فهرست:

نحوه کارکرد و تأثیرگذاری بوتاکس پیشانی
مقدار واحدهای بوتاکس موردنیاز پیشانی
مجموعه مراقبت‌های بعد از بوتاکس پیشانی
چرا مراقبت‌های بعد از بوتاکس پیشانی اهمیت دارد؟
نحوه خوابیدن پس از بوتاکس پیشانی 
سخن پایانی

صنعت آرایشی و بهداشتی شاهد پیشرفت‌های قابل‌توجهی بوده است که یکی از آنها افزایش محبوبیت درمان‌های بوتاکس پیشانی است. بوتاکس با توانایی خود در صاف‌کردن چین‌وچروک‌ها و بازیابی ظاهری جوان، به یک راه‌حل مناسب برای افرادی تبدیل شده است که به دنبال روشی غیرجراحی برای جوان‌سازی صورت هستند. برای بهینه‌سازی واقعی اثرات و حفظ سلامت پوست خود، روال مراقبت پس از بوتاکس بسیار ضروری است. در این راهنما از سایت برترین ها، ما به دنیای مراقبت‌های بعد از بوتاکس پیشانی می‌پردازیم، توصیه‌های متخصصان را کشف می‌کنیم و شما را در مسیری به سمت پوستی درخشان و جوان راهنمایی می‌کنیم.

چند روز بعد از بوتاکس میتوان صورت را شست

نحوه کارکرد و تأثیرگذاری بوتاکس پیشانی

اساساً انقباض عضلات، سبب چین‌خوردگی و خط افتادن پوست روی آن‌ها می‌شود. فرضاً در پیشانی انسان، یک ماهیچه عمودی وجود دارد که انقباض آن، برای بالا دادن ابرو سبب جمع‌شدن افقی پوست پیشانی می‌گردد. عضلات میانی ابروها، تقریباً افقی هستند و زمانی که شما اخم می‌کنید به سبب انقباض این عضله‌ها، خط اخم عمودی روی پوست ایجاد می‌گردد. 
تزریق بوتاکس به این عضلات با اثر فلج‌کنندگی که دارد، سبب تحرک کمتر آن‌ها شده و از چین‌خوردن پوست جلوگیری به عمل می‌آورد. درنتیجه تزریق به همراه مراقبت‌های بعد از بوتاکس پیشانی سبب می‌شود پوست هموار و فاقد چروک به نظر می‌رسد. با این تفاسیر بوتاکس، روی خطوطی که در زمان آسودگی عضلات نیز مشخص هستند، مؤثر واقع نخواهد شد. حجم دهنده‌های پوستی نظیر فیلر و چربی تا حد خوبی این خطوط را تا مدتی کم‌رنگ می‌کنند. برای انجام بوتاکس لازم است به متخصص پوست و مو مراجعه نمایید . برای آشنایی با بهترین متخصصان به صفحه تزریق ژل و بوتاکس در شرق تهران سر بزنید.


بیشتر بخوانید : تزریق بوتاکس پیشانی درد دارد؟


مقدار واحدهای بوتاکس موردنیاز پیشانی

دوز هر بوتاکس شامل 50 تا 100 واحد می‌شود که غالباً حداکثر و حداقل واحد مورداستفاده در پیشانی، 10 و 30 واحد است که تشخیص مقدار آن برای فرد به عهده پزشک خواهد بود. اصولاً پنج نقطه از پیشانی مورد تزریق قرار می‌گیرد که برای هرکدام، تقریباً 4 واحد کفایت می‌کند که جمع آن 20 واحد خواهد شد. در شروع، تزریق با دوز پایین انجام می‌گردد و پس از بررسی در صورت لزوم، تزریق مجدد انجام می‌شود.

