتوانید اطلاعات بیشتر درباره احیای مو در مرزداران بدست اورید.

عوامل  ایجاد موخوره

بهترین دستگاه ‌های میکروکات در بازار

برای برطرف کردن و درمان موخوره باید از بهترین دستگاه‌های میکروکات در بازار استفاده کنید. این دستگاه‌ها دارای کاربرد‌های مختلفی هستند که می‌توانند برای اندازه‌های گوناگون مو مورد استفاده قرار گیرند. یکی از بهترین دستگاه‌های موجود در بازار در دستگاه میکروکات  split ender pro۲ است. این دستگاه به عنوان یکی از کاربردی‌ترین دستگاه‌های میکروکات در بازار شناخته می‌شود که می‌تواند یک چهارم اینچ طول مو را که دارای موخوره است، از بین ببرد. 
برای اینکه در زمان استفاده از این دستگاه به نتیجه بهتری برسید، مو‌هایتان را به چند دسته کوچک تقسیم نمایید تا دستگاه در مدت زمان کوتاه‌تری بتواند موخوره‌های موجود را برطرف کند. این دستگاه دارای یک باتری قابل شارژ بوده و در بسته‌بندی آن یک برس برای تمیز کردن نیز در نظر گرفته شده است. معمولاً افرادی که دارای مو‌های آسیب‌دیده هستند، از آن استفاده می‌کنند. میتوانید برای اطلاعات بیشتر  به صفحه ی پروتئین تراپی مو در غرب تهران مراجعه کنید.

spilit ender pro

دستگاه میکروکات بی‌سیم spilit ender pro Talavera

این دستگاه نیز می‌تواند یک چهارم اینچ از انتهای مو را که دچار موخوره شده است، کوتاه کند. البته در این مد و در ورژن قرمز رنگ آن، امکان کوتاه کردن یک هشتم مو وجود دارد. این دستگاه دارای یک پایه شارژر است که با قرار گرفتن آن بر روی پایه شارژ می‌شود. از متعلقات دستگاه میکروکات فوق می‌توان به کیف مخصوص و یک برس برای تمیز کردن آن اشاره کرد. آداپتور، کلیپس و شامپو نیز در این دستگاه تعبیه شده است. میکروکات بی‌سیم در مقایسه با سایر دستگاه‌های میکروکات در بازار قیمت بالاتری دارد چرا که از تنظیمات بیشتری برخوردار است.


بیشتر بخوانید : 10راهکار ابریشم سازی مو


کدام دستگاه میکروکات مناسب ‌تر است؟

تمامی مدل‌های میکروکات که در بازار وجود دارند، دارای قابلیت برطرف کردن و درمان موخوره هستند؛ اما نکته مهمی که در رابطه با استفاده از این دستگاه‌ها باید مد نظر داشته باشید، تمیزی مو‌ها و عدم استفاده از هر گونه ماسک و سرم مو است. پیشنهاد می‌شود تا پیش از استفاده از این دستگاه مو‌هایتان را‌ شانه کنید تا گره‌های موجود در آن از بین بروند. توجه داشته باشید که با استفاده از این دستگاه نمی‌توانید در برخی از مواقع تمامی مشکلات مو و موخوره‌های موجود را از بین ببرید؛ به همین دلیل مراقبت‌های بیشتری باید انجام دهید. این مراقبت‌ها می‌توانند شامل مرطوب و چرب نگه داشتن مو باشند. به دلیل اینکه خشکی مو یکی از مهم‌ترین عوامل به وجود آمدن موخوره است؛ بنابراین استفاده از آب‌رسان می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در حفظ سلامتی آن داشته باشد.  برای اطلاع بیشتر به صفحه ی احیای مو در ستارخان مراجعه کنید.

تمیزی مو‌ها


بیشتر بخوانید :  انجام احیای مو چقدر زمان می‌ برد؟


کلام پایانی

به دلیل عدم رطوبت و چربی مناسب مو امکان به وجود آمدن موخوره وجود دارد. روش‌های درمانی زیادی برای برطرف کردن این مشکل استفاده می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان موخوره‌گیری با دستگاه میکروکات اشاره کرد. در زمان درمان نیاز است تا به برخی از موارد و نکات مهم توجه داشته باشید. این موارد می‌توانند شامل استفاده مکرر از روغن‌های طبیعی باشند. به منظور حفاظت مو نیاز است تا از وسایل گرمایشی مانند سشوار نیز کمتر استفاده شود.