گروه کالا و خدمات

آرشیو مقالات پزشکی و سلامت

نعوظ چیست و چگونه ایجاد می‌شود؟

اختلال نعوظ، یک نوع ناتوانی جنسی است که می‌تواند به دلایل متنوعی از جمله مشکلات جنسی و روان‌شناختی رخ دهد. برای درمان این اختلال، فرد باید سبک زندگی سالمی داشته باشد و از روش‌های درمانی مانند مشاوره و درمان‌های روان‌شناختی استفاده کند.

ادامه مطلب
واریکوسل و روش های درمان آن

واریکوسل یک اختلال است که در آن وریدهای بزرگ اسکروتم (کیسه بیضه ها) گشاد و پیچ خورده می شوند. این وضعیت معمولاً در یک طرف اتفاق می افتد اما گاهی در هر دو طرف رخ می دهد.

ادامه مطلب
همه آنچه درباره نقرس باید بدانید!

نقرس یک نوع آرتریت التهابی است که به دلیل تجمع بلورهای اسید اوریک در مفاصل به وجود می‌آید. این بیماری معمولاً باعث درد شدید و ناگهانی، ورم و قرمزی در مفاصل می‌شود، به خصوص در شست پا.

ادامه مطلب
چشم درد چیست؟ عوامل بروز چشم درد و درمان آن

چشم درد یک احساس ناراحتی یا درد در چشم یا اطراف آن است که می تواند ناشی از عوامل مختلفی مانند خشکی چشم، خستگی چشم، عفونت، التهاب، آسیب و بیماری های زمینه ای باشد.

ادامه مطلب
تکرر ادرار چیست و چگونه درمان میشود؟

تکرر ادرار، به عنوان یکی از شایع‌ترین مشکلات ادراری، به افزایش دفعات ادرار کردن گفته می‌شود. این مشکل می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، از جمله عفونت ادراری، پروستات بزرگ، دیابت، یا مشکلات با مثانه

ادامه مطلب
دامپزشکی درین،ویزیت و ارائه خدمات درمانی حیوانات در محل

یکی از مشکلاتی که برای کسانی که حیوان خانگی نگهداری می‌کنند وجود دارد؛ این است که امکان حمل و نقل حیوان بیمار برای آن‌ها وجود ندارد. این موضوع ممکن است به‌دلیل عدم توانایی حرکت حیوان یا نداشتن وسیله نقلیه باشد.

ادامه مطلب
انجام انواع جراحی های زیبایی و درمانی زنان توسط دکتر ویدا یوسفیان

این نوع جراحی‌ها انواع گوناگونی مانند پرینورافی، واژینوپلاستی(تنگ کردن واژن)، مونس پلاستی، لابیاپلاستی، ماژورپلاستی دارد و همچنین برای بهبود تغییر رنگ ایجاد شده در نواحی واژن و اطراف آن انجام می‌شود.

ادامه مطلب
جراحی های ترمیمی دستگاه تناسلی توسط دکتر ویدا یوسفیان چگونه انجام می شوند؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و وجود دستگاه‌ها و ابزار‌های جدید در پزشکی، جراحی‌های زیادی به منظور ترمیم و زیبایی دستگاه تناسلی به خصوص برای بانوان مانند پرینورافی، واژینوپلاستی (تنگ کردن واژن)، مونس پلاستی، لابیاپلاستی، ماژورپلاستی و... به وجود آمده است

ادامه مطلب
نفخ شکم یا معده چیست؟ دلایل ایجاد و راه های درمان آن

 این حالت ممکن است در اثر تجمع گازها در داخل دستگاه گوارش ایجاد شود. نفخ معده معمولاً در اثر خوردن غذاهای پرنشاسته مانند غلات، حبوبات، میوه‌ها و سبزیجات رخ می‌دهد.

ادامه مطلب
میخچه و روش های درمان آن چیست؟

میخچه پا لایه‌های ضخیم و سفت‌شده‌ای از پوست هستند که معمولاً روی نوک انگشتان، بین انگشتان، کف و کناره‌های پا ایجاد می‌شوند. تشکیل میخچه پا به طور تدریجی رخ می‌دهد و ممکن است شما را غافلگیر کند، به طوری که ناگهان متوجه توده‌ای دردناک در کف پایتان شوید.

ادامه مطلب
یبوست در نوزادان و راه های درمان آن

یبوست در نوزادانی که با شیر خشک تغذیه می‌شوند، شایع‌تر از نوزادانی است که از شیر مادر تغذیه می‌کنند. مصرف غذای جامد بدون فیبر همچنین می‌تواند به یبوست منجر شود.

ادامه مطلب
وز وز کردن گوش و راه های درمان آن

وز وز گوش، که به طور علمی به آن "تینیتوس" (Tinnitus) می‌گویند، حالتی است که در آن فرد صدایی مانند زنگ زدن، وز وز، خش خش، یا صداهای دیگر را در گوش یا سر خود احساس می‌کند که منبع خارجی ندارد.

ادامه مطلب
راه های درمان چاقی شکم در افراد

چاقی شکمی حالتی است که چربی بیش از حد در اطراف معده و شکم تجمع پیدا می‌کند. این نوع چاقی می‌تواند اثرات منفی بر وضعیت سلامت و حتی روان فرد داشته باشد.

ادامه مطلب
دیسک گردن چیست؟

دیسک گردن، شایع‌ترین علت درد گردن است. در صورتی که ماده ژله‌ای داخل دیسک، در اثر حادثه یا آسیب از فضای دیسک بیرون زده شود، با مشکل فتق یا بیرون‌زدگی دیسک گردن مواجه خواهیم بود.

ادامه مطلب
درمان روماتیسم چیست و آیا روماتیسم درمان می شود ؟

درمان روماتیسم با دارو شامل استفاده از چندین دسته مختلف از داروها است که هر یک با هدف خاصی برای کاهش علائم، کنترل التهاب و جلوگیری از پیشرفت بیماری استفاده می‌شوند.

ادامه مطلب
درمان جوش صورت با عسل

عسل طبیعی دارای خواص متعددی است که برای درمان جوش صورت بسیار مفید می‌باشد. این ماده طبیعی به دلیل دارا بودن خواص ضدباکتریایی، می‌تواند باکتری‌های مولد جوش را از بین ببرد و التهاب را کاهش دهد.

ادامه مطلب
برای درمان بیرون زدگی بواسیر چه باید کرد؟

بیرون زدگی بواسیر Hemorrhoids یا هموروئید به وضعیتی اشاره دارد که رگ‌های خونی در ناحیه مقعد و رکتوم، متورم و بزرگ می‌شوند.

ادامه مطلب
بهترین سن برای تزریق بوتاکس چه سنی است؟

بوتاکس نوعی سم عصبی به نام بوتولینوم توکسین است که به طور موقت عضلات صورت را فلج می‌کند و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند.

ادامه مطلب
درمان بی اختیاری ادرار آقایان توسط دکتر مریم تراب پرهیز

بی اختیاری ادرار، مشکل شرم‌ساز کننده‌ای است که در بین خانم‌ها و آقایان وجود دارد، اما به‌دلایل فیزیولوژیکی در مردان بیش‌تر از زنان مشهود است.

ادامه مطلب
ویژگی یک مرکز سالمندان خوب،خانه سالمندان فرزانگان

رسیدگی به سالمندان نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد. ممکن است یک پرستار مدت زیادی را برای قانع کردن یک سالمند برای خوردن دارو، استحمام یا کارهای روزانه دیگر صرف کند.

ادامه مطلب