 حرکات صورت بعد از بوتاکس

مجموعه مراقبت‌های بعد از بوتاکس پیشانی

 تزریق بوتاکس پیشانی، احتیاج به بی‌حس کردن ندارد و مدت کوتاهی زمان می‌برد و در واقع یک عمل سرپایی است. در این روش، مواد بوتاکسی در نقاط مورد تأیید پزشک، توسط یک سرنگ با سوزن ظریف تزریق می‌شود. بخش‌های موردنظر باید عاری از هرگونه آلودگی و آرایش باشد و با استفاده از الکل، استریل و میکروب‌زدایی گردد. پس از تزریق نیز برای گرفتن نتیجه مطلوب، حتماً باید مراقبت‌های بعد از بوتاکس پیشانی را جدی گرفت. با مشاهده هرگونه بروز حساسیت و یا تورم و التهاب غیرمتعارف به پزشک مراجعه نمایید. این مراقبت‌ها عبارت‌اند از:

عدم فعالیت ورزشی سنگین

نداشتن فعالیت بدنی شدید از جمله مراقبت‌های بعد از بوتاکس پیشانی است. بنابراین اگر قصد رفتن به باشگاه ورزشی را دارید کمی صبر کنید، زیرا ورزش‌های شدید نظیر بدنسازی، دو،‌trx وتمامی ورزش‌های هوازی باید تا مدت 24 ساعت انجام نشود. از خم کردن سر رو به پایین نیز اجتناب گردد. 

جلوگیری از تعریق پس از بوتاکس پیشانی

از آنجایی که تعریق پس از تزریق بوتاکس، تاثیر منفی بر اثرگذاری آن دارد (زیرا سبب پراکنده شدن مواد بوتاکس می‌شود) لذا پیشنهاد می‌شود وقتی را برای این کار انتخاب نمایید که امکان استراحت داشته باشید و بتوانید در خانه بمانید. البته در خانه نیز باید رعایت کنید تا در معرض گرما نباشید؛ به عنوان مثال در کنار وسایل گرمایشی و گاز آشپزخانه و... قرار نگیرید و از فعالیت‌هایی که سبب تعریقتان می‌شود بپرهیزید. در مراقبت‌های بعد از بوتاکس پیشانی، سهل انگاری نکنید تا از نتیجه نهایی رضایت داشته باشید. 


بیشتر بخوانید : بوتاکس که از بین میره، چروک ها بیشتر میشن؟


گذاشتن کمپرس یخ بعد از تزریق بوتاکس پیشانی

گذاشتن کمپرس یخ روی محل تزریق بوتاکس، علاوه براینکه برای التیام التهاب و کبودی احتمالی محل تزریق اثر دارد، به علت خنک کردن آن موضع، اثر مثبتی هم روی ماده بوتاکس دارد و از پخش شدن آن جلوگیری می‌کند.

ماساژ دادن صورت پس از بوتاکس

معمولا پزشک پس از اتمام کار، اقدام به ماساژ دادن قسمت‌های بوتاکش شده می‌کند تا ماده بوتاکس را به صورت یکنواخت در محل های مناسب درآورد. بهتر است فرد نیز تا 2ساعت پس از انجام بوتاکس، نرمش‌های صورت، شامل حرکت دادن ابروها و جع و باز کردن چشم انجام دهد تا جذب مایع را بهبود بخشد. توجه به مراقبت‌های بعد از بوتاکس پیشانی، ممکن است ساده و ابتدایی به نظر برسد ولی عملکرد بسیار موثری در پایان کار دارد.

نخوابیدن بعد از بوتاکس پیشانی

ممکن است از پس از پایان تزریق، احساس کنید خوابتان گرفته است؛ اما نخوابیدن یکی از مراقبت‌های بعد از بوتاکس پیشانی به حساب می‌آید. خوابیدن، سبب حرکت و انتقال مایع بوتاکس خواهد شد از این رو در نتیجه‌ بوتاکس، تاثیرگذار است پس تا مدت زمان 4 ساعت پس از بوتاکس بنشینید و سرتان را مستقیم نگهدارید و پایین نیاورید. بنابراین روزی برای این کار مناسب است که وقت فراغت دارید و مشغول کاری نخواهید بود.

شست و شوی صورت بعد از تزریق بوتاکس پیشانی

جهت مراقبت بعد از بوتاکس پیشانی، مدت زمان 4 الی 5 ساعت از شستن و رسیدن آب به صورت خود پرهیز کنید. قبل از انجام بوتاکس نیز توجه داشته باشید که صورتتان را از هر عامل خارجی، پاک کنید. بعد از این مدت هم برای شست و شوی صورت از آب داغ یا ولرم استفاده نکنید. آب سرد برای این کار مناسب‌تر است؛ چراکه سبب پخش شدن و انتقال مایع تزریق شده نمی‌گردد. 

عدم استعمال سیگار و الکل

استفاده از دخانیات و مشروبات حاوی الکل، تا 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس، نهی می‌شود؛ زیرا استقاده از این موارد باعث بروز ورم و برافروختگی بخش بوتاکس شده، خواهد شد.

چرا مراقبت‌های بعد از بوتاکس پیشانی اهمیت دارد؟

افراد زیادی برای برطرف کردن خطوط و چروک‌های قسمت پیشانی، از بوتاکس پیشانی استفاده می‌کنند. از آنجایی که این روش راهکاری تاثیرگذار، پرسرعت و حفاظت شده است، افراد زیادی به آن روی آورده‌اند. درواقع بوتاکس، راه حل مناسبی برای خطوطی است که در اثر تابیدن بیش از حد نور خورشید به پوست، گذر عمر و دیگر شرایط محیطی، روی سطح  پوست در نواحی مختلف نظیرپیشانی، اطراف چشم و ابروها ایجاد می‌شود، خواهد بود. 
با گذشت مدتی در حدود 4 ماه، تاثیر بوتاکس ناپدید می‌شود و پوست شما به وضعیت ابتدایی برمی‌گردد که این ویژگی را می‌توان یک مزیت برشمرد، چراکه درصورت نارضایتی و تمایل به تعویض نوع درمان، این امکان وجود خواهد داشت. 
مکانزیم بوتاکس، به این شیوه عمل میکند که باعث فلج شدگی غیردائمی ماهیچه مورد نظر با استفاده از تزریق سم بوتولینوم نوعA  می‌شود. این روش که طبق عقیده پزشکان، کم ریسک‌ترین شیوه درمان خطوط صورت است، از دهه‌های قبل شناخته شده و به کار گرفته می‌شود. مراقبت‌های بعد از بوتاکس پیشانی سبب عدم بروز معدود عوارض احتمالی می‌شود. این در صورتی است که بوتاکس، کم‌خطرتر از روش‌هایی نظیر تزریق فیلر و چربی است؛ به این دلیل که تزریق آن در ماهیچه رخ می‌دهد و امکان تزریق در بخش نادرست زیر پوست، بسیار کم است.

نحوه خوابیدن پس از بوتاکس پیشانی 

چگونگی خوابیدن، به‌عنوان مراقبت‌های بعد از بوتاکس پیشانی اهمیت بسیاری دارد؛ لذا نکات زیر را موردتوجه قرار دهید: 
فرد بوتاکس کننده بایستی دو شب اول، به پشت بخوابد؛ طوری که صورتش روبه‌بالا باشد تا پیشانی‌اش تحت‌فشار قرار نگیرد و به‌هیچ‌وجه دمر نخوابد تا باعث انتقال مایع تزریق شده نگردد. پس از گذشت سه تا چهار شب، خوابیدن طبق معمول گذشته، موردی نخواهد داشت.


بیشتر بخوانید : لیفت شقیقه با فیلر یا بوتاکس، بهترین راه جذابیت چشم‌ ها کدامند؟


 شستن صورت بعد از بوتاکس

سخن پایانی

اگر تصمیم دارید به بوتاکس ناحیه پیشانی اقدام کنید، لازم است بدانید رعایت مراقبت‌های بعد از بوتاکس پیشانی، سبب می‌شود در انتها نتیجه مطلوب‌تری بگیرید. شما باید از لمس‌کردن و فشارآوردن به بخش‌هایی که بوتاکس به آنجا تزریق شده، طی دو روز بعد از آن بپرهیزید. اگر در صورت انجام باید به‌آرامی و از سمت ابرو به سمت بالا و از قسمت درونی پلک به سمت قسمت بیرونی، این کار را انجام دهید. در نظر داشته باشید تا 6 ساعت پس از بوتاکس، در حالت درازکش و خوابیده قرار نگیرید و خم نشوید و اجسام با وزن زیاد را بلند نکنید